Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Farkas
Dyskutant
Dołączył: 01 Lip 2014 Posty: 71 Skąd jesteś (miejscowość/region): Warszawa / mazowieckie Posiadane auto: dodge caliber 1,8 SE
Piwa: 0/5
|
Wysłany: Czw 26 Lip 2018, 13:52 Temat postu: Korozja tylnego zawieszenia |
|
|
Cześć. Jest kłopot. Tylne zawieszenie, tzw. sanki nie wytrzymało polskiej soli i skorodowało. No i szukam od prawie dwóch miesięcy czegoś na wymianę. Raz na allegro mi coś mignęło porządnego za 550 zł, ale szybko znikło, nie zdążyłem. Teraz patrzę i oczom nie wierzę. Oferty po 350 zł za całkowicie skorodowane elementy.
Pytanie. Czy do Calibra pasuje zawieszenie z innych samochodów, np. Patriota, Outlandera, Lancera?
Czy znacie może jakieś źródło, gdzie mogliby mieć te sanki?
Pzdr _________________ Dodge Forever |
|
Powrót do góry |
|
|
bbkr
Przyjaciel Portalu
Dołączył: 10 Wrz 2013 Posty: 435 Skąd jesteś (miejscowość/region): Gdansk Posiadane auto: Dodge Caliber 2.4L R/T
Piwa: 53/1
|
Wysłany: Czw 26 Lip 2018, 16:07 Temat postu: |
|
|
Miesiac temu wymienialem u mnie obydwie ramy zawieszenia. Przod mozna dostac bez problemow, sa nawet 2 firmy robiace zamienniki. Tyl - masakra. Allegro nic. No to lece do Fiata. Maja, wielka radosc, zamowione, czekam. Po tygodniu okazalo sie, ze maja, ale burdel w magazynie. Czesc dawno sprzedana. Ostatecznie warsztat mi sciagnal obie nowiutkie ramy Mopara z UK w 3 tygodnie uzywajac chyba konszachtow z diablem.
Ramy sa tez na Amazonie UK do kupienia, ale jak sprawdzalem nie bylo opcji wysylki do PL.
Powodzenia w poszukiwaniach! |
|
Powrót do góry |
|
|
bbkr
Przyjaciel Portalu
Dołączył: 10 Wrz 2013 Posty: 435 Skąd jesteś (miejscowość/region): Gdansk Posiadane auto: Dodge Caliber 2.4L R/T
Piwa: 53/1
|
|
Powrót do góry |
|
|
bbkr
Przyjaciel Portalu
Dołączył: 10 Wrz 2013 Posty: 435 Skąd jesteś (miejscowość/region): Gdansk Posiadane auto: Dodge Caliber 2.4L R/T
Piwa: 53/1
|
|
Powrót do góry |
|
|
TobiWUJO
Stały Bywalec
Dołączył: 12 Sty 2011 Posty: 150 Skąd jesteś (miejscowość/region): SY Posiadane auto: Dodge Caliber 2.0 CRD SXT \'08
Piwa: 7/4
|
Wysłany: Nie 05 Sie 2018, 22:17 Temat postu: Re: Korozja tylnego zawieszenia |
|
|
Caliber ma to samo zawieszenie co Mitsubishi Lancer. _________________ Caliber CRD 206KM / 406NM + GARRETT GTB 2260 VK
|
|
Powrót do góry |
|
|
Reklama
|
Wysłany: Nie 05 Sie 2018, 22:17 Temat postu: reklama |
|
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
Farkas
Dyskutant
Dołączył: 01 Lip 2014 Posty: 71 Skąd jesteś (miejscowość/region): Warszawa / mazowieckie Posiadane auto: dodge caliber 1,8 SE
Piwa: 0/5
|
Wysłany: Czw 23 Sie 2018, 13:39 Temat postu: |
|
|
Przede wszystkim - dzięki bbkr, jak zwykle.
Mój cali jest z grudnia 2006, więc chyba wszystko będzie pasować.
Jak rozumiem - ASO Fiata ściągnęło Ci sanki z UK, ciekawe, jak z kosztami. W USA pewnie tańsze części, ale problem z wysyłką. Na razie szukam i szukam i wciąż lipa.
Jeśli to prawda, że pasuje od Lancera, to byłoby mega. Już siadam do poszukiwań _________________ Dodge Forever |
|
Powrót do góry |
|
|
Farkas
Dyskutant
Dołączył: 01 Lip 2014 Posty: 71 Skąd jesteś (miejscowość/region): Warszawa / mazowieckie Posiadane auto: dodge caliber 1,8 SE
Piwa: 0/5
|
Wysłany: Czw 23 Sie 2018, 14:20 Temat postu: |
|
|
A, i jeszcze jedno pytanie.
Czy wersje z napędem na 4 koła miały to samo zawieszenie?
Bo znalazłem nowe sanki Caliber 4WD ID ZRZ-CH-003, ale numeru katalogowego nie ma.
A codo Lancera, to podobno cali ma wspólną płytę z 7 generacją, ale tych generacji jest od metra (akurat części do 7 nie ma), najwięcej części widzę do X generacji _________________ Dodge Forever |
|
Powrót do góry |
|
|
bbkr
Przyjaciel Portalu
Dołączył: 10 Wrz 2013 Posty: 435 Skąd jesteś (miejscowość/region): Gdansk Posiadane auto: Dodge Caliber 2.4L R/T
Piwa: 53/1
|
Wysłany: Czw 23 Sie 2018, 16:43 Temat postu: |
|
|
Niejasno napisalem. Finalnie to nie ASO Fiata mi sciagnelo ramy tylko Gdanski serwis Dacar.
ZRZ-CH-003 - To format kodow NTY, ale oni nie robili ram do tylu. Dziwne. Masz gdzies link? Jestes pewien, ze opis nie jest bledny?
BTW: U mnie korozja ram byla niczym w porownaniu z korozja srub. Na przedniej ramie dwie sruby mialy po 2mm ubytku materialu na srednicy a dwie kolejne byly tak wyzarte ze zdrowej stali zostal rdzen... 4mm. Dorosla osoba by byla w stanie zlamac je w reku. Biorac pod uwage ze te sruby musza wytrzymac sile hamowania to dziwie sie ze rama nie zostala w miejscu a kabina nie pojechala dalej. Takze ciesze sie ze wymienilem kompleksowo obie ramy i wszystkie sruby razem z nagwintowaniem na nowo otworow. Cholerna sol...
Ogolnie jak masz skorodowane ramy to jest moment w ktorym trzeba sie zastanowic nad oplacalnoscia utrzymywania samochodu. Bo przod tez skoroduje Ci niedlugo a komplet ram ze srubami i robocizna to 4K PLN, czyli cwierc wartosci auta z tego rocznika. Niestety. |
|
Powrót do góry |
|
|
Farkas
Dyskutant
Dołączył: 01 Lip 2014 Posty: 71 Skąd jesteś (miejscowość/region): Warszawa / mazowieckie Posiadane auto: dodge caliber 1,8 SE
Piwa: 0/5
|
Wysłany: Sob 25 Sie 2018, 15:09 Temat postu: |
|
|
Rzeczywiście, NTY https://allegro.pl/rama-belka-tylnego-zawieszenia-dodge-caliber-2wd-i7525679705.html.
Mechanicy mnie namówili, żeby brać, bo nic lepszego się nie znajdzie. Facet na Śląsku wystawił używane zawieszenie za 1100 zł, ale nie chciał wysłać, tylko odbiór osobisty. Czyli musiałbym 350 km grzać po część, wracać, w efekcie koszt paliwa i mój czas, 1,5 patyka na dzień dobry.
Jeśli to NTY będzie pasować, to tylko mechanik będzie miał dużo roboty ze skręceniem tego wszystkiego.
Z drugiej strony właściciele Lancerów mają duży wybór używanych za grosze, np:
https://allegro.pl/mitsubishi-lancer-2007-16r-sanki-zawieszenia-tyl-i6881124771.html
Przy okazji. Czy mógłbyś mi coś poradzić w sprawie korozji progów? Blacharz nie chce szpachlować, bo twierdzi, że korozja może pójść dalej i szpachla nie będzie miała się czego trzymać. Proponuje mi, żebym kupił progi z rozbiórki i on mi je wstawi. Ale jak patrzę na oferty, to linia cięcia jest dokładnie tam, gdzie zaczyna się korozja, czyli przy tylnym nadkolu. Sam nie wiem. Auto - jak słusznie powiedziałeś - warte ok. 12, a tu taka afera, jak bym odbudowywał kultowego challengera... _________________ Dodge Forever |
|
Powrót do góry |
|
|
dioniz
Debiutant
Dołączył: 25 Lut 2014 Posty: 42 Skąd jesteś (miejscowość/region): CBR Posiadane auto: Caliber
Piwa: 7/1
|
Wysłany: Sob 25 Sie 2018, 19:40 Temat postu: |
|
|
ja miałem podobnie z progami...
jednego roku wstawione były łaty i lakierowanie, a za rok znowu rdza, mój lakiernik nie chciał z rozbiórki części.
Kupiłem na all.....o nowe progi, trochę było pracy z wstawieniem, ale efekt końcowy i trwałość chyba lepsza.
Oglądałem próg wycięty z mojego, to po prostu korozja by postępowała w każdym miejscu |
|
Powrót do góry |
|
|
Farkas
Dyskutant
Dołączył: 01 Lip 2014 Posty: 71 Skąd jesteś (miejscowość/region): Warszawa / mazowieckie Posiadane auto: dodge caliber 1,8 SE
Piwa: 0/5
|
Wysłany: Nie 26 Sie 2018, 14:16 Temat postu: |
|
|
Wow, jak ci się udało dostać nowe blachy?? Nigdy czegoś takiego nie widziałem (do dodge, oczywiście). Dużo dałeś za progi? _________________ Dodge Forever |
|
Powrót do góry |
|
|
dioniz
Debiutant
Dołączył: 25 Lut 2014 Posty: 42 Skąd jesteś (miejscowość/region): CBR Posiadane auto: Caliber
Piwa: 7/1
|
|
Powrót do góry |
|
|
Farkas
Dyskutant
Dołączył: 01 Lip 2014 Posty: 71 Skąd jesteś (miejscowość/region): Warszawa / mazowieckie Posiadane auto: dodge caliber 1,8 SE
Piwa: 0/5
|
|
Powrót do góry |
|
|
SCRPN
Debiutant
Dołączył: 21 Wrz 2018 Posty: 12 Skąd jesteś (miejscowość/region): Kraków Posiadane auto: Dodge Caliber Reloaded SXT 2.0L 2010
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Pią 21 Wrz 2018, 16:17 Temat postu: |
|
|
Panowie i Panie, na allegro jest pełno belek/sanek do calibra firmy NTY, to taki tani produkt z Tajwanu, dla zainteresowanych - można dołożyć 200-300 zł i kupić coś z wyższej półki, tylko trzeba szukać albo mieć kumatego znajomego w hurtowni motoryzacyjnej
Jakby ktoś coś potrzebował to mogę pomóc - pisać priv |
|
Powrót do góry |
|
|
bbkr
Przyjaciel Portalu
Dołączył: 10 Wrz 2013 Posty: 435 Skąd jesteś (miejscowość/region): Gdansk Posiadane auto: Dodge Caliber 2.4L R/T
Piwa: 53/1
|
Wysłany: Pią 21 Wrz 2018, 16:33 Temat postu: |
|
|
NTY robi tylko przod. Problem jest z dostepnoscia tylnej ramy zawieszenia. |
|
Powrót do góry |
|
|
|