Korozja tylnego zawieszenia


Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum.auto.com.pl Strona Główna -> Porady, problemy techniczne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Farkas

Dyskutant
Dyskutant


Dołączył: 01 Lip 2014
Posty: 71
Skąd jesteś (miejscowość/region): Warszawa / mazowieckie
Posiadane auto: dodge caliber 1,8 SE
Piwa: 0/5
PostWysłany: Czw 26 Lip 2018, 13:52    Temat postu: Korozja tylnego zawieszenia Odpowiedz z cytatem

Cześć. Jest kłopot. Tylne zawieszenie, tzw. sanki nie wytrzymało polskiej soli i skorodowało. No i szukam od prawie dwóch miesięcy czegoś na wymianę. Raz na allegro mi coś mignęło porządnego za 550 zł, ale szybko znikło, nie zdążyłem. Teraz patrzę i oczom nie wierzę. Oferty po 350 zł za całkowicie skorodowane elementy.
Pytanie. Czy do Calibra pasuje zawieszenie z innych samochodów, np. Patriota, Outlandera, Lancera?
Czy znacie może jakieś źródło, gdzie mogliby mieć te sanki?
Pzdr
_________________
Dodge Forever
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
bbkr

Przyjaciel Portalu
Przyjaciel Portalu


Dołączył: 10 Wrz 2013
Posty: 435
Skąd jesteś (miejscowość/region): Gdansk
Posiadane auto: Dodge Caliber 2.4L R/T
Piwa: 53/1
PostWysłany: Czw 26 Lip 2018, 16:07    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Miesiac temu wymienialem u mnie obydwie ramy zawieszenia. Przod mozna dostac bez problemow, sa nawet 2 firmy robiace zamienniki. Tyl - masakra. Allegro nic. No to lece do Fiata. Maja, wielka radosc, zamowione, czekam. Po tygodniu okazalo sie, ze maja, ale burdel w magazynie. Czesc dawno sprzedana. Ostatecznie warsztat mi sciagnal obie nowiutkie ramy Mopara z UK w 3 tygodnie uzywajac chyba konszachtow z diablem.

Ramy sa tez na Amazonie UK do kupienia, ale jak sprawdzalem nie bylo opcji wysylki do PL.

Powodzenia w poszukiwaniach!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
bbkr

Przyjaciel Portalu
Przyjaciel Portalu


Dołączył: 10 Wrz 2013
Posty: 435
Skąd jesteś (miejscowość/region): Gdansk
Posiadane auto: Dodge Caliber 2.4L R/T
Piwa: 53/1
PostWysłany: Czw 26 Lip 2018, 18:51    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Co do kompatybilnosci - tu masz numer czesci https://www.factorychryslerparts.com/products/CROSSMEMBER-Rear-Suspension/10683951/68211932AB.html

I tak - to te same ramy co w Jeep Patriot / Compass, co w zaden sposob jednak nie ulatwia ich zdobycia :(
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
bbkr

Przyjaciel Portalu
Przyjaciel Portalu


Dołączył: 10 Wrz 2013
Posty: 435
Skąd jesteś (miejscowość/region): Gdansk
Posiadane auto: Dodge Caliber 2.4L R/T
Piwa: 53/1
PostWysłany: Czw 26 Lip 2018, 23:04    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Oj, przypadkiem zalozylem ze masz 2007-2008. W 2009+ bylo przeprojektowane troche zawieszenie i nowa wersja ramy:

https://www.factorychryslerparts.com/products/CROSSMEMBER-Rear-Suspension/10683952/68211933AB.html

Co ciekawsze - wstecznie kompatybilna. Wiec 68211933AB mozesz zalozyc do 2007-2010 ale 68211932AB tylko do 2007-2008. Nie pomyl sie przy zamawianiu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
TobiWUJO

Stały Bywalec
Stały Bywalec


Dołączył: 12 Sty 2011
Posty: 150
Skąd jesteś (miejscowość/region): SY
Posiadane auto: Dodge Caliber 2.0 CRD SXT \'08
Piwa: 7/4
PostWysłany: Nie 05 Sie 2018, 22:17    Temat postu: Re: Korozja tylnego zawieszenia Odpowiedz z cytatem

Caliber ma to samo zawieszenie co Mitsubishi Lancer.
_________________
Caliber CRD 206KM / 406NM + GARRETT GTB 2260 VK
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Reklama








Wysłany: Nie 05 Sie 2018, 22:17    Temat postu: reklama

Powrót do góry
Farkas

Dyskutant
Dyskutant


Dołączył: 01 Lip 2014
Posty: 71
Skąd jesteś (miejscowość/region): Warszawa / mazowieckie
Posiadane auto: dodge caliber 1,8 SE
Piwa: 0/5
PostWysłany: Czw 23 Sie 2018, 13:39    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Przede wszystkim - dzięki bbkr, jak zwykle.
Mój cali jest z grudnia 2006, więc chyba wszystko będzie pasować.
Jak rozumiem - ASO Fiata ściągnęło Ci sanki z UK, ciekawe, jak z kosztami. W USA pewnie tańsze części, ale problem z wysyłką. Na razie szukam i szukam i wciąż lipa.

Jeśli to prawda, że pasuje od Lancera, to byłoby mega. Już siadam do poszukiwań
_________________
Dodge Forever
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Farkas

Dyskutant
Dyskutant


Dołączył: 01 Lip 2014
Posty: 71
Skąd jesteś (miejscowość/region): Warszawa / mazowieckie
Posiadane auto: dodge caliber 1,8 SE
Piwa: 0/5
PostWysłany: Czw 23 Sie 2018, 14:20    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A, i jeszcze jedno pytanie.
Czy wersje z napędem na 4 koła miały to samo zawieszenie?
Bo znalazłem nowe sanki Caliber 4WD ID ZRZ-CH-003, ale numeru katalogowego nie ma.

A codo Lancera, to podobno cali ma wspólną płytę z 7 generacją, ale tych generacji jest od metra (akurat części do 7 nie ma), najwięcej części widzę do X generacji
_________________
Dodge Forever
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
bbkr

Przyjaciel Portalu
Przyjaciel Portalu


Dołączył: 10 Wrz 2013
Posty: 435
Skąd jesteś (miejscowość/region): Gdansk
Posiadane auto: Dodge Caliber 2.4L R/T
Piwa: 53/1
PostWysłany: Czw 23 Sie 2018, 16:43    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Niejasno napisalem. Finalnie to nie ASO Fiata mi sciagnelo ramy tylko Gdanski serwis Dacar.


ZRZ-CH-003 - To format kodow NTY, ale oni nie robili ram do tylu. Dziwne. Masz gdzies link? Jestes pewien, ze opis nie jest bledny?


BTW: U mnie korozja ram byla niczym w porownaniu z korozja srub. Na przedniej ramie dwie sruby mialy po 2mm ubytku materialu na srednicy a dwie kolejne byly tak wyzarte ze zdrowej stali zostal rdzen... 4mm. Dorosla osoba by byla w stanie zlamac je w reku. Biorac pod uwage ze te sruby musza wytrzymac sile hamowania to dziwie sie ze rama nie zostala w miejscu a kabina nie pojechala dalej. Takze ciesze sie ze wymienilem kompleksowo obie ramy i wszystkie sruby razem z nagwintowaniem na nowo otworow. Cholerna sol...

Ogolnie jak masz skorodowane ramy to jest moment w ktorym trzeba sie zastanowic nad oplacalnoscia utrzymywania samochodu. Bo przod tez skoroduje Ci niedlugo a komplet ram ze srubami i robocizna to 4K PLN, czyli cwierc wartosci auta z tego rocznika. Niestety.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Farkas

Dyskutant
Dyskutant


Dołączył: 01 Lip 2014
Posty: 71
Skąd jesteś (miejscowość/region): Warszawa / mazowieckie
Posiadane auto: dodge caliber 1,8 SE
Piwa: 0/5
PostWysłany: Sob 25 Sie 2018, 15:09    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Rzeczywiście, NTY https://allegro.pl/rama-belka-tylnego-zawieszenia-dodge-caliber-2wd-i7525679705.html.
Mechanicy mnie namówili, żeby brać, bo nic lepszego się nie znajdzie. Facet na Śląsku wystawił używane zawieszenie za 1100 zł, ale nie chciał wysłać, tylko odbiór osobisty. Czyli musiałbym 350 km grzać po część, wracać, w efekcie koszt paliwa i mój czas, 1,5 patyka na dzień dobry.
Jeśli to NTY będzie pasować, to tylko mechanik będzie miał dużo roboty ze skręceniem tego wszystkiego.
Z drugiej strony właściciele Lancerów mają duży wybór używanych za grosze, np:
https://allegro.pl/mitsubishi-lancer-2007-16r-sanki-zawieszenia-tyl-i6881124771.html

Przy okazji. Czy mógłbyś mi coś poradzić w sprawie korozji progów? Blacharz nie chce szpachlować, bo twierdzi, że korozja może pójść dalej i szpachla nie będzie miała się czego trzymać. Proponuje mi, żebym kupił progi z rozbiórki i on mi je wstawi. Ale jak patrzę na oferty, to linia cięcia jest dokładnie tam, gdzie zaczyna się korozja, czyli przy tylnym nadkolu. Sam nie wiem. Auto - jak słusznie powiedziałeś - warte ok. 12, a tu taka afera, jak bym odbudowywał kultowego challengera...
_________________
Dodge Forever
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
dioniz

Debiutant
Debiutant


Dołączył: 25 Lut 2014
Posty: 42
Skąd jesteś (miejscowość/region): CBR
Posiadane auto: Caliber
Piwa: 7/1
PostWysłany: Sob 25 Sie 2018, 19:40    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ja miałem podobnie z progami...
jednego roku wstawione były łaty i lakierowanie, a za rok znowu rdza, mój lakiernik nie chciał z rozbiórki części.
Kupiłem na all.....o nowe progi, trochę było pracy z wstawieniem, ale efekt końcowy i trwałość chyba lepsza.

Oglądałem próg wycięty z mojego, to po prostu korozja by postępowała w każdym miejscu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Farkas

Dyskutant
Dyskutant


Dołączył: 01 Lip 2014
Posty: 71
Skąd jesteś (miejscowość/region): Warszawa / mazowieckie
Posiadane auto: dodge caliber 1,8 SE
Piwa: 0/5
PostWysłany: Nie 26 Sie 2018, 14:16    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wow, jak ci się udało dostać nowe blachy?? Nigdy czegoś takiego nie widziałem (do dodge, oczywiście). Dużo dałeś za progi?
_________________
Dodge Forever
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
dioniz

Debiutant
Debiutant


Dołączył: 25 Lut 2014
Posty: 42
Skąd jesteś (miejscowość/region): CBR
Posiadane auto: Caliber
Piwa: 7/1
PostWysłany: Pon 27 Sie 2018, 07:44    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

np takie cos https://allegro.pl/prog-reperaturka-progu-dodge-caliber-06-13-i7336378336.html
z tym ze trzeba trochę porzeźbić przy montażu
ale są nowe i blacha dosyć solidna
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Farkas

Dyskutant
Dyskutant


Dołączył: 01 Lip 2014
Posty: 71
Skąd jesteś (miejscowość/region): Warszawa / mazowieckie
Posiadane auto: dodge caliber 1,8 SE
Piwa: 0/5
PostWysłany: Nie 09 Wrz 2018, 12:31    Temat postu: Korozja progów Odpowiedz z cytatem

Trochę nam się zmienił temat. Ale nadal korozja. Problem w tym, że główne ogniska korozji są po bokach, gdzie będą spawy. Może więc lepiej coś takiego?
https://allegro.pl/dodge-caliber-08r-prog-lewy-slupek-i6975607965.html
_________________
Dodge Forever
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
SCRPN

Debiutant
Debiutant


Dołączył: 21 Wrz 2018
Posty: 12
Skąd jesteś (miejscowość/region): Kraków
Posiadane auto: Dodge Caliber Reloaded SXT 2.0L 2010
Piwa: 0/0
PostWysłany: Pią 21 Wrz 2018, 16:17    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Panowie i Panie, na allegro jest pełno belek/sanek do calibra firmy NTY, to taki tani produkt z Tajwanu, dla zainteresowanych - można dołożyć 200-300 zł i kupić coś z wyższej półki, tylko trzeba szukać albo mieć kumatego znajomego w hurtowni motoryzacyjnej Smile

Jakby ktoś coś potrzebował to mogę pomóc - pisać priv
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
bbkr

Przyjaciel Portalu
Przyjaciel Portalu


Dołączył: 10 Wrz 2013
Posty: 435
Skąd jesteś (miejscowość/region): Gdansk
Posiadane auto: Dodge Caliber 2.4L R/T
Piwa: 53/1
PostWysłany: Pią 21 Wrz 2018, 16:33    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

NTY robi tylko przod. Problem jest z dostepnoscia tylnej ramy zawieszenia.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum.auto.com.pl Strona Główna -> Porady, problemy techniczne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group