Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kamil75
Debiutant
Dołączył: 04 Maj 2009 Posty: 23 Skąd jesteś (miejscowość/region): okolice Mińska Mazowieckiego Posiadane auto: VW Passat 1,9 TDI 130KM, 2003
Piwa: 1/0
|
Wysłany: Sro 19 Sie 2009, 15:33 Temat postu: Drgania silnika na wolnych obrotach. |
|
|
Witam.
Przejrzałem wszystkie posty i nie znalazłem tematu, który mógłby mnie naprowadzić na rozwiązanie mojego problemu.
Otóż... jestem po wymianie nieszczęsnej pękniętej głowicy... I niby wszystko jest Ok ale... Zdarzają się momenty, że na wolnych obrotach auto jakby "nie paliło" na jeden cylinder. Silnik dostaje dziwnej "trzęsiaczki".
Minimalne dodanie gazu- nawet do 1000 obr- leczy z problemu i wszystko jest jak powinno być.
Mechanik zaproponował sprawdzenie dolnego ciśnienia wtrysków. Pojechałem na kompa, podłączyli i... powiedzieli, że ciśnienia są ok.
A problem raz jest a raz go nie ma:-) Mimo wszystko wkurza mnie to bo lubię jak w aucie wszystko gra.
Macie jakiś pomysł na zastaną sytuację??
Może to wina paliwa? Spróbuję dziś zatankować coś lepszego np Vervę.
Pozdrawiam _________________ Kamil 75 |
|
Powrót do góry |
|
|
memphis
Stały Bywalec
Dołączył: 11 Sty 2009 Posty: 114 Skąd jesteś (miejscowość/region): Gdynia Posiadane auto: VW TOURAN, TREND, 2,0TDI, 2005
Piwa: 1/0
|
Wysłany: Sro 19 Sie 2009, 21:24 Temat postu: Re: Drgania silnika na wolnych obrotach. |
|
|
sprawdz filtr paliwa _________________ --
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kamil75
Debiutant
Dołączył: 04 Maj 2009 Posty: 23 Skąd jesteś (miejscowość/region): okolice Mińska Mazowieckiego Posiadane auto: VW Passat 1,9 TDI 130KM, 2003
Piwa: 1/0
|
Wysłany: Pią 28 Sie 2009, 10:42 Temat postu: |
|
|
Witam.
Dzięki za radę- filtr paliwa ok.
Ponowne badanie na komputerze nic nie wykazało.
Zaobserwowałem jednak ciekawą rzecz.
Nie szarpie silnikiem zimnym ani nagrzanym. Problem zaczyna się gdy temperatura płynu chłodzącego złapie ok 70 stopni. Wskazówka zaczyna wtedy wariować... spada do końca, potem wzrasta, potem znowu spada...
W tym czasie silnik zaczyna szarpać ale tylko gdy auto pracuje na wolnych obrotach... wystarczy delikatne dodanie gazu np do 1000 obr i już jest ok.
Podobnie nie odczuwa się problemu gdy auto jedzie i nagrzewa się po drodze.
W czym może tkwić problem? Termostat jest be? Coś się dzieje gdy się otwiera i puszcza płyn na chłodnice??
Jakie są Wasze przypuszczenia. Poradźcie coś.
Pozdrawiam. _________________ Kamil 75 |
|
Powrót do góry |
|
|
bauzer
Debiutant
Dołączył: 27 Sie 2009 Posty: 10 Skąd jesteś (miejscowość/region): opolskie Posiadane auto: Touran 2.0TDI Trendline 2003 AZV
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Pią 28 Sie 2009, 15:06 Temat postu: |
|
|
u mnie ten sam problem z tym samym silnikiem i tym samym rocznikiem. Tyle ze ja jeszcze glowicy nie wymienialem.
Filtr paliwa u mnie tez byl wymieniany.
Moim zdaniem to cos ze wtryskami.
kolego powiedz mi ile kosztowala cie wymiana glowicy i czykupiles nowa czy uzywana.
pozdrawiam |
|
Powrót do góry |
|
|
Turanek
Auto Maniak
Dołączył: 27 Paź 2008 Posty: 1349 Skąd jesteś (miejscowość/region): lubuskie Posiadane auto: 2xTouran '08,'11 BXE,CFH
Piwa: 94/6
|
Wysłany: Sob 29 Sie 2009, 23:56 Temat postu: |
|
|
@ Kamil75
Cytat: | Problem zaczyna się gdy temperatura płynu chłodzącego złapie ok 70 stopni. Wskazówka zaczyna wtedy wariować... spada do końca, potem wzrasta, potem znowu spada... |
Może warto sprawdzić ten czujnik temperatury. On powinien mieć 4 piny: 2 połączone są z deską, a drugie dwa ze sterownikiem silnika.
Może na początek odłącz go po prostu i zobacz czy silnik szarpie.
Następnie warto przyjrzeć się dawkowaniu poszczególnych pompowtryskiwaczy.
W silnikach 8-mio zaworowych problem niekiedy tkwił w wiązce do pompek umieszczonej w głowicy. _________________ Pozdrawiam
Turanek morderator
ZPA |
|
Powrót do góry |
|
|
Reklama
|
Wysłany: Sob 29 Sie 2009, 23:56 Temat postu: reklama |
|
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kamil75
Debiutant
Dołączył: 04 Maj 2009 Posty: 23 Skąd jesteś (miejscowość/region): okolice Mińska Mazowieckiego Posiadane auto: VW Passat 1,9 TDI 130KM, 2003
Piwa: 1/0
|
Wysłany: Nie 30 Sie 2009, 17:23 Temat postu: |
|
|
Dzięki Touranek.
Zacznę od czujnika temperatury. Podpięcie na kompie wykazało podobno dobre dawkowania i ciśnienie paliwa.
Podpowiedz mi jeszcze jak możesz gdzie znajduje się ten czujnik? Uda mi się wymienić go samemu?
Pozdrawiam _________________ Kamil 75 |
|
Powrót do góry |
|
|
slawek201
Czytelnik
Dołączył: 11 Lip 2009 Posty: 9 Skąd jesteś (miejscowość/region): warszawa Posiadane auto: Volkswagen Touran 2.0 TDI 100KW 2004
Piwa: 0/1
|
Wysłany: Sob 17 Paź 2009, 08:34 Temat postu: |
|
|
U mnie panowie to samo na wolnych obrotach czasami nierówno chodzi. Ale u mnie pompowtryski padają aczkolwiek wlałem jakiś płyn do czyszczenia wtrysków nazwy nie pamiętam i te drgania znacznie ustały ale i tak 1 i 3 pompowtrysk trzeba będzie kiedyś wymienić. Ale jak narazie drgania nie przeszkadzają. _________________ Sławek |
|
Powrót do góry |
|
|
Turanek
Auto Maniak
Dołączył: 27 Paź 2008 Posty: 1349 Skąd jesteś (miejscowość/region): lubuskie Posiadane auto: 2xTouran '08,'11 BXE,CFH
Piwa: 94/6
|
Wysłany: Nie 18 Paź 2009, 12:49 Temat postu: |
|
|
Proponuję sprawdzić wiązkę do pompowtrysków, a druga rzecz to ewentualna wymiana uszczelniaczy na nich.
Te zabiegi to w porównaniu z wymianą samych pompowtrysków to niewielki koszt. _________________ Pozdrawiam
Turanek morderator
ZPA |
|
Powrót do góry |
|
|
slawek201
Czytelnik
Dołączył: 11 Lip 2009 Posty: 9 Skąd jesteś (miejscowość/region): warszawa Posiadane auto: Volkswagen Touran 2.0 TDI 100KW 2004
Piwa: 0/1
|
Wysłany: Pon 19 Paź 2009, 21:04 Temat postu: |
|
|
zgadza sie koszt nie mały ale gdyby to były uszczelki lub wiązka to wlanie płynu do czyszczenia wtrysków nic by nie pomogło.
Co ty na to? _________________ Sławek |
|
Powrót do góry |
|
|
Turanek
Auto Maniak
Dołączył: 27 Paź 2008 Posty: 1349 Skąd jesteś (miejscowość/region): lubuskie Posiadane auto: 2xTouran '08,'11 BXE,CFH
Piwa: 94/6
|
Wysłany: Wto 20 Paź 2009, 20:39 Temat postu: |
|
|
Nie ma złotego środka na wszystko.
Środek, który zastosowałeś pomógł najprawdopodobniej odkoksować końcówki. Na tę przypadłość cierpiały i cierpią głównie silniki 170 KM. Niedawno pojawiła się w VW oficjalna procedura opisująca czyszczenie pompowtrysków. _________________ Pozdrawiam
Turanek morderator
ZPA |
|
Powrót do góry |
|
|
slawek201
Czytelnik
Dołączył: 11 Lip 2009 Posty: 9 Skąd jesteś (miejscowość/region): warszawa Posiadane auto: Volkswagen Touran 2.0 TDI 100KW 2004
Piwa: 0/1
|
Wysłany: Sro 21 Paź 2009, 18:26 Temat postu: |
|
|
Z tego co ja wiem to przypadłość wszystkich vw z pompowtryskami (jest to przyczeną tankowania na polskich stacjach zwłaszcza zwykłego ON) A złotego środka oczywiście że nie ma tylko odsuwają w czasie nieuniknione można czyścić wtryski ale i tak trzeba będzie je wymienić (niestety) z tego co wiem w 2.0 tdi nie są regenerowalne bo są całe (znaczy końcówki nie są wyienne) jeden kosztuje około 1,5 tys zł i zazwyczaj padają parami bardzo rzadko wszystkie, przynajmniej ja nie znam takich przypadków. A jak padną eletronicznie to wymiana uszczelek napewno nie pomoże. Wiem tez ze w touranach i passatach był problem z oprogramowaniem i to tez było powodem wystę powania drgań.
Ogólnie rzecz biorąc najlepiej poczekać aż się coś wysypie i wymienć. I wymieniać filtr co 10 tys bo to polskie paliwko rozwala pompowtryski (oczywiście to jest moja opinia aczkolwiek jak jeżdziłem w niemczech to zwykły dizel daje tam takiego kopa jak u nas VERVA) _________________ Sławek |
|
Powrót do góry |
|
|
szynk
Debiutant
Dołączył: 22 Sie 2010 Posty: 10 Skąd jesteś (miejscowość/region): pinczow Posiadane auto: vw touran 2.0 136KM bylo, 173KM jest po tuningu-polecam
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Pon 06 Wrz 2010, 17:04 Temat postu: trzesienie silnika na obrotach 800 |
|
|
witam,u mnie ten sam problem (touran 2.0tdi, 136 kM) z trzensiawka,tzn raz sie trzesie a raz nic, nie wiem od czego to zalezy, ale gdy wlacze klimatyzacje trzesienie znika i jest wszystko ok. |
|
Powrót do góry |
|
|
PanBambaryla
Stały Bywalec
Dołączył: 04 Sty 2010 Posty: 204 Skąd jesteś (miejscowość/region): Gdańsk Posiadane auto: VW Touran Trendline/upgr. HighLine 2.0 BMN 11.2007 RNS-510
Piwa: 5/8
|
|
Powrót do góry |
|
|
fafkulec
Czytelnik
Dołączył: 06 Sie 2018 Posty: 1 Skąd jesteś (miejscowość/region): Karpacz Posiadane auto: vw touran
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Pon 06 Sie 2018, 16:34 Temat postu: Re: Drgania silnika na wolnych obrotach. |
|
|
Kamil75 napisał: | Witam.
Przejrzałem wszystkie posty i nie znalazłem tematu, który mógłby mnie naprowadzić na rozwiązanie mojego problemu.
Otóż... jestem po wymianie nieszczęsnej pękniętej głowicy... I niby wszystko jest Ok ale... Zdarzają się momenty, że na wolnych obrotach auto jakby "nie paliło" na jeden cylinder. Silnik dostaje dziwnej "trzęsiaczki".
Minimalne dodanie gazu- nawet do 1000 obr- leczy z problemu i wszystko jest jak powinno być.
Mechanik zaproponował sprawdzenie dolnego ciśnienia wtrysków. Pojechałem na kompa, podłączyli i... powiedzieli, że ciśnienia są ok.
A problem raz jest a raz go nie ma:-) Mimo wszystko wkurza mnie to bo lubię jak w aucie wszystko gra.
Macie jakiś pomysł na zastaną sytuację??
Może to wina paliwa? Spróbuję dziś zatankować coś lepszego np Vervę.
Pozdrawiam |
Mam podobny objaw
ktoś mi zaproponował zresetować komputer
zdjąłem klemę od akumulatora i pomogło, na jak długo to zobaczę.
gdzieś tam na forum wyczytałem o wgraniu nowej mapy. |
|
Powrót do góry |
|
|
|