T6 - 2.0 BITDI 204km, temperatura oleju powyżej 120st

Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum.auto.com.pl Strona Główna -> Porady, problemy techniczne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
feat

Czytelnik
Czytelnik


Dołączył: 15 Lip 2018
Posty: 1
Skąd jesteś (miejscowość/region): warszawa
Posiadane auto: T6 Multivan
Piwa: 0/0
PostWysłany: Nie 15 Lip 2018, 22:58    Temat postu: T6 - 2.0 BITDI 204km, temperatura oleju powyżej 120st Odpowiedz z cytatem

Szanowni,

Sprawa wprawdzie dotyczy T6, ale może ktoś będzie mógł doradzić.

Odebrałem z salonu przedłużanego Multivana w kwietniu br. Oprócz tego, że fabrycznie nie działa oświetlenie bagażnika i gniazdo zapalniczki, samochód sprawuje się rewelacyjnie. Martwi mnie jednak temperatura oleju. W trasie przy prędkości powyżej 150kmh przekracza 120 stopni, rekordowo zaobserwowałem bodaj 123. Serwis twierdzi, że to normalne. Z jakiegoś jednak powodu na otomoto jest sporo ogłoszeń podobnych samochodów z adnotacją "nowy silnik"... Jest się czym martwić - jeżeli tak, co robić? Drugie pytanie - samochód przejechał około 10.000km, rozważam zmianę oleju. Jest sens, czy czekać aż komputer zacznie się jej domagać?

Dziękuję za sugestie
f
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
kubeq_sq

Czytelnik
Czytelnik


Dołączył: 27 Gru 2017
Posty: 9
Skąd jesteś (miejscowość/region): Skarzysko Kamienna
Posiadane auto: vw t5 2005r 2.5tdi 4motion
Piwa: 0/0
PostWysłany: Sro 21 Lis 2018, 16:16    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

120 to trochę sporo. Pewnie moyno wyzyskiwany silnik... Ja dolewam reduktora tarcia militec 1 jak podejrzewam zwiększone tarcie w silniku. A jak chce utrzymać jego dobry stan to dodajè ceramizera. Oba redukują znacząco tarcie i po ich zastosowaniu temperatura oleju spadła w kazdym z aut które używałem.
Zmienialeś olej po kupnie auta? Jeśli nie to zmień i nie patrz na kompa. I nie daj się nabrać na Longlife. To właśnie wykańcza te silniki. Lej castrola według normy ze sprawdzonego źródła i będzie bajka.
Jak temperatura nadal będzie wysoka po militec albo ceramizerze to chyba trzebaby przyjrzeć się chlodniczce/wymiennikowi ciepła dla oleju czy nie jest przypchany. Na jednym forum widziałem wątek, że serwis źle założył nowa chlodniczkę i była zapchana. Po oprawieniu temperatura wróciła do normalności.
Mam nadzieję, że mogłem pomoc.
Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum.auto.com.pl Strona Główna -> Porady, problemy techniczne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group