Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jarimir
Czytelnik
Dołączył: 11 Lip 2018 Posty: 4 Skąd jesteś (miejscowość/region): Londyn Posiadane auto: Trafic przedluzany, 2010 sport, 2.0 dci 115
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Sro 11 Lip 2018, 23:38 Temat postu: Problem z Egr |
|
|
Witam
Czytalem pare watkow o egr ale nie moge znalesc nic co mnie dotyczy. Problem pojawil sie jakies 2-3 miesiace temu a mianowicie pewnego dnia zapalila sie kontrolka check engine . Dodam ze auto mam od 5 lat i rocznie ono robi moze z 5 tys km a wiekszosc czasu jest nieuzywane . Przez tak dlugie przestoje zauwazylem juz wczesniej ze po dlugiej przerwie strasznie kopcilo przy pierwszym uruchamianiu i dosc mocno smierdzialo spalinami az do momentu gdy zapalila sie kontrolka silnika. Po podlaczeniu do kompa pokazalo blad egr. Duzo nie myslac rozebralem wszystko i okazalo sie ze nie byl mocno zasyfiony a jedynie troche zaolejony. Wyczyscilem wszystko i zlozylem . Okazalo sie ze dalej jest blad i nie mozna go usunac bo jest staly. Od tego czasu zrobilem moze z 200km i zakupilem nowy. Po rozebraniu od nowa okazalo sie ze egr byl mocno zalany olejem lacznie z przepustnica a olej wydobywal sie z tej rurki co idzie do chlodnicy spalin. Bylem dosc mocno zdziwiony i wszystko dokladnie wyczyscilem i zalozylem nowy egr bo myslalem ze cos z elektronika. Po zlozeniu okazalo sie ze wszystko jest ok, blad usunalem bez problemu i zaczalem sie cieszyc czysta deska rozdzielcza. Szczescie trwalo tylko jakies 30km bo znowu sie zapalila kontrolka silnika i auto zaczelo kopcic na czarno podczas jazdy. Po podlaczeniu pod kompa okazalo sie ze znowu problem z egr i nie mozna go usunac bo jest staly blad. Cos mnie natknelo zeby rozlaczyc kostke od egr na chwile i podlaczyc znowu. Po tym zabiegu usunalem znowu blad i wrocilo do normy az do dzisjaj. Zrobione od resetu ok 20km i znowu sie zapalila. Juz mi rece opadaja. Czy ktos mial podobna sytuację?? Martwi mnie ten olej w egr w dosc duzej ilosci od strony chlodnucy spalin.silnik nie stracil mocy, w intercolerze suchutko, turbo ok. Ogolnie auto jest dosc mocno dopieszczone i ma wymieniane wszystko na nowe nawet jak nie trzeba jeszcze tak na wszelki wypadek zeby mi w trasie nie stanelo. Czy ma ktos jakis pomysl na to? |
|
Powrót do góry |
|
|
wojtekcichy
Auto Maniak
Dołączył: 04 Lis 2011 Posty: 1045 Skąd jesteś (miejscowość/region): łomża Posiadane auto: crafter 2.5 11 BMW F10 12
Piwa: 60/3
|
Wysłany: Pią 13 Lip 2018, 22:57 Temat postu: |
|
|
chlodnice egr slyna z awaryjnosci, jedynym sensownym wyjasnieniem jest przedostawanie sie plynu do egra poprzez chlodniczke, ale raczej zauwazyl bys roznice miedzy plynem a olejem i przede wszystkim ubytek plynu w zbiorniczku _________________ prosze nie pisac na PW, piszmy na forum dla potomnych
pomoglem daj + |
|
Powrót do góry |
|
|
jarimir
Czytelnik
Dołączył: 11 Lip 2018 Posty: 4 Skąd jesteś (miejscowość/region): Londyn Posiadane auto: Trafic przedluzany, 2010 sport, 2.0 dci 115
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Sob 14 Lip 2018, 13:52 Temat postu: |
|
|
Wlasnie problem w tym ze to olej a nie plyn. Myslalem jeszcze czy jest moze odma w tych silnikach ktora lubi sie zapchac jak np w bmw 3.0d ?? Rece mi opadaja bo w aucie wiecej jest nowych niz uzywanych czesci a auto sporadynie uzywane i wiecznie cos . |
|
Powrót do góry |
|
|
jarimir
Czytelnik
Dołączył: 11 Lip 2018 Posty: 4 Skąd jesteś (miejscowość/region): Londyn Posiadane auto: Trafic przedluzany, 2010 sport, 2.0 dci 115
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Sro 18 Lip 2018, 22:47 Temat postu: |
|
|
Nikt nie mial podobnego problemu?? Bo juz rece mi opadaja |
|
Powrót do góry |
|
|
Ferdek73
Czytelnik
Dołączył: 01 Sie 2020 Posty: 8 Skąd jesteś (miejscowość/region): Polkowice Posiadane auto: Trafic 2,0 115 2008r
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Sob 01 Sie 2020, 09:30 Temat postu: |
|
|
Wymieniłeś membranę odmy ? |
|
Powrót do góry |
|
|
Reklama
|
Wysłany: Sob 01 Sie 2020, 09:30 Temat postu: reklama |
|
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
Ferdek73
Czytelnik
Dołączył: 01 Sie 2020 Posty: 8 Skąd jesteś (miejscowość/region): Polkowice Posiadane auto: Trafic 2,0 115 2008r
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Sob 01 Sie 2020, 09:37 Temat postu: Zablokowana klapa chodniczka spalin |
|
|
U mnie przy okazji właśnie czyszczenia egr zauważyłem ze mam oberwany wspornik membrany sterowania klapa przed chłodnicza spalin . I myśle ze właśnie to jest przyczyna pojawiania sie błędów egr . Nie dość ze nie ma sterowania klapy to jeszcze ona jest zablokowana i nie wiem nawet w jakiej pozycji . Nie wiem co teraz czy na razie jeździć i szukać chodniczka z klapa na wymianę czy wywalić to wszystko programowo jeśli jest taka możliwość czy rozebrać wyczyścić ,rozwiercic zgniłe śruby i zamocować membranę . Robił już to ktoś ? |
|
Powrót do góry |
|
|
|