Dziwne buczenie podczas jazdy / nie łożysko

Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum.auto.com.pl Strona Główna -> Silnik Diesel-układ zapłonowy-układ zasilania-układ napędowy-układ wydechowy.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gregaltea

Czytelnik
Czytelnik


Dołączył: 24 Sie 2015
Posty: 3
Skąd jesteś (miejscowość/region): Siemianowice Śląskie
Posiadane auto: Seat Altea 1,9 TDI 2004r.
Piwa: 0/0
PostWysłany: Nie 08 Lip 2018, 22:22    Temat postu: Dziwne buczenie podczas jazdy / nie łożysko Odpowiedz z cytatem

cześć forumowicze Smile
Pacjent SEAT ALTEA 1,9 TDI 105 KM

Od jakiś 4 lat szukam przyczyny dziwnego buczenia podczas jazdy. Buczenie na początku pojawiało się tylko na 2500 tyś. obrotów na każdym biegu ( im wyższy bieg tym głośniej), teraz buczenie słychać również przy ok 1700 tyś . obrotów ale ciszej. Samochód odwiedził wielu mechaników i żaden z nich nie potrafi zdiagnozować problemu.
Dodam jeszcze że buczenie występuje tylko podczas obciążenia i podczas jazdy nie słychać tego na postoju ani jak samochód podniosę na podnośniku i wrzucę bieg.

W zeszłym roku jeden z mechaników stwierdził że to wina dwumasy ponieważ strasznie klepie a że samochód ma przejechane 230 tyś to dwumas do wymiany. Po zdemontowaniu skrzyni biegów okazało się że dwumas i sprzęgło były zużyte więc wymiana była konieczna ale dodatkowo dochodziły jakieś niepokojące dźwięki ze skrzyni biegów. Jak się okazało było rozsypane łożysko piątego biegu. Mechanik mówi że to na pewno to buczy, po poskładaniu wszystkiego do kupy buczenie nadal występuje. kolejny etap zmiana mechanika i dalsze szukanie i jest kolejna diagnoza ponieważ buczenie wyraźnie słychać z prawej strony to regeneracja turbo bo trochę gwizdało, po regeneracji turbo samochód troszkę nabrał mocy ale buczenie nie ustało. Kolejny mechanik stwierdził że to dźwięk jakby powietrza i znalazł jakiś nieszczelny wąż od turbo po wymianie buczy dalej. Mając już dość zacząłem sam szukać po internecie przyczyny i zauważyłem że przy 140 km są lekkie drgania na kierownicy jak wyczytałem to może być powód przegubu wewnętrznego ( chociaż z tego co wiem to przegub nie buczy) ale kupiłem całe półosie wymieniłem drganie praktycznie ustąpiło a buczenie nie.

czy np. jakieś łożysko alternatora bądź jakaś rolka napinacza może hałasować przy danych obrotach ??

z tego co skojarzyłem fakty to buczenie pojawiło mi się chyba po wymianie sprężyn z przodu czy tam może coś wpadać w jakieś drgania i powodować buczenie

Może na forum seata znajdę jakiegoś dobrego doktora który wyleczy mojego seata Smile

z góry bardzo dziękuję wszystkim za porady
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum.auto.com.pl Strona Główna -> Silnik Diesel-układ zapłonowy-układ zasilania-układ napędowy-układ wydechowy. Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group