Terkotanie prawy przód

Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum.auto.com.pl Strona Główna -> Zawieszenie-układ hamulcowy-uklad kierowniczy-układ jezdny
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Paweł89

Czytelnik
Czytelnik


Dołączył: 03 Lip 2018
Posty: 2
Skąd jesteś (miejscowość/region): Warszawa
Posiadane auto: Citroen Xsara Picasso, 1.8 16V 118KM, 2005
Piwa: 0/0
PostWysłany: Wto 03 Lip 2018, 19:39    Temat postu: Terkotanie prawy przód Odpowiedz z cytatem

Witam serdecznie,

piszę do Was z takim oto problemem. Otóż jakieś 2 tygodnie temu moja Cytryna została zostawiona na większą naprawdę. Między innymi wymieniałem w niej rozrząd, komplet tarcze+klocki, robione końcówki drążków i wahacze. Po całym zabiegu zrobiłem jeszcze zbieżność i byłem gotowy ruszać z nią w świat. Przez pierwszy tydzień było super, ale niestety nadszedł ten feralny dzień, w którym coś zaczęło się dziać. Otóż przy ruszaniu z okolic prawego przedniego koła słychać terkotanie (nie stuki, nie puki, nie pojedyncze - głośne terkotanie trwające kilka sekund). Gdybym miał porównać do czegoś ten dźwięk to byłoby to uderzanie opony w jakiś plastik, jakby nadkole, ale nic takiego nie ma miejsca, żaden plastik tam nie wystaje (proszę się nie sugerować moim porównaniem, ono mana celu tylko zobrazować jaki odgłos wydaje to terkotanie). Sytuacja ta ma miejsce tylko przy ruszaniu - po nabraniu prędkości (nawet kilku-kilkunastu km/h) terkotanie zanika, ale wraca po każdym zatrzymaniu pojazdu i kolejnym ruszaniu - znowu kilka sekund terkotania, które ustaje po nabraniu małej nawet prędkości. Ten odgłos przy ruszaniu jest niezależny od położenia kół, czy są wyprostowane czy skręcone w którąś stronę. Zostawiłem samochód u mechanika ponownie i diagnoza jest ponoć taka, że do wymiany jest poduszka pod silnikiem. Poduszki/-ę miałem wymieniane rok temu, przy okazji naprawy skrzyni biegów (aczkolwiek możliwe, że wymienia była po prostu poduszka pod skrzynią). To możliwe, żeby poduszka już po roku padła? Czy ta diagnoza jest w ogóle możliwa? Sporo osób, z którymi rozmawiałem mówi, że to może być raczej przegub do wymiany. Ja, powiem szczerze, jestem TOTALNIE zielony z naprawą i budową samochodów i naprawdę myślę, że można mi wcisnąć każdy kit, dlatego chciałem się spytać Was - bardziej doświadczonych użytkowników - co wg Was może być przyczyną tego terkotania?

Będę bardzo wdzięczny za zainteresowanie, jakieś opinie i porady.
Pozdrawiam,
Paweł
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Mostek123

Auto Maniak
Auto Maniak


Dołączył: 14 Sty 2017
Posty: 1917
Skąd jesteś (miejscowość/region): Mazowieckie
Posiadane auto: Volvo S60 2.4 Renault Master3 2.3
Piwa: 114/1
PostWysłany: Sro 04 Lip 2018, 11:05    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witaj.
Z opisu wynika, że najszybciej podczas montażu wahaczy źle przegub założono (pewnie przy zdejmowaniu wahaczy rozleciało się na przegubie) i stąd terkocze, a więc, pojedź jeszcze raz do tego warsztatu i niech poprawnie założy przegub o ile oczywiście jeszcze przegub cały co wątpię aby cały był.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum.auto.com.pl Strona Główna -> Zawieszenie-układ hamulcowy-uklad kierowniczy-układ jezdny Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group