Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
primasort
Czytelnik
Dołączył: 05 Cze 2018 Posty: 9 Skąd jesteś (miejscowość/region): Wwa Posiadane auto: Corolla e12 1.4 d4d
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Wto 05 Cze 2018, 12:59 Temat postu: Corolla e12 1.4 d4d - pytanie o demontaż półosi +spadki mocy |
|
|
Witam wszystkich!
Mam pytania dotyczące mojego samochodziku corolla e12 1.4 d4d z 2006 hatchback 264 tys. przebiegu.
Potrzebuję Waszej wiedzy praktycznej :cheesy:
1.
Półoś - mam luz na przegubie wewnętrznym lewym, pytanie do osób które samodzielnie montowały półoś.
Co należy rozłączyć - czy wystarczy odkręcić kolumnę mcphersona? czy trzeba odkręcić sworzeń + końcówkę drążka?
Czy jeśli podniosę samochód (przechylę na kobyłce) wystarczająco wysoko, jest szansa, że nie będę musiał spuszczać oleju ze skrzyni (da się uniknąć wylania)?
Czy wiedzieć, czy w obrębie corolli e12 1.4 d4d (wersja z uk) były produkowane przeguby z różnymi ilościami zębów?
2.
Po 8 latach użytkowania swojej corolli i paru rzeczach których w niej zrobiłem, będę miał prawdopodobnie nowy problem.
Samochodzik w określonej sytuacji: jazda ok 100 - 110 km/h, obroty ok 3 tys. piąty bieg, ekspresówka - kilkanaście minut jazdy, nie zależnie od temperatury, wilgotności etc. - przy utrzymywaniu stałej prędkości traci moc - tzn. zaczyna zwalniać, odpuszczenie gazu i wciśnięcie (ewentualna) redukcja - pomaga i wszystko jest ok.
Brak problemów z geometrią turbiny, brak świstów, brak ubytków oleju (takie jak zawsze), brak oleju w płynie chłodzącym, dymienie na czarno w normie (przy ostrym przyspieszaniu).
Po podłączeniu do Techstream - brak błędów.
Co mnie zaniepokoiło w tej sytuacji (moja druga połówka jeździ corollką więcej), że raz mając tę sytuację obejrzałem się i zobaczyłem małą chmurkę, ale nie powiem dokładnie jakiego koloru była (niebieska/czarna).
Co sprawdzić/przeczyścić. Na razie wystąpiło to z 4 - 5 razy w przeciągu paru miesięcy.
Dzięki z góry z pomoc. |
|
Powrót do góry |
|
|
Mech toyoty
Przyjaciel Portalu
Dołączył: 28 Cze 2011 Posty: 454 Skąd jesteś (miejscowość/region): wrocław Posiadane auto: vplvo xc90 ,auris 1.4d mmt swift mmt
Piwa: 43/0
|
Wysłany: Wto 05 Cze 2018, 22:42 Temat postu: |
|
|
wymiana półosi w warsztacie dobrym to jakieś 15 min prosta i szybka robota lepiej zapłacić ze 100 i nie bawić sie samemu,spadki mocy jak zawsze zacząć od najprostszej żeczy filtr paliwa pozdr |
|
Powrót do góry |
|
|
primasort
Czytelnik
Dołączył: 05 Cze 2018 Posty: 9 Skąd jesteś (miejscowość/region): Wwa Posiadane auto: Corolla e12 1.4 d4d
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Sro 06 Cze 2018, 12:55 Temat postu: |
|
|
dzięki,
lubię sam, takie tam wyzwanie . Jak popsuje mechanik będzie się cieszył . No tak mam.
Co do spadków mocy, w między czasie wymieniony filtr paliwa i powietrza. Filtry żaden koszt, wymienię na oryginał bo ostatnio montowałem knechta bo lubię wymieniać je co roku.
Co mnie zastanawia to, że zdarza się to bardzo rzadko. |
|
Powrót do góry |
|
|
|