Corolla e12 1.4 d4d - pytanie o demontaż półosi +spadki mocy

Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum.auto.com.pl Strona Główna -> Porady, problemy techniczne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
primasort

Czytelnik
Czytelnik


Dołączył: 05 Cze 2018
Posty: 9
Skąd jesteś (miejscowość/region): Wwa
Posiadane auto: Corolla e12 1.4 d4d
Piwa: 0/0
PostWysłany: Wto 05 Cze 2018, 12:59    Temat postu: Corolla e12 1.4 d4d - pytanie o demontaż półosi +spadki mocy Odpowiedz z cytatem

Witam wszystkich!

Mam pytania dotyczące mojego samochodziku corolla e12 1.4 d4d z 2006 hatchback 264 tys. przebiegu.

Potrzebuję Waszej wiedzy praktycznej :cheesy:

1.
Półoś - mam luz na przegubie wewnętrznym lewym, pytanie do osób które samodzielnie montowały półoś.

Co należy rozłączyć - czy wystarczy odkręcić kolumnę mcphersona? czy trzeba odkręcić sworzeń + końcówkę drążka?

Czy jeśli podniosę samochód (przechylę na kobyłce) wystarczająco wysoko, jest szansa, że nie będę musiał spuszczać oleju ze skrzyni (da się uniknąć wylania)?

Czy wiedzieć, czy w obrębie corolli e12 1.4 d4d (wersja z uk) były produkowane przeguby z różnymi ilościami zębów?

2.

Po 8 latach użytkowania swojej corolli i paru rzeczach których w niej zrobiłem, będę miał prawdopodobnie nowy problem.

Samochodzik w określonej sytuacji: jazda ok 100 - 110 km/h, obroty ok 3 tys. piąty bieg, ekspresówka - kilkanaście minut jazdy, nie zależnie od temperatury, wilgotności etc. - przy utrzymywaniu stałej prędkości traci moc - tzn. zaczyna zwalniać, odpuszczenie gazu i wciśnięcie (ewentualna) redukcja - pomaga i wszystko jest ok.

Brak problemów z geometrią turbiny, brak świstów, brak ubytków oleju (takie jak zawsze), brak oleju w płynie chłodzącym, dymienie na czarno w normie (przy ostrym przyspieszaniu).

Po podłączeniu do Techstream - brak błędów.

Co mnie zaniepokoiło w tej sytuacji (moja druga połówka jeździ corollką więcej), że raz mając tę sytuację obejrzałem się i zobaczyłem małą chmurkę, ale nie powiem dokładnie jakiego koloru była (niebieska/czarna).

Co sprawdzić/przeczyścić. Na razie wystąpiło to z 4 - 5 razy w przeciągu paru miesięcy.

Dzięki z góry z pomoc.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Mech toyoty

Przyjaciel Portalu
Przyjaciel Portalu


Dołączył: 28 Cze 2011
Posty: 454
Skąd jesteś (miejscowość/region): wrocław
Posiadane auto: vplvo xc90 ,auris 1.4d mmt swift mmt
Piwa: 43/0
PostWysłany: Wto 05 Cze 2018, 22:42    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

wymiana półosi w warsztacie dobrym to jakieś 15 min prosta i szybka robota lepiej zapłacić ze 100 i nie bawić sie samemu,spadki mocy jak zawsze zacząć od najprostszej żeczy filtr paliwa pozdr
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
primasort

Czytelnik
Czytelnik


Dołączył: 05 Cze 2018
Posty: 9
Skąd jesteś (miejscowość/region): Wwa
Posiadane auto: Corolla e12 1.4 d4d
Piwa: 0/0
PostWysłany: Sro 06 Cze 2018, 12:55    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

dzięki,

lubię sam, takie tam wyzwanie Smile. Jak popsuje mechanik będzie się cieszył Smile. No tak mam.


Co do spadków mocy, w między czasie wymieniony filtr paliwa i powietrza. Filtry żaden koszt, wymienię na oryginał bo ostatnio montowałem knechta bo lubię wymieniać je co roku.

Co mnie zastanawia to, że zdarza się to bardzo rzadko.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum.auto.com.pl Strona Główna -> Porady, problemy techniczne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group