Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
commor
Stały Bywalec
Dołączył: 16 Maj 2008 Posty: 117 Skąd jesteś (miejscowość/region): Warszawa Posiadane auto: A-klasse W168 A160 manual
Piwa: 3/0
|
Wysłany: Wto 09 Gru 2008, 12:07 Temat postu: Kratkę "ciężarową" zostawić czy zdemontować ? |
|
|
Witam!
Mam pytanko... sorrki, że troszkę nie na temat ale zbliża się mi termin przeglądu technicznego.
Można zdemontować więc "przy okazji" kratkę taką, która to umożliwiała rejestrację auta jako ciężarowe.
Pytanko brzmi czy to się jeszcze praktykuję, czy to ma jakiekolwiek znaczenie pod względem technicznym czy podatkowym (odliczanie Vat-u, te sprawy...) czy czy to już wszystko nieaktualne i można kratę usunąć, przerejestrowywując auto na osobowe.
Nie wspomnę, że przy okazji wzrośnie funkcjonalność auta i będzie można przewozić np. narty.
Jakby na takie zmiany zapatrywał się ew. przyszły nabywca auta przy jego dalszej odsprzedaży.
Z góry dzięki za wszelkie sugestie.
Pozdrawiam.
commor |
|
Powrót do góry |
|
|
macias_GA
Dyskutant
Dołączył: 29 Lut 2008 Posty: 87
Posiadane auto: A-klasa 03
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Wto 09 Gru 2008, 17:31 Temat postu: |
|
|
Ja swoja zdjalem a w dowodzie mam dalej VAN. Raz policja mnie zatrzymala to mnie puscili, ale moim problemem jest to ze ta kratke zgubilem i w razie czego bedzie problem.
Z tego co wiem to demontaz kratki musi byc wykonany przez autoryzowany zaklad do tego wymiana dowodu. Koszta podobno ponad 1000zl. Jezeli ktos ma dokladne informacje na ten temat to chetnie sie z nimi zapoznam.
Pozdrawiam! |
|
Powrót do góry |
|
|
commor
Stały Bywalec
Dołączył: 16 Maj 2008 Posty: 117 Skąd jesteś (miejscowość/region): Warszawa Posiadane auto: A-klasse W168 A160 manual
Piwa: 3/0
|
Wysłany: Sro 10 Gru 2008, 10:18 Temat postu: |
|
|
Już demontowałem kratki z dwóch aut.
Koszt z przerobieniem w dowodzie na osobowe to ze 140 zł + przegląd techniczny tj. 98 zł.
Na pewno nie 1000,-
Dawno to było - fakt... z 5 lat temu w czasach gdy kratki były "modne" i potrzebne.
Obecnie przepisy podatkowe się zmieniły i stąd moje zapytanie.
Wiem też, ze najlepiej zrobić to podczas przeglądu technicznego wtedy są dwie pieczenie na jednym ogniu i zaoszczędza się tę stówkę (jeśli zrobić by to osobno, a nie podczas przeglądu).
Kiedyś to było tak z ta kratką, że było to... największe przestępstwo podatkowe. Za "niemanie" kratki nie było 100, 500 czy 1000 zł mandatu, a coś gorszego... trzeba było mieć do czynienia z Urzędem Skarbowym.
Otóż jak sie odliczało VAT np. przy leasingu, a kratki nie było, uważali to jako oszukiwanie Skarbu Państwa i należało zwrócić odliczony już VAT.
Przy wartości auta np. 100.000 to... 22.000 VAT'u + pewno jakaś kara...nie było zmiłuj..
I dlatego pytam jak to jest teraz.
Pozdrawiam
commor |
|
Powrót do góry |
|
|
commor
Stały Bywalec
Dołączył: 16 Maj 2008 Posty: 117 Skąd jesteś (miejscowość/region): Warszawa Posiadane auto: A-klasse W168 A160 manual
Piwa: 3/0
|
Wysłany: Wto 16 Gru 2008, 15:55 Temat postu: |
|
|
Zrobione!
Koszty na stacji obsługi:
98,oo - badanie techniczne (tu mi się upiekło - bo i tak trzeba było)
82,oo - badanie dodatkowe - zmiany konstrukcyjne
60,oo - wykonanie zmian konstrukcyjnych w pojeździe
Koszty w urzędzie:
48,oo - dowód rej. (bo musi być nowy widocznie z adnotacją auto osobowe... do odbioru za tydzień )
11,00 - nowe nalepki na tablicach rej.
0,5o - coś tam
to w sumie 3 stówki i po sprawie...
Dzięki za podpowiedzi
i pozdrawiam
commor |
|
Powrót do góry |
|
|
macias_GA
Dyskutant
Dołączył: 29 Lut 2008 Posty: 87
Posiadane auto: A-klasa 03
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Wto 16 Gru 2008, 16:19 Temat postu: |
|
|
Dzieki za tego posta. Jak bede mial przeglad to zrobie to samo. PS Czy masz ta kratke czy ja zostawiles? Moze bym kupil (pozyczyl)jezeli na przegladzie robili by problem ze jej nie mam w ogole.
Pozdrawiam! |
|
Powrót do góry |
|
|
Reklama
|
Wysłany: Wto 16 Gru 2008, 16:19 Temat postu: reklama |
|
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
|