Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wm-s
Czytelnik
Dołączył: 28 Mar 2018 Posty: 3 Skąd jesteś (miejscowość/region): Brodnica Posiadane auto: Fiat Doblo 1.3
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Sro 28 Mar 2018, 17:59 Temat postu: Fiat 1.3 Doblo multijet nie zapala |
|
|
Witam wszystkich!
Posiadam fiata 1.3 multijet z 2009 r.Od roku borykam się z problem z odpalaniem.
Gdy jest zimny nawet w największe mrozy odpala na dotyk.Po rozgrzaniu zapala w miarę.Problem pojawia się gdy po nagrzaniu postoi 15-30 min.trzeba go kręcić i kręcić prawie do wyczerpania akumulatora(zaraz spalę rozrusznik)
Odwiedzałem różnych mechaników i elektryków rozkładają ręce...albo wskazują na wtryski.
W aucie wymieniłem:
Czujnik położenia wału, wałka rozrządu,ciśnienia,zawór paliwa, u dwóch specjalistów sprawdzałem wtryski-w normie.
Auto ma dopiero przejechane 107 000 kilometrów.Komputer nie pokazuję żadnego błędu,auto nie kopci a jak zapali chodzi normalnie.
Może ktoś przerabiał podobny problem.
Bardzo proszę o pomoc. |
|
Powrót do góry |
|
|
jareq08
Auto Maniak
Dołączył: 08 Lut 2010 Posty: 1526 Skąd jesteś (miejscowość/region): swiętokrzyskie Posiadane auto: panda, stilo, bravo, 500X-same diesle
Piwa: 97/3
|
Wysłany: Sro 28 Mar 2018, 21:48 Temat postu: |
|
|
Trzeba zrobic logi na zimnym i goracym wtedy jak nie chce zapalic.Sprawa moze byc trudna do wyjasnienia.Moze byc problem ze sterownikiem silnika lub kopie sie soft w sterowniku. Nie chce tu robic ,reklamy ,jest w Rudnie firma Cinsoft, doskonale znajaca silniki fiata jtd, zmieniaja softy, podnosza moce ,itd.Moze oni poradza na Twoje problemy... _________________ Nie ma jak fiat, ciagle jest ...robota! |
|
Powrót do góry |
|
|
wm-s
Czytelnik
Dołączył: 28 Mar 2018 Posty: 3 Skąd jesteś (miejscowość/region): Brodnica Posiadane auto: Fiat Doblo 1.3
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Czw 29 Mar 2018, 17:55 Temat postu: |
|
|
jareq08 napisał: | Trzeba zrobic logi na zimnym i goracym wtedy jak nie chce zapalic.Sprawa moze byc trudna do wyjasnienia.Moze byc problem ze sterownikiem silnika lub kopie sie soft w sterowniku. Nie chce tu robic ,reklamy ,jest w Rudnie firma Cinsoft, doskonale znajaca silniki fiata jtd, zmieniaja softy, podnosza moce ,itd.Moze oni poradza na Twoje problemy... |
W ostatnim czasie zauważyłem że metodą tak zwaną na ''pych'' odpala na metrze może rozrusznik? chociaż kręci jak nowy.... |
|
Powrót do góry |
|
|
jareq08
Auto Maniak
Dołączył: 08 Lut 2010 Posty: 1526 Skąd jesteś (miejscowość/region): swiętokrzyskie Posiadane auto: panda, stilo, bravo, 500X-same diesle
Piwa: 97/3
|
Wysłany: Nie 01 Kwi 2018, 12:25 Temat postu: |
|
|
Przy metodzie na pych, pompa CR ma wieksze obroty i wytworzy wieksze cisnienie niz na rozruszniku.Druga sprawa,ze moze wystepowac duzy spadek napiecia przy kreceniu rozrusznikiem i sterownik silnika ma problem ze sterowaniem wtryskiwaczami. Nie zaszkodzi sprawdzic ,jaki spadek napiecia wystepuje podczas rozruchu, moze jest gdzies duzy opor przejscia przy obciazeniu prądowym. _________________ Nie ma jak fiat, ciagle jest ...robota! |
|
Powrót do góry |
|
|
wm-s
Czytelnik
Dołączył: 28 Mar 2018 Posty: 3 Skąd jesteś (miejscowość/region): Brodnica Posiadane auto: Fiat Doblo 1.3
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Czw 05 Kwi 2018, 17:38 Temat postu: |
|
|
jareq08 napisał: | Przy metodzie na pych, pompa CR ma wieksze obroty i wytworzy wieksze cisnienie niz na rozruszniku.Druga sprawa,ze moze wystepowac duzy spadek napiecia przy kreceniu rozrusznikiem i sterownik silnika ma problem ze sterowaniem wtryskiwaczami. Nie zaszkodzi sprawdzic ,jaki spadek napiecia wystepuje podczas rozruchu, moze jest gdzies duzy opor przejscia przy obciazeniu prądowym. |
tez podejrzewalem spadek cisnienia na listwie podczas kręcenia ale zapala na odleglosci pol metra wiec cisnienie musi byc bo tez by nie zapalil. Teraz zajmę się rozrusznikiem, chociaż bardzo wątpie bo wymiata jak szalony |
|
Powrót do góry |
|
|
Reklama
|
Wysłany: Czw 05 Kwi 2018, 17:38 Temat postu: reklama |
|
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
|