Kupno Dodge Caliber w Polsce


Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum.auto.com.pl Strona Główna -> Porady, problemy techniczne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
karo_caliber

Czytelnik
Czytelnik


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 8
Skąd jesteś (miejscowość/region): toruń
Posiadane auto: bmw
Piwa: 0/0
PostWysłany: Pią 23 Mar 2018, 16:31    Temat postu: Kupno Dodge Caliber w Polsce Odpowiedz z cytatem

Cześć,
nazywam się Karolina i szukam od kilku dni Calibra w benzynie i conajmniej 2009 r.
Dlatego też mam do Was kilka pytań Smile
Poza Pb stawiam na manualną skrzynie z uwagi na brak wiedzy u większości naszych mechaników jak radzić sobie z CVT.
Zastanawia się też czym był i na czym polegał lift w 2009 r i których modeli on dotyczył?
W 1.8 VVT 150 km nie widzę różnic (produkcja 2006-2010) czyli wychodzi na to, że lift to jest ten model 2.0 VVT 156 km?
W tym drugim jest np. nowocześniejsza deska rozdzielcza, niż ta w 1.8VVT. W sprzedaży na aukcjach 2.0 VVT jest zaledwie kilka sztuk. Nie wiem o czym to świadczy i czy mogę wnioskować, że ten 1.8 VVT był sprzedawany w większej ilości co przekładać się może teraz na większym dostępie do części czyli tańszej eksploatacji?
Wszystkie znalezione przeze mnie Calibry są sprowadzane, odsprzedawane przez osoby prywatne czy przez komisy.

Czy mógłby mi ktoś wyjaśnić co z tym liftem? i czy upierać się na 156 km czy zostać przy 150 km gdzie mam większy wybór?

Dzięki za pomoc Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Dodger

Debiutant
Debiutant


Dołączył: 28 Cze 2017
Posty: 13
Skąd jesteś (miejscowość/region): HARTLEPOOL
Posiadane auto: DODGE CALIBER
Piwa: 0/0
PostWysłany: Pią 23 Mar 2018, 22:57    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Hej. Też myślałem dużo zanim kupiłem swojego caliberka. Dużo czytałem, pytałem i myślę że wybrałem dobrze. Padł wybór na 2.0 156km benzyna automat. Wszędzie gdzie pytałem czytałem twierdzili że 1.8 to za słabo. Więc wziąłem 2.0.co do skrzyni to jest naprawdę spoko. W USA dawali na nia dożywotnia gwarancję . Raz na 100 tys. Wymieniasz plyn i jeździsz .Jak jest potrzeba to sama sobie zmieniasz biegi bynajmniej ja mam taką opcję. Po lifcie deska wygląda o wiele lepiej ale to jest przeważnie 25tys. W górę.gdzies w okolicach 2009 zostało poprawione zawieszenie. Ja mam 2006 rok jakie 96000 przebiegu i jestem zadowolony. Mimo że mam go tylko rok to nie zawiodl mnie nigdy.ps. polecam wersję sxt z Boston acustic ( gra w cholerę dobrze). Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość gadu-gadu spik (wp kontakt) Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
pumeks

Dyskutant
Dyskutant


Dołączył: 20 Wrz 2017
Posty: 69
Skąd jesteś (miejscowość/region): kujawsko-pomorskie
Posiadane auto: Dodge Caliber 2.0 SXT
Piwa: 2/1
PostWysłany: Sob 24 Mar 2018, 15:07    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wymieniałeś już olej w swojej skrzyni biegów CVT?
Nie wiem w końcu jaki olej do skrzyni CVT w Dodge jest potrzebny?
Instrukcja użytkownika mówi, że MOPAR CVTF+4, a instrukcja serwisowa, że MOPART CVT+4
Subtelna różnica jest w tej literce F.

Dodger napisał:
Hej. Też myślałem dużo zanim kupiłem swojego caliberka. Dużo czytałem, pytałem i myślę że wybrałem dobrze. Padł wybór na 2.0 156km benzyna automat. Wszędzie gdzie pytałem czytałem twierdzili że 1.8 to za słabo. Więc wziąłem 2.0.co do skrzyni to jest naprawdę spoko. W USA dawali na nia dożywotnia gwarancję . Raz na 100 tys. Wymieniasz plyn i jeździsz .Jak jest potrzeba to sama sobie zmieniasz biegi bynajmniej ja mam taką opcję. Po lifcie deska wygląda o wiele lepiej ale to jest przeważnie 25tys. W górę.gdzies w okolicach 2009 zostało poprawione zawieszenie. Ja mam 2006 rok jakie 96000 przebiegu i jestem zadowolony. Mimo że mam go tylko rok to nie zawiodl mnie nigdy.ps. polecam wersję sxt z Boston acustic ( gra w cholerę dobrze). Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Dodger

Debiutant
Debiutant


Dołączył: 28 Cze 2017
Posty: 13
Skąd jesteś (miejscowość/region): HARTLEPOOL
Posiadane auto: DODGE CALIBER
Piwa: 0/0
PostWysłany: Sob 24 Mar 2018, 18:01    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Hej. Wymieniałem. Musiałbym spojrzeć na faktury ale nie mam teraz do nich dostępu w tej chwili. Napewno nie kupiłem mopara bo drogi strasznie. Wziąłem motula.Jak dobrze pamiętam to był cvtf+4. Napewno pasuje jeszcze kilka innych ale musi się wszystko zgadzać na 100%.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość gadu-gadu spik (wp kontakt) Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
TobiWUJO

Stały Bywalec
Stały Bywalec


Dołączył: 12 Sty 2011
Posty: 150
Skąd jesteś (miejscowość/region): SY
Posiadane auto: Dodge Caliber 2.0 CRD SXT \'08
Piwa: 7/4
PostWysłany: Nie 25 Mar 2018, 03:30    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

O wiele tańszy jest olej AMALIE Chrysler
_________________
Caliber CRD 206KM / 406NM + GARRETT GTB 2260 VK
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Reklama








Wysłany: Nie 25 Mar 2018, 03:30    Temat postu: reklama

Powrót do góry
karo_caliber

Czytelnik
Czytelnik


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 8
Skąd jesteś (miejscowość/region): toruń
Posiadane auto: bmw
Piwa: 0/0
PostWysłany: Nie 25 Mar 2018, 09:24    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dodger, dzięki za odpowiedź, z 2.0 jest krucho, jak na lekarstwo niestety, jeden polski salonowy ale cena śmieszna Smile 2gi z niemiec w komisie w wielkopolsce wiec nawet w gre nie wchodzi. Z 1.8 jest lepiej. Pod granicą niemiecką też się coś znajdzie ale wybierać musze w tym co jest, na nic moje kryteria Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Dodger

Debiutant
Debiutant


Dołączył: 28 Cze 2017
Posty: 13
Skąd jesteś (miejscowość/region): HARTLEPOOL
Posiadane auto: DODGE CALIBER
Piwa: 0/0
PostWysłany: Nie 25 Mar 2018, 16:22    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Faktycznie jeśli chodzi o 2.0 w automacie benzynę to ciężko w pl. Ja od kwietnia 2017 przeglądam ogłoszenia prawie codziennie i chyba nie skłamalbym jakbym powiedział że z 5 sztuk bym wybrał do oglądnięcie przez ten rok. Zawsze coś nie tak. z kolei mojego caliberka nie kupiłem w Polsce. Jest to Anglik a wybrałem go bo miał go tylko jeden właściciel nadwozie i środek perfekcyjny. Zawieszenie całe wymienione.kosztowal na polskie 10 tys zł i dołożyłem prawie drugie tyle i nie muszę się o nic martwić wszystko działa jak należy mimo że 2006 ale za to przebieg 84tys.km
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość gadu-gadu spik (wp kontakt) Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
karo_caliber

Czytelnik
Czytelnik


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 8
Skąd jesteś (miejscowość/region): toruń
Posiadane auto: bmw
Piwa: 0/0
PostWysłany: Nie 25 Mar 2018, 18:33    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ok to pewnie decyduje się na 1.8 bo na 2.0 mogę się nie doczekać skoro piszesz, że od roku śledzisz aukcje Smile

Przeglądam archiwum, żeby się przygotować na pierwsze oglądanie. Oczywiście zamierzam udać się do jakiegoś sprawdzonego serwisu ale wole wiedzieć czy te słabe strony Calibra są w miarę ok.
Co może świadczyć o tym, że w kierownicy 'coś słychać"? wiem, że to mało ale może to popularne w tym modelu?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
bbkr

Przyjaciel Portalu
Przyjaciel Portalu


Dołączył: 10 Wrz 2013
Posty: 435
Skąd jesteś (miejscowość/region): Gdansk
Posiadane auto: Dodge Caliber 2.4L R/T
Piwa: 53/1
PostWysłany: Nie 25 Mar 2018, 20:55    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jezeli chodzi o lifting to w 2009 glowna zmiana w zawieszeniu byl inny kat pracy tylnych wahaczy. W wersjach sprzed tej zmiany tylne wahacze poprzeczne gorne zuzywaja sie przedwczesnie. Nie jest to jakis dramat - 15-20K w zaleznosci od marki da sie wycisnac.

Nie boj sie skrzyn CVT o ile ma udokumentowana minimum jedna wymiane oleju do 100K km. Moj Caliber ma 170K km z dwoma wymianami oleju i skrzynia chodzi jak nowa, mimo ze przy silniku 2.4L + pare modow dobijam do gornej granicy dopuszczalnego momentu obrotowego.

Czy upierac sie na lift? Mysle, ze dobrym wyznacznikiem sa TSB: http://www.dodgeproblems.com/vehicles/caliber/tsbs/ . Ilosc skatalogowanych bledow serwisowych powinna Ci pomoc podjac decyzje czy ryzykowac starszy i tanszy model.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
pumeks

Dyskutant
Dyskutant


Dołączył: 20 Wrz 2017
Posty: 69
Skąd jesteś (miejscowość/region): kujawsko-pomorskie
Posiadane auto: Dodge Caliber 2.0 SXT
Piwa: 2/1
PostWysłany: Nie 25 Mar 2018, 23:30    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Czyli jednak CVTF+4?

Dodger napisał:
Hej. Wymieniałem. Musiałbym spojrzeć na faktury ale nie mam teraz do nich dostępu w tej chwili. Napewno nie kupiłem mopara bo drogi strasznie. Wziąłem motula.Jak dobrze pamiętam to był cvtf+4. Napewno pasuje jeszcze kilka innych ale musi się wszystko zgadzać na 100%.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
karo_caliber

Czytelnik
Czytelnik


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 8
Skąd jesteś (miejscowość/region): toruń
Posiadane auto: bmw
Piwa: 0/0
PostWysłany: Pon 26 Mar 2018, 09:53    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

bbkr już powoli zaczynam odpuszczać swoje wytyczne co ma mieć a czego nie powinien Smile

czy można odróżnić 2009 od 2008 wizualnie? Mam jednego na oku, właściciel pisze ze 2009, rano sprawdziłam w bazie Jeep'a to wyskakuje 2009 Year/Model, build date 2007, In-service date I 2009 Shocked
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
bbkr

Przyjaciel Portalu
Przyjaciel Portalu


Dołączył: 10 Wrz 2013
Posty: 435
Skąd jesteś (miejscowość/region): Gdansk
Posiadane auto: Dodge Caliber 2.4L R/T
Piwa: 53/1
PostWysłany: Sro 28 Mar 2018, 20:35    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Pewnie data produkcji i data wpisania do rejestru. Czyli samochod byl wyprodukowany w 2007, stal sobie w fabryce z jakims przeznaczeniem (np. crashtesty) ale w koncu go nie uzyli i w 2009 wciagneli do rejestru i sprzedali.

Produkcje 2007 bym omijal. Ma trzy powazne problemy ktore moga sie zdarzyc:
1. Blokada WCM (zabezpieczenie antykradziezowe, czujniki cisnienia). Ten modul sie zawieszal uniemozliwiajac odpalenie samochodu, bo czyta on dane z kluczyka. Powodu dlugo nie mogli znalezc, a okazalo sie nim zbieranie sie ladunkow elektrostatycznych. Wiec lepiej do takiego Calibra w ortalionie nie wsiadac :)
2. Potworna korozja belek zawieszenia, jakis wadliwy proces produkcji.
3. Padajace podswietlenie zegarow z powodu kiepskiego konvertera.

Wizualnie 2008 i 2009 z zewnatrz jest praktycznie nie do odroznienia. Z tego co pamietam 2009 zawsze maja klamki w kolorze nadwozia (w 2007-2008 mial to tylko model R/T) i jakos inaczej znaczki na tylnej klapie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
kurtki

Debiutant
Debiutant


Dołączył: 20 Kwi 2018
Posty: 11
Skąd jesteś (miejscowość/region): Lubelskie
Posiadane auto: Rover 200, 2.0 SDI, 1999
Piwa: 0/1
PostWysłany: Nie 29 Kwi 2018, 17:50    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

bbkr napisał:

Produkcje 2007 bym omijal. Ma trzy powazne problemy ktore moga sie zdarzyc:
1. Blokada WCM (zabezpieczenie antykradziezowe, czujniki cisnienia). Ten modul sie zawieszal uniemozliwiajac odpalenie samochodu, bo czyta on dane z kluczyka. Powodu dlugo nie mogli znalezc, a okazalo sie nim zbieranie sie ladunkow elektrostatycznych. Wiec lepiej do takiego Calibra w ortalionie nie wsiadac Smile
2. Potworna korozja belek zawieszenia, jakis wadliwy proces produkcji.
3. Padajace podswietlenie zegarow z powodu kiepskiego konvertera.


Czy ww. usterki dotyczą tylko roczników 2007 czy 2008 też ? I jeszcze jedno pytanie o lifting, czy wszystkie Caliberki z 2009 r. są po lifcie, czy od któregoś konkretnego miesiąca ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
karo_caliber

Czytelnik
Czytelnik


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 8
Skąd jesteś (miejscowość/region): toruń
Posiadane auto: bmw
Piwa: 0/0
PostWysłany: Pon 30 Kwi 2018, 18:45    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

nie wszystkie z 2009 roku są po lifcie, jeśli chodzi o benzynę to ja rozpoznaje to po pojemności 1998 cm3 i 156KM są po lifcie, przed liftem miały 1798 cm3 i 140 KM. Wizualnie różnica jest wykończeniu wnętrza, mniej twardego i trzeszczącego plastiku.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
kurtki

Debiutant
Debiutant


Dołączył: 20 Kwi 2018
Posty: 11
Skąd jesteś (miejscowość/region): Lubelskie
Posiadane auto: Rover 200, 2.0 SDI, 1999
Piwa: 0/1
PostWysłany: Wto 01 Maj 2018, 06:58    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No właśnie, dlatego pytałem. Oglądałem Caliberki z 2009 i miały wnętrze jak w 2007. Jeszcze pozwolę sobie wrócić do dość obszernego tematu progów. W którym miejscu pokazuje się korozja z zewnątrz czy mam zaglądać od wewnętrznej strony ? A może są jeszcze inne miejsca gdzie mogą pojawić się wypryski ? Interesuje mnie rocznik 2007.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum.auto.com.pl Strona Główna -> Porady, problemy techniczne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group