Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
karo_caliber
Czytelnik
Dołączył: 23 Mar 2018 Posty: 8 Skąd jesteś (miejscowość/region): toruń Posiadane auto: bmw
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Pią 23 Mar 2018, 16:31 Temat postu: Kupno Dodge Caliber w Polsce |
|
|
Cześć,
nazywam się Karolina i szukam od kilku dni Calibra w benzynie i conajmniej 2009 r.
Dlatego też mam do Was kilka pytań
Poza Pb stawiam na manualną skrzynie z uwagi na brak wiedzy u większości naszych mechaników jak radzić sobie z CVT.
Zastanawia się też czym był i na czym polegał lift w 2009 r i których modeli on dotyczył?
W 1.8 VVT 150 km nie widzę różnic (produkcja 2006-2010) czyli wychodzi na to, że lift to jest ten model 2.0 VVT 156 km?
W tym drugim jest np. nowocześniejsza deska rozdzielcza, niż ta w 1.8VVT. W sprzedaży na aukcjach 2.0 VVT jest zaledwie kilka sztuk. Nie wiem o czym to świadczy i czy mogę wnioskować, że ten 1.8 VVT był sprzedawany w większej ilości co przekładać się może teraz na większym dostępie do części czyli tańszej eksploatacji?
Wszystkie znalezione przeze mnie Calibry są sprowadzane, odsprzedawane przez osoby prywatne czy przez komisy.
Czy mógłby mi ktoś wyjaśnić co z tym liftem? i czy upierać się na 156 km czy zostać przy 150 km gdzie mam większy wybór?
Dzięki za pomoc |
|
Powrót do góry |
|
|
Dodger
Debiutant
Dołączył: 28 Cze 2017 Posty: 13 Skąd jesteś (miejscowość/region): HARTLEPOOL Posiadane auto: DODGE CALIBER
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Pią 23 Mar 2018, 22:57 Temat postu: |
|
|
Hej. Też myślałem dużo zanim kupiłem swojego caliberka. Dużo czytałem, pytałem i myślę że wybrałem dobrze. Padł wybór na 2.0 156km benzyna automat. Wszędzie gdzie pytałem czytałem twierdzili że 1.8 to za słabo. Więc wziąłem 2.0.co do skrzyni to jest naprawdę spoko. W USA dawali na nia dożywotnia gwarancję . Raz na 100 tys. Wymieniasz plyn i jeździsz .Jak jest potrzeba to sama sobie zmieniasz biegi bynajmniej ja mam taką opcję. Po lifcie deska wygląda o wiele lepiej ale to jest przeważnie 25tys. W górę.gdzies w okolicach 2009 zostało poprawione zawieszenie. Ja mam 2006 rok jakie 96000 przebiegu i jestem zadowolony. Mimo że mam go tylko rok to nie zawiodl mnie nigdy.ps. polecam wersję sxt z Boston acustic ( gra w cholerę dobrze). Pozdrawiam |
|
Powrót do góry |
|
|
pumeks
Dyskutant
Dołączył: 20 Wrz 2017 Posty: 69 Skąd jesteś (miejscowość/region): kujawsko-pomorskie Posiadane auto: Dodge Caliber 2.0 SXT
Piwa: 2/1
|
Wysłany: Sob 24 Mar 2018, 15:07 Temat postu: |
|
|
Wymieniałeś już olej w swojej skrzyni biegów CVT?
Nie wiem w końcu jaki olej do skrzyni CVT w Dodge jest potrzebny?
Instrukcja użytkownika mówi, że MOPAR CVTF+4, a instrukcja serwisowa, że MOPART CVT+4
Subtelna różnica jest w tej literce F.
Dodger napisał: | Hej. Też myślałem dużo zanim kupiłem swojego caliberka. Dużo czytałem, pytałem i myślę że wybrałem dobrze. Padł wybór na 2.0 156km benzyna automat. Wszędzie gdzie pytałem czytałem twierdzili że 1.8 to za słabo. Więc wziąłem 2.0.co do skrzyni to jest naprawdę spoko. W USA dawali na nia dożywotnia gwarancję . Raz na 100 tys. Wymieniasz plyn i jeździsz .Jak jest potrzeba to sama sobie zmieniasz biegi bynajmniej ja mam taką opcję. Po lifcie deska wygląda o wiele lepiej ale to jest przeważnie 25tys. W górę.gdzies w okolicach 2009 zostało poprawione zawieszenie. Ja mam 2006 rok jakie 96000 przebiegu i jestem zadowolony. Mimo że mam go tylko rok to nie zawiodl mnie nigdy.ps. polecam wersję sxt z Boston acustic ( gra w cholerę dobrze). Pozdrawiam |
|
|
Powrót do góry |
|
|
Dodger
Debiutant
Dołączył: 28 Cze 2017 Posty: 13 Skąd jesteś (miejscowość/region): HARTLEPOOL Posiadane auto: DODGE CALIBER
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Sob 24 Mar 2018, 18:01 Temat postu: |
|
|
Hej. Wymieniałem. Musiałbym spojrzeć na faktury ale nie mam teraz do nich dostępu w tej chwili. Napewno nie kupiłem mopara bo drogi strasznie. Wziąłem motula.Jak dobrze pamiętam to był cvtf+4. Napewno pasuje jeszcze kilka innych ale musi się wszystko zgadzać na 100%. |
|
Powrót do góry |
|
|
TobiWUJO
Stały Bywalec
Dołączył: 12 Sty 2011 Posty: 150 Skąd jesteś (miejscowość/region): SY Posiadane auto: Dodge Caliber 2.0 CRD SXT \'08
Piwa: 7/4
|
Wysłany: Nie 25 Mar 2018, 03:30 Temat postu: |
|
|
O wiele tańszy jest olej AMALIE Chrysler _________________ Caliber CRD 206KM / 406NM + GARRETT GTB 2260 VK
|
|
Powrót do góry |
|
|
Reklama
|
Wysłany: Nie 25 Mar 2018, 03:30 Temat postu: reklama |
|
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
karo_caliber
Czytelnik
Dołączył: 23 Mar 2018 Posty: 8 Skąd jesteś (miejscowość/region): toruń Posiadane auto: bmw
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Nie 25 Mar 2018, 09:24 Temat postu: |
|
|
Dodger, dzięki za odpowiedź, z 2.0 jest krucho, jak na lekarstwo niestety, jeden polski salonowy ale cena śmieszna 2gi z niemiec w komisie w wielkopolsce wiec nawet w gre nie wchodzi. Z 1.8 jest lepiej. Pod granicą niemiecką też się coś znajdzie ale wybierać musze w tym co jest, na nic moje kryteria |
|
Powrót do góry |
|
|
Dodger
Debiutant
Dołączył: 28 Cze 2017 Posty: 13 Skąd jesteś (miejscowość/region): HARTLEPOOL Posiadane auto: DODGE CALIBER
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Nie 25 Mar 2018, 16:22 Temat postu: |
|
|
Faktycznie jeśli chodzi o 2.0 w automacie benzynę to ciężko w pl. Ja od kwietnia 2017 przeglądam ogłoszenia prawie codziennie i chyba nie skłamalbym jakbym powiedział że z 5 sztuk bym wybrał do oglądnięcie przez ten rok. Zawsze coś nie tak. z kolei mojego caliberka nie kupiłem w Polsce. Jest to Anglik a wybrałem go bo miał go tylko jeden właściciel nadwozie i środek perfekcyjny. Zawieszenie całe wymienione.kosztowal na polskie 10 tys zł i dołożyłem prawie drugie tyle i nie muszę się o nic martwić wszystko działa jak należy mimo że 2006 ale za to przebieg 84tys.km |
|
Powrót do góry |
|
|
karo_caliber
Czytelnik
Dołączył: 23 Mar 2018 Posty: 8 Skąd jesteś (miejscowość/region): toruń Posiadane auto: bmw
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Nie 25 Mar 2018, 18:33 Temat postu: |
|
|
ok to pewnie decyduje się na 1.8 bo na 2.0 mogę się nie doczekać skoro piszesz, że od roku śledzisz aukcje
Przeglądam archiwum, żeby się przygotować na pierwsze oglądanie. Oczywiście zamierzam udać się do jakiegoś sprawdzonego serwisu ale wole wiedzieć czy te słabe strony Calibra są w miarę ok.
Co może świadczyć o tym, że w kierownicy 'coś słychać"? wiem, że to mało ale może to popularne w tym modelu? |
|
Powrót do góry |
|
|
bbkr
Przyjaciel Portalu
Dołączył: 10 Wrz 2013 Posty: 435 Skąd jesteś (miejscowość/region): Gdansk Posiadane auto: Dodge Caliber 2.4L R/T
Piwa: 53/1
|
Wysłany: Nie 25 Mar 2018, 20:55 Temat postu: |
|
|
Jezeli chodzi o lifting to w 2009 glowna zmiana w zawieszeniu byl inny kat pracy tylnych wahaczy. W wersjach sprzed tej zmiany tylne wahacze poprzeczne gorne zuzywaja sie przedwczesnie. Nie jest to jakis dramat - 15-20K w zaleznosci od marki da sie wycisnac.
Nie boj sie skrzyn CVT o ile ma udokumentowana minimum jedna wymiane oleju do 100K km. Moj Caliber ma 170K km z dwoma wymianami oleju i skrzynia chodzi jak nowa, mimo ze przy silniku 2.4L + pare modow dobijam do gornej granicy dopuszczalnego momentu obrotowego.
Czy upierac sie na lift? Mysle, ze dobrym wyznacznikiem sa TSB: http://www.dodgeproblems.com/vehicles/caliber/tsbs/ . Ilosc skatalogowanych bledow serwisowych powinna Ci pomoc podjac decyzje czy ryzykowac starszy i tanszy model. |
|
Powrót do góry |
|
|
pumeks
Dyskutant
Dołączył: 20 Wrz 2017 Posty: 69 Skąd jesteś (miejscowość/region): kujawsko-pomorskie Posiadane auto: Dodge Caliber 2.0 SXT
Piwa: 2/1
|
Wysłany: Nie 25 Mar 2018, 23:30 Temat postu: |
|
|
Czyli jednak CVTF+4?
Dodger napisał: | Hej. Wymieniałem. Musiałbym spojrzeć na faktury ale nie mam teraz do nich dostępu w tej chwili. Napewno nie kupiłem mopara bo drogi strasznie. Wziąłem motula.Jak dobrze pamiętam to był cvtf+4. Napewno pasuje jeszcze kilka innych ale musi się wszystko zgadzać na 100%. |
|
|
Powrót do góry |
|
|
karo_caliber
Czytelnik
Dołączył: 23 Mar 2018 Posty: 8 Skąd jesteś (miejscowość/region): toruń Posiadane auto: bmw
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Pon 26 Mar 2018, 09:53 Temat postu: |
|
|
bbkr już powoli zaczynam odpuszczać swoje wytyczne co ma mieć a czego nie powinien
czy można odróżnić 2009 od 2008 wizualnie? Mam jednego na oku, właściciel pisze ze 2009, rano sprawdziłam w bazie Jeep'a to wyskakuje 2009 Year/Model, build date 2007, In-service date I 2009 |
|
Powrót do góry |
|
|
bbkr
Przyjaciel Portalu
Dołączył: 10 Wrz 2013 Posty: 435 Skąd jesteś (miejscowość/region): Gdansk Posiadane auto: Dodge Caliber 2.4L R/T
Piwa: 53/1
|
Wysłany: Sro 28 Mar 2018, 20:35 Temat postu: |
|
|
Pewnie data produkcji i data wpisania do rejestru. Czyli samochod byl wyprodukowany w 2007, stal sobie w fabryce z jakims przeznaczeniem (np. crashtesty) ale w koncu go nie uzyli i w 2009 wciagneli do rejestru i sprzedali.
Produkcje 2007 bym omijal. Ma trzy powazne problemy ktore moga sie zdarzyc:
1. Blokada WCM (zabezpieczenie antykradziezowe, czujniki cisnienia). Ten modul sie zawieszal uniemozliwiajac odpalenie samochodu, bo czyta on dane z kluczyka. Powodu dlugo nie mogli znalezc, a okazalo sie nim zbieranie sie ladunkow elektrostatycznych. Wiec lepiej do takiego Calibra w ortalionie nie wsiadac :)
2. Potworna korozja belek zawieszenia, jakis wadliwy proces produkcji.
3. Padajace podswietlenie zegarow z powodu kiepskiego konvertera.
Wizualnie 2008 i 2009 z zewnatrz jest praktycznie nie do odroznienia. Z tego co pamietam 2009 zawsze maja klamki w kolorze nadwozia (w 2007-2008 mial to tylko model R/T) i jakos inaczej znaczki na tylnej klapie. |
|
Powrót do góry |
|
|
kurtki
Debiutant
Dołączył: 20 Kwi 2018 Posty: 11 Skąd jesteś (miejscowość/region): Lubelskie Posiadane auto: Rover 200, 2.0 SDI, 1999
Piwa: 0/1
|
Wysłany: Nie 29 Kwi 2018, 17:50 Temat postu: |
|
|
bbkr napisał: |
Produkcje 2007 bym omijal. Ma trzy powazne problemy ktore moga sie zdarzyc:
1. Blokada WCM (zabezpieczenie antykradziezowe, czujniki cisnienia). Ten modul sie zawieszal uniemozliwiajac odpalenie samochodu, bo czyta on dane z kluczyka. Powodu dlugo nie mogli znalezc, a okazalo sie nim zbieranie sie ladunkow elektrostatycznych. Wiec lepiej do takiego Calibra w ortalionie nie wsiadac
2. Potworna korozja belek zawieszenia, jakis wadliwy proces produkcji.
3. Padajace podswietlenie zegarow z powodu kiepskiego konvertera.
|
Czy ww. usterki dotyczą tylko roczników 2007 czy 2008 też ? I jeszcze jedno pytanie o lifting, czy wszystkie Caliberki z 2009 r. są po lifcie, czy od któregoś konkretnego miesiąca ? |
|
Powrót do góry |
|
|
karo_caliber
Czytelnik
Dołączył: 23 Mar 2018 Posty: 8 Skąd jesteś (miejscowość/region): toruń Posiadane auto: bmw
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Pon 30 Kwi 2018, 18:45 Temat postu: |
|
|
nie wszystkie z 2009 roku są po lifcie, jeśli chodzi o benzynę to ja rozpoznaje to po pojemności 1998 cm3 i 156KM są po lifcie, przed liftem miały 1798 cm3 i 140 KM. Wizualnie różnica jest wykończeniu wnętrza, mniej twardego i trzeszczącego plastiku. |
|
Powrót do góry |
|
|
kurtki
Debiutant
Dołączył: 20 Kwi 2018 Posty: 11 Skąd jesteś (miejscowość/region): Lubelskie Posiadane auto: Rover 200, 2.0 SDI, 1999
Piwa: 0/1
|
Wysłany: Wto 01 Maj 2018, 06:58 Temat postu: |
|
|
No właśnie, dlatego pytałem. Oglądałem Caliberki z 2009 i miały wnętrze jak w 2007. Jeszcze pozwolę sobie wrócić do dość obszernego tematu progów. W którym miejscu pokazuje się korozja z zewnątrz czy mam zaglądać od wewnętrznej strony ? A może są jeszcze inne miejsca gdzie mogą pojawić się wypryski ? Interesuje mnie rocznik 2007. |
|
Powrót do góry |
|
|
|