Wypadanie zapłonu

Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum.auto.com.pl Strona Główna -> Porady, problemy techniczne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Grzybeq

Auto Maniak
Auto Maniak


Dołączył: 04 Maj 2011
Posty: 1607
Skąd jesteś (miejscowość/region): Lubelskie <-> Kujawsko-pomorskie
Posiadane auto: Kia Sportage 2.0 DOHC 1999 ver coś pomiędzy I a II
Piwa: 90/7
PostWysłany: Czw 22 Mar 2018, 22:38    Temat postu: Wypadanie zapłonu Odpowiedz z cytatem

Witam.

Niby zima się kończy, a tu wychodzą kolejne problemy - jak bumerang wraca temat zapłonu. Zaczynam powoli rozważać przeróbkę silnika na 4 cewki zapłonowe, wymianę wiązki kablowej i przeniesienie ECU wyżej. Na razie paniki nie ma, bo przyśpieszając delikatnie nic się nie dzieje, ale wdepnięcie gazu przy obrotach poniżej 2krpm kończy się strzałami w wydech. Sytuacja jest bardzo podobna i na LPG i na benzynie, więc pozostaje jedynie zapłon.

Podpowiedzcie proszę z własnego doświadczenia w jaką firmę się pakować z cewkami? Nie chcę już tych oryginalnych 2 świecowych - chcę 4 cewki...

Pozdrawiam!
_________________
˙zsıʍoɯ ɯʎzɔ o \'ɐıɔǝɾod zsɐɯ ǝıu ıʞodop \'ǝʇsoɹd ʇsǝɾ oʞʇsʎzsʍ
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość gadu-gadu skype status Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
marek230482

Debiutant
Debiutant


Dołączył: 26 Cze 2017
Posty: 37
Skąd jesteś (miejscowość/region): Strzelin
Posiadane auto: Sportage I, 4WD, 2.0 16v
Piwa: 0/1
PostWysłany: Pią 23 Mar 2018, 12:35    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Fabryczne rozwiązanie zmieniałeś na nowe części i znowu problem wraca? Ile na tych nowych cewkach pojeździłeś? Generalnie nie słyszałem nigdy żeby ktoś robił takie przeróbki. Zazwyczaj cewki są dość wpasowane w głowicę no i trzeba przerobić instalację. Jest sens tak rzeźbić?
Polecić cewki zawsze jakieś można ale czy w ogóle będziesz w stanie je zamontować - to jest ważniejsze pytanie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Grzybeq

Auto Maniak
Auto Maniak


Dołączył: 04 Maj 2011
Posty: 1607
Skąd jesteś (miejscowość/region): Lubelskie <-> Kujawsko-pomorskie
Posiadane auto: Kia Sportage 2.0 DOHC 1999 ver coś pomiędzy I a II
Piwa: 90/7
PostWysłany: Pią 23 Mar 2018, 17:11    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ogólnie obawiam się o stykologię i same okablowanie - mój ECU nie ma kontroli prądu, więc jeśli gdzieś puszcza czy to wiązka czy stykologia, czy same cewki - on mi w diagnostyce nie pomoże. Zastanawiałem się też nad zewnętrznymi cewkami i poprowadzeniem przewodów WN, ale te znowu boją się wilgoci, więc z cewkami w głowicy bym pozostał, tyle, że po jednej na świecę.
Temat jeszcze rozpatrzę, ale przegląd instalacji i cewek robiłem pod koniec zeszłego roku i widzę, że znów zaczyna się coś dziać, a szczerze mówiąc nie chce mi się rozbierać kolektora i dekla świec co około 4 miesiące.
Co do samych cewek - są dobre, bo mam 2 komplety (4szt) i zachowują się identycznie - wszystko czyste - jest ok, pojeździ trochę i zaczynają się komedie.
Przymierzałem się nawet z upakowaniem 4 kijankowych cewek, ale niestety nie wejdą Smile

Pozdrawiam!
_________________
˙zsıʍoɯ ɯʎzɔ o \'ɐıɔǝɾod zsɐɯ ǝıu ıʞodop \'ǝʇsoɹd ʇsǝɾ oʞʇsʎzsʍ
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość gadu-gadu skype status Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
leon zet

Auto Maniak
Auto Maniak


Dołączył: 14 Lis 2009
Posty: 756
Skąd jesteś (miejscowość/region): KIA
Posiadane auto: SPORTAGE 2,0DOHC CUSTOM
Piwa: 57/0
PostWysłany: Sro 28 Mar 2018, 10:26    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ktoś już kiedyś kombinował w tę stronę i to podobno z dobrym rezultatem.
4 oddzielne cewki zewnętrzne. Dawca - jakieś BMW, szczegółów niestety nie pamiętam.
A szkoda, bo temat interesujący.
_________________
(link do strony władza ocenzurowała)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Grzybeq

Auto Maniak
Auto Maniak


Dołączył: 04 Maj 2011
Posty: 1607
Skąd jesteś (miejscowość/region): Lubelskie <-> Kujawsko-pomorskie
Posiadane auto: Kia Sportage 2.0 DOHC 1999 ver coś pomiędzy I a II
Piwa: 90/7
PostWysłany: Pią 06 Kwi 2018, 19:22    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Temat rusza dalej - dziś jak nic się nie wydarzy - montaż...

Szczegóły opiszę później. Postaram się zrobić jak najwięcej zdjęć, co by rozjaśnić zagadnienie.

Pozdrawiam!

Aktualizacja:

Cewki wraz z dorobionymi przewodami wczoraj trafiły do pokrywy rozrządu. Po zmontowaniu wszystkiego okazało się, że samochód nie odpala. Muszę przeprowadzić bardziej szczegółowe pomiary, ale ze wstępnych wynika, że ECU na obecnych przekrojach przewodów nie szarpnie 4 cewek mimo zabezpieczenia przed okradaniem się ze strumienia cewek pracujących równolegle. Zaraz idę zdemontować ECU na bardziej szczegółowe pomiary i dam znać jak to ostatecznie będzie wyglądało...

Aktualizacja:
ECU steruje bezpośrednio tranzystorami dedykowanymi prod Bosch o oznaczeniu 30054. Wujek google podpowiada, że jest to IGBT. Na szczęście nie ma wyciągniętej kontroli ani napięcia, ani prądu, co mnie ucieszyło.
Teraz muszę się zastanowić nad jednym - czy wyciągnąć sygnały sterujące poza ECU i tranzystory Mosfet wstawiać przy silniku, czy montować je w ECU (miejsca jest bardzo dużo) i lecieć 4 ekranowanymi przewodami do samych cewek. Drugie rozwiązanie jest bezpieczniejsze pod względem uszkodzenia kabla - co najwyżej poleci tranzystor, ale pod względem zakłóceń już niestety nie. Temat pozostaje do dalszej analizy...

Aktualizacja:
Jednak tranzystory będą wewnątrz - w ECU są wolne piny 38 oraz 39 i jest do nich dobry dostęp lutowniczy...
Na razie przygotuję to do postaci montażowej, wyprowadzę okablowanie, podłączę 2 zestaw cewek i zobaczę jak się to będzie zachowywało...

Aktualizacja (14.04.2018):
Rozpocząłem budowę układu sterującego zapłonem... Napiszę jaki będzie rezultat. Na chwilę obecną przepiąłem sygnał RPM sterownika gazowego, bo pochłaniał część energii iskry - trochę to poprawiło pracę silnika, ale zobaczę co jeszcze uda mi się uzyskać...

Aktualizacja (19.04.2018):
Układ oparty o procesor Atmega48 taktowany kwarcem 16MHz, wejścia układu separowane optycznie, wyjścia MosFet IRF640N. Cewki zapłonowe Denso 27301-3C000 - 4szt. Po 4 dniach pracy na warsztacie - jutro trafi do samochodu, na razie na chodniczek pasażera i jeśli testy wyjdą pomyślnie - cewki trafią na świece silnika. Udało mi się uzyskać serię 5 iskier o pełnej energii w czasie poniżej 2,5ms. Kluczowym było, aby cewki wytwarzały dobrą iskrę już przy 5V zasilania, co jest szczególnie istotne podczas rozruchu silnika.
Jeśli układ przejdzie pomyślnie testy po montażu - przygotuję instrukcję oraz opis w dziale manuale...

Aktualizacja (21.05.2018):
Nowa płytka trafiła już do obudowy Motronic'a. Z pobraniem sygnałów nie było problemów, gdyż do wszystkich były dostępne pola lutownicze. Trochę gorzej wyglądało z zasilaniem po stacyjce - tu już niestety konieczne było wlutowanie się przy pinach ECU (od strony PCB). Obecnie kijanka jeździ na 6 cewkach zapłonowych - oryginalne siedzą jeszcze na głowicy, nowe - na chodniczku. Oceniając wzrokowo - iskra wygląda prawidłowo, jest niebieska, jasna i głośna, no i do tego powtarzana 5x. Być może owe 5 powtórzeń nie będzie w praktyce potrzebne, ale to akurat nie problem zmienić (w zakresie od 0 do 255). Muszę jeszcze obmierzyć jaka jest różnica pomiędzy sygnałem pobranym z ECU a dobieranymi przeze mnie do kupionych cewek oraz jakie jest opóźnienie pomiędzy oryginalnym zapłonem a dorabianym (obróbka cyfrowa zawsze da jakieś opóźnienie). Jeżeli okaże się, że czasy magnesowania rdzenia nowych cewek są krótsze niż starych, będę w stanie panować jeszcze nad kątem wyprzedzenia zapłonu (niewiele wyprzedzić, sporo opóźnić).
Będę informować na bieżąco o postępach prac...


Przepraszam za długą ciszę, ale ostatnio zbyt dużo czasu spędzam w pracy, czego kosztem jest odłożebie własnych projektów. Jak tylko będzie na to czas - wrócę do tematu. Na razie samochód nadal jeździ na 6 cewkach...

Pozdrawiam!
_________________
˙zsıʍoɯ ɯʎzɔ o \'ɐıɔǝɾod zsɐɯ ǝıu ıʞodop \'ǝʇsoɹd ʇsǝɾ oʞʇsʎzsʍ
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość gadu-gadu skype status Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Reklama








Wysłany: Pią 06 Kwi 2018, 19:22    Temat postu: reklama

Powrót do góry
Grzybeq

Auto Maniak
Auto Maniak


Dołączył: 04 Maj 2011
Posty: 1607
Skąd jesteś (miejscowość/region): Lubelskie <-> Kujawsko-pomorskie
Posiadane auto: Kia Sportage 2.0 DOHC 1999 ver coś pomiędzy I a II
Piwa: 90/7
PostWysłany: Sob 30 Cze 2018, 22:12    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Temat zawieszony.
Okazało się, że fajki przebiło i łuk zamykał się po izolatorze. Po wymianie kompletu cewek, przewodów i świec na razie problem się rozwiązał. Od wymiany przejechałem już 1,5tys km, zobaczymy jak bedzie dalej...

Pozdrawiam!
_________________
˙zsıʍoɯ ɯʎzɔ o \'ɐıɔǝɾod zsɐɯ ǝıu ıʞodop \'ǝʇsoɹd ʇsǝɾ oʞʇsʎzsʍ
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość gadu-gadu skype status Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum.auto.com.pl Strona Główna -> Porady, problemy techniczne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group