Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Grzybeq
Auto Maniak
Dołączył: 04 Maj 2011 Posty: 1607 Skąd jesteś (miejscowość/region): Lubelskie <-> Kujawsko-pomorskie Posiadane auto: Kia Sportage 2.0 DOHC 1999 ver coś pomiędzy I a II
Piwa: 90/7
|
Wysłany: Czw 22 Mar 2018, 22:38 Temat postu: Wypadanie zapłonu |
|
|
Witam.
Niby zima się kończy, a tu wychodzą kolejne problemy - jak bumerang wraca temat zapłonu. Zaczynam powoli rozważać przeróbkę silnika na 4 cewki zapłonowe, wymianę wiązki kablowej i przeniesienie ECU wyżej. Na razie paniki nie ma, bo przyśpieszając delikatnie nic się nie dzieje, ale wdepnięcie gazu przy obrotach poniżej 2krpm kończy się strzałami w wydech. Sytuacja jest bardzo podobna i na LPG i na benzynie, więc pozostaje jedynie zapłon.
Podpowiedzcie proszę z własnego doświadczenia w jaką firmę się pakować z cewkami? Nie chcę już tych oryginalnych 2 świecowych - chcę 4 cewki...
Pozdrawiam! _________________ ˙zsıʍoɯ ɯʎzɔ o \'ɐıɔǝɾod zsɐɯ ǝıu ıʞodop \'ǝʇsoɹd ʇsǝɾ oʞʇsʎzsʍ |
|
Powrót do góry |
|
|
marek230482
Debiutant
Dołączył: 26 Cze 2017 Posty: 37 Skąd jesteś (miejscowość/region): Strzelin Posiadane auto: Sportage I, 4WD, 2.0 16v
Piwa: 0/1
|
Wysłany: Pią 23 Mar 2018, 12:35 Temat postu: |
|
|
Fabryczne rozwiązanie zmieniałeś na nowe części i znowu problem wraca? Ile na tych nowych cewkach pojeździłeś? Generalnie nie słyszałem nigdy żeby ktoś robił takie przeróbki. Zazwyczaj cewki są dość wpasowane w głowicę no i trzeba przerobić instalację. Jest sens tak rzeźbić?
Polecić cewki zawsze jakieś można ale czy w ogóle będziesz w stanie je zamontować - to jest ważniejsze pytanie. |
|
Powrót do góry |
|
|
Grzybeq
Auto Maniak
Dołączył: 04 Maj 2011 Posty: 1607 Skąd jesteś (miejscowość/region): Lubelskie <-> Kujawsko-pomorskie Posiadane auto: Kia Sportage 2.0 DOHC 1999 ver coś pomiędzy I a II
Piwa: 90/7
|
Wysłany: Pią 23 Mar 2018, 17:11 Temat postu: |
|
|
Ogólnie obawiam się o stykologię i same okablowanie - mój ECU nie ma kontroli prądu, więc jeśli gdzieś puszcza czy to wiązka czy stykologia, czy same cewki - on mi w diagnostyce nie pomoże. Zastanawiałem się też nad zewnętrznymi cewkami i poprowadzeniem przewodów WN, ale te znowu boją się wilgoci, więc z cewkami w głowicy bym pozostał, tyle, że po jednej na świecę.
Temat jeszcze rozpatrzę, ale przegląd instalacji i cewek robiłem pod koniec zeszłego roku i widzę, że znów zaczyna się coś dziać, a szczerze mówiąc nie chce mi się rozbierać kolektora i dekla świec co około 4 miesiące.
Co do samych cewek - są dobre, bo mam 2 komplety (4szt) i zachowują się identycznie - wszystko czyste - jest ok, pojeździ trochę i zaczynają się komedie.
Przymierzałem się nawet z upakowaniem 4 kijankowych cewek, ale niestety nie wejdą
Pozdrawiam! _________________ ˙zsıʍoɯ ɯʎzɔ o \'ɐıɔǝɾod zsɐɯ ǝıu ıʞodop \'ǝʇsoɹd ʇsǝɾ oʞʇsʎzsʍ |
|
Powrót do góry |
|
|
leon zet
Auto Maniak
Dołączył: 14 Lis 2009 Posty: 756 Skąd jesteś (miejscowość/region): KIA Posiadane auto: SPORTAGE 2,0DOHC CUSTOM
Piwa: 57/0
|
Wysłany: Sro 28 Mar 2018, 10:26 Temat postu: |
|
|
Ktoś już kiedyś kombinował w tę stronę i to podobno z dobrym rezultatem.
4 oddzielne cewki zewnętrzne. Dawca - jakieś BMW, szczegółów niestety nie pamiętam.
A szkoda, bo temat interesujący. _________________ (link do strony władza ocenzurowała) |
|
Powrót do góry |
|
|
Grzybeq
Auto Maniak
Dołączył: 04 Maj 2011 Posty: 1607 Skąd jesteś (miejscowość/region): Lubelskie <-> Kujawsko-pomorskie Posiadane auto: Kia Sportage 2.0 DOHC 1999 ver coś pomiędzy I a II
Piwa: 90/7
|
Wysłany: Pią 06 Kwi 2018, 19:22 Temat postu: |
|
|
Temat rusza dalej - dziś jak nic się nie wydarzy - montaż...
Szczegóły opiszę później. Postaram się zrobić jak najwięcej zdjęć, co by rozjaśnić zagadnienie.
Pozdrawiam!
Aktualizacja:
Cewki wraz z dorobionymi przewodami wczoraj trafiły do pokrywy rozrządu. Po zmontowaniu wszystkiego okazało się, że samochód nie odpala. Muszę przeprowadzić bardziej szczegółowe pomiary, ale ze wstępnych wynika, że ECU na obecnych przekrojach przewodów nie szarpnie 4 cewek mimo zabezpieczenia przed okradaniem się ze strumienia cewek pracujących równolegle. Zaraz idę zdemontować ECU na bardziej szczegółowe pomiary i dam znać jak to ostatecznie będzie wyglądało...
Aktualizacja:
ECU steruje bezpośrednio tranzystorami dedykowanymi prod Bosch o oznaczeniu 30054. Wujek google podpowiada, że jest to IGBT. Na szczęście nie ma wyciągniętej kontroli ani napięcia, ani prądu, co mnie ucieszyło.
Teraz muszę się zastanowić nad jednym - czy wyciągnąć sygnały sterujące poza ECU i tranzystory Mosfet wstawiać przy silniku, czy montować je w ECU (miejsca jest bardzo dużo) i lecieć 4 ekranowanymi przewodami do samych cewek. Drugie rozwiązanie jest bezpieczniejsze pod względem uszkodzenia kabla - co najwyżej poleci tranzystor, ale pod względem zakłóceń już niestety nie. Temat pozostaje do dalszej analizy...
Aktualizacja:
Jednak tranzystory będą wewnątrz - w ECU są wolne piny 38 oraz 39 i jest do nich dobry dostęp lutowniczy...
Na razie przygotuję to do postaci montażowej, wyprowadzę okablowanie, podłączę 2 zestaw cewek i zobaczę jak się to będzie zachowywało...
Aktualizacja (14.04.2018):
Rozpocząłem budowę układu sterującego zapłonem... Napiszę jaki będzie rezultat. Na chwilę obecną przepiąłem sygnał RPM sterownika gazowego, bo pochłaniał część energii iskry - trochę to poprawiło pracę silnika, ale zobaczę co jeszcze uda mi się uzyskać...
Aktualizacja (19.04.2018):
Układ oparty o procesor Atmega48 taktowany kwarcem 16MHz, wejścia układu separowane optycznie, wyjścia MosFet IRF640N. Cewki zapłonowe Denso 27301-3C000 - 4szt. Po 4 dniach pracy na warsztacie - jutro trafi do samochodu, na razie na chodniczek pasażera i jeśli testy wyjdą pomyślnie - cewki trafią na świece silnika. Udało mi się uzyskać serię 5 iskier o pełnej energii w czasie poniżej 2,5ms. Kluczowym było, aby cewki wytwarzały dobrą iskrę już przy 5V zasilania, co jest szczególnie istotne podczas rozruchu silnika.
Jeśli układ przejdzie pomyślnie testy po montażu - przygotuję instrukcję oraz opis w dziale manuale...
Aktualizacja (21.05.2018):
Nowa płytka trafiła już do obudowy Motronic'a. Z pobraniem sygnałów nie było problemów, gdyż do wszystkich były dostępne pola lutownicze. Trochę gorzej wyglądało z zasilaniem po stacyjce - tu już niestety konieczne było wlutowanie się przy pinach ECU (od strony PCB). Obecnie kijanka jeździ na 6 cewkach zapłonowych - oryginalne siedzą jeszcze na głowicy, nowe - na chodniczku. Oceniając wzrokowo - iskra wygląda prawidłowo, jest niebieska, jasna i głośna, no i do tego powtarzana 5x. Być może owe 5 powtórzeń nie będzie w praktyce potrzebne, ale to akurat nie problem zmienić (w zakresie od 0 do 255). Muszę jeszcze obmierzyć jaka jest różnica pomiędzy sygnałem pobranym z ECU a dobieranymi przeze mnie do kupionych cewek oraz jakie jest opóźnienie pomiędzy oryginalnym zapłonem a dorabianym (obróbka cyfrowa zawsze da jakieś opóźnienie). Jeżeli okaże się, że czasy magnesowania rdzenia nowych cewek są krótsze niż starych, będę w stanie panować jeszcze nad kątem wyprzedzenia zapłonu (niewiele wyprzedzić, sporo opóźnić).
Będę informować na bieżąco o postępach prac...
Przepraszam za długą ciszę, ale ostatnio zbyt dużo czasu spędzam w pracy, czego kosztem jest odłożebie własnych projektów. Jak tylko będzie na to czas - wrócę do tematu. Na razie samochód nadal jeździ na 6 cewkach...
Pozdrawiam! _________________ ˙zsıʍoɯ ɯʎzɔ o \'ɐıɔǝɾod zsɐɯ ǝıu ıʞodop \'ǝʇsoɹd ʇsǝɾ oʞʇsʎzsʍ |
|
Powrót do góry |
|
|
Reklama
|
Wysłany: Pią 06 Kwi 2018, 19:22 Temat postu: reklama |
|
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
Grzybeq
Auto Maniak
Dołączył: 04 Maj 2011 Posty: 1607 Skąd jesteś (miejscowość/region): Lubelskie <-> Kujawsko-pomorskie Posiadane auto: Kia Sportage 2.0 DOHC 1999 ver coś pomiędzy I a II
Piwa: 90/7
|
Wysłany: Sob 30 Cze 2018, 22:12 Temat postu: |
|
|
Temat zawieszony.
Okazało się, że fajki przebiło i łuk zamykał się po izolatorze. Po wymianie kompletu cewek, przewodów i świec na razie problem się rozwiązał. Od wymiany przejechałem już 1,5tys km, zobaczymy jak bedzie dalej...
Pozdrawiam! _________________ ˙zsıʍoɯ ɯʎzɔ o \'ɐıɔǝɾod zsɐɯ ǝıu ıʞodop \'ǝʇsoɹd ʇsǝɾ oʞʇsʎzsʍ |
|
Powrót do góry |
|
|
|