Corolla E11 Garść pytań dotyczących silnika + inne.

Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum.auto.com.pl Strona Główna -> Porady, problemy techniczne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mgaak

Czytelnik
Czytelnik


Dołączył: 21 Mar 2018
Posty: 1
Skąd jesteś (miejscowość/region): Lublin
Posiadane auto: Corolla E11
Piwa: 0/0
PostWysłany: Sro 21 Mar 2018, 11:11    Temat postu: Corolla E11 Garść pytań dotyczących silnika + inne. Odpowiedz z cytatem

Witam,
jestem dość świeżym użytkownikiem Corolli, będącej jednocześnie moim pierwszym autem. Proszę o wyrozumiałość Very Happy

Czy falowanie obrotów jest niebezpieczne (nasiliło się przy niskich temperaturach, silnik z serii ZZE111L). Zaraz po zapłonie potrafi oscylować 650-900 ALE za każdym razem obroty skaczą na pare sekund do prawie 2 tysięcy, potem opadają i utrzymują się około 1200 potem spadają na normalna wartość (ok. 800). Co może być powodem ?

Dodatkowo przy temperaturze ~-13 C pojawiło się spalanie stukowe (3-4 stuknięcia zaraz po zapłonie + check engine) więc w najgorsze mrozy nie jeździłem. Próba olejowa (zrobiona w sierpniu) nie wykazała, żadnych nieprawidłowości. Ten problem raczej powróci dopiero za rok ale czy należy się przejmować ?

Zaraz przed obecnym powrotem zimy usłyszałem w aucie chrobot dochodzący z tyłu, okazało się że kupiłem auto z zepsutym lewarkiem więc nie miałem jak zdjąć koła, pomyślałem, że przeczekam. Wczoraj przejechałem górkę śniegu (może lodu) leżącą na środku drogi, coś chrupnęło i zapaliła się lampka ABS i hamulca. ABS teraz nie działa ale hamulec ręczny trzyma jak trzymał (płynu hamulcowego też nie ubywa).
Używam oprogramowania Torque i PCMSCAN, niestety nie pokazują mi one błędów związanych z ABS i hamulcem więc nie jestem w stanie sprawdzić co dokładnie się dzieje. Czy możecie polecić program który się tym zajmie czy tylko zostaje warsztat ?

Jak powinno działać ogrzewanie szyby tylnej ? U mnie tylko 2 paski z kilkunastu chyba przewodzą prąd bo efekt jest mizerny (powstaje kilkucentymetrowa szpara). To typowe ?

Kupiłem opony zimowe Dębica 185/60/R14 (to moja 1 zima) i jeżdżąc ośnieżoną powierzchnią z łatwością mogę wpaść w poślizg, na tyle że muszę nietypowo dużo uważać jeżdżąc. Zauważyłem też że mogę przez chwilę jechać prosto nawet gdy opona jest skręcona o ok. 30 stopni. Czy szersza opona/znacznie droższa opona byłaby bezpieczniejsza czy po prostu to są typowe warunki zimowe ?

Z góry dziękuje za wskazówki i porady,
Mgaak.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum.auto.com.pl Strona Główna -> Porady, problemy techniczne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group