Akumulator do Dodge Caliber benzyna 2.0

Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum.auto.com.pl Strona Główna -> Porady, problemy techniczne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dodger

Debiutant
Debiutant


Dołączył: 28 Cze 2017
Posty: 13
Skąd jesteś (miejscowość/region): HARTLEPOOL
Posiadane auto: DODGE CALIBER
Piwa: 0/0
PostWysłany: Sro 14 Mar 2018, 21:29    Temat postu: Akumulator do Dodge Caliber benzyna 2.0 Odpowiedz z cytatem

Witam.Potrzebuje wymienić akumulator w Caliberku 2.0 benzyna Automat .Potrzebuje Konkretne modele i linki do sklepów lub aukcji .Zaznaczam ze nie chce po taniości. Ktoś coś poleci? p.s. Oryginał daje już rade 12 lat ale koniec żywota już blisko
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość gadu-gadu spik (wp kontakt) Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
pilotm

Debiutant
Debiutant


Dołączył: 15 Cze 2015
Posty: 15
Skąd jesteś (miejscowość/region): warszawa
Posiadane auto: Caliber 1.8 150KM
Piwa: 0/0
PostWysłany: Czw 15 Mar 2018, 17:14    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Do swojego 1.8 kupiłem tutaj https://sklep.intercars.com.pl/produkty/1227558-akumulator-4max-ecoline-60ah-510a-l

sprawdź czy pasuje, bo są dwa rodzaje akumulatorów ( wymiary)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Dodger

Debiutant
Debiutant


Dołączył: 28 Cze 2017
Posty: 13
Skąd jesteś (miejscowość/region): HARTLEPOOL
Posiadane auto: DODGE CALIBER
Piwa: 0/0
PostWysłany: Nie 18 Mar 2018, 12:12    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A co myślicie o akumulatorach żelowych do tego Caliberka ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość gadu-gadu spik (wp kontakt) Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
DZ1

Stały Bywalec
Stały Bywalec


Dołączył: 24 Lip 2017
Posty: 101
Skąd jesteś (miejscowość/region): Kielce
Posiadane auto: Dodge Caliber SE 2.0 VVT 2010r
Piwa: 5/12
PostWysłany: Pią 13 Kwi 2018, 00:54    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Akumulator żelowy nie nadaje sie do pracy jako akumulator rozruchowy (za mały max prąd) i charakterystyka ładowania taż jest inna ale za to może być głęboko rozładowany co jest często zabójcze dla innych typów aku.
Ale mam wrażenie, że Tobie chodziło raczej o aku typu AGM a to nie jest aku żelowy (elektrolitem nasączone są specjalne maty pomiedzy płytami ołowiowymi). AGM sa wytrzymalsze od standardowych, różnią sie tym, że lepiej znoszą częste ładowania-rozładowania dlatego sa stosowane w autach z sytemem ''start-stop''. Minusem AGM jest wrażliwość na wysokie temperatury (dlatego np BMW montuje aku z tyłu a nie w komorze silnika). Czymś pomiedzy AGM a standardowym aku jest aku typu EFB. Jest mniej wytrzymały na od AGM ale nie ma problemu z wyższymi temperaturami. EFB dłuzej ''pożyje'' od standardowego aku i tez jest do systemów start-stop. W EFB tam samo jak w zwykłym aku elektrolit jest w postaci płynnej
Moja opinia co do stosowania aku w naszych Calibrach jest taka: Nie mamy ''start-stop'' wiec AGM czy EFB nie jest niezbędny. Jesli zalezy nam na dłuższej żywotności to raczej EFB, z AGM nieryzykowałbym ze względu na możliwosc uszkodzenia bo nie wiadomo jakie mamy temp. w komorze silnika w miejscu, gdzie zamontowany jest aku. Czyli jesli juz ma byc jakis lepszy to raczej EFB. A taki lepszy w normalnej, standardowej eksploatacji naszych aut nie różni sie niczym od zwykłego aku, poza wydłużeniem żywotności. A o ile i czy jest to opłacalne? - nie wiem, nie testowałem.
EFB jeszcze może mieć sens jeśli masz np mocny system car-audio i zdarza ci sie słuchać głośniej muzyki na wyłączonym silniku gdy aku nie jest ładowany.
Ja mam inny patent: stosuje aku najwiekszy gabarytowo jaki sie zmieści. Do mojego Calibra powinien być coś koło 65Ah (bo takie pojemności mają wymagany prąd rozruchowy dla tego silnika) ale po lekkim ''tuningu'' podstawy aku, włożyłem 80Ah (bez przeróbek max wchodzi 75Ah). W poprzednim aucie zrobiłem to samo (46Ah -> 75Ah) i od 3 lat wszystko działa tak jak powinno.
Plusy są takie, że wiekszy aku w tym samym aucie jest proporcjonlnie mniej obciążany, co za tym idzie żywotność aku jest wieksza i druga istotna sprawa to lepszy rozruch w niskich temperaturach i ogólnie mniejsze spadki napiecia w instalacji samochodu - wiekszy aku to zawsze stabilniejsze napiecie w każdych warunkach pracy bo wiekszy aku ma mniejszą rezystancje wewnetrzną.
Oczywiście nie ma mowy o czymś takim jak ''niedoładowanie'' aku bo to jest MIT. Prawda jest taka, że praktycznie każdym alternatorem naładujesz praktycznie kazdy akumulator bo kazdy akumulator ma 12V a każdy alternator ''dobija'' do tych 14,4V.
Podsumowując, jeśli nie masz mocnego car-audio lub innego dodatkowego odbiornika dużego prądu to nie ma sensu bawić sie w AGM czy EFB natomiast przy wymianie wyeksploatowanego akumulatora na nowy polecam włożyć najwiekszy gabarytowo jaki sie zmieści.
Pozdr.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Farkas

Dyskutant
Dyskutant


Dołączył: 01 Lip 2014
Posty: 71
Skąd jesteś (miejscowość/region): Warszawa / mazowieckie
Posiadane auto: dodge caliber 1,8 SE
Piwa: 0/5
PostWysłany: Czw 26 Lip 2018, 12:17    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ja bym nie przesadzał. Mój pierwszy akumu chodził 7 lat. W ASO wstawili Sznajder, który padł po 4,5 roku. Kupiłem więc ukraiński za 240 zł i jest wszystko gites-majonez. A jak za kilka lat padnie, to co z tego.

Ale, jak ktoś lubi nowości, to podobno świetne są japońskie Yuasa. Kupiłem sobie taki do drugiego samochodu
_________________
Dodge Forever
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Reklama








Wysłany: Czw 26 Lip 2018, 12:17    Temat postu: reklama

Powrót do góry
TobiWUJO

Stały Bywalec
Stały Bywalec


Dołączył: 12 Sty 2011
Posty: 150
Skąd jesteś (miejscowość/region): SY
Posiadane auto: Dodge Caliber 2.0 CRD SXT \'08
Piwa: 7/4
PostWysłany: Nie 05 Sie 2018, 22:16    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A ja w Moim caliberku mam oryginalny accu Optimy z 2008r i wciąż żyje Smile
_________________
Caliber CRD 206KM / 406NM + GARRETT GTB 2260 VK
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum.auto.com.pl Strona Główna -> Porady, problemy techniczne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group