Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Dodger
Debiutant
Dołączył: 28 Cze 2017 Posty: 13 Skąd jesteś (miejscowość/region): HARTLEPOOL Posiadane auto: DODGE CALIBER
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Sro 14 Mar 2018, 21:29 Temat postu: Akumulator do Dodge Caliber benzyna 2.0 |
|
|
Witam.Potrzebuje wymienić akumulator w Caliberku 2.0 benzyna Automat .Potrzebuje Konkretne modele i linki do sklepów lub aukcji .Zaznaczam ze nie chce po taniości. Ktoś coś poleci? p.s. Oryginał daje już rade 12 lat ale koniec żywota już blisko |
|
Powrót do góry |
|
|
pilotm
Debiutant
Dołączył: 15 Cze 2015 Posty: 15 Skąd jesteś (miejscowość/region): warszawa Posiadane auto: Caliber 1.8 150KM
Piwa: 0/0
|
|
Powrót do góry |
|
|
Dodger
Debiutant
Dołączył: 28 Cze 2017 Posty: 13 Skąd jesteś (miejscowość/region): HARTLEPOOL Posiadane auto: DODGE CALIBER
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Nie 18 Mar 2018, 12:12 Temat postu: |
|
|
A co myślicie o akumulatorach żelowych do tego Caliberka ? |
|
Powrót do góry |
|
|
DZ1
Stały Bywalec
Dołączył: 24 Lip 2017 Posty: 101 Skąd jesteś (miejscowość/region): Kielce Posiadane auto: Dodge Caliber SE 2.0 VVT 2010r
Piwa: 5/12
|
Wysłany: Pią 13 Kwi 2018, 00:54 Temat postu: |
|
|
Akumulator żelowy nie nadaje sie do pracy jako akumulator rozruchowy (za mały max prąd) i charakterystyka ładowania taż jest inna ale za to może być głęboko rozładowany co jest często zabójcze dla innych typów aku.
Ale mam wrażenie, że Tobie chodziło raczej o aku typu AGM a to nie jest aku żelowy (elektrolitem nasączone są specjalne maty pomiedzy płytami ołowiowymi). AGM sa wytrzymalsze od standardowych, różnią sie tym, że lepiej znoszą częste ładowania-rozładowania dlatego sa stosowane w autach z sytemem ''start-stop''. Minusem AGM jest wrażliwość na wysokie temperatury (dlatego np BMW montuje aku z tyłu a nie w komorze silnika). Czymś pomiedzy AGM a standardowym aku jest aku typu EFB. Jest mniej wytrzymały na od AGM ale nie ma problemu z wyższymi temperaturami. EFB dłuzej ''pożyje'' od standardowego aku i tez jest do systemów start-stop. W EFB tam samo jak w zwykłym aku elektrolit jest w postaci płynnej
Moja opinia co do stosowania aku w naszych Calibrach jest taka: Nie mamy ''start-stop'' wiec AGM czy EFB nie jest niezbędny. Jesli zalezy nam na dłuższej żywotności to raczej EFB, z AGM nieryzykowałbym ze względu na możliwosc uszkodzenia bo nie wiadomo jakie mamy temp. w komorze silnika w miejscu, gdzie zamontowany jest aku. Czyli jesli juz ma byc jakis lepszy to raczej EFB. A taki lepszy w normalnej, standardowej eksploatacji naszych aut nie różni sie niczym od zwykłego aku, poza wydłużeniem żywotności. A o ile i czy jest to opłacalne? - nie wiem, nie testowałem.
EFB jeszcze może mieć sens jeśli masz np mocny system car-audio i zdarza ci sie słuchać głośniej muzyki na wyłączonym silniku gdy aku nie jest ładowany.
Ja mam inny patent: stosuje aku najwiekszy gabarytowo jaki sie zmieści. Do mojego Calibra powinien być coś koło 65Ah (bo takie pojemności mają wymagany prąd rozruchowy dla tego silnika) ale po lekkim ''tuningu'' podstawy aku, włożyłem 80Ah (bez przeróbek max wchodzi 75Ah). W poprzednim aucie zrobiłem to samo (46Ah -> 75Ah) i od 3 lat wszystko działa tak jak powinno.
Plusy są takie, że wiekszy aku w tym samym aucie jest proporcjonlnie mniej obciążany, co za tym idzie żywotność aku jest wieksza i druga istotna sprawa to lepszy rozruch w niskich temperaturach i ogólnie mniejsze spadki napiecia w instalacji samochodu - wiekszy aku to zawsze stabilniejsze napiecie w każdych warunkach pracy bo wiekszy aku ma mniejszą rezystancje wewnetrzną.
Oczywiście nie ma mowy o czymś takim jak ''niedoładowanie'' aku bo to jest MIT. Prawda jest taka, że praktycznie każdym alternatorem naładujesz praktycznie kazdy akumulator bo kazdy akumulator ma 12V a każdy alternator ''dobija'' do tych 14,4V.
Podsumowując, jeśli nie masz mocnego car-audio lub innego dodatkowego odbiornika dużego prądu to nie ma sensu bawić sie w AGM czy EFB natomiast przy wymianie wyeksploatowanego akumulatora na nowy polecam włożyć najwiekszy gabarytowo jaki sie zmieści.
Pozdr. |
|
Powrót do góry |
|
|
Farkas
Dyskutant
Dołączył: 01 Lip 2014 Posty: 71 Skąd jesteś (miejscowość/region): Warszawa / mazowieckie Posiadane auto: dodge caliber 1,8 SE
Piwa: 0/5
|
Wysłany: Czw 26 Lip 2018, 12:17 Temat postu: |
|
|
Ja bym nie przesadzał. Mój pierwszy akumu chodził 7 lat. W ASO wstawili Sznajder, który padł po 4,5 roku. Kupiłem więc ukraiński za 240 zł i jest wszystko gites-majonez. A jak za kilka lat padnie, to co z tego.
Ale, jak ktoś lubi nowości, to podobno świetne są japońskie Yuasa. Kupiłem sobie taki do drugiego samochodu _________________ Dodge Forever |
|
Powrót do góry |
|
|
Reklama
|
Wysłany: Czw 26 Lip 2018, 12:17 Temat postu: reklama |
|
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
TobiWUJO
Stały Bywalec
Dołączył: 12 Sty 2011 Posty: 150 Skąd jesteś (miejscowość/region): SY Posiadane auto: Dodge Caliber 2.0 CRD SXT \'08
Piwa: 7/4
|
Wysłany: Nie 05 Sie 2018, 22:16 Temat postu: |
|
|
A ja w Moim caliberku mam oryginalny accu Optimy z 2008r i wciąż żyje _________________ Caliber CRD 206KM / 406NM + GARRETT GTB 2260 VK
|
|
Powrót do góry |
|
|
|