Alternator

Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum.auto.com.pl Strona Główna -> Elektryka i elektronika,wskażniki i kontrolki
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
agajed_k

Debiutant
Debiutant


Dołączył: 26 Maj 2008
Posty: 17

Posiadane auto: Mercedes A160
Piwa: 0/0
PostWysłany: Czw 04 Gru 2008, 18:11    Temat postu: Alternator Odpowiedz z cytatem

Witam.
Czy mógłby mi ktos podpowiedzieć jak zdemontować alternator z Mercedesa A160 bez klimatyzacji. Prosiłabym o dokladny opis co, jak, i czym po kolei trzeba odkręcić. Z tego co wiem oprócz alternatora na pasku napędzającym alternator są jeszcze 4 koła. Jedno z nich to napinacz, kolejne to koło napędzające od wału korbowego. Od czego są pozostałe 2? Czy po wymontowaniu alternatora nic się nie przestawi?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
sylwester217

Auto Maniak
Auto Maniak


Dołączył: 07 Mar 2008
Posty: 1441
Skąd jesteś (miejscowość/region): Cork, Sosnowiec, Przedbórz
Posiadane auto: W203 C180 ,W211E200 ,W210 E240,W168 A140,W212 E250, E300 Hybrid, VIANO 639,
Piwa: 53/0
PostWysłany: Czw 04 Gru 2008, 22:39    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam na poczatku musisz odpiąć akumlator a on znajduje sie pod dywanikiem od pasażera i jak odepniesz to musisz zdemontować osłone pod silnikiem po prawej stronie samochodu to jest na trzy sirubki na klucz 8 mm i póżniej weś sobie klucz 15 mm i przy pierwszej rolcepd alternatora masz śrube na 15 klucz i jak założysz go to pociągni gow prawo jakbyś dokręcał sirube i wtedy poluzujesz pasek i go zdemontujesz i najlepiej zanim go zdemontujesz to narysuj sobie szkic jak on idzie pokolej bo sie póziniej możesz pomęczyć jak on idzie. Póziniej jak masz torx wewnętrzny to dopasuj go a jak nie masz nich to klucz oczkowy 10 mm i masz od dołu dwie siruby o długości około 15 cm ale bedzie je widać przy podstawie alternatora i delikatnie to odkręcaj bo lubią sie urywać te dolne i około 10 mc wyżej jest jedna siruba i jak odkręcisz to obniżysz alternator i wtedy masz dwie siruby od przewodów jedna jest na kluczyk 8 mm a druga na 13 mm i masz go na wierzchu. I nic nie przestawisz jak pasek założysz tak samo ale wystarczy że zdemontujesz pasek tylko z alternatora, miłej pracy. Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
agajed_k

Debiutant
Debiutant


Dołączył: 26 Maj 2008
Posty: 17

Posiadane auto: Mercedes A160
Piwa: 0/0
PostWysłany: Czw 04 Gru 2008, 23:35    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

a orientujesz się może ile kosztuje napinacz i rolka prowadząca do Mercedesa klasy A 160, 110KM, rocznik 99' lub może masz namiary na jakis dobry sklep (najlepiej internetowy)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
sylwester217

Auto Maniak
Auto Maniak


Dołączył: 07 Mar 2008
Posty: 1441
Skąd jesteś (miejscowość/region): Cork, Sosnowiec, Przedbórz
Posiadane auto: W203 C180 ,W211E200 ,W210 E240,W168 A140,W212 E250, E300 Hybrid, VIANO 639,
Piwa: 53/0
PostWysłany: Pią 05 Gru 2008, 22:43    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam teraz to niejestem w stanie ci powiedzieć ile może to kosztowaćale jak jeszcze pracowałem w serwisie MB w Polsce i wymieniałem to kosztował okolo 700 zł ale ceny napewno się pozmieniały to niestety musisz to sprawdzić samemu. A dlaczego chcesz wymieniać napinacz co się dzieje??? Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum.auto.com.pl Strona Główna -> Elektryka i elektronika,wskażniki i kontrolki Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group