jaruszka1
Czytelnik
Dołączył: 30 Paź 2014 Posty: 1 Skąd jesteś (miejscowość/region): śląsk Posiadane auto: Renault Thalia 1,4 RT 75kM 2001
Piwa: 1/0
|
Wysłany: Pią 31 Paź 2014, 18:52 Temat postu: jak podłączyć sterownik do centralnego zamka-poradnik |
|
|
Witam. Kupiłem niedawno thalie 2001 1,4 RT bardzo okazyjnie i jedną z nielicznych usterek na jakich zbiłem cenę zakupu był niedziałający pilot (myślałem że pewnie starszy pan od którego kupuję samochód nie wymienił baterii czy coś takiego). Po przestudiowaniu problemu na różnych forach okazało się że jest to zmora tych samochodów, postanowiłem więc nie fatygować elektryków, elektroników, czarodziei i złotych rączek tylko od razu kupić sterownik na allegro i gdzieś go zamontować. Sprzedawca na allegro zobowiązał się przesłać odpowiednie informacje i schematy, żebym mógł sam poradzić temu problemowi (jestem kompletnym amatorem w dziedzinie prądu i elektroniki).
Po zapoznaniu się z dokumentacją produktu oraz nadesłanym schematem z clio II, uzbrojony w odpowiednie narzędzia ruszyłem do boju i od razu na starcie napotkałem na kłopot. Kolory kabelków w ogóle nie zgadzały się z wszystkim co było napisane.
Ale dałem radę!!
i teraz krótko jak amator zamontował sobie to urządzenie firmy RTX w swojej Thalii:
Po zdjęciu osłony kolumny środkowej zamocowanej trzema śrubkami, jedna pod popielniczką a dwie przy fotelach, odłączyłem wszystkie możliwe wtyczki (szyby lewe, prawe, zapalniczka, centralny na przycisk i awaryjne) i zdjąłem "skórkę" z drążka biegów. Gdzieś wyczytałem że ktoś odkręcił śrubki ale nie umiał zdemontować osłony, jest tak ponieważ ta osłona jest jeszcze złapana na zaczepy od środka, dlatego należy ostrożnie podnieść lewą i prawą stronę osłony w na jej końcu i wtedy ona wyskoczy z zaczepów.
mając przed sobą wtyczkę od przycisku do zamka centralnego sprawdziłem, które kabelki odpowiadają za zamykanie i odmykanie zamka. W moim przypadku były to zewnętrzne kabelki w wtyczce o kolorach białym i czerwonym a pamiętać należy że sterowanie centralnym zamkiem w thalii odbywa się poprzez "minus" jak to nazywa instrukcja sterownika, czyli poprzez podanie minusa na kabelek z wtyczki.
podłączyłem kabelek sterownika opisany jako zamknij do kabelka białego we wtyczce a kabelek "otwórz" do kabelka czerwonego we wtyczce, małe lutowanko i już jesteśmy w domu. następnie znalazłem wolne "oczko" na ramie przy kierownicy i przykręciłem tam kabelek z minusa od sterownika i w ten sposób pozostało mi tylko znaleźć stałe 12V żeby podłączyć czerwony kabelek od sterownika. Taki kabelek znalazłem rozkręcając osłonę Kierownicy (są to tylko trzy śrubki pod kierownicą, dwie przy kierownicy a jedna obok regulacji kierownicy niżej). Po zdemontowaniu oslony nad kierownicą znalazłem kostki z grubymi czerwonymi kablami, które okazały się stale podawać 12V i do jednego z nich się podłączyłem.
Wpiąłem kabelki do sterownika i zamek centralny działa na pilot dołączony do zestawu
I było by już fajnie gdyby nie to, że zachciało mi się podłączenia świateł, żeby migacze sygnalizowały mi otwieranie i zamykanie zamka. Rozwiązanie okazało się proste.
Sprawdziłem kabelki przy światłach tylnych i okazało się że migacz lewy idzie jedną wiązką kabli a migacz prawy drugą ale oba spotykają się w przycisku świateł awaryjnych, który jest tak blisko przycisku centralnego. W moim przypadku kabelki od migaczy miały kolor fioletowy i brązowy i znajdowały się w kostce do awaryjnych zaraz obok siebie. Podłączyłem do nich kabelki od sterownika i wszystko działa.
sterownik umieściłem zaraz koło radia bo tam znalazłem trochę miejsca i mam łatwy dostęp do niego. |
|
milejow
Auto Maniak
Dołączył: 28 Mar 2010 Posty: 6209 Skąd jesteś (miejscowość/region): Mętów pod Lublinem Posiadane auto: A sprzedałem wszystko wpi.....zdu!
Piwa: 426/11
|
Wysłany: Pią 31 Paź 2014, 22:54 Temat postu: |
|
|
Należy tylko dodać, że opis pasuje tylko do modelu I przed liftem, w modelu po lifcie kierunków w ten sposób nie podłączymy. |
|
sebabo
Debiutant
Dołączył: 19 Cze 2009 Posty: 44 Skąd jesteś (miejscowość/region): Sędziszów Posiadane auto: RENAULT THALIA 1.4 8V 2001R
Piwa: 3/5
|
Wysłany: Nie 18 Mar 2018, 20:14 Temat postu: |
|
|
jaruszka1 wielkie ale to wielkie dziekuje. twój opis jest bardzo precyzyjny. opisanie koloru kabli jast 100 procent ok, dzieki tobie zaoszczędziłem dzużo czasu bo nie musiałem nic mierzyć ( zaufałem twojemu opisowi). Wybacz ale trochę to poprawie, żeby ułatwić. pod kierownicą nie trzeba nic rozkręcać. jak chcemy kierukowskazy dołączyć , to jak już wypniemy wtyczke od awaryjnych to stały plus to ten gruby czerwony przewód. ja masę czyli minus podłączyłem koło lewarka skrzyni biegów od strony pasażera jest tam otwór pasujący na śróbke 8. Dzisiaj to zmontowałem Jak na razie działa ok. Kupiłem sterownik najtańszy jaki był 28zł na all...ro. Twój opis jest ok. Dodam jeszcze ze wtyczka od przełącznika centralnego kolor zielony, jak ją wypniemy otwiera sie , wystarczy ją odgjąć po bokach i te piny wsuwki można wtedy bez probleu wyjąć. a wtyczka od awaryjnych tez po wypięciu wystarczy lekko odchylić plastiki co trzymają piny i wyjąć ciągnąć w stone przewodów. ja sie wlutowywałem przy samych końcówkach. Pozdrawiam. DUUUże piwko dla ciebie. Świetokrzyskie pow jędrzejów pomoge wymienic za kawe( no lubie kawe i juz). |
|