VW T5 1.9 TDI 77 kW, wyrzuca płyn chłodniczy i grzeje silnik

Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum.auto.com.pl Strona Główna -> Porady, problemy techniczne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MT5

Czytelnik
Czytelnik


Dołączył: 07 Mar 2018
Posty: 2
Skąd jesteś (miejscowość/region): Piła
Posiadane auto: VW T5
Piwa: 0/0
PostWysłany: Sro 07 Mar 2018, 14:46    Temat postu: VW T5 1.9 TDI 77 kW, wyrzuca płyn chłodniczy i grzeje silnik Odpowiedz z cytatem

Witam,

Szukałem posta o podobnej tematyce, lecz nie mogłem znaleźć jeśli gdzieś przeoczyłem to z góry przepraszam za zakładanie nowego postu.
Opiszę swój problem.. Wszystko zaczęło się w 2016 roku, we wrześniu przyszło na wymianę uszczelki pod głowicą przy przebiegu około 500 tys. km. W pewnym warsztacie wymieniali mi uszczelkę, ale spieprzyli robotę, ponieważ dostał się paproch i podczas odpalania dostał tłok, został wymieniony na nowy, a głowica została prawdopodobnie w tym jednym miejscu spawana po krótkim czasie na koniec 2016 roku w grudniu zaczęły się problemy z płynem chłodniczym ponownie, dałem samochód do innego mechanika, który wymienił uszczelkę po raz drugi, wszystko było dobrze, ale tylko przez rok czasu, zrobiłem w tym czasie około 50 tys. km. i w 2017 roku w grudniu zaczęły się pojawiać identyczny objawy jak wcześniej, było to dla mnie dużym zaskoczeniem, że znowu uszczelka pod głowicą, oddałem samochód do robienia temu samemu mechanikowi, który go robił 50 tys. km wcześniej, chciałem, żeby zrobił mi to na gwarancji, ale wypierał się, że to nie jego wina, a jako powód podał spawanie głowicy przez wcześniejszych mechaników i to była przyczyną, że były przedmuchy, dałem całkiem inną głowicę do założenia, wymieniłem uszczelkę trzeci raz ( w międzyczasie wziąłem tą spawaną głowicę do sprawdzenia na szczelność i okazało się, że z nią wszystko w porządku, jak najbardziej szczelna ), po przejechaniu 3 tys. km ponownie zapaliła się czerwona kontrolka od płynu, zaczęło ubywać płynu, przez około 8 tys. km jeździłem tak, ponieważ mechanik rozłożył ręce i nie miał już pomysłu, ale zaczęło wyrzucać płyn co raz częściej, zacząłem jeździć na popuszczonym korku, samochód zaprowadziłem do jeszcze innego warsztatu, wymieniłem pompę wody, żeby wyeliminować wszystkie przyczyny jakie mogą być, węże sprawdzone i odpowietrzone, ale nadal działo się to samo, płynu cały czas musiałem dolewać i do tego stopnia, że około 5l na 200-300 km, wymieniłem termostat na nowy i doszły kolejne objawy, samochód na zimnym podczas równej jazdy ( dodam, że trzymając gaz w jednym miejscu ) nagle mi delikatnie przyśpiesza, a temperatura rośnie do 90 stopni i po chwili spada do 50, jak już się nagrzeje do 90 stopni zaczął się grzać do 130, a po odpuszczeniu spada do 90 stopni. Jeżdżąc chwile po mieście trzymał mi temperaturę 90 stopni cały czas, ale kiedy stanąłem w miejscu, żeby go zgasić temp. spadła do 50 60 stopni i załączyły się wentylatory, zgasiłem samochód, a wentylatory chodziły jeszcze przez 10 minut.
Liczę na Waszą pomoc, ponieważ nie mam już żadnego pomysłu co się dzieje z tym samochodem.
Myślę, że miał ktoś identyczny przypadek i może się podzielić opinią.

Z góry dzięki,
Pozdrawiam. Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
SWARSZCZYK

Dyskutant
Dyskutant


Dołączył: 20 Cze 2013
Posty: 96
Skąd jesteś (miejscowość/region): Bielsko-Biała
Posiadane auto: AUDI A4 1.9TDI 110KM AFN VW polo 1.0 AER Trasporter T5 1.9 tdi VW Caddy 1.9 TDI BLS z DPF
Piwa: 13/0
PostWysłany: Sro 07 Mar 2018, 18:12    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dobrze by było byś podał jaki to silnik nikt z fusów nie wywróży , podejrzewam że to 2,5 TDI na pw podam tobie tel zadzwoń
_________________
Pozdrawiam Tomek.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość gadu-gadu Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Fitter

Czytelnik
Czytelnik


Dołączył: 06 Sie 2020
Posty: 1
Skąd jesteś (miejscowość/region): Niemcy
Posiadane auto: VW t5 1.9 tdi 84 km
Piwa: 0/0
PostWysłany: Czw 06 Sie 2020, 04:16    Temat postu: Re: VW T5 1.9 TDI 77 kW, wyrzuca płyn chłodniczy i grzeje silnik Odpowiedz z cytatem

[quote="MT5"]Witam,

Szukałem posta o podobnej tematyce, lecz nie mogłem znaleźć jeśli gdzieś przeoczyłem to z góry przepraszam za zakładanie nowego postu.
Opiszę swój problem.. Wszystko zaczęło się w 2016 roku, we wrześniu przyszło na wymianę uszczelki pod głowicą przy przebiegu około 500 tys. km. W pewnym warsztacie wymieniali mi uszczelkę, ale spieprzyli robotę, ponieważ dostał się paproch i podczas odpalania dostał tłok, został wymieniony na nowy, a głowica została prawdopodobnie w tym jednym miejscu spawana po krótkim czasie na koniec 2016 roku w grudniu zaczęły się problemy z płynem chłodniczym ponownie, dałem samochód do innego mechanika, który wymienił uszczelkę po raz drugi, wszystko było dobrze, ale tylko przez rok czasu, zrobiłem w tym czasie około 50 tys. km. i w 2017 roku w grudniu zaczęły się pojawiać identyczny objawy jak wcześniej, było to dla mnie dużym zaskoczeniem, że znowu uszczelka pod głowicą, oddałem samochód do robienia temu samemu mechanikowi, który go robił 50 tys. km wcześniej, chciałem, żeby zrobił mi to na gwarancji, ale wypierał się, że to nie jego wina, a jako powód podał spawanie głowicy przez wcześniejszych mechaników i to była przyczyną, że były przedmuchy, dałem całkiem inną głowicę do założenia, wymieniłem uszczelkę trzeci raz ( w międzyczasie wziąłem tą spawaną głowicę do sprawdzenia na szczelność i okazało się, że z nią wszystko w porządku, jak najbardziej szczelna ), po przejechaniu 3 tys. km ponownie zapaliła się czerwona kontrolka od płynu, zaczęło ubywać płynu, przez około 8 tys. km jeździłem tak, ponieważ mechanik rozłożył ręce i nie miał już pomysłu, ale zaczęło wyrzucać płyn co raz częściej, zacząłem jeździć na popuszczonym korku, samochód zaprowadziłem do jeszcze innego warsztatu, wymieniłem pompę wody, żeby wyeliminować wszystkie przyczyny jakie mogą być, węże sprawdzone i odpowietrzone, ale nadal działo się to samo, płynu cały czas musiałem dolewać i do tego stopnia, że około 5l na 200-300 km, wymieniłem termostat na nowy i doszły kolejne objawy, samochód na zimnym podczas równej jazdy ( dodam, że trzymając gaz w jednym miejscu ) nagle mi delikatnie przyśpiesza, a temperatura rośnie do 90 stopni i po chwili spada do 50, jak już się nagrzeje do 90 stopni zaczął się grzać do 130, a po odpuszczeniu spada do 90 stopni. Jeżdżąc chwile po mieście trzymał mi temperaturę 90 stopni cały czas, ale kiedy stanąłem w miejscu, żeby go zgasić temp. spadła do 50 60 stopni i załączyły się wentylatory, zgasiłem samochód, a wentylatory chodziły jeszcze przez 10 minut.
Liczę na Waszą pomoc, ponieważ nie mam już żadnego pomysłu co się dzieje z tym samochodem.
Myślę, że miał ktoś identyczny przypadek i może się podzielić opinią.

Z góry dzięki,
Pozdrawiam. Smile[/quote
Witam
Mam podobny problem ze swoim Vw t5 1.9 tdi 84km.
Czy u Ciebie już zagadka się rozwiązała??
Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum.auto.com.pl Strona Główna -> Porady, problemy techniczne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group