[Thalia 2] Silnik gaśnie przy hamowaniu na zimno

Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum.auto.com.pl Strona Główna -> Porady, problemy techniczne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mateusz84

Debiutant
Debiutant


Dołączył: 10 Paź 2016
Posty: 29
Skąd jesteś (miejscowość/region): Katowice
Posiadane auto: Renault Thalia All Inclusive 1.6 16V 105KM 2011r
Piwa: 1/0
PostWysłany: Czw 18 Sty 2018, 20:15    Temat postu: [Thalia 2] Silnik gaśnie przy hamowaniu na zimno Odpowiedz z cytatem

W dalszym ciągu borykam się z problemem zbyt niskich obrotów na zimnym silniku - i to tylko po dłuższym postoju (8h). Obroty nie falują. Jak go odpalam i widzę że na zimnym silniku będzie 1000 a nie 1100 to wiem że mi zgaśnie przy ruszaniu./hamowaniu. Jak już zgaśnie to po 2 czy 3 odpaleniu obroty są już prawidłowe i nic się nie dzieje.

Mam silnik bez zmiennych faz, przepustnicę sterowana elektronicznie. Nie ma tam żadnego krokowca, luzy zaworowe są kompensowane hydraulicznie (szklanki). Nigdy nie zakładałem gazu.

W ramach bieżącej obsługi 10 kkm temu były wymienione świece, teraz wymieniłem dwie cewki na beru, bo stere miały uszkodzony izolator, dwie jeszcze są dobre (to nie Sagemy). Przepustnica była czyszczona i były wymieniane 2 oringi. oringów z kolektora nie ruszałem bo nie było takiej potrzeby - na diagnostyce clipem wartości podciśnienia miały prawidłową wartość, więc śmiem twierdzić, że nigdzie nie bierze lewego powietrza. Wymieniałem też czujnik temperatury płynu chłodzącego. W sterowniku nie ma kompletnie żadnych błędów. Dwie sondy lambda pracują wzorowo, wtryski również.

Liczę na Waszą pomoc.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
mateusz84

Debiutant
Debiutant


Dołączył: 10 Paź 2016
Posty: 29
Skąd jesteś (miejscowość/region): Katowice
Posiadane auto: Renault Thalia All Inclusive 1.6 16V 105KM 2011r
Piwa: 1/0
PostWysłany: Wto 23 Sty 2018, 23:45    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Mam znajomego który ma od nowości Dacię Duster z dokładnie tym samym silnikiem i od nowości ma z tym autem takie same problemy jak ja. Po wizycie w ASO Renault Pietrzak w Katowicach uświadomiono mnie jak wygląda sytuacja. Winne jest oprogramowanie sterownika silnika. Zostało ono zoptymalizowane pod kątem spełnienia norm emisji euro. ASO na chwilę obecną na dzień dobry nie dysponuje starą wersją softu i nie posiada starego interfejsu, który umożliwiał wgranie tego softu.

Jeżeli ktoś się uprze - bo można pójść tą drogą oczywiście, to będzie musiał wykonać pełną diagnostykę clipem, sprawdzenie szczelności kolektora dolotowego i przepustnicy (wymiana uszczelnień) łącznie ze sprawdzeniem i ewentualną wymianą cewek i świec zapłonowych, co wiąże się z dosyć wysokimi kosztami rzędu 1500 zł. Dopiero po przebyciu takiej ścieżki będzie mógł ubiegać się o wgranie starszego softu.

Na szczęście można pójść inną drogą i skorzystać z usług serwisu Auto-Elektronika Michał Dróżdż - ponoć dysponują starszą wersją mapy i są w stanie wykonać taki zabieg. Na dniach będę dokładnie wiedział ile to dokładnie kosztuje i czym to się je generalnie (podejrzewam, że spalanie podskoczy, tylko nie wiem jeszcze o ile).

Jakby ktoś się zastanawiał, czy można zaadoptować soft z Dacii Duster to od razu mówię, ze nie ma takiej opcji (pomimo tego, że to ten sam silnik jest już iny sterownik na pokładzie)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
igorian

Czytelnik
Czytelnik


Dołączył: 12 Cze 2014
Posty: 3
Skąd jesteś (miejscowość/region): Katowice
Posiadane auto: Thalia II
Piwa: 0/0
PostWysłany: Pon 12 Lut 2018, 14:50    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ja się zgłosiłem do Renault Polska, opisałem sytuacje na FB.
Do Pietrzaka przyjechał gościu z Warszawy, przeprogramował i działa pięknie.
Tez mi wcześniej kit wciskali ale nie dałem się zbywać i po 1,5 roku zmiękli i przeprogramowali.
Na szczęście miałem przedłużoną gwarancję.

PS: Ostatnio na tył Thalii spadło drzewo - sprzedam na części, cały przód jest sprawny, silnik maska, podwozie, przednie drzwi - wszystko dobre, uszkodzona tylna szyba i tył dachu. Naprawa w ASO nieopłacalna. Sprzedam za 5000 na przeszczepy, przeprogramowany komputer w cenie Smile Rocznik 2011.

Tel. do kontaktu: 662 295 950
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
marek8

Debiutant
Debiutant


Dołączył: 07 Lip 2012
Posty: 11
Skąd jesteś (miejscowość/region): Rybnik
Posiadane auto: Thalia 1.4 8v 2003 r. LPG
Piwa: 0/3
PostWysłany: Czw 08 Mar 2018, 21:32    Temat postu: [Thalia 2003] Silnik gaśnie przy hamowaniu na zimno Odpowiedz z cytatem

Też mi gaśnie za każdym razem (!) w ciągu pierwszych kilku minut jazdy podczas hamowania, redukcji biegów lub zmiany na luz.

Auto mam od 2003 r. Od 2005 z lpg. Gaśnięcie zaczęło się w tym roku, więc to chyba nie jest problem softu sterownika silnika, bo sam się nie zaktualizował od 2003 roku. Z tego co wiem, to moja Thalia piętnastoletnia nie ma modułu wifi ani innego stałego połączenia z internetem (karty SIM), które aktualizowałoby soft bez mojej wiedzy.

Ale z tego, co wiem, mam zawory regulowane samoczynnie.

Wymieniłem filtr gazu, bo myślałem, że może filtr zawinił, ale nie było poprawy.

Jakieś propozycje?
Ciekawe, czy latem będzie rzadziej gasł?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
BlackRaven

Auto Maniak
Auto Maniak


Dołączył: 25 Gru 2013
Posty: 1177
Skąd jesteś (miejscowość/region): Śląsk
Posiadane auto: Megi II 1.6 16V
Piwa: 47/1
PostWysłany: Sob 10 Mar 2018, 08:50    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

W 1.4 8V reguluje się zawory
_________________
Gdy idziesz po taniości zawsze kończy się drogo
Yamaha FJ 1200
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Rdriver

Debiutant
Debiutant


Dołączył: 24 Wrz 2014
Posty: 21
Skąd jesteś (miejscowość/region): Bolesławiec
Posiadane auto: Thalia 1,4 8v 2003
Piwa: 1/0
PostWysłany: Pon 19 Mar 2018, 13:55    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Renault thalia 1.4 8v posiada regulowane zawory. Co do gaśnięcia silnika może być czarny nalot na silniku krokowym. Opcje masz dwie wymiana lub czyszczenie. Potem powinno być 750obr/min na biegu jałowym. Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
marek8

Debiutant
Debiutant


Dołączył: 07 Lip 2012
Posty: 11
Skąd jesteś (miejscowość/region): Rybnik
Posiadane auto: Thalia 1.4 8v 2003 r. LPG
Piwa: 0/3
PostWysłany: Czw 29 Mar 2018, 19:59    Temat postu: [Thalia 2] Silnik gaśnie przy hamowaniu na zimno Odpowiedz z cytatem

Przez ostatnie dni sprawdzałem problem gasnącego silnika dokładnie i oto wyniki:
- u mnie na benzynie nie gaśnie nigdy, na benzynie obroty są w okolicy 1000 obr/min na biegu jałowym lub tyle samo lub do minimalnie 1000 obr/min spadają obroty przy nagłym wciśnięciu sprzęgła podczas jazdy, czyli bariery minimalnych 1000 obr/min silnik nagle rozsprzęglony na benzynie nie przekracza,

- na lpg na zimnym silniku gaśnie zawsze przy dużym spadku obrotów przy wciśnięciu nagle sprzęgła np. przy hamowaniu do zatrzymania się - wtedy obrotomierz z dużych obrotów spada do zera i gaśnie, a powinien spaść do 750 - 500 obr/min i wyrównać na np. 750 obr/min,

- jeżeli hamuję powoli (czyli obroty silnika spadają powoli), a potem przy niskich obrotach, najlepiej na pierwszym biegu, wcisnę sprzęgło, silnik nawet zimny na lpg nie zgaśnie, a jego obroty na biegu jałowym zatrzymają się na 750 obr/min,

- na gorącym silniku w sytuacji wciśnięcia podczas jazdy na lpg sprzęgła, obroty spadają do 750 - 500 obr/min i wracają na ok. 750 obr/min i tak się utrzymują.

Pewnie wystarczyłoby wyregulować (podnieść) minimalne obroty biegu jałowego na lpg do np. 1000 obr/min.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
mateusz84

Debiutant
Debiutant


Dołączył: 10 Paź 2016
Posty: 29
Skąd jesteś (miejscowość/region): Katowice
Posiadane auto: Renault Thalia All Inclusive 1.6 16V 105KM 2011r
Piwa: 1/0
PostWysłany: Pią 30 Mar 2018, 09:41    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

u mnie jest podobnie, jak wszystko robię powoli (dodawanie i odejmowanie gazu) to silnik nie gaśnie.

Co do wolnych obrotów to to nie jest to takie proste, kombinowałem już z tym na milion różnych sposobów, łącznie z zawyżeniem obrotów na potencjometrze gazu. Ilość obrotów na jałowym biegu jest ustalana na podstawie wielu różnych zależności, danych z czujników (temp. powietrza, podciśnienie, temperatura płynu chłodniczego itd.) Nie jest to takie proste do diagnozy.U Ciebie jeszcze się sprawa komplikuje, bo masz zasilanie na gazie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
BlackRaven

Auto Maniak
Auto Maniak


Dołączył: 25 Gru 2013
Posty: 1177
Skąd jesteś (miejscowość/region): Śląsk
Posiadane auto: Megi II 1.6 16V
Piwa: 47/1
PostWysłany: Pią 30 Mar 2018, 17:05    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Z czego wynika problem z silnikami 1.4 8V ? Ludzie dostają informację że silnik krokowy jast dostepny tylko z przepustnica a to nie prawda. No ale ludzie nie wiedzą jak jest i reanimuja do bólu co nic nie daje Ja potrafię znaleźć zamiennik ale kontakt na PW i pokaże konkretna aukcję
_________________
Gdy idziesz po taniości zawsze kończy się drogo
Yamaha FJ 1200
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
marek8

Debiutant
Debiutant


Dołączył: 07 Lip 2012
Posty: 11
Skąd jesteś (miejscowość/region): Rybnik
Posiadane auto: Thalia 1.4 8v 2003 r. LPG
Piwa: 0/3
PostWysłany: Pią 30 Mar 2018, 18:41    Temat postu: ( Renault Thalia ) Silnik gaśnie przy nagłym spadku obr.do 0 Odpowiedz z cytatem

A można jaśniej? Nie rozumiem co to znaczy, że " Ludzie dostają informację że silnik krokowy jast dostepny tylko z przepustnica a to nie prawda." Jacy ludzie? Gdzie dostają informację? Od kogo? Mam auto od nowości, niczego w nim nie wymieniałem. Jak to zacytowane zdanie ma się do mnie i do mojego auta?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum.auto.com.pl Strona Główna -> Porady, problemy techniczne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group