Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
darek-bb
Debiutant
Dołączył: 30 Lis 2017 Posty: 13 Skąd jesteś (miejscowość/region): Bielsko Posiadane auto: Thalia 1.4 8v
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Pią 22 Gru 2017, 21:48 Temat postu: Thalia mechanizm nawiewu |
|
|
Witam mam thalie z 2000 roku 1.4. 8V. Lpg. Wersja z klimatyzacja. Problem jest w tym ze szyba przednia czesto paruje:-( jak wlacze nawiew na szybe to nic nie pomaga. Teraz zaobserwowane objawy szyba wydaje sie w srodku tłusta po umyciu kilka razy jest max 3 dni ok pozniej znowu to samo, niewidzie roznicy niedzybnawiewem z zewnątrz czy z środka (wyczytalem gdzies na forum ze za przełączanie tego odpowiada jakis silniczek czy to prawda? Jak jest to gdzie i jak mozna sprawdzic) klima co roku na wiosne serwisowana pelen komplet a i jeszcze jedno jak auto dobrze sie zagrzeje to w srodku jak wlacze nawiew na gorace powietrze czuc dziwny zapach z gory dziekuje za jakies informację pozdrawiam |
|
Powrót do góry |
|
|
milejow
Auto Maniak
Dołączył: 28 Mar 2010 Posty: 6209 Skąd jesteś (miejscowość/region): Mętów pod Lublinem Posiadane auto: A sprzedałem wszystko wpi.....zdu!
Piwa: 426/11
|
Wysłany: Pią 22 Gru 2017, 22:09 Temat postu: |
|
|
Masz dziurawą nagrzewnicę i opary płynu chłodzącego osiadają na szybie, dziwny zapach jest też od tego. Niestety ale czeka cię wymontowanie kompletnej deski rozdzielczej z auta i wymiana nagrzewnicy w kombajnie pod deską. |
|
Powrót do góry |
|
|
darek-bb
Debiutant
Dołączył: 30 Lis 2017 Posty: 13 Skąd jesteś (miejscowość/region): Bielsko Posiadane auto: Thalia 1.4 8v
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Pią 22 Gru 2017, 22:17 Temat postu: |
|
|
Tylko ze plybu nie ubywa stan trzyma zapach jest przez chwile później albo znika albo ja juz sie przyzwyczaiłem. |
|
Powrót do góry |
|
|
the_1piotr
Auto Maniak
Dołączył: 22 Sie 2010 Posty: 819 Skąd jesteś (miejscowość/region): siedlce Posiadane auto: trafic II 2008. 2.0 dc i115 , espace IV 2008, 2.0dci dpf 173kM
Piwa: 26/6
|
Wysłany: Sob 23 Gru 2017, 14:40 Temat postu: |
|
|
dziurawą nagrzewnice poznasz po gotowaniu sie płynu z powodu dostepu powietrza
mozesz tez podłaczyc specjalny cisnieniomierz na zbiornik płynu i sprawdzic utrzymanie isnienia
silniczki sprawdzisz clipem reno mozez tez ustawic pozycje graniczne klapek przesłon
prawdopodobnie cos sie stało z klapa dostepu powietrza z zewnątrz moze sie zacieła albo silnik zacina
na jesieni warto klie ustawic w autoatycznej pozycji szybciej zgania szron
oraz filtr kabinowy zawsze wymieniac na poznej jesieni bo brud na fitrze podczas wigoci moze nie przepuszczac powietrza czystego |
|
Powrót do góry |
|
|
darek-bb
Debiutant
Dołączył: 30 Lis 2017 Posty: 13 Skąd jesteś (miejscowość/region): Bielsko Posiadane auto: Thalia 1.4 8v
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Sob 23 Gru 2017, 15:22 Temat postu: |
|
|
Fajnie ale czy ten silnuczek mozna wtmontowac kupic inny czy cos takiego? A temp. auto trzyma idealnie w polowie skali |
|
Powrót do góry |
|
|
Reklama
|
Wysłany: Sob 23 Gru 2017, 15:22 Temat postu: reklama |
|
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
milejow
Auto Maniak
Dołączył: 28 Mar 2010 Posty: 6209 Skąd jesteś (miejscowość/region): Mętów pod Lublinem Posiadane auto: A sprzedałem wszystko wpi.....zdu!
Piwa: 426/11
|
Wysłany: Sob 23 Gru 2017, 20:47 Temat postu: |
|
|
the_1piotr napisał: | dziurawą nagrzewnice poznasz po gotowaniu sie płynu z powodu dostepu powietrza
silniczki sprawdzisz clipem reno mozez tez ustawic pozycje graniczne klapek przesłon
|
Co ty chcesz tam w Thalii sprawdzać, tam klima jest manualna i nic do diagnozowania???
Odnośnie pierwszej części wypowiedzi -tak się zachowuje silnik z przepaloną uszczelką pod głowicą. Jeździłem swoją Thalią prawie 2 lata z dziurawą nagrzewnicą bez widocznych ubytków płynu, ubytek mieścił się zawsze w normie dla sprawnego układu a jedyny objaw to tłusta szyba i słodkawy posmak w ustach gdy włączone było intensywne ogrzewanie. Sprawa ostatnia, obieg zamknięty łatwo rozpoznać w Thalii, gdy jest włączony, wyraźnie słychać jak dmuchawa pobiera powietrze zza schowka i wyraźnie w tamtym miejscu huczy. |
|
Powrót do góry |
|
|
darek-bb
Debiutant
Dołączył: 30 Lis 2017 Posty: 13 Skąd jesteś (miejscowość/region): Bielsko Posiadane auto: Thalia 1.4 8v
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Nie 24 Gru 2017, 20:37 Temat postu: |
|
|
Czyli nie wyglada kolorowo:-\ a jest jakasozliwosc sprawdzenia szczelnosci bez rozkrecania?sorki za tyle pytan ale jestem troche ciemny w temacie aut |
|
Powrót do góry |
|
|
milejow
Auto Maniak
Dołączył: 28 Mar 2010 Posty: 6209 Skąd jesteś (miejscowość/region): Mętów pod Lublinem Posiadane auto: A sprzedałem wszystko wpi.....zdu!
Piwa: 426/11
|
Wysłany: Sro 27 Gru 2017, 22:06 Temat postu: |
|
|
Ja u siebie wymacałem wilgoć, wsadzając rękę pod obudowę nagrzewnicy od strony pedału gazu, czuć było wyraźnie wilgotny plastik obudowy i mokre gąbkowe wygłuszenie podłogi pod nagrzewnicą. |
|
Powrót do góry |
|
|
Rdriver
Debiutant
Dołączył: 24 Wrz 2014 Posty: 21 Skąd jesteś (miejscowość/region): Bolesławiec Posiadane auto: Thalia 1,4 8v 2003
Piwa: 1/0
|
Wysłany: Sro 07 Lut 2018, 16:39 Temat postu: parowanie szyby |
|
|
Zgadzam się z "majlow", miałem taką samą usterkę. Tłusto wilgotna wykładzina po stronie pasażera pod nogami. Po wymianie nagrzewnicy jest ok. |
|
Powrót do góry |
|
|
sebabo
Debiutant
Dołączył: 19 Cze 2009 Posty: 44 Skąd jesteś (miejscowość/region): Sędziszów Posiadane auto: RENAULT THALIA 1.4 8V 2001R
Piwa: 3/5
|
Wysłany: Pon 05 Mar 2018, 22:26 Temat postu: |
|
|
Tak jak piszą koledzy sprawdź czy nie ma wilgoci pod nagrzewnicą. Ja mam bez klimy i wymiane tez juz przerabiałem. Niedziela z głowy. w necie gdzies była fajna instrukcja jak to zrobic (dla wersji bez klimy,ale pewnie u ciebie jest podobnie) gdzie są wkrety pochowane ktore trzeba odkręcic a które nie. |
|
Powrót do góry |
|
|
|