Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lipolop
Debiutant
Dołączył: 05 Lis 2015 Posty: 22 Skąd jesteś (miejscowość/region): Opole Posiadane auto: Renault Vel satis 3,5 v6
Piwa: 1/2
|
Wysłany: Pon 27 Lis 2017, 21:56 Temat postu: Loteria z ładowaniem |
|
|
Witam Serdecznie,
Problem dotyczy wersji z silnikiem 3.5 V6.
Po odpaleniu auta mam loterie z ładowaniem. Raz nie ma żadnego komunikatu i wbudowany wyświetlacz wskazuje prawidłowe ładowanie ok. 14.4 - 14.6. Innym razem po odpaleniu wyświetla się komunikat Battery Charge fault (na wyświetlaczu mam 12.4 i spada).
Byłem u mechanika, alternator został wykręcony -> wysłany do zakładu specjalizującego się w naprawach alternatorów -> zamontowany. Mechanik oddał mi auto, skasował swoje i wydawało się iż problemu już nie ma.
Jednak po kilku dniach loteria powróciła. Ładowanie raz było raz nie.
Oczywiście odwiedziłem mechanika w ramach "gwarancji", alternator zaś pojechał do firmy na sprawdzenie. Coś tam wymienili, zrobili testy. Według nich wszystko ok. Mechanik zamontował do auta.
Wymieniłem dodatkowo klemy na akumulatorze, jednak loteria pozostała.
Mechanik mówi o braku wzbudzenia alternatora. Jednak nie może pomóc, bo nie może znaleźć problemu.
Teraz pytanie do Was.
Co powinienem sprawdzić w pierwszej kolejności?
Z czego może wynikać "loteria" z ładowaniem?
Gdzie znajdują się wszystkie podłączenia do masy (oprócz tej przy aku)??
Czy istnieją jakieś "awaryjne" sposoby na wzbudzenie alternatora (gdyby problem wystąpił na trasie)??
Z góry dzięki za chęć pomocy. |
|
Powrót do góry |
|
|
mttj
Debiutant
Dołączył: 18 Wrz 2016 Posty: 16 Skąd jesteś (miejscowość/region): Krakow Posiadane auto: BMW 7 V12, Renault Safrane 2.9
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Pią 08 Gru 2017, 01:10 Temat postu: |
|
|
Mogę się pomyć, ale mi alternator (też) padł kilka mieś temu, minimalnie ładował tylko tylko na obrotach bliskich 7000rpm
Mechanik mówił że tam układ jest banalnie prosty, kable idą do akumulatora i tyle (i tu się mogę pomylić - czy coś jeszcze tam istotnego nie jest podłączone, czy 100% siedzi w środku).
Za wszystko odpowiadają takie 2 układy:
diody:
http://allegro.pl/prostownik-alternator-renault-vel-satis-espace-3-5-i5687121960.html
regulator:
http://allegro.pl/regulator-alternator-renault-vel-satis-espace-3-5-i7044199567.html
są za grosze, a jeszcze lepiej kupić cały alternator za 200...400pln (lub 600 nowy) vel satis/ espace iv (pasują, jak kupiłem mój pod "handlową nazwą " espace iv) i powinno działać.
padają głównie diody, wszystko się grzeje, a jak radiator jest zawalony brudem po latach to też pada. |
|
Powrót do góry |
|
|
|