Przewody na klemie "-"

Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum.auto.com.pl Strona Główna -> Elektryka/Elektronika/Komunikaty.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dade

Debiutant
Debiutant


Dołączył: 03 Sty 2011
Posty: 29
Skąd jesteś (miejscowość/region): Kraków
Posiadane auto: Fiat Stilo 1.9 JTD 115KM 2002
Piwa: 0/0
PostWysłany: Pią 17 Lis 2017, 13:39    Temat postu: Przewody na klemie "-" Odpowiedz z cytatem

Hejka.
Mam pytanie do Was: za co odpowiadają te dwa cieńsze przewody na klemie minusowej. Jest ich w sumie trzy-ten główny gruby, i dwa cieńsze. Który odpowiada za podtrzymanie zegara, radia, komputera?
Od ponad roku mam problem z upływem prądu z aku po 3-4 dniach. Aku nowe, byłem juz u kilku elektryków i żaden nie stwierdził przyczyny takiego stanu rzeczy. Mówią, że mało jeżdżę i aku się nie zdąży naładować. Dużo nie jeżdżę to fakt ale wcześniej tak nie miałem. Myślałem żeby zamontować na klemie - taki hebel do rozłączania masy. Czytałem że można to połączyć tak, żeby ten główny przewód był na tym hebelku a cienki bezpośrednio do aku bo odp. on za podtrzymanie komputera, zegarów itp. Widzę, że do klemy są trzy przewody i nie wiem, który podpiąć do aku żeby trzymało pamięć zegara, komputera itp.?
Z góry dziękuję za pomoc
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
jareq08

Auto Maniak
Auto Maniak


Dołączył: 08 Lut 2010
Posty: 1526
Skąd jesteś (miejscowość/region): swiętokrzyskie
Posiadane auto: panda, stilo, bravo, 500X-same diesle
Piwa: 97/3
PostWysłany: Pią 17 Lis 2017, 20:33    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Pobór prądu zawiera sie w granicach 40-60 mA,zaleznie od zrodla jak podają.Mierzyles pobor pradu w stanie spoczynku? Zalecilbym Ci wyczyszzcenie wszystkich polaczen masowych i elektrycznych , kostki , oczkowe ,etc. Najprawdopodobniej mozesz miec "uplyw" pradu przez skrzynke bezpiecznikow w komorze silnika,(typ jej budowy)Jakiekolwiek zawilgocenie juz moze powodowac pobor pradu.Jak malo jezdzisz, to mozesz odpinac kleme (-),poza skasowaniem sie zegara i licznika dziennego nic sie nie dzieje.
_________________
Nie ma jak fiat, ciagle jest ...robota!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
darofiat

Przyjaciel Portalu
Przyjaciel Portalu


Dołączył: 20 Lis 2010
Posty: 432
Skąd jesteś (miejscowość/region): Rybnik/Śląskie
Posiadane auto: Teraz:Fiat 263 Diablo 2013 1.4Tjet+LPG_KIA SOUL 1.6+LPG były:Punto I Punto II FL ,GRANDE Punto, Linea,Palio,DOBLO IFL,PEUGEOT 307 SW FL,OPEL Kadett Opel Insignia,Chevrolet Captiva,Citroen ZX
Piwa: 23/2
PostWysłany: Pią 17 Lis 2017, 21:49    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A może masz już duży spadek napięcia miedzy alternatorem a akumulatorem i faktycznie nie doładowuje ci pełnym prądem.Woltomierz w rękę i robisz pomiar miedzy zaciskiem głównym alternatora a klemą plusową akumulatora.Drugi pomiar miedzy obudową alternatora i klemą minusową akumulatora.Wszystkie pomiary przy włączonych światłach i ogrzewaniu szyby,wentylator na max-a.Pomiary sumujesz i masz obraz stanu instalacji i jakie napięcie panuje na zaciskach akumulatora podczas pracy alternatora.
_________________
Elektronika samochodowa i wszystko co z nią związane na PW:)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Dade

Debiutant
Debiutant


Dołączył: 03 Sty 2011
Posty: 29
Skąd jesteś (miejscowość/region): Kraków
Posiadane auto: Fiat Stilo 1.9 JTD 115KM 2002
Piwa: 0/0
PostWysłany: Wto 21 Lis 2017, 10:19    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Byłem już u paru elektryków. Podłączali różne urządzenia, mierzyli różne rzeczy, wymieniałem regulator napięcia w alternatorze i nic. Wszystko podobno w normie. Czy po np. 5 dniach postoju możliwe, żeby tak spoadło napięcie że nawet nie otworzę zamka z pilota?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
darofiat

Przyjaciel Portalu
Przyjaciel Portalu


Dołączył: 20 Lis 2010
Posty: 432
Skąd jesteś (miejscowość/region): Rybnik/Śląskie
Posiadane auto: Teraz:Fiat 263 Diablo 2013 1.4Tjet+LPG_KIA SOUL 1.6+LPG były:Punto I Punto II FL ,GRANDE Punto, Linea,Palio,DOBLO IFL,PEUGEOT 307 SW FL,OPEL Kadett Opel Insignia,Chevrolet Captiva,Citroen ZX
Piwa: 23/2
PostWysłany: Wto 21 Lis 2017, 19:39    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Czasem bywały problemy pod katem rozładowania akumulatora przez BodyComputer . Po prostu nie przechodził w pełni w stan uśpienia .miałem także kiedyś problem z nie orginalnym radiem,jedno wyprowadzenie przywierało magistrale CAN w kostce ISO.
_________________
Elektronika samochodowa i wszystko co z nią związane na PW:)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Reklama








Wysłany: Wto 21 Lis 2017, 19:39    Temat postu: reklama

Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum.auto.com.pl Strona Główna -> Elektryka/Elektronika/Komunikaty. Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group