[Thalia 1.4 8v 2002 rok] Błędne wskazania temperatury cieczy

Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum.auto.com.pl Strona Główna -> Porady, problemy techniczne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marcinlycha

Czytelnik
Czytelnik


Dołączył: 04 Cze 2017
Posty: 6
Skąd jesteś (miejscowość/region): Kielce
Posiadane auto: Renault Thalia 1,4 8v 2002r
Piwa: 0/0
PostWysłany: Sob 21 Paź 2017, 12:35    Temat postu: [Thalia 1.4 8v 2002 rok] Błędne wskazania temperatury cieczy Odpowiedz z cytatem

Witam.
Posiadam Thalię 1.4 8v z 2002 roku. Od kilku dni według wskaźnika na zegarach silnik nie był dogrzany, wskazówka temperatury cieczy znajdowała się w jednej trzeciej podziałki. Do tego momentu niezależnie od poru roku wskazówka po przejechaniu kilku km była na połowie skali. Wymieniłem więc termostat i sytuacja poprawiła się na jeden dzień, po nocy wskazania znów były błędne. Dziś wsadziłem kolejny nowy termostat i sytuacja się nie zmieniła, moje podejrzenia padły więc na czujnik temperatury cieczy chłodzącej, ponieważ wyjęty dziś termostat w teście garnka z wodą otworzył się przy 90 stopniach, więc jest ok. Czy czujnik mógł się uszkodzić w ten sposób, że pokazuje niższą temperaturę (dotychczas widziałem uszkodzone czujniki, ale nie pokazywały temperatury w cale, albo wariowały zmieniając co chwile wskazania). W jaki sposób upewnić się na 100%, że to czujnik jest uszkodzony? Jest jakiś sposób, żeby go przetestować bądź pomierzyć bez wyciągania z silnika?

Z góry dziękuję za porady

Pozdrawiam
Marcin
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
mateusz84

Debiutant
Debiutant


Dołączył: 10 Paź 2016
Posty: 38
Skąd jesteś (miejscowość/region): Katowice
Posiadane auto: Renault Thalia All Inclusive 1.6 16V 105KM 2011r
Piwa: 1/0
PostWysłany: Sob 21 Paź 2017, 13:01    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Czujnik składa się z termistora zamkniętego w obudowie z plastiku i mosiądzu. Działa to na tej zasadzie, że im temperatura płynu jest wyższa to napięcie termistora jest niższe. Żeby go sprawdzić musisz odczytać napięcie przy danym stanie temperatury płynu.

Przy włączonym zapłonie bez uruchamiania silnika powinno być 0V i tak kolejno:
20 °C =2,3V
Przy 80 °C=0.5V

Licz się z tym, że po wyciągnięciu czujnika zacznie ci się lać płyn z tej dziury w korpusie silnika - nie musisz go wyciągać - odłącz wtyczkę, zrób pomiary na zapłonie i na pracującym silniku. Jeżeli zdecydujesz się na wymianę to uważaj przy montażu nowego - korpus mojego był wykonany z mosiądzu - metalowy trzpień został mi w głowicy bo za mocno dokręciłem - rób to z wyczuciem.

Nie zapomnij o odpowietrzeniu układu chłodzenia jeżeli przy termostacie tego nie robiłeś.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum.auto.com.pl Strona Główna -> Porady, problemy techniczne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group