marcinlycha
Czytelnik
Dołączył: 04 Cze 2017 Posty: 6 Skąd jesteś (miejscowość/region): Kielce Posiadane auto: Renault Thalia 1,4 8v 2002r
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Sob 21 Paź 2017, 12:35 Temat postu: [Thalia 1.4 8v 2002 rok] Błędne wskazania temperatury cieczy |
|
|
Witam.
Posiadam Thalię 1.4 8v z 2002 roku. Od kilku dni według wskaźnika na zegarach silnik nie był dogrzany, wskazówka temperatury cieczy znajdowała się w jednej trzeciej podziałki. Do tego momentu niezależnie od poru roku wskazówka po przejechaniu kilku km była na połowie skali. Wymieniłem więc termostat i sytuacja poprawiła się na jeden dzień, po nocy wskazania znów były błędne. Dziś wsadziłem kolejny nowy termostat i sytuacja się nie zmieniła, moje podejrzenia padły więc na czujnik temperatury cieczy chłodzącej, ponieważ wyjęty dziś termostat w teście garnka z wodą otworzył się przy 90 stopniach, więc jest ok. Czy czujnik mógł się uszkodzić w ten sposób, że pokazuje niższą temperaturę (dotychczas widziałem uszkodzone czujniki, ale nie pokazywały temperatury w cale, albo wariowały zmieniając co chwile wskazania). W jaki sposób upewnić się na 100%, że to czujnik jest uszkodzony? Jest jakiś sposób, żeby go przetestować bądź pomierzyć bez wyciągania z silnika?
Z góry dziękuję za porady
Pozdrawiam
Marcin |
|
mateusz84
Debiutant
Dołączył: 10 Paź 2016 Posty: 38 Skąd jesteś (miejscowość/region): Katowice Posiadane auto: Renault Thalia All Inclusive 1.6 16V 105KM 2011r
Piwa: 1/0
|
Wysłany: Sob 21 Paź 2017, 13:01 Temat postu: |
|
|
Czujnik składa się z termistora zamkniętego w obudowie z plastiku i mosiądzu. Działa to na tej zasadzie, że im temperatura płynu jest wyższa to napięcie termistora jest niższe. Żeby go sprawdzić musisz odczytać napięcie przy danym stanie temperatury płynu.
Przy włączonym zapłonie bez uruchamiania silnika powinno być 0V i tak kolejno:
20 °C =2,3V
Przy 80 °C=0.5V
Licz się z tym, że po wyciągnięciu czujnika zacznie ci się lać płyn z tej dziury w korpusie silnika - nie musisz go wyciągać - odłącz wtyczkę, zrób pomiary na zapłonie i na pracującym silniku. Jeżeli zdecydujesz się na wymianę to uważaj przy montażu nowego - korpus mojego był wykonany z mosiądzu - metalowy trzpień został mi w głowicy bo za mocno dokręciłem - rób to z wyczuciem.
Nie zapomnij o odpowietrzeniu układu chłodzenia jeżeli przy termostacie tego nie robiłeś. |
|