Kopcenie na czarno / wyciek w okolicach turbo

Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum.auto.com.pl Strona Główna -> Porady, problemy techniczne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
trzeci87

Czytelnik
Czytelnik


Dołączył: 01 Sie 2017
Posty: 6
Skąd jesteś (miejscowość/region): Londyn
Posiadane auto: VW Transporter T5 1.9 2009r.
Piwa: 0/0
PostWysłany: Wto 01 Sie 2017, 00:56    Temat postu: Kopcenie na czarno / wyciek w okolicach turbo Odpowiedz z cytatem

VW Transporter t5 2009r 89000 mil
Co sie dzieje:
* kopci na czarno przy wysokich obrotach
* zapach palacego sie oleju (czuc czasami w kabinie przez wentylacje)
* czasami jest problem z plynnym rozruchem

Auto przy zapalaniu puszczalo czarnego baka i ogolnie jak wkrecam na wysokie obroty to kopcil na czarno. Wyczyscilem egr i sensor maf i nadal ten sam problem.

Uwagi:

Znalazlem wyciek niedaleko turbiny. Dokladnie na laczeniu weza od wracajacego oleju turbiny. Ktos mial podobny problem?

Przypuszczam ze ten olej kapie na goraca rure i dlatego czuc to w kabinie.

Ale czy to czarne kopcenie moze byc spowodowane przez turbo?






Czy moze ktos sie orientuje jak sie czysci ODME w tym modelu?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Vagpoltdi

Stały Bywalec
Stały Bywalec


Dołączył: 06 Mar 2017
Posty: 115
Skąd jesteś (miejscowość/region): Bydgoszcz
Posiadane auto: VWPolo
Piwa: 6/0
PostWysłany: Wto 01 Sie 2017, 18:20    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Moze tez kopcic przy niedomaganiu wtryskow
_________________
auto elektronik,diagnostyka.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
trzeci87

Czytelnik
Czytelnik


Dołączył: 01 Sie 2017
Posty: 6
Skąd jesteś (miejscowość/region): Londyn
Posiadane auto: VW Transporter T5 1.9 2009r.
Piwa: 0/0
PostWysłany: Sro 02 Sie 2017, 08:08    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Po podlaczeniu pod komputer mozna sprawdzic wtryski ?
W piatek jestem umowiony z mechanikiem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Vagpoltdi

Stały Bywalec
Stały Bywalec


Dołączył: 06 Mar 2017
Posty: 115
Skąd jesteś (miejscowość/region): Bydgoszcz
Posiadane auto: VWPolo
Piwa: 6/0
PostWysłany: Pią 04 Sie 2017, 11:12    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nie w tym aucie
_________________
auto elektronik,diagnostyka.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
trzeci87

Czytelnik
Czytelnik


Dołączył: 01 Sie 2017
Posty: 6
Skąd jesteś (miejscowość/region): Londyn
Posiadane auto: VW Transporter T5 1.9 2009r.
Piwa: 0/0
PostWysłany: Pią 04 Sie 2017, 11:18    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Van jest w garazu. Nie ma co gdybac. Dam znac jak znajda przyczyne.

Co sadzicie o tych silnikach 1.9tdi ? Auto jest z 2009r. Czy mam tam dpf?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Reklama








Wysłany: Pią 04 Sie 2017, 11:18    Temat postu: reklama

Powrót do góry
trzeci87

Czytelnik
Czytelnik


Dołączył: 01 Sie 2017
Posty: 6
Skąd jesteś (miejscowość/region): Londyn
Posiadane auto: VW Transporter T5 1.9 2009r.
Piwa: 0/0
PostWysłany: Wto 05 Wrz 2017, 00:51    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Oddałem auto do mechanika. Niestety nie podołał. Wymienił mi czujnik od boost turbo, który moim zdaniem nie musiał byc wymieniany. Musialem go nakierowac na problem smrodu spalin w kabinie. Problemem był uszczelniacz z rurki z której wraca olej od turbo. Olej leciał na gorącą rurę i śmierdziało. Poprosiłem o wymianę uszczelki i pomogło. Już nie ma smrodu spalonego oleju.

A co z kopceniem ? nadal kopcił. Zastanawiało mnie, że nie zawsze kopcił jak ruszałem. Ale większości była zauważalna chmura czarnego dymu. Mechanik powiedział, że to wtryski. Postanowiłem, że się wstrzymam i sam po testuję vana przez jakiś czas i wtedy zadecyduję co dalej. Bo auto jeździło bez problemu. No i wpadłem na pewien pomysł, żeby zacząc od nowa sprawdzaniem i eliminacją podzespołów. Pierwsze to co zrobiłem, zamówiłem blaszkę z dziura na zablokowanie zaworu EGR. (z dziurą dlatego, żeby nie wyskakiwała kontrolka "check engine'). Nie pomogło. Ponownie zamówiłem blaszkę, bez dziury, żeby całkowicie zablokowac działanie EGR. Nie uwierzycie, już nie dymi. To był zawór EGR. A na początku czyściłem zawór i to nie pomogło.
Spodziewałem się tego, że wyskoczy mi kontrolka "check engine". W chwili obecnej tak jeżdżę, ale już bez kopcenia. Czy może ktoś mógłby mi podpowiedziec, czy trudno jest zmapowac komputer ? Jak kupiłbym kabel z programem czy dałbym radę sam to zrobic?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
kubeq_sq

Czytelnik
Czytelnik


Dołączył: 27 Gru 2017
Posty: 9
Skąd jesteś (miejscowość/region): Skarzysko Kamienna
Posiadane auto: vw t5 2005r 2.5tdi 4motion
Piwa: 0/0
PostWysłany: Sob 30 Gru 2017, 16:51    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Sprawdz jeszcze polaczenia rur dolotowych, bo lubia sie rozpinac od boostu i wtedy tez kopci ma czarno. U mnie trzeba o wszystkie weze na nowe wymienic bo sie rozpinaly:)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum.auto.com.pl Strona Główna -> Porady, problemy techniczne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group