silnik płyn

Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum.auto.com.pl Strona Główna -> Dyskusje ogólne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Nicram78

Czytelnik
Czytelnik


Dołączył: 16 Kwi 2017
Posty: 4
Skąd jesteś (miejscowość/region): Szczecin
Posiadane auto: Chrysler t&c 2006 rok 3.8 pojemność
Piwa: 0/0
PostWysłany: Sro 21 Cze 2017, 20:19    Temat postu: silnik płyn Odpowiedz z cytatem

Witam. Panowie i Panie proszę o radę, mam Chryslera t&c 2006r mechanik wymieniał olej w silniku i zalali 10w40 czy od tego oleju nic się nie stanie? czy muszę wymienić na oryginalny tylko nie wiem jaki bylby do niego dobry. I drugie pytanie jaki plyn lub koncentrat do chłodnicy polecacie. Z góry dziękuję za wszystkie komentarze. Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
naleczowiak

Czytelnik
Czytelnik


Dołączył: 29 Sty 2018
Posty: 1
Skąd jesteś (miejscowość/region): Wrocław
Posiadane auto: brak
Piwa: 0/0
PostWysłany: Pon 29 Sty 2018, 11:27    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

niezwykle cenne porady znalazłem kiedyś na forum samochodowym (link do źródła)
Dopuszcza się zastosowanie oleju o innej klasie lepkościowej jak i jakościowej, ale nie gorszej niż ten co jest wlany do silnika. Czyli np. podczas wymiany jak i dolewki do oleju 10W/40 nie możemy wlać oleju 0W/40 ani 5W/40, ponieważ są one rzadsze niż 10W/40 i w wielu przypadkach mogą wypłukać silnik z nagaru, co może doprowadzić do jego nieszczelności i utraty mocy. Jeżeli jest to olej klasy SJ, to nie możemy do niego wlewać oleju klasy SE, ponieważ jest on jakościowo niższy.
Ale co zrobić w przypadku, jak nie wiemy jaki olej jest w silniku, ponieważ podczas zakupu nie zapytaliśmy o to?Najbezpieczniej jest wlać olej 15W/40, czyli mineralny. A dlaczego najbezpieczniej?Ponieważ jak wcześniej wspomniałem, jeżeli ten silnik byłby zalany olejem 15W/40, a my wlalibyśmy olej 5W/40, to silnik może zostać wypłukany, a co za tym idzie pojawią się wycieki, silnik straci na mocy itd, co prowadzi niestety do remontu silnika. A zazwyczaj są to drogie naprawy. W kilku jednak przypadkach, można zaryzykować(oczywiście na swoją odpowiedzialność) i wlać olej np. 10W/40. Ale jest to uwarunkowane przede wszystkim od kondycji silnika, od tego, czy silnik pali olej i ile go pali, czy nie ma wycieków. Można też zalać silnik olejem 5W/40, ale tylko w przypadku jak jest ku temu jakieś wyraźne zalecenie, np. jest to silnik z pompowtryskiwaczami, do którego należy lać olej 0W lub 5W(w zależności od tego, jaki zaleca producent), ponieważ zastosowanie oleju np. 15W może uszkodzić bardzo delikatne pompowtryskiwacze, a w szczególności w zimie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum.auto.com.pl Strona Główna -> Dyskusje ogólne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group