Nicram78
Czytelnik
Dołączył: 16 Kwi 2017 Posty: 4 Skąd jesteś (miejscowość/region): Szczecin Posiadane auto: Chrysler t&c 2006 rok 3.8 pojemność
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Sro 21 Cze 2017, 20:19 Temat postu: silnik płyn |
|
|
Witam. Panowie i Panie proszę o radę, mam Chryslera t&c 2006r mechanik wymieniał olej w silniku i zalali 10w40 czy od tego oleju nic się nie stanie? czy muszę wymienić na oryginalny tylko nie wiem jaki bylby do niego dobry. I drugie pytanie jaki plyn lub koncentrat do chłodnicy polecacie. Z góry dziękuję za wszystkie komentarze. Pozdrawiam |
|
naleczowiak
Czytelnik
Dołączył: 29 Sty 2018 Posty: 1 Skąd jesteś (miejscowość/region): Wrocław Posiadane auto: brak
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Pon 29 Sty 2018, 11:27 Temat postu: |
|
|
niezwykle cenne porady znalazłem kiedyś na forum samochodowym (link do źródła)
Dopuszcza się zastosowanie oleju o innej klasie lepkościowej jak i jakościowej, ale nie gorszej niż ten co jest wlany do silnika. Czyli np. podczas wymiany jak i dolewki do oleju 10W/40 nie możemy wlać oleju 0W/40 ani 5W/40, ponieważ są one rzadsze niż 10W/40 i w wielu przypadkach mogą wypłukać silnik z nagaru, co może doprowadzić do jego nieszczelności i utraty mocy. Jeżeli jest to olej klasy SJ, to nie możemy do niego wlewać oleju klasy SE, ponieważ jest on jakościowo niższy.
Ale co zrobić w przypadku, jak nie wiemy jaki olej jest w silniku, ponieważ podczas zakupu nie zapytaliśmy o to?Najbezpieczniej jest wlać olej 15W/40, czyli mineralny. A dlaczego najbezpieczniej?Ponieważ jak wcześniej wspomniałem, jeżeli ten silnik byłby zalany olejem 15W/40, a my wlalibyśmy olej 5W/40, to silnik może zostać wypłukany, a co za tym idzie pojawią się wycieki, silnik straci na mocy itd, co prowadzi niestety do remontu silnika. A zazwyczaj są to drogie naprawy. W kilku jednak przypadkach, można zaryzykować(oczywiście na swoją odpowiedzialność) i wlać olej np. 10W/40. Ale jest to uwarunkowane przede wszystkim od kondycji silnika, od tego, czy silnik pali olej i ile go pali, czy nie ma wycieków. Można też zalać silnik olejem 5W/40, ale tylko w przypadku jak jest ku temu jakieś wyraźne zalecenie, np. jest to silnik z pompowtryskiwaczami, do którego należy lać olej 0W lub 5W(w zależności od tego, jaki zaleca producent), ponieważ zastosowanie oleju np. 15W może uszkodzić bardzo delikatne pompowtryskiwacze, a w szczególności w zimie. |
|