Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
111290PL
Stały Bywalec
Dołączył: 31 Sie 2016 Posty: 110 Skąd jesteś (miejscowość/region): Rzeszów Posiadane auto: Dodge Caliber
Piwa: 3/16
|
Wysłany: Pon 19 Lut 2018, 23:31 Temat postu: |
|
|
Możesz podesłać link do tych żarówek które kupiłeś na aliexpress? _________________ Dodge Caliber 2007 2.0 Diesel |
|
Powrót do góry |
|
|
rafal765
Czytelnik
Dołączył: 19 Lut 2018 Posty: 5 Skąd jesteś (miejscowość/region): Rydułtowy Posiadane auto: Dodge Caliber SXT
Piwa: 1/0
|
|
Powrót do góry |
|
|
DZ1
Stały Bywalec
Dołączył: 24 Lip 2017 Posty: 101 Skąd jesteś (miejscowość/region): Kielce Posiadane auto: Dodge Caliber SE 2.0 VVT 2010r
Piwa: 5/12
|
Wysłany: Pią 13 Kwi 2018, 02:03 Temat postu: |
|
|
Zmieniłem lampe, założyłem te Ledy z mojego linku i lipa - raz na 5....15 minut zgaśnie na 0,5...1 sekundy lewa albo prawa lampa. Coś jest nie tak: albo komp ''głupieje'' bo za mały pobór mocy (deklarowane 25W) albo ''firmowo'' uszkodzone Ledy - to z minusów. natomiast świecą wyśmienicie białym światłem - nie do porównania do normalnych żarówek. Nie oślepiają.
Jesli czas i pogoda pozwoli to w sobote pobawie sie tym, zmierzę rzeczywisty pobór mocy i zobaczymy co dalej.... |
|
Powrót do góry |
|
|
RomantyK
Debiutant
Dołączył: 29 Mar 2018 Posty: 12 Skąd jesteś (miejscowość/region): Wielkopolska Posiadane auto: Caliber 1.8
Piwa: 0/2
|
|
Powrót do góry |
|
|
DZ1
Stały Bywalec
Dołączył: 24 Lip 2017 Posty: 101 Skąd jesteś (miejscowość/region): Kielce Posiadane auto: Dodge Caliber SE 2.0 VVT 2010r
Piwa: 5/12
|
Wysłany: Pią 20 Kwi 2018, 21:39 Temat postu: |
|
|
Jutro bede przy tym grzebał. Zmierzę pobór prądu. Jeśli wyjdzie za mały (dla 55W żarówki samochodowej to jest około 4,6A) to zamówię rezystor(y) o takiej rezystancji, żeby dociążyć obwód do tych 55W i zobaczymy co dalej.
Rezystor, który podałeś w linku dociąża obwód prądem: 12V / 6,8Ohm = 1,76A, czyli mocą: 12V * 1,76A = 21W. Jeśli moje ledy mają rzeczywisty pobór mocy 25W to razem wychodzi 46W czyli nie 55. Pytanie tylko od jakiej niższej niż znamionowe 55W mocy, komp auta ''głupieje'' bo może te 46W wystarczy do prawidłowej pracy? Kolejne pytanie to czy faktycznie o niedociążenie obwodów chodzi czy po prostu ledy są uszkodzone? Ale OK, dość tego teoretyzowania, najpierw jutro pomiar... |
|
Powrót do góry |
|
|
Reklama
|
Wysłany: Pią 20 Kwi 2018, 21:39 Temat postu: reklama |
|
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
DZ1
Stały Bywalec
Dołączył: 24 Lip 2017 Posty: 101 Skąd jesteś (miejscowość/region): Kielce Posiadane auto: Dodge Caliber SE 2.0 VVT 2010r
Piwa: 5/12
|
Wysłany: Sob 21 Kwi 2018, 17:17 Temat postu: |
|
|
OK, pomiary wykonane.
Na wyłączonym silniku:
Pobór prądu około 1,7A.
Napięcie na żarówce około 12,2V (mierzone pod obciążeniem żarówki)
Napięcie na akumulatorze ok. 12,8V
Pobór mocy: 1,7 * 12,2 = 20,7W
Na pracującym silniku:
Pobór prądu ok. 1,3A
Napięcie na żarówce ok. 13,5V (mierzone pod obciążeniem żarówki)
Napięcie na akumulatorze ok. 14,4V
Pobór mocy: 1,3 * 13,5 = 17,5W
Jakie wnioski?
Po pierwsze dziwne jest to, że na odpalonym silniku prąd SPADA pomimo tego, że napięcie jest nieco wieksze (to może być ''wina'' przetwornicy Ledów czyli poprostu ''ona tak ma'').
Po drugie napięcia na żarówkach są niższe niż na aku i to też jest dziwne. Czyżby aż tak duże spadki napiecia były na kablach/przekaźnikach/złaczkach ect instalacji auta?
Macie jakieś pomysły dlaczego tak sie dzieje?
Przyjąć można pobór mocy w granicach 20W. Czyli rezystor powinien pobrać 35W aby dociążyć obwód żarówki do tych 55W. Dla 35W prąd wynosi 35 / 13,5 = 2,6A czyli rezystor powinien mieć 13,5 / 2,6 = 5,2 Ohm.
OK, spróbuje z tymi rezystorami, ciekawe czy pomogą czy jednak uszkodzone są Ledy... |
|
Powrót do góry |
|
|
DZ1
Stały Bywalec
Dołączył: 24 Lip 2017 Posty: 101 Skąd jesteś (miejscowość/region): Kielce Posiadane auto: Dodge Caliber SE 2.0 VVT 2010r
Piwa: 5/12
|
Wysłany: Sob 21 Kwi 2018, 17:31 Temat postu: |
|
|
Czyli potrzeba 2szt na strone (długie+krótkie) czy dałeś 1szt na strone i bawiłeś sie z diodami prostowniczymi? |
|
Powrót do góry |
|
|
RomantyK
Debiutant
Dołączył: 29 Mar 2018 Posty: 12 Skąd jesteś (miejscowość/region): Wielkopolska Posiadane auto: Caliber 1.8
Piwa: 0/2
|
Wysłany: Wto 24 Kwi 2018, 11:22 Temat postu: |
|
|
DZ1 napisał: |
Czyli potrzeba 2szt na strone (długie+krótkie) czy dałeś 1szt na strone i bawiłeś sie z diodami prostowniczymi? |
Ja stosowałem dwie sztuki czyli własnie (ale w fiacie to oddzielne żarówki) na długie krótkie ale dioda prostownicza też dała by radę. A caliber ma h4 wieć myślę że jedna w zupełności wystarczy. |
|
Powrót do góry |
|
|
DZ1
Stały Bywalec
Dołączył: 24 Lip 2017 Posty: 101 Skąd jesteś (miejscowość/region): Kielce Posiadane auto: Dodge Caliber SE 2.0 VVT 2010r
Piwa: 5/12
|
Wysłany: Wto 24 Kwi 2018, 19:09 Temat postu: |
|
|
No niezupełnie, H4 też ma w sobie 2 żarówki (długie, krótkie) i też zasilana jest dwoma osobnymi obwodami, tak samo jak dwie pojedyncze osobne żarówki do długich i do krótkich (np 2x H1)
Z diodami prostowniczymi chodziło mi o coś takiego (sorki za ''grafike'' ale teraz nie mam nic innego pod ręką):
Te diody prostownicze po to, żeby prąd nie ''cofał sie'' czyli żeby obwody nie wpływały na siebie. Bez nich bedzie zwarcie i cały czas będą świeciły długie i krótkie na raz niezależnie od pozycji przełącznika w manetce przy zastosowaniu tylko jednego rezystora dla jednej lampy.
Wykombinowałem takie połączenie z tymi diodami prostowniczymi tylko po to, żeby zaoszczędzić na ilości oporników i miejscu na nie potrzebne.
Taki układ dział będzie prawidłowo ale pytanie ''co na to komputer auta''? ale ostatecznie kupie 4 oporniki i normalnie je połączę; może kiedyś gdy bede miał chwile to sprawdze jak zachowuje sie układ z diodami prostowniczymi.
Pozdr, |
|
Powrót do góry |
|
|
DZ1
Stały Bywalec
Dołączył: 24 Lip 2017 Posty: 101 Skąd jesteś (miejscowość/region): Kielce Posiadane auto: Dodge Caliber SE 2.0 VVT 2010r
Piwa: 5/12
|
Wysłany: Pon 14 Maj 2018, 19:02 Temat postu: |
|
|
Wstawiłem rezystory 8 Ohm 50W. Swiatla juz nie migają. |
|
Powrót do góry |
|
|
rosolexx
Debiutant
Dołączył: 13 Sie 2015 Posty: 12 Skąd jesteś (miejscowość/region): Messstetten Posiadane auto: Dodge Caliber 2.0 CRD SXT 2007
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Wto 15 Maj 2018, 17:55 Temat postu: |
|
|
Witam, tez kupilem jakies chinskie ledy na ebay.de za ok 36 euro. Wszystko ok fajnie swieca dopuki nie odpale auta. Po odpaleniu trzy razy zamigaja i zonk! Nieswiecą działają tylko długie. Po zgaszeniu silnika znowu swiecą i wszystko działa. Założyłem z powrotem te zwykłe co miałem i jest git. Najzwyklejsze longlife philips.
Pozdrawiam |
|
Powrót do góry |
|
|
111290PL
Stały Bywalec
Dołączył: 31 Sie 2016 Posty: 110 Skąd jesteś (miejscowość/region): Rzeszów Posiadane auto: Dodge Caliber
Piwa: 3/16
|
Wysłany: Wto 15 Maj 2018, 19:19 Temat postu: |
|
|
rosolexx napisał: | Witam, tez kupilem jakies chinskie ledy na ebay.de za ok 36 euro. Wszystko ok fajnie swieca dopuki nie odpale....... |
Poczytaj caly wątek. _________________ Dodge Caliber 2007 2.0 Diesel |
|
Powrót do góry |
|
|
jeromino
Dyskutant
Dołączył: 24 Maj 2018 Posty: 82 Skąd jesteś (miejscowość/region): Chojnice Posiadane auto: Dodge Caliber 1.8 SXT 2008 r.
Piwa: 1/1
|
|
Powrót do góry |
|
|
DZ1
Stały Bywalec
Dołączył: 24 Lip 2017 Posty: 101 Skąd jesteś (miejscowość/region): Kielce Posiadane auto: Dodge Caliber SE 2.0 VVT 2010r
Piwa: 5/12
|
Wysłany: Wto 03 Lip 2018, 20:15 Temat postu: |
|
|
Najlepiej kupić Ledy z homologacją a te tanie nie są. W moim przypadku diagnosta jedynie ''doczepił sie'' z uśmieszkiem na twarzy do rezystorów mocy dociążających obwód. Ale zapewniłem go, że nic sie nie spali i pożaru nie bedzie i jakoś przeszło Po za tym nie miał zastrzeżeń bo swiatła dobrze są ustawione, nie oślepiają.
Tak na marginesie; postanowiłem przetestować elektroniczny ''oszukiwacz'' canbus z allegro bo te rezystory, które mam jednak troche sie grzeją, no ale niestety nie zdaje to egzaminu w naszych Calibrach.
Ale mam inny patent na grzanie sie tych rezystorów, ale troche kosztowny: spróbuje je zmieniać na takie o wiekszej rezystancji czyli mniej grzejące sie i zobacze jaką maxymanlą wartość rezystancji komp auta jeszcze ''akceptuje''. Ale to jak bedzie chwila wolnego czasu.
Pozdr; |
|
Powrót do góry |
|
|
Farkas
Dyskutant
Dołączył: 01 Lip 2014 Posty: 71 Skąd jesteś (miejscowość/region): Warszawa / mazowieckie Posiadane auto: dodge caliber 1,8 SE
Piwa: 0/5
|
Wysłany: Czw 26 Lip 2018, 11:58 Temat postu: |
|
|
Oczywiście, co kto lubi. Ale czy naprawdę warto bić się o te ledy? Ja tam nie widzę wielkiej różnicy w oświetleniu drogi pomiędzy calibrem a moimi innymi rodzinnymi samochodzikami (golf, leon, trax). Do calibra najpierw założyli mi coś w ASO, nawet nie pamiętam, co. I się po roku przepaliły. No to sam założyłem jakieś ulepszone Philipsy po 35 zł za sztukę i świecą już 3 lata bez problemu.
Ale co kto lubi _________________ Dodge Forever |
|
Powrót do góry |
|
|
|