Jaką żarówkę H4 kupić, a może LED?


Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum.auto.com.pl Strona Główna -> Porady, problemy techniczne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
111290PL

Stały Bywalec
Stały Bywalec


Dołączył: 31 Sie 2016
Posty: 110
Skąd jesteś (miejscowość/region): Rzeszów
Posiadane auto: Dodge Caliber
Piwa: 3/16
PostWysłany: Pon 19 Lut 2018, 23:31    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Możesz podesłać link do tych żarówek które kupiłeś na aliexpress?
_________________
Dodge Caliber 2007 2.0 Diesel
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
rafal765

Czytelnik
Czytelnik


Dołączył: 19 Lut 2018
Posty: 5
Skąd jesteś (miejscowość/region): Rydułtowy
Posiadane auto: Dodge Caliber SXT
Piwa: 1/0
PostWysłany: Wto 20 Lut 2018, 19:21    Temat postu: Link do zarowek Odpowiedz z cytatem

https://www.aliexpress.com/item/1-Set-H4-9003-HB2-50W-8000LM-G7-LED-Headlight-Auto-Kit-LUXEON-ZES-LUMILED-Chip/32800234076.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.kAx71e
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości) Wystawiono 1 piw(a)
DZ1

Stały Bywalec
Stały Bywalec


Dołączył: 24 Lip 2017
Posty: 101
Skąd jesteś (miejscowość/region): Kielce
Posiadane auto: Dodge Caliber SE 2.0 VVT 2010r
Piwa: 5/12
PostWysłany: Pią 13 Kwi 2018, 02:03    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Zmieniłem lampe, założyłem te Ledy z mojego linku i lipa - raz na 5....15 minut zgaśnie na 0,5...1 sekundy lewa albo prawa lampa. Coś jest nie tak: albo komp ''głupieje'' bo za mały pobór mocy (deklarowane 25W) albo ''firmowo'' uszkodzone Ledy - to z minusów. natomiast świecą wyśmienicie białym światłem - nie do porównania do normalnych żarówek. Nie oślepiają.
Jesli czas i pogoda pozwoli to w sobote pobawie sie tym, zmierzę rzeczywisty pobór mocy i zobaczymy co dalej....
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
RomantyK

Debiutant
Debiutant


Dołączył: 29 Mar 2018
Posty: 12
Skąd jesteś (miejscowość/region): Wielkopolska
Posiadane auto: Caliber 1.8
Piwa: 0/2
PostWysłany: Pią 13 Kwi 2018, 07:36    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

DZ1 a zastosowałeś rezystor do żarówek led lub opornik? Ja jak montowalem ledy w fiacie to miałem cały czas mrugajace żarówki i błąd pm spalonej żarówki na desce

To pomogło
http://allegro.pl/rezystor-filtr-canbus-50w-6-8-ohm-i7023539270.html
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
DZ1

Stały Bywalec
Stały Bywalec


Dołączył: 24 Lip 2017
Posty: 101
Skąd jesteś (miejscowość/region): Kielce
Posiadane auto: Dodge Caliber SE 2.0 VVT 2010r
Piwa: 5/12
PostWysłany: Pią 20 Kwi 2018, 21:39    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jutro bede przy tym grzebał. Zmierzę pobór prądu. Jeśli wyjdzie za mały (dla 55W żarówki samochodowej to jest około 4,6A) to zamówię rezystor(y) o takiej rezystancji, żeby dociążyć obwód do tych 55W i zobaczymy co dalej.
Rezystor, który podałeś w linku dociąża obwód prądem: 12V / 6,8Ohm = 1,76A, czyli mocą: 12V * 1,76A = 21W. Jeśli moje ledy mają rzeczywisty pobór mocy 25W to razem wychodzi 46W czyli nie 55. Pytanie tylko od jakiej niższej niż znamionowe 55W mocy, komp auta ''głupieje'' bo może te 46W wystarczy do prawidłowej pracy? Kolejne pytanie to czy faktycznie o niedociążenie obwodów chodzi czy po prostu ledy są uszkodzone? Ale OK, dość tego teoretyzowania, najpierw jutro pomiar...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Reklama








Wysłany: Pią 20 Kwi 2018, 21:39    Temat postu: reklama

Powrót do góry
DZ1

Stały Bywalec
Stały Bywalec


Dołączył: 24 Lip 2017
Posty: 101
Skąd jesteś (miejscowość/region): Kielce
Posiadane auto: Dodge Caliber SE 2.0 VVT 2010r
Piwa: 5/12
PostWysłany: Sob 21 Kwi 2018, 17:17    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

OK, pomiary wykonane.

Na wyłączonym silniku:
Pobór prądu około 1,7A.
Napięcie na żarówce około 12,2V (mierzone pod obciążeniem żarówki)
Napięcie na akumulatorze ok. 12,8V
Pobór mocy: 1,7 * 12,2 = 20,7W

Na pracującym silniku:
Pobór prądu ok. 1,3A
Napięcie na żarówce ok. 13,5V (mierzone pod obciążeniem żarówki)
Napięcie na akumulatorze ok. 14,4V
Pobór mocy: 1,3 * 13,5 = 17,5W

Jakie wnioski?
Po pierwsze dziwne jest to, że na odpalonym silniku prąd SPADA pomimo tego, że napięcie jest nieco wieksze (to może być ''wina'' przetwornicy Ledów czyli poprostu ''ona tak ma'').
Po drugie napięcia na żarówkach są niższe niż na aku i to też jest dziwne. Czyżby aż tak duże spadki napiecia były na kablach/przekaźnikach/złaczkach ect instalacji auta?

Macie jakieś pomysły dlaczego tak sie dzieje?

Przyjąć można pobór mocy w granicach 20W. Czyli rezystor powinien pobrać 35W aby dociążyć obwód żarówki do tych 55W. Dla 35W prąd wynosi 35 / 13,5 = 2,6A czyli rezystor powinien mieć 13,5 / 2,6 = 5,2 Ohm.

OK, spróbuje z tymi rezystorami, ciekawe czy pomogą czy jednak uszkodzone są Ledy...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
DZ1

Stały Bywalec
Stały Bywalec


Dołączył: 24 Lip 2017
Posty: 101
Skąd jesteś (miejscowość/region): Kielce
Posiadane auto: Dodge Caliber SE 2.0 VVT 2010r
Piwa: 5/12
PostWysłany: Sob 21 Kwi 2018, 17:31    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

RomantyK napisał:
DZ1 a zastosowałeś rezystor do żarówek led lub opornik? Ja jak montowalem ledy w fiacie to miałem cały czas mrugajace żarówki i błąd pm spalonej żarówki na desce

To pomogło
http://allegro.pl/rezystor-filtr-canbus-50w-6-8-ohm-i7023539270.html


Czyli potrzeba 2szt na strone (długie+krótkie) czy dałeś 1szt na strone i bawiłeś sie z diodami prostowniczymi?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
RomantyK

Debiutant
Debiutant


Dołączył: 29 Mar 2018
Posty: 12
Skąd jesteś (miejscowość/region): Wielkopolska
Posiadane auto: Caliber 1.8
Piwa: 0/2
PostWysłany: Wto 24 Kwi 2018, 11:22    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

DZ1 napisał:
RomantyK napisał:
DZ1 a zastosowałeś rezystor do żarówek led lub opornik? Ja jak montowalem ledy w fiacie to miałem cały czas mrugajace żarówki i błąd pm spalonej żarówki na desce

To pomogło
http://allegro.pl/rezystor-filtr-canbus-50w-6-8-ohm-i7023539270.html


Czyli potrzeba 2szt na strone (długie+krótkie) czy dałeś 1szt na strone i bawiłeś sie z diodami prostowniczymi?


Ja stosowałem dwie sztuki czyli własnie (ale w fiacie to oddzielne żarówki) na długie krótkie ale dioda prostownicza też dała by radę. A caliber ma h4 wieć myślę że jedna w zupełności wystarczy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
DZ1

Stały Bywalec
Stały Bywalec


Dołączył: 24 Lip 2017
Posty: 101
Skąd jesteś (miejscowość/region): Kielce
Posiadane auto: Dodge Caliber SE 2.0 VVT 2010r
Piwa: 5/12
PostWysłany: Wto 24 Kwi 2018, 19:09    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No niezupełnie, H4 też ma w sobie 2 żarówki (długie, krótkie) i też zasilana jest dwoma osobnymi obwodami, tak samo jak dwie pojedyncze osobne żarówki do długich i do krótkich (np 2x H1)

Z diodami prostowniczymi chodziło mi o coś takiego (sorki za ''grafike'' ale teraz nie mam nic innego pod ręką):


Te diody prostownicze po to, żeby prąd nie ''cofał sie'' czyli żeby obwody nie wpływały na siebie. Bez nich bedzie zwarcie i cały czas będą świeciły długie i krótkie na raz niezależnie od pozycji przełącznika w manetce przy zastosowaniu tylko jednego rezystora dla jednej lampy.
Wykombinowałem takie połączenie z tymi diodami prostowniczymi tylko po to, żeby zaoszczędzić na ilości oporników i miejscu na nie potrzebne.
Taki układ dział będzie prawidłowo ale pytanie ''co na to komputer auta''? Wink ale ostatecznie kupie 4 oporniki i normalnie je połączę; może kiedyś gdy bede miał chwile to sprawdze jak zachowuje sie układ z diodami prostowniczymi.
Pozdr,
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
DZ1

Stały Bywalec
Stały Bywalec


Dołączył: 24 Lip 2017
Posty: 101
Skąd jesteś (miejscowość/region): Kielce
Posiadane auto: Dodge Caliber SE 2.0 VVT 2010r
Piwa: 5/12
PostWysłany: Pon 14 Maj 2018, 19:02    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wstawiłem rezystory 8 Ohm 50W. Swiatla juz nie migają.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
rosolexx

Debiutant
Debiutant


Dołączył: 13 Sie 2015
Posty: 12
Skąd jesteś (miejscowość/region): Messstetten
Posiadane auto: Dodge Caliber 2.0 CRD SXT 2007
Piwa: 0/0
PostWysłany: Wto 15 Maj 2018, 17:55    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam, tez kupilem jakies chinskie ledy na ebay.de za ok 36 euro. Wszystko ok fajnie swieca dopuki nie odpale auta. Po odpaleniu trzy razy zamigaja i zonk! Nieswiecą działają tylko długie. Po zgaszeniu silnika znowu swiecą i wszystko działa. Założyłem z powrotem te zwykłe co miałem i jest git. Najzwyklejsze longlife philips.
Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
111290PL

Stały Bywalec
Stały Bywalec


Dołączył: 31 Sie 2016
Posty: 110
Skąd jesteś (miejscowość/region): Rzeszów
Posiadane auto: Dodge Caliber
Piwa: 3/16
PostWysłany: Wto 15 Maj 2018, 19:19    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

rosolexx napisał:
Witam, tez kupilem jakies chinskie ledy na ebay.de za ok 36 euro. Wszystko ok fajnie swieca dopuki nie odpale.......


Poczytaj caly wątek.
_________________
Dodge Caliber 2007 2.0 Diesel
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
jeromino

Dyskutant
Dyskutant


Dołączył: 24 Maj 2018
Posty: 82
Skąd jesteś (miejscowość/region): Chojnice
Posiadane auto: Dodge Caliber 1.8 SXT 2008 r.
Piwa: 1/1
PostWysłany: Nie 24 Cze 2018, 21:19    Temat postu: Ledy do Dodgea Odpowiedz z cytatem

Mam pytanie. Czy nikomu jeszcze nie zakwestionowane zostały ledy ? Mam na myśli diagnostów i policjantów.
Też co prawda zakupiłem zestaw, ale przesledzilem obowiązujące przepisy i.... chyba odpuszczę.

Znalazłem też artykuł (jakich setki w Seci) na ten temat:
https://motoryzacja.interia.pl/samochody-uzywane/porady/news-jakie-kryteria-musza-spelniac-legalne-swiatla-led,nId,2400689
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
DZ1

Stały Bywalec
Stały Bywalec


Dołączył: 24 Lip 2017
Posty: 101
Skąd jesteś (miejscowość/region): Kielce
Posiadane auto: Dodge Caliber SE 2.0 VVT 2010r
Piwa: 5/12
PostWysłany: Wto 03 Lip 2018, 20:15    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Najlepiej kupić Ledy z homologacją a te tanie nie są. W moim przypadku diagnosta jedynie ''doczepił sie'' z uśmieszkiem na twarzy do rezystorów mocy dociążających obwód. Ale zapewniłem go, że nic sie nie spali i pożaru nie bedzie i jakoś przeszło Wink Po za tym nie miał zastrzeżeń bo swiatła dobrze są ustawione, nie oślepiają.

Tak na marginesie; postanowiłem przetestować elektroniczny ''oszukiwacz'' canbus z allegro bo te rezystory, które mam jednak troche sie grzeją, no ale niestety nie zdaje to egzaminu w naszych Calibrach.
Ale mam inny patent na grzanie sie tych rezystorów, ale troche kosztowny: spróbuje je zmieniać na takie o wiekszej rezystancji czyli mniej grzejące sie i zobacze jaką maxymanlą wartość rezystancji komp auta jeszcze ''akceptuje''. Ale to jak bedzie chwila wolnego czasu.
Pozdr;
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Farkas

Dyskutant
Dyskutant


Dołączył: 01 Lip 2014
Posty: 71
Skąd jesteś (miejscowość/region): Warszawa / mazowieckie
Posiadane auto: dodge caliber 1,8 SE
Piwa: 0/5
PostWysłany: Czw 26 Lip 2018, 11:58    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Oczywiście, co kto lubi. Ale czy naprawdę warto bić się o te ledy? Ja tam nie widzę wielkiej różnicy w oświetleniu drogi pomiędzy calibrem a moimi innymi rodzinnymi samochodzikami (golf, leon, trax). Do calibra najpierw założyli mi coś w ASO, nawet nie pamiętam, co. I się po roku przepaliły. No to sam założyłem jakieś ulepszone Philipsy po 35 zł za sztukę i świecą już 3 lata bez problemu.
Ale co kto lubi
_________________
Dodge Forever
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum.auto.com.pl Strona Główna -> Porady, problemy techniczne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group