beers
Przyjaciel Portalu
Dołączył: 11 Lis 2010 Posty: 410 Skąd jesteś (miejscowość/region): Warszawa Posiadane auto: wcześniej Peugeot 407 V6 3.0 z 2006 r., aktualnie Toyota RAV4 2,2 D-CAT z 2015 r.
Piwa: 57/0
|
Wysłany: Sob 25 Lut 2017, 13:30 Temat postu: |
|
|
Osobiście uważam, że silnik wysokoprężny w samochodzie osobowym powinien być zawsze sprzęgnięty z automatyczną skrzynią biegów, niezależnie od tego kto jest producentem silnika. Powodów jest kilka, a najważniejsze to: 1/ brak osławionej tzw. dwumasy, której awarie po większych przebiegach są kosztownym utrapieniem dla posiadaczy diesli, skrzynia automatyczna w przeciwieństwie do ręcznej nie posiada tej dwumasy, 2/ poziom drgań i ich częstotliwość w trakcie pracy silnika dieslowskiego jest większy niż benzynowego, a skrzynia automatyczna to zdecydowanie lepiej wytłumia niż ręczna co przenosi się na mniejszy poziom drgań całego układu napędowego, a tym samym wyższą trwałość, 3/ charakterystyka przebiegu momentu obrotowego w silniku diesla powoduje bardzo duże obciążenia dla sprzęgła i mechanicznej skrzyni biegów przy niskich prędkościach obrotowych typowych dla pracy silników dieslowskich przy przełączaniu biegów w skrzyni ręcznej, zaś automat pozbawiony jest tych wad gdyż załączanie poszczególnych przełożeń (dokładniej stopni) następuje zawsze w optymalnym zakresie prędkości obrotowych, 4/ prawidłowo użytkowany nowoczesny automat (istotna jest wymiana oleju ATF w skrzyni) będzie zawsze współpracował z silnikiem w optymalnym zakresie jego obrotów (co wynika z oprogramowania skrzyni do danego typu silnika) co z pewnością przełoży się na wydłużenie trwałości silnika, 5/ automat będzie spalał więcej niż wersja z ręczną skrzynią biegów ale różnica w spalaniu wyjdzie w szybkiej jeździe poza miastem, natomiast w w ruchu miejskim, automat jest zdecydowanie przyjaźniejszy dla kierowcy i silnika, a zużycie paliwa jest porównywalne.
Co do silników Toyoty D4D to ich modele o pojemnościach 2 litrów i 2.2 litrów były trapione poważną usterką polegającą na uszkodzeniu (wypalaniu) uszczelki pod głowicą ale dotyczyło to modelu Avensis z tymi silnikami produkowanymi w okresie kwiecień 2005 - luty 2009. Reasumując przy kupnie używanego Avensisa należy zwrócić uwagę na jego datę produkcji, a decydując się na automat przy przebiegu ponad 90 tys lub 6 latach użytkowania należy dokonać wymiany oleju w automatycznej skrzyni biegów (co jest przewidziane w wewnętrznej instrukcji serwisowej Toyoty) |
|