Seat Toledo II ciężko pali po mroźnej nocy.

Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum.auto.com.pl Strona Główna -> Silnik Diesel-układ zapłonowy-układ zasilania-układ napędowy-układ wydechowy.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sanczo155

Czytelnik
Czytelnik


Dołączył: 13 Lut 2017
Posty: 7
Skąd jesteś (miejscowość/region): Lublin
Posiadane auto: Seat Toledo II 1.9TDI
Piwa: 0/0
PostWysłany: Pon 13 Lut 2017, 16:21    Temat postu: Seat Toledo II ciężko pali po mroźnej nocy. Odpowiedz z cytatem

Witam! Mam problem z moim Seatem Toledo II 1999r 1.9TDI 110KM. Mianowicie, gdy próbuję odpalić go rano po całym nocnym postoju na dworze przy temperaturze np. -15 ma dosyć ciężko, a jak już odpali to obroty skoczą w górę około 1200 i z 1000 drżąc spadają powoli na 900 przez około 2-3min. Czytałem, że przyczyną może być czujnik temp.cieczy chłodzącej i znalazłem go wpiętego można powiedzieć od ściany czołowej silnika, pod filtrem powietrza. Ma on taką spinkę która u mnie jest poluzowana i łatwo ją wyciągnąć w dół, a czujnik jest mokry od płynu chłodniczego. Czy to ten czujnik może być problem trudniejszego odpalania i wysokich obrotów przy odpalaniu? Z góry dziękuję za pomoc. Pozdrawiam.

P.S: Przy plusowej temperaturze nie ma problemu z odpaleniem,obroty także są normalne, a i jeżeli odpale silnik raz przy- 15 i zgaszę, następne odpalenie jest już od strzała bez problemu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
rgoliat

Stały Bywalec
Stały Bywalec


Dołączył: 02 Cze 2009
Posty: 181
Skąd jesteś (miejscowość/region): Pojezierze Myśliborskie
Posiadane auto: seat toledo 1.9 TDI 110 KM 2001
Piwa: 14/0
PostWysłany: Pon 13 Lut 2017, 21:21    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

sprawdź świece żarowe, być może masz niesprawną 1 lub więcej. Jak sprawdzić? Zdejmij przewód zasilający ze świec i z aku jeden koniec przewodu na plus a drugim końcem na wierzchołek świecy, jak będzie iskrzyło to świeca dobra jak nie to złom.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Sanczo155

Czytelnik
Czytelnik


Dołączył: 13 Lut 2017
Posty: 7
Skąd jesteś (miejscowość/region): Lublin
Posiadane auto: Seat Toledo II 1.9TDI
Piwa: 0/0
PostWysłany: Pon 13 Lut 2017, 23:24    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Zapomniałem dodać, że świece sprawdzałem multimetrem ich oporność i każda z nich miała około 1Ω, więc każda ze świec powinna być dobra.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
rgoliat

Stały Bywalec
Stały Bywalec


Dołączył: 02 Cze 2009
Posty: 181
Skąd jesteś (miejscowość/region): Pojezierze Myśliborskie
Posiadane auto: seat toledo 1.9 TDI 110 KM 2001
Piwa: 14/0
PostWysłany: Wto 14 Lut 2017, 21:06    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jak włączasz zapłon,to po zgaszeniu się kontrolki od grzania świec słyszysz po chwili wyłączający się przekaźnik?.
Jeżeli tak, to sprawdź jeszcze bezpiecznik i czy w ogóle dochodzi prąd to świec.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Sanczo155

Czytelnik
Czytelnik


Dołączył: 13 Lut 2017
Posty: 7
Skąd jesteś (miejscowość/region): Lublin
Posiadane auto: Seat Toledo II 1.9TDI
Piwa: 0/0
PostWysłany: Wto 14 Lut 2017, 22:53    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jeżeli mógłbyś mi powiedzieć gdzie znajduje się dokładnie bezpiecznik od świec, byłbym wdzięczny.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Reklama








Wysłany: Wto 14 Lut 2017, 22:53    Temat postu: reklama

Powrót do góry
Sanczo155

Czytelnik
Czytelnik


Dołączył: 13 Lut 2017
Posty: 7
Skąd jesteś (miejscowość/region): Lublin
Posiadane auto: Seat Toledo II 1.9TDI
Piwa: 0/0
PostWysłany: Sro 15 Lut 2017, 17:28    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Sprawdziłem prąd do świec idzie około 12V, a czujniki znalazłem tylko takie w skrzynce przy akumulatorze i żaden nie jest przepalony. http://www.skodaczesci.pl/skoda-repository/image/Wymiana%20regulatora%20napi%C4%99cia/10.JPG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Xsarin

Czytelnik
Czytelnik


Dołączył: 17 Lut 2017
Posty: 3
Skąd jesteś (miejscowość/region): Sosnowiec
Posiadane auto: Seat Cordoba 1.6 95r
Piwa: 0/0
PostWysłany: Pią 17 Lut 2017, 23:26    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Samochód ciężko pali gdy jest wilgotno rano? Jak tak to cewka do wymiany i kable. Miałem to samo w Cordobie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość spik (wp kontakt) Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum.auto.com.pl Strona Główna -> Silnik Diesel-układ zapłonowy-układ zasilania-układ napędowy-układ wydechowy. Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group