Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
raku
Debiutant
Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 14
Piwa: 0/2
|
Wysłany: Pon 17 Lis 2008, 18:36 Temat postu: Problem z odpalaniem Thalia 1.4 z inst gaz. |
|
|
Witam wszystkich fachowcow i prosze o porade.Thalia 1.4 2001r. z inst.gaz.Chodzi mianowicie o to ,ze juz po lekkim zagrzaniu silnika jest problem z odpaleniem auta,trzeba dlugo krecic i przegazowywac azeby odpalil.Dzieje sie tak tylko w sytuacji kiedy jezdze na gaz.Natomiast po odpaleniu samochodu na benzynie i w trasie uzywajac tylko benzyny taka sytuacja nie ma miejsca jak to jest na gazie.Bardzo prosze o porade. |
|
Powrót do góry |
|
|
pitt45
Debiutant
Dołączył: 16 Lis 2008 Posty: 24 Skąd jesteś (miejscowość/region): Gliwice Posiadane auto: Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC
Piwa: 2/0
|
Wysłany: Czw 20 Lis 2008, 17:37 Temat postu: |
|
|
Witam. Potrzeba trochę więcej informacji. Kiedy wymieniałeś świece, kable WN i filtr powietrza? Jeśli o to zadbałeś to obstawiam sondę lambda. Miałem taką samą sytuację i kontrolka check engine się nie zapaliła a sonda była padnięta. Poszła mi ta druga za katalizatorem. Co do odpalania silnika to nie wolno używać przy tym pedału gazu!!!!!!! Odsyłam do instrukcji. I jeszcze jedno. Czy i kiedy regulowałeś zawory? Wiem, że przy LPG trzeba to robić co 30 000 km. Pozdrawiam. _________________ pitt45 |
|
Powrót do góry |
|
|
raku
Debiutant
Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 14
Piwa: 0/2
|
Wysłany: Sob 22 Lis 2008, 18:14 Temat postu: |
|
|
Dzieki za odpowiedz.......Swiece,przewody,filtr powietrza,wymienione max. 2 miesiace temu.A dlaczego nie mozna przegazowywac podczas wlaczania??? |
|
Powrót do góry |
|
|
pitt45
Debiutant
Dołączył: 16 Lis 2008 Posty: 24 Skąd jesteś (miejscowość/region): Gliwice Posiadane auto: Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC
Piwa: 2/0
|
Wysłany: Nie 23 Lis 2008, 09:05 Temat postu: Trudności w odpalaniu. |
|
|
Jeszcze raz odsyłam do instrukcji obsługi. Chodzi oczywiście o używanie pedału gazu przy uruchamianiu silnika przez można wykończyć wtryski. Nie wolno tego robić bo nie jest to silnik gaźnikowy!!! Posiada wtrysk wielopunktowy i robi się to bez używania pedału gazu i musi odpalić. Nie ma bata, a jak nie chce no to coś jest po prostu zepsute. Jeździsz na LPG. Ja do benzyny stosowałem dodatek specjalny który czyścił wtryski. Może masz je zawalone skoro wszystko o czym było wcześniej jest ok. Wtryski to poważna sprawa które można wykończyć jeżdżąc mało na Pb przy gazie. Stąd mogą być problemy przy uruchamianiu silnika z koniecznością użycia pedału gazu. Możesz jeszcze przeczyścić przepustnicę. Pzdr. _________________ pitt45 |
|
Powrót do góry |
|
|
Piotreczek06
Stały Bywalec
Dołączył: 19 Maj 2007 Posty: 107 Skąd jesteś (miejscowość/region): Kraków
Piwa: 3/0
|
Wysłany: Pon 05 Sty 2009, 14:48 Temat postu: Thalia nie pali |
|
|
Moim zdaniem to na 80 % czujnik połozenia na wale.
Polecam wyminę lub proszę zdemontować i zamontowac i powinno być dobrze. (czasami pomaga zdjęcie wsówki z czujnika i ponowne włozenie).
Pozdrawiam i miłej jazdy. _________________ Piotreczek06 |
|
Powrót do góry |
|
|
Reklama
|
Wysłany: Pon 05 Sty 2009, 14:48 Temat postu: reklama |
|
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
arturkol
Stały Bywalec
Dołączył: 30 Wrz 2008 Posty: 112 Skąd jesteś (miejscowość/region): Zabrze Posiadane auto: Renault Thalia alize 2004 1,4, Citroen ZX 1,4 i 1995
Piwa: 1/0
|
Wysłany: Wto 06 Sty 2009, 18:13 Temat postu: |
|
|
NA 99% nie jest to czujnik położenia wału. Owszem jak auto nie chce palić to najczęściej ten czujnik (inaczej zwany sonda Halla) jest uszkodzony ale dzieje się tak byle kiedy baz znaczenia czy silnik jest ciepły czy zimny. Działanie tego czujnika polega najprościej mówiąc na tym że w daje sygnał do komputera o położeniu wału a więc i tłoków, dzieki czemu sterownik wie kiedy włączyć iskrę na danym tłoku. Uszkodzony czujnik podje te informacje w złym momencie dzięki czemu auto nie potrafi zapalić.
Jedź z autem do mechanika żeby podpiął go pod komputer bo wydasz nieporzebnie kasę na części. |
|
Powrót do góry |
|
|
|