Problem z odpalaniem Thalia 1.4 z inst gaz.

Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum.auto.com.pl Strona Główna -> Porady, problemy techniczne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
raku

Debiutant
Debiutant


Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 14


Piwa: 0/2
PostWysłany: Pon 17 Lis 2008, 18:36    Temat postu: Problem z odpalaniem Thalia 1.4 z inst gaz. Odpowiedz z cytatem

Witam wszystkich fachowcow i prosze o porade.Thalia 1.4 2001r. z inst.gaz.Chodzi mianowicie o to ,ze juz po lekkim zagrzaniu silnika jest problem z odpaleniem auta,trzeba dlugo krecic i przegazowywac azeby odpalil.Dzieje sie tak tylko w sytuacji kiedy jezdze na gaz.Natomiast po odpaleniu samochodu na benzynie i w trasie uzywajac tylko benzyny taka sytuacja nie ma miejsca jak to jest na gazie.Bardzo prosze o porade.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość gadu-gadu Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
pitt45

Debiutant
Debiutant


Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 24
Skąd jesteś (miejscowość/region): Gliwice
Posiadane auto: Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC
Piwa: 2/0
PostWysłany: Czw 20 Lis 2008, 17:37    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam. Potrzeba trochę więcej informacji. Kiedy wymieniałeś świece, kable WN i filtr powietrza? Jeśli o to zadbałeś to obstawiam sondę lambda. Miałem taką samą sytuację i kontrolka check engine się nie zapaliła a sonda była padnięta. Poszła mi ta druga za katalizatorem. Co do odpalania silnika to nie wolno używać przy tym pedału gazu!!!!!!! Odsyłam do instrukcji. I jeszcze jedno. Czy i kiedy regulowałeś zawory? Wiem, że przy LPG trzeba to robić co 30 000 km. Pozdrawiam.
_________________
pitt45
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
raku

Debiutant
Debiutant


Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 14


Piwa: 0/2
PostWysłany: Sob 22 Lis 2008, 18:14    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dzieki za odpowiedz.......Swiece,przewody,filtr powietrza,wymienione max. 2 miesiace temu.A dlaczego nie mozna przegazowywac podczas wlaczania???
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość gadu-gadu Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
pitt45

Debiutant
Debiutant


Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 24
Skąd jesteś (miejscowość/region): Gliwice
Posiadane auto: Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC
Piwa: 2/0
PostWysłany: Nie 23 Lis 2008, 09:05    Temat postu: Trudności w odpalaniu. Odpowiedz z cytatem

Jeszcze raz odsyłam do instrukcji obsługi. Chodzi oczywiście o używanie pedału gazu przy uruchamianiu silnika przez można wykończyć wtryski. Nie wolno tego robić bo nie jest to silnik gaźnikowy!!! Posiada wtrysk wielopunktowy i robi się to bez używania pedału gazu i musi odpalić. Nie ma bata, a jak nie chce no to coś jest po prostu zepsute. Jeździsz na LPG. Ja do benzyny stosowałem dodatek specjalny który czyścił wtryski. Może masz je zawalone skoro wszystko o czym było wcześniej jest ok. Wtryski to poważna sprawa które można wykończyć jeżdżąc mało na Pb przy gazie. Stąd mogą być problemy przy uruchamianiu silnika z koniecznością użycia pedału gazu. Możesz jeszcze przeczyścić przepustnicę. Pzdr.
_________________
pitt45
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Piotreczek06

Stały Bywalec
Stały Bywalec


Dołączył: 19 Maj 2007
Posty: 107
Skąd jesteś (miejscowość/region): Kraków

Piwa: 3/0
PostWysłany: Pon 05 Sty 2009, 14:48    Temat postu: Thalia nie pali Odpowiedz z cytatem

Moim zdaniem to na 80 % czujnik połozenia na wale.
Polecam wyminę lub proszę zdemontować i zamontowac i powinno być dobrze. (czasami pomaga zdjęcie wsówki z czujnika i ponowne włozenie).
Pozdrawiam i miłej jazdy.
_________________
Piotreczek06
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość gadu-gadu Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Reklama








Wysłany: Pon 05 Sty 2009, 14:48    Temat postu: reklama

Powrót do góry
arturkol

Stały Bywalec
Stały Bywalec


Dołączył: 30 Wrz 2008
Posty: 112
Skąd jesteś (miejscowość/region): Zabrze
Posiadane auto: Renault Thalia alize 2004 1,4, Citroen ZX 1,4 i 1995
Piwa: 1/0
PostWysłany: Wto 06 Sty 2009, 18:13    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

NA 99% nie jest to czujnik położenia wału. Owszem jak auto nie chce palić to najczęściej ten czujnik (inaczej zwany sonda Halla) jest uszkodzony ale dzieje się tak byle kiedy baz znaczenia czy silnik jest ciepły czy zimny. Działanie tego czujnika polega najprościej mówiąc na tym że w daje sygnał do komputera o położeniu wału a więc i tłoków, dzieki czemu sterownik wie kiedy włączyć iskrę na danym tłoku. Uszkodzony czujnik podje te informacje w złym momencie dzięki czemu auto nie potrafi zapalić.
Jedź z autem do mechanika żeby podpiął go pod komputer bo wydasz nieporzebnie kasę na części.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość gadu-gadu komunikator tlen - status Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum.auto.com.pl Strona Główna -> Porady, problemy techniczne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group