thalia 1,4 8v - gaśnie po rozgrzaniu silnika, wzrost obrotów

Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum.auto.com.pl Strona Główna -> Porady, problemy techniczne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
oskar_o

Czytelnik
Czytelnik


Dołączył: 14 Lis 2008
Posty: 2


Piwa: 0/0
PostWysłany: Pią 14 Lis 2008, 21:27    Temat postu: thalia 1,4 8v - gaśnie po rozgrzaniu silnika, wzrost obrotów Odpowiedz z cytatem

Witam!
Mam problem z Renault Thalia r2003, silnik 1,4 ośmiozaworowy ...
Samochód jest kaprysny, czasem działa nienagannie przez kilka dni, pozwala na przejechanie po 200 km, a czasem gasnie po rozgrzaniu silnika. Średnio po przejechaniu 15-20 km dochodzi do nagłego wzrostu obrotów do około 2500-4000 obr/min, dodatnie lekkiego gazu powoduje zagasnięcie silnika, jedynie mocniejsze wcisnięcie powoduje, że jeszcze przez chwile pochodzi. Czasem sytuacja ustępuje i można kontynuowac jazdę, jednak częściem zdarza się, że silnik gaśnie. Dopiero po przestygnięciu silniika jest mozliwe ponowne jego uruchomienie. Dodakowo gdy pojawia sie sytuacja z wzrostem obrotów zaobsrwowałem delikatne jarzenie kontrolku włączenia przednich halogenów przeiwmgielnych.
Pół roku temu samochód był w serwisie Renault i stwierdzili awarię czujnika temperatury silnika. Ponoć go wymienili i skasowali błąd w komputerze.
czy ktoś z Was jst w stanie poradzić co może być przyczyną. Podejrzewam też czujniki płożenia wału lub tłoków, a może czujnik paliwa w kolektorze?
Prosze o pomoc.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
arturkol

Stały Bywalec
Stały Bywalec


Dołączył: 30 Wrz 2008
Posty: 112
Skąd jesteś (miejscowość/region): Zabrze
Posiadane auto: Renault Thalia alize 2004 1,4, Citroen ZX 1,4 i 1995
Piwa: 1/0
PostWysłany: Sob 15 Lis 2008, 06:33    Temat postu: odpowiedź Odpowiedz z cytatem

na 90 procent silniczek krokowy, raczej nie czujik położenia wału (on jak nie działa to czały czas tak samo) i na 100 nie czujnik położenia wału (on tylko steruje zapłonem a jak jest uszkodzony auto nie chce palić) może też być coś z sondami lambda ale ja obstawiam silnik krokowy (inaczej zway - regulator wolnych obrotów)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość gadu-gadu komunikator tlen - status Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
oskar_o

Czytelnik
Czytelnik


Dołączył: 14 Lis 2008
Posty: 2


Piwa: 0/0
PostWysłany: Sob 15 Lis 2008, 13:41    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

dziekuje serdecznie za odpowiedź
znam sie na silnikach, ale ... lotniczych, w tłokowych nie mam wiele doświadczenia
za kilka dni jestem umuwiony z diagnostykiem, zobaczymy co powie
pozdrawiam

Oskar Ostrowski

p.s.

byłem u diagnostyka kilka dni temu ...
człe szczęście, że samochód zgasł mi pare razy tuż przed warsztatem, więc zatarłem ręce, że szybko wyjdzie na jaw co jest nie tak z samochodem.
Podpieliśmy auto pod komputer i ... nic. Parametry przez cały czas były idealne. Mechanik wpadł na pomysł. Przegazował silnik tak na maksa na 6000 obrotów. Z rury wydechowej poszedł czarny dym, zapachniało zgniłymi jajami. Okazało się, że coś było nie tak z wydechem, Może katalizator się przytkał. To jeszcze muszę sprawdzić.
Samochodem zrobiłem juz kilkaset kilometrów po mieście i trasę ponad 600 km. Jak do tej pory jest OK.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum.auto.com.pl Strona Główna -> Porady, problemy techniczne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group