Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
fiatsiena2000
Czytelnik
Dołączył: 19 Lis 2016 Posty: 6 Skąd jesteś (miejscowość/region): łódzkie Posiadane auto: Renault Clio 2 1.5dci
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Sob 19 Lis 2016, 15:11 Temat postu: fiat siena 1,2 2000r lpg - brak zapłonu |
|
|
Witam, posiadam siene 2000r z motorem 1,2 w lpg.
Problem polega na tym ,że wgl nie mogę odpalić auta.
Jednego dnia rano wsiadam do auta, przekręcam kluczyk , nawet rozruch nie przekręcił i wszystko zgasło , jakby padł AKU, fakt mógł być słaby, podładowałem, wszystko działało , oprócz zapłonu , auto nie odpalało.
Podrzedniego dnia normalnie jeździł samochód, może czułem lekki spadek mocy.
Brak zapłonu.
Po krzekręceniu kluczyka :
- wszystko się zapala ( kontrolka od trysku, kontrolka na żółto od Fiat Code, )
-słychać prace pompy paliwa
-rozrusznik kręci
-próbowałem również odpalić na gazie ( ale tu i tak szanse marne bo jest zimno)
-ściągnąłem jedną fajkę i podpiąłem świecę i występuje brak iskry
- wymieniłem cewke zaplonową . wcześniej robiłem różne pomiary czy dochodzi wgl do Niej prąd, zmierzyłem piny woltomierzem i wyskoczyło jakieś napięcie rzędu 12V na jednej wtyczce, na drugiej nie odczytałem nic
-dodam ,że auto stoi cały czas pod chmurką
- wiem ,że są jeszcze przekaźniki, jeśli się nie mylę to te dwie czarne kosteczki tam gdzie bezpieczniki
-jakiś czas temu przydażyła mi się sytuacja ,że jechałem i mi światła zgasły ( na desce wszystko się paliło, było podświetlenie, ale przednie zgasły), przypieprzyłem w descę od góry i spowrotem zapaliły
A, więc silnik kręci, kontrolki się palą, immobilazer chyba działa jeśli świeci się kluczyk, cewka wymieniona, nadal brak iskry na świecy, co to może być ... ?
PS. dodam ,że bezpieczniki również sprawdziłem i są całe ,choć nie sprawdzałem miernikiem |
|
Powrót do góry |
|
|
piohol
Auto Maniak
Dołączył: 09 Paź 2011 Posty: 2023 Skąd jesteś (miejscowość/region): Kępno, Wielkopolska Posiadane auto: Punto Evo
Piwa: 248/2
|
Wysłany: Sob 19 Lis 2016, 16:54 Temat postu: Re: fiat siena 1,2 2000r lpg - brak zapłonu |
|
|
CPW sprawny?
Punkty masowe sprawdzone? _________________ Jeżeli pomogłem postaw piwo
Pozdrawiam Piotr |
|
Powrót do góry |
|
|
fiatsiena2000
Czytelnik
Dołączył: 19 Lis 2016 Posty: 6 Skąd jesteś (miejscowość/region): łódzkie Posiadane auto: Renault Clio 2 1.5dci
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Sob 19 Lis 2016, 17:45 Temat postu: |
|
|
to może być kwestia tego czujnika albo czujnika wałka rozrządi , że wgl iskry nie ma ?
Masz rację masę można sprawdzic,ale stawiałbym na przekaźnik zapłonowy
Ostatnio zmieniony przez fiatsiena2000 dnia Sob 19 Lis 2016, 20:44, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
piohol
Auto Maniak
Dołączył: 09 Paź 2011 Posty: 2023 Skąd jesteś (miejscowość/region): Kępno, Wielkopolska Posiadane auto: Punto Evo
Piwa: 248/2
|
Wysłany: Sob 19 Lis 2016, 18:26 Temat postu: |
|
|
CPW można wstępnie sprawdzić poprzez pomiar rezystancji. Sprawdzenie skrzynki bezpieczników jeżeli posiadasz schemat też można wykonać.
Jeżeli posiadasz rozpiskę pinów wtyczki ECU sprawdź ciągłość połączenia CPW z ECU. To na początek.
Interfejsem można spróbować odczytać kody błędów może jakiś został zapisany i naprowadzi Cię na możliwą przyczynę usterki.
Ta sienka ma silniczek 8 czy 16 zaworowy? _________________ Jeżeli pomogłem postaw piwo
Pozdrawiam Piotr |
|
Powrót do góry |
|
|
fiatsiena2000
Czytelnik
Dołączył: 19 Lis 2016 Posty: 6 Skąd jesteś (miejscowość/region): łódzkie Posiadane auto: Renault Clio 2 1.5dci
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Sob 19 Lis 2016, 20:34 Temat postu: |
|
|
8V, mnie cały czas chodzi po głowie przekażnik BItron DRS , albo coś innego związanego bezpośrednio z elektronika zapłonu , gdy wydaję mi się ,że ECU działa, słychać pompkę, ale TEGO NIE DODAŁEM :
kontrolka od wtrysku powinna chyba po chwili zgasnąć , a ona nie gaśnie |
|
Powrót do góry |
|
|
Reklama
|
Wysłany: Sob 19 Lis 2016, 20:34 Temat postu: reklama |
|
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
tuning
Auto Maniak
Dołączył: 20 Sty 2008 Posty: 572 Skąd jesteś (miejscowość/region): rybnik Posiadane auto: cc900 i sc1100 honda vtr sp.2
Piwa: 32/4
|
Wysłany: Nie 20 Lis 2016, 11:03 Temat postu: |
|
|
Czesc ja bym sprawdził kostkę stacyjki na początek.a potrm zajrza do innobilajzera bo może odcina tylko iskrę a ni paliwo i z tąd pompa działa a iskry niema ? |
|
Powrót do góry |
|
|
fiatsiena2000
Czytelnik
Dołączył: 19 Lis 2016 Posty: 6 Skąd jesteś (miejscowość/region): łódzkie Posiadane auto: Renault Clio 2 1.5dci
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Nie 20 Lis 2016, 23:55 Temat postu: |
|
|
gdzie znajdę immo ? |
|
Powrót do góry |
|
|
grześko
Debiutant
Dołączył: 05 Maj 2009 Posty: 47 Skąd jesteś (miejscowość/region): Tomaszów Mazowiecki Posiadane auto: Fiat Punto 2012 1,2 (2012)
Piwa: 3/1
|
Wysłany: Pon 21 Lis 2016, 23:37 Temat postu: |
|
|
Witam, przypuszczam, że masz uszkodzony czujnik obrotów wału korbowego. Miałem podobny problem, użytkując przez 15 lat sienę z silnikiem 1,2. Początkowo samochód gasł mi w czasie jazdy, ale po odczekaniu kilkunastu minut - zapalał. Ale za kilka dni zgasł na dobre i musiałem go odholować do garażu. Po analizie objawów doszedłem do wniosku, żeby wymienić czujnik wału korbowego. Ryzyko nieduże, bo kosztował wtedy ok. 80 zł a wymieniłem go sam, bo to dość prosta operacja. No i po wymianie silnik zaskoczył od razu i bez problemów pracował dalej. A co do iskry to jeśli jest popsuty czujnik wału korbowego to iskry nie ma na wszystkich cylindrach, a czujnika wału rozrządu, który podejrzewasz po prostu w tym silniku nie ma. |
|
Powrót do góry |
|
|
fiatsiena2000
Czytelnik
Dołączył: 19 Lis 2016 Posty: 6 Skąd jesteś (miejscowość/region): łódzkie Posiadane auto: Renault Clio 2 1.5dci
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Sob 26 Lis 2016, 17:17 Temat postu: |
|
|
stan na dzień dzisiejszy:
-wymieniłem przekażnik 8047 , ten co do pompki jest , ale nic się nie zmieniło , więc jeden i drugi zmierzyłem parametry te same , więc przekażnik raczej w porządku , bo przecież pompa pracuje , sprawdziłem również czy faktycznie, ruszyłem ten zawór od ciśnienia paliwa i paliwo leciało
-wymieniłem czujnik wału i mierzyłem też rezystancje miedzy 1 a tu 2 pinem , trzeci to masa , więc na pierwszym czujniku mialem ok. 560 om , a na drugim ok 1,1k Om , wymiana rowniez nie przyniosla zadnych efektow
-dodam , że kontrolka od wtrysku i zółta kontrolka od immo "Code" nie gaśnie po przekręceniu kluczyka ,
-cewke zplonu rowniez wczesniej wymienialem ,ale wlozylem ta pierwsza
-immo bylo zrobione na doklejony kluczyk
takze podsumowujac , już nie wiem co to moze byc , czy ECU czy immo, czy po prostu silnik zdechł... |
|
Powrót do góry |
|
|
tuning
Auto Maniak
Dołączył: 20 Sty 2008 Posty: 572 Skąd jesteś (miejscowość/region): rybnik Posiadane auto: cc900 i sc1100 honda vtr sp.2
Piwa: 32/4
|
Wysłany: Sro 22 Mar 2017, 00:13 Temat postu: |
|
|
Sprawdz czy kontrolka od immo po zalączeniu zapłonu po chwili musi zgasnąc i bedziesz wiedział jak tak to masz walnięte immo. |
|
Powrót do góry |
|
|
|