Nieregularna praca na zimnym silniku

Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum.auto.com.pl Strona Główna -> Silnik iskrowy-układ zapłonowy-układ zasilania-układ napędowy i wydechowy.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gust4vus

Czytelnik
Czytelnik


Dołączył: 13 Lis 2016
Posty: 2
Skąd jesteś (miejscowość/region): Krakow / Malopolska
Posiadane auto: Siena 1.4
Piwa: 0/0
PostWysłany: Nie 13 Lis 2016, 22:01    Temat postu: Nieregularna praca na zimnym silniku Odpowiedz z cytatem

Witam. Poltora roku temo zostałem posiadaczem Fiata Siena 1.4 EL po pierwszej właścicielce. Auto nie było jezdzone i do tego garazowane. Przegladalem forum wiele razy i sprawdzalem/robilem naprawy opisywane przez w innych watkach, ale nic nie pomoglo by defekt ostatecznie wyeliminowac. Samochod bez LPG.

I teraz opisze swój przypadek..

Objawy i problemy:
* Auto na zimnym dostaje za bogata mieszanke - bialy dym, pluje czarnym smarem z rury, nierowno pracuje (2 cylindry ..), smrod benzyny w kabinie. Po przegazowaniu nie 'lapie' biegu jalowego i obroty spadaja do ok 300 - 400 RPM.
* Po paru minutach gasnie na wysprzegloniu, przy malej predkosci ok. 30km/h i mniej.
* Po zgasnieciu ciezko odpalić.
* Szarpie do czasu uzyskania 90 stopni na czujniku cieczy chlodzacej . Widoczne jest to gdy przejdzie na zewnętrzny obieg chłodzenia gdy wskazowka temperatury z pozycji poziomej opada nieco w dol.

Co probowalem i nie pomoglo:

* Wymiana swiec i kabli WN
* Wymiana cewek zaplonowych (M.M firmowe BAE Q029 <katalogowe BEA 800 AK nie sa dostępne>)
* Wymiana sondy lambda (w ASO)
* Czyszczenie krokowca.
* Wymiana krokowca na nowy .
* Czyszczenie czujnika polozenia walu (byl mocno obsmarowany)
* MAP Sensor - pod odpieciu przewodu stan obrotow zdecydowanie sie pogarsza
* Zrobiony rozruszunik
* Wymieniony akumulator

Jakie bledy lapie IAW SCAN 2:

Cytat:
ERRORS:
Lambda Sensor [V][S] - dziwna sprawa , ale pojawia się tylko gdy nieregularnie pracuje I dusi sie na zimnym. Nie ma informacji co jest przyczyna bledu w tym programie
Ignition Coil 1 Short to GND/Open [V][S] – Tylko na nowych cewkach BAEQ029
Ignition Coil 2 Short to GND/Open [V][S] – Tylko na nowych cewkach BAEQ029


Zrzut rejestru ze zle pracującego samochodu:

Cytat:
IAW Scan 2 [v0.85]
CONNECTED TO:
Siena 1.4 8V (IAW-1G7SP)
Magneti-Marelli IAW-18FD/1G7 MPI

PARAMETERS:
Engine Speed: 761 RPM
Injection Duration: 2,07 ms
Ignition Advance: 15,50 °
Manifold Absolute Pressure: 727 hPa
Air Temperature: 11 °C
Water Temperature: 30 °C
Throttle Opening Angle: 19,45 °
Battery Voltage: 14,33 V
Lambda Probe Correction: 1,00
Lambda Probe Voltage: 206,52 mV
Idle Stepper Motor Position: 181 steps
Idle Stepper Integral Gain: 13
Idle Stepper Proportional Gain: 127
Trimmer Position: 0 steps
Autocalibration Correction: 0
Autocalibration Correction with A/C: 0
Idle Engine Speed: 1256 RPM
Idle Engine Speed Offset: 0 RPM
Autocalibration Injection Offset @ ZONE 1: 0 ms
Autocalibration Injection Offset @ ZONE 2: 0 ms
Autocalibration Injection Offset @ ZONE 3: 0 ms
Autocalibration Injection Offset @ ZONE 4: 0 ms
Autocalibration Injection Offset @ ZONE 5: 0 ms
Autocalibration Injection Offset @ ZONE 6: 0 ms
Autocalibration Injection Offset @ IDLE: 0 ms
Engine Running: YES
Sensor Signals OK: YES


A tutaj zrzut z poprawnie działającego na podobnej temperaturze powietrza dolotowego (uruchomiony po odklemowaniu akumulatora samochodu na 1h):


Cytat:
PARAMETERS:
Engine Speed: 1184 RPM
Injection Duration: 1,58 ms
Ignition Advance: 10,50 °
Manifold Absolute Pressure: 433 hPa
Air Temperature: 14 °C
Water Temperature: 36 °C
Throttle Opening Angle: 19,45 °
Battery Voltage: 14,26 V
Lambda Probe Correction: 1,00
Lambda Probe Voltage: 206,52 mV
Idle Stepper Motor Position: 115 steps
Idle Stepper Integral Gain: 0
Idle Stepper Proportional Gain: 19
Trimmer Position: 0 steps
Autocalibration Correction: 0
Autocalibration Correction with A/C: 0
Idle Engine Speed: 1216 RPM
Idle Engine Speed Offset: 0 RPM
Autocalibration Injection Offset @ ZONE 1: 0 ms
Autocalibration Injection Offset @ ZONE 2: 0 ms
Autocalibration Injection Offset @ ZONE 3: 0 ms
Autocalibration Injection Offset @ ZONE 4: 0 ms
Autocalibration Injection Offset @ ZONE 5: 0 ms
Autocalibration Injection Offset @ ZONE 6: 0 ms
Autocalibration Injection Offset @ IDLE: 0 ms
Engine Running: YES
Sensor Signals OK: YES
Throttle at Min/Max: YES
Lambda Sensor in Closed Loop: NO
Air Conditioner ON: NO
Mixture AutoCalibration ENABLED: YES
Ignition Advance Decrased for Knocking: NO
Stepper AutoCalibration ENABLED: YES
Gear Engaged: NO


W sumie to tyle. Ciezko zlapac konretna sytuacje kiedy pracuje poprawnie i kiedy nie.
Odpala na zimnym od kopa, nie było nigdy problemu w tym przypadku.

Zastanawiam się jeszcze nad czujnikiem recyrkulacji par paliwa bo czasami nie palil po odstaniu paru godzin w centrum handlowym . I czy moze sie zawieszac

Co można sprawdzić oprócz wiazek kabli i rozkręcania rozrządu ?

Samochod ewidetnie nie 'lubi' chlodu i wilgoci......
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
brzozowski886

Auto Maniak
Auto Maniak


Dołączył: 04 Cze 2010
Posty: 2258
Skąd jesteś (miejscowość/region): Zelów
Posiadane auto: RENAULT THALIA 1.5 DCI 65 KM 2002 r., MITSUBISHI GALANT 2.0 TD 90 KM 1999 r. klima
Piwa: 171/118
PostWysłany: Nie 13 Lis 2016, 22:57    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wymień filtr paliwa jak dawno nie był zmieniany.
Sprawdź wtedy ciśnienie paliwa jakie jest.
_________________
_____________________
.: Pozdrawiam Mateusz :.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email gadu-gadu Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
gust4vus

Czytelnik
Czytelnik


Dołączył: 13 Lis 2016
Posty: 2
Skąd jesteś (miejscowość/region): Krakow / Malopolska
Posiadane auto: Siena 1.4
Piwa: 0/0
PostWysłany: Pon 14 Lis 2016, 00:46    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Byla to jedna z hipotez mechanika.
Filtr paliwa wymienialem okolo pol roku temu.

Zastanawialem sie nad cisnieniem wtrysku ale ECU tak na logike moze kompensowac czasem wtrysku. Chyba, ze rozne cisnienie jest na zimnym a cieplym i to robi robote sa problemy.

MAP sensor podaje rozne wartosci cisnienia - prawidlowe lub nie:
~700 mPa -> nierowno pracuje
~400 mPa -> pracuje poprawnie (wieksze podcisnienie > lepsze ssanie)

Czyli jakby przepustnica/zle polozenie krokowca.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum.auto.com.pl Strona Główna -> Silnik iskrowy-układ zapłonowy-układ zasilania-układ napędowy i wydechowy. Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group