Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
antek88
Czytelnik
Dołączył: 09 Paź 2016 Posty: 4 Skąd jesteś (miejscowość/region): Świętokrzyskie Posiadane auto: Kia Sportage II 2007 2.0 D 4x4
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Nie 09 Paź 2016, 15:03 Temat postu: Ogrzewanie / termostat / pompa wody |
|
|
Witam forumowiczów!
Mam problem z moją kijanką - od pewnego czasu zmagam się z brakiem ogrzewania w kabinie.
Jadą małą prędkością 50-60 km jakoś jeszcze grzeje, ale bez rewelacji. Wyjeżdżając w trase przy prędkościach > 80 pogrzeje chwile, następnie już cały czas leci zimne powietrze.
Wymienione/sprawdzone:
- nagrzewnica,
- termostat,
- przepłukany układ chłodniczy,
- zalany nowy płyn do chłodnicy,
- sprawdzony silnik do regulacji temperatury nawiewu - dobrze otwiera/zamyka klape
- wąż powrotu od chłodnicy jest zimny, nawet nie letni - może to jest jakiś trop?
Silnik działa dobrze, nie grzeje się - wskazówka podczas jazdy jest delikatnie poniżej środka wskaźnika.
Z tego co czytałem jedyną częścią która może mieć jeszcze wpływ na ogrzewanie jest pompa wody - pytanie tylko czy wtedy nie objawiało by się jej uszkodzenie poprzez przegrzewanie silnika? Jakieś inne sugestie bo już nie mam pomysłów o co może chodzić. |
|
Powrót do góry |
|
|
Grzybeq
Auto Maniak
Dołączył: 04 Maj 2011 Posty: 1607 Skąd jesteś (miejscowość/region): Lubelskie <-> Kujawsko-pomorskie Posiadane auto: Kia Sportage 2.0 DOHC 1999 ver coś pomiędzy I a II
Piwa: 90/7
|
Wysłany: Pon 10 Paź 2016, 16:16 Temat postu: |
|
|
Sprawdzałeś drożność małego obiegu (odkręcony wąż od powrotu chłodnicy, odkręcony wąż od króćca pod termostatem i podłączony pod bieżącą wodę)? Możliwe, że jest zabity i ledwo co przez niego przecieka i opis by się zgadzał. Od tego bym zaczął.
Pozdrawiam! _________________ ˙zsıʍoɯ ɯʎzɔ o \'ɐıɔǝɾod zsɐɯ ǝıu ıʞodop \'ǝʇsoɹd ʇsǝɾ oʞʇsʎzsʍ |
|
Powrót do góry |
|
|
antek88
Czytelnik
Dołączył: 09 Paź 2016 Posty: 4 Skąd jesteś (miejscowość/region): Świętokrzyskie Posiadane auto: Kia Sportage II 2007 2.0 D 4x4
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Sro 12 Paź 2016, 14:09 Temat postu: |
|
|
Sprawdzę.
Znajomy mechanik jeszcze mi podpowiedział że problemem może być uszczelka pod głowicą. Jestem umówiony na sprawdzenie jej.
--
Edycja:
a czy przy problemie z małym obiegiem silnik by się szybko nie zagrzewał? |
|
Powrót do góry |
|
|
Grzybeq
Auto Maniak
Dołączył: 04 Maj 2011 Posty: 1607 Skąd jesteś (miejscowość/region): Lubelskie <-> Kujawsko-pomorskie Posiadane auto: Kia Sportage 2.0 DOHC 1999 ver coś pomiędzy I a II
Piwa: 90/7
|
Wysłany: Czw 13 Paź 2016, 14:41 Temat postu: |
|
|
Silnik będzie się przegrzewał jak będziesz miał uszkodzony duży obieg. Większość termostatów ma malutki otworek przez który i tak przedostanie się płyn.
Z tą uszczelką to na poważnie? Ciekawe jak chce ją sprawdzić - zrywając głowicę i stwierdzając, że jednak to nie było to? Chyba, że to jakiś magik z oczami widzącymi przez aluminiową głowicę...
Pisałeś o problemach z grzaniem, co ma do tego uszczelka głowicy????????
Niech mnie ktoś oświeci!!!!! _________________ ˙zsıʍoɯ ɯʎzɔ o \'ɐıɔǝɾod zsɐɯ ǝıu ıʞodop \'ǝʇsoɹd ʇsǝɾ oʞʇsʎzsʍ |
|
Powrót do góry |
|
|
antek88
Czytelnik
Dołączył: 09 Paź 2016 Posty: 4 Skąd jesteś (miejscowość/region): Świętokrzyskie Posiadane auto: Kia Sportage II 2007 2.0 D 4x4
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Czw 13 Paź 2016, 15:55 Temat postu: |
|
|
Dzisiaj odebrałem od mechanika, uszczelka ok tylko pieniądze poszły...
Pomijając już uszczelkę, zaobserwowałem że przy chłodnicy ciepły jest tylko mały fragment zaraz przy wejściu węża od termostatu. Reszta zimna.
Sprawdzę pewnie w sobote chłodnice, dam znać chyba że jeszcze jakieś inne sugestie? |
|
Powrót do góry |
|
|
Reklama
|
Wysłany: Czw 13 Paź 2016, 15:55 Temat postu: reklama |
|
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
Grzybeq
Auto Maniak
Dołączył: 04 Maj 2011 Posty: 1607 Skąd jesteś (miejscowość/region): Lubelskie <-> Kujawsko-pomorskie Posiadane auto: Kia Sportage 2.0 DOHC 1999 ver coś pomiędzy I a II
Piwa: 90/7
|
Wysłany: Sob 15 Paź 2016, 14:42 Temat postu: |
|
|
Normalnie nie mogę...
I co on w tej uszczelce sprawdził??????????????????????????????????
Takich powinno się reklamować z informacją "omijaj szerokim łukiem"....
Czas opanować emocje i wrócić do tematu...
Zacznę od początku.
Silnik jest zgaszony, zimny.
Uruchamiasz silnik. Temperatura płynu chłodniczego jest niższa niż 75+/-5'C więc termostat jest zamknięty.
Płyn chłodniczy krąży w małym obiegu tj. silnik - nagrzewnica w kabinie (teraz pojawiło mi się pytanie, ale napiszę je na sam koniec).
Wraz z upływem czasu rośnie temperatura na silniku.
W kabinie zaczyna już grzać, chłodnica zewnętrzna nadal jest zimna.
Silnik osiąga temperaturę nominalną czyli nasze 75+/-5'C
Zaczyna otwierać się termostat wypuszczając część gorącego płynu na chłodnicę i wpuszczając do silnika zimny z powrotu chłodnicy. W tym momencie górny wąż chłodnicy robi się ciepły.
Jeśli auto jest zatrzymane, a wentylator nie pracuje, po kilku minutach ciepły płyn zaczyna pojawiać się na dolnym wężu chłodnicy. W tym momencie załącza się wentylator studząc chłodnicę, po wystudzeniu wyłącza się.
Wraz ze wzrostem temperatury termostat otwiera się szerzej przez co więcej płynu trafia na chłodnicę.
Mam nadzieję, że już rozumiesz jak to ma działać.
Ty piszesz, że nie masz grzania w kabinie, potem o wężu do chłodnicy...
Teraz pytanie:
Masz LPG w samochodzie, albo webasto lub inny tego typu wynalazek? _________________ ˙zsıʍoɯ ɯʎzɔ o \'ɐıɔǝɾod zsɐɯ ǝıu ıʞodop \'ǝʇsoɹd ʇsǝɾ oʞʇsʎzsʍ |
|
Powrót do góry |
|
|
antek88
Czytelnik
Dołączył: 09 Paź 2016 Posty: 4 Skąd jesteś (miejscowość/region): Świętokrzyskie Posiadane auto: Kia Sportage II 2007 2.0 D 4x4
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Nie 16 Paź 2016, 10:17 Temat postu: |
|
|
Nie mam lpg ani webasto.
Silnik diesel 2.0. 4x4 |
|
Powrót do góry |
|
|
Grzybeq
Auto Maniak
Dołączył: 04 Maj 2011 Posty: 1607 Skąd jesteś (miejscowość/region): Lubelskie <-> Kujawsko-pomorskie Posiadane auto: Kia Sportage 2.0 DOHC 1999 ver coś pomiędzy I a II
Piwa: 90/7
|
Wysłany: Nie 16 Paź 2016, 21:34 Temat postu: |
|
|
Diesla w opisie widziałem, ale wolałem dopytać, bo w końcu te też da się zagazować
Skoro nie masz nic dopiętego w małym obiegu to wracamy do sprawdzenia małego obiegu pod względem wydolności przepływu.
A tak przy okazji - sprawdzałeś siłowniki klapy regulacji temperatury nawiewu? Może szukamy nie tu gdzie trzeba...
Pozdrawiam! _________________ ˙zsıʍoɯ ɯʎzɔ o \'ɐıɔǝɾod zsɐɯ ǝıu ıʞodop \'ǝʇsoɹd ʇsǝɾ oʞʇsʎzsʍ |
|
Powrót do góry |
|
|
Todek
Debiutant
Dołączył: 08 Mar 2015 Posty: 37 Skąd jesteś (miejscowość/region): LPA Posiadane auto: KIA SPORTAGE 2.0 8V SOHC 97, PEUGEOT 3008 1.6 eHDi 2014
Piwa: 0/1
|
Wysłany: Sob 12 Maj 2018, 12:45 Temat postu: |
|
|
Mam pytanie. Czy może ktoś wie dlaczego termostat w Kia Sportage jest tak dziwnie skonstruowany. Do czego służy ten mały termostacik?
W chwili obecnej wywaliłem ten oryginalny z termostacikiem, bo mnie wkurzał, przez cały czas silnik nie łapał temp.
Wstawiłem od jakiegoś Forda. Działa bez zarzutu. Silnik łapie temp. bardzo szybko. Nie nagrzewa się za bardzo. |
|
Powrót do góry |
|
|
Todek
Debiutant
Dołączył: 08 Mar 2015 Posty: 37 Skąd jesteś (miejscowość/region): LPA Posiadane auto: KIA SPORTAGE 2.0 8V SOHC 97, PEUGEOT 3008 1.6 eHDi 2014
Piwa: 0/1
|
Wysłany: Pon 13 Sie 2018, 11:37 Temat postu: |
|
|
I co nikt nic nie wie? No Panowie. |
|
Powrót do góry |
|
|
Grzybeq
Auto Maniak
Dołączył: 04 Maj 2011 Posty: 1607 Skąd jesteś (miejscowość/region): Lubelskie <-> Kujawsko-pomorskie Posiadane auto: Kia Sportage 2.0 DOHC 1999 ver coś pomiędzy I a II
Piwa: 90/7
|
Wysłany: Pon 13 Sie 2018, 21:28 Temat postu: |
|
|
Mały termostat - mały przepływ przez chłodnicę - otwiera się przy temperaturze około 72-75'C.
Duży termostat otwiera się przy temperaturze około 80'C. Być może ma to związek z wentylatorem wiskotycznym, który albo pracuje na max, albo kręci się swobodnie powodując minimalny przepływ powietrza.
Dokładnej genezy takiego rozwiązania niestety nie znam. O istnieniu małego termostatu dowiedziałem się, gdy duży puścił soki i się zamknął, a mały otworzył się tak, że wylazł z otworku i oparł się obok, przez co nie byłem w stanie rozgrzać silnika powyżej 60'C. Tak się zastanawiam czy przypadkiem podczas jazdy na czarnym do chłodzenia silnika nie jest wykorzystywany tylko ten mały, a dopiero podczas porządnego obciążenia w terenie lub staniu w korkach otwiera się ten duży.
Pozdrawiam! _________________ ˙zsıʍoɯ ɯʎzɔ o \'ɐıɔǝɾod zsɐɯ ǝıu ıʞodop \'ǝʇsoɹd ʇsǝɾ oʞʇsʎzsʍ |
|
Powrót do góry |
|
|
|