Panda - nie wchodzi na wysokie obroty

Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum.auto.com.pl Strona Główna -> Silnik Diesel-układ zasilania-układ napędowy i wydechowy.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
1qa2ws3

Czytelnik
Czytelnik


Dołączył: 09 Paź 2016
Posty: 1
Skąd jesteś (miejscowość/region): nowy sacz
Posiadane auto: fiat panda 1.3 multijet
Piwa: 0/0
PostWysłany: Nie 09 Paź 2016, 12:34    Temat postu: Panda - nie wchodzi na wysokie obroty Odpowiedz z cytatem

Mam Fiata Pande 1.3 MultiJet z 2005
Od jakiegoś czasu mam problem, zazwyczaj przy ruszaniu (choć nie ma tutaj żadnych reguł) nie może mi wejść na wysokie obroty. Na przykład gdy samochód odstoi 10-15 godzin bez ruszania, auto odpala normalnie, ale niezależnie jak trzymam pedał gazu (całkiem dociśnięty czy pół wciśnięty), auto ma 1900 obrotów i powoli idzie to w gorę i idzie to tak przez 1.5 może 2 minuty(jadę wtedy max 20km,h), aż dojdzie do 3.5 - 3.7 obrotów i samochód rusza jak strzała i już później normalnie wchodzi na obroty i normalnie zmieniam biegi. Nie ma tutaj żadnych reguł - nieraz mi tak zrobi po kilku godzinach stania, nieraz po całym dniu niejeżdżenia jedzie na zimnym silniku normalnie. Nieraz ruszając ze skrzyżowania(już gdy silnik jest rozgrzany) też mi czasami braknie mocy pod butem z tym że powiedzmy z obrotów 2.0 idzie powoli do jakiś 2.8 i wtedy znowu rusza z kopyta.

Sytuacja zaczęła się dziać w wakacje jak przejechałem około 300km autostradą cały czas jadąc 140-150 na wysokich obrotach, gdy zjechałem z autostrady auto już szalało na obrotach nie mogłem go rozpędzi do 70km, ale po kilku dniach przestało i działało normalnie . Od dwóch tygodni (też po dłuższej trasie na autostradzie) zaczął mi tak szaleć.

Auto ma 150tyś km. Olej wymieniony początkiem września wraz z filtrem, ma świeżo wymieniony filtr paliwa, mam zaślepiony EGR zaślepką z trzema otworami (jeżdżę tak od dwóch lat i nic się wcześniej nie działo), mam też nowe sprzęgło od jakiegoś roku.
Auto wczoraj podłączałem do komputera i nie pokazało żadnych błędów, ciśnienie na wtryskach prawidłowe.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
jareq08

Auto Maniak
Auto Maniak


Dołączył: 08 Lut 2010
Posty: 1526
Skąd jesteś (miejscowość/region): swiętokrzyskie
Posiadane auto: panda, stilo, bravo, 500X-same diesle
Piwa: 97/3
PostWysłany: Nie 09 Paź 2016, 20:52    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Musisz mieć gdzies brak kontaktu na czujnikach lub potencjometrze gazu. Sprawdz czujnik cisnienia na kolektorze, przeplywkę, polaczenia na sterowniku silnika. Jak masz regulację turbiny , to moze overboost szwankuje. Ewidentnie wrzuca go w tryb awaryjny. Spróbuj zrobic próby kompem podczas jazdy jak jest "słaby", moze wtedy wyjdą jakieś braki. Wink
_________________
Nie ma jak fiat, ciagle jest ...robota!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum.auto.com.pl Strona Główna -> Silnik Diesel-układ zasilania-układ napędowy i wydechowy. Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group