Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
andreios
Czytelnik
Dołączył: 17 Lis 2013 Posty: 5 Skąd jesteś (miejscowość/region): Świdnica Posiadane auto: Audi A4 (B5) 99/00 1.9 AFN
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Nie 02 Paź 2016, 18:04 Temat postu: Awaria rozrządu 1.7 CDTI 101KM |
|
|
Witam.
Zakupiłem auto w 2011 roku z przebiegiem około 53 tys. km...
Po 5 latach przebieg auta wynosi 160 tys. km...
W związku z tym postanowiłem zrobić przegląd auta z wymianą osprzętu rozrządu... Tarcze i klocki oraz płyny...
Zleciłem to sieciowemu warsztatowi, który sam zakupił części i wykonał wszystkie czynności związane ze zleceniem.
Niestety po wymianie osprzętu wraz w pompą cieczy zaczął występować problem związany z zapalaniem się kontrolki serwisowej w momencie nagłego przyspieszania pomiędzy 2 a 3 tys. obr/min... Kontrolka mruga na nie więcej jak sekundę... Czasami czuć, że turbina przerywa, a czasami nie odczuwało się zwolnienia... Wynikać to może z szybkiego mrugnięcia kontrolki... Problem zareklamowałem ustnie i pojawiłem się w warsztacie... Po oględzinach nie stwierdzono żadnych problemów... Jedynie jaką uzyskałem informację to taka, że zostały wymienione uszczelniacze (chyba zaworów) i po uszczelnieniu może coś się dzieje z turbiną i może już się wykańczać... Przyjąłem to do wiadomości...
Niestety po 7,5 tygodniach (przejechane około 2 tys. km.) podczas jazdy nagle zaczęły wydobywać się dziwne odgłosy tak jakby coś miało urwać się od spodu i ocierać odbijając się od asfaltu... i za chwilę zgasł silnik... Po wezwaniu assistance przyjechała laweta i na miejscu stwierdzono po odkręceniu wlewu oleju, że najprawdopodobniej został zerwany pasek rozrządu ze względu na to, iż elementy pod korkiem wlewu stały w miejscu przy próbie rozruchu silnika...
W związku z powyższym moje pytanie brzmi jak powinienem postąpić w zaistniałem sytuacji, ponieważ ewidentnie widać, że wina leży po stronie warsztatu, który całkiem niedawno przeprowadzał wymianę osprzętu rozrządu... Niechciałbym aby warsztat próbował wymigać się od odpowiedzialności dlatego proszę o poradę jak się w tej sytuacji zachować... Jak najlepiej zareklamować w tej sytuacji taką awarię? Warsztat może różnie się zachować i niechciałbym aby próbował działać na moją niekorzyść (chociaż wydaje mi się, że nie powinien, gdyż jest to warsztat sieciowy ale różnie to bywa).
Z góry dziękuję za pomoc. |
|
Powrót do góry |
|
|
Transit 2
Auto Maniak
Dołączył: 25 Sty 2015 Posty: 2118 Skąd jesteś (miejscowość/region): Podlaskie Posiadane auto: Peugeot 106, Ford mondeo, Transit, Mercedes sprinter, Opel Vectra 2.0 tdi. Obecnie posiadam Forda Transit 2.0 tdi 300 rok 2003., Peugeot 206 1.1 2002 rok, Citroen c5 2.0 hdi 2002 rok.
Piwa: 102/6
|
Wysłany: Wto 04 Paź 2016, 20:51 Temat postu: |
|
|
Witam.
Jeśli jest tak jak opisujesz, to wina leży po stronie mechanika, ponieważ nie wiadomo jakiej firmy zastosował części zamienny takie jak: Pasek rozrządu, napinacz, rolki nie wspominając, o ustawieniu rozrządu.
Cytat: | Jedynie jaką uzyskałem informację to taka, że zostały wymienione uszczelniacze (chyba zaworów) i po uszczelnieniu może coś się dzieje z turbiną i może już się wykańczać.. | Czy głowica była zdejmowana i oddana do pełnej naprawy takie jak: Planowanie, sprawdzenie szczelności, wymiana szklanki zaworowe, czyszczenie gniazda zaworowe i wiele innych związane naprawą głowicy. A więc nie wiadomo, jak wymieniał uszczelniacze na zaworach, czy zdejmował głowicę.
Pytanie, dla którego musisz prawidłowo odpowiedzieć: Na jakiej podstawie wymieniono uszczelniacze i jak zostało naprawione oraz, czy było to ustalone?.
Natomiast, jeśli skutki powstało po kilku dnia od wyjazdu warsztatu, to całość reklamacji powinien mechanik uznać i ponieś no, niestety koszty związane usterką. W przypadku odmowy, co się zdarza, to musisz jedynie posiadać potwierdzenie lub fakturę naprawy auta wraz z częściami i z tym do prawnika oraz rzeczoznawcy, a potem do sądu. Oczywiście, najpierw przekazać mechanikowi o podjęcia takiej decyzji w razie odmowy, o ile już mamy jakieś potwierdzenie naprawy.
Pozdrawiam. _________________ Każda rada jest dobra, ale odpisanie jak zostało naprawione to też dobra rada.
Szczęśliwego Nowego Jorku. |
|
Powrót do góry |
|
|
GT77
Przyjaciel Portalu
Dołączył: 07 Sie 2016 Posty: 442 Skąd jesteś (miejscowość/region): Zachodniopomorskie Posiadane auto: BMWE39M57
Piwa: 17/3
|
Wysłany: Sro 05 Paź 2016, 22:20 Temat postu: |
|
|
Ewidentie widać że auto ma awarie.Nic więcej,tymbardziej nie wiemy z jakiej przyczyny toteż nie można powiedzieć że wina ewidentnie leży po stronie warsztatu/mechanika,od tego jest sąd.Zerwanie paska rozrządu może wynikać z innych przyczyn.Co do kwesti dochodzenia rozszczeń,słuchaj sie Transita 2 to z takiej dokumentacji(prawnik/rzeczoznawca) pospolitą zupe można sobie ugotować,płacisz zbędnie za rzeczoznawce i prawnika.W pierwszej kolejności do rzecznika praw konsumentów jeżeli wykonawca odmawia "współpracy",sąd jeżeli zachodzi taka potrzeba wyznacza rzeczoznawce,jest to zazwyczaj pewna firma. _________________ Piwa nie pije...Robię wyjątek dla Portera |
|
Powrót do góry |
|
|
Transit 2
Auto Maniak
Dołączył: 25 Sty 2015 Posty: 2118 Skąd jesteś (miejscowość/region): Podlaskie Posiadane auto: Peugeot 106, Ford mondeo, Transit, Mercedes sprinter, Opel Vectra 2.0 tdi. Obecnie posiadam Forda Transit 2.0 tdi 300 rok 2003., Peugeot 206 1.1 2002 rok, Citroen c5 2.0 hdi 2002 rok.
Piwa: 102/6
|
Wysłany: Czw 06 Paź 2016, 19:13 Temat postu: |
|
|
Zmieniłem, ponieważ jakość wyszło dwa takie same posty, jak niżej. _________________ Każda rada jest dobra, ale odpisanie jak zostało naprawione to też dobra rada.
Szczęśliwego Nowego Jorku.
Ostatnio zmieniony przez Transit 2 dnia Czw 06 Paź 2016, 19:38, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
Transit 2
Auto Maniak
Dołączył: 25 Sty 2015 Posty: 2118 Skąd jesteś (miejscowość/region): Podlaskie Posiadane auto: Peugeot 106, Ford mondeo, Transit, Mercedes sprinter, Opel Vectra 2.0 tdi. Obecnie posiadam Forda Transit 2.0 tdi 300 rok 2003., Peugeot 206 1.1 2002 rok, Citroen c5 2.0 hdi 2002 rok.
Piwa: 102/6
|
Wysłany: Czw 06 Paź 2016, 19:36 Temat postu: |
|
|
Każdy może pisać i śpiewać, a więc dlaczego ja nie mogę.
Cytat: | Ewidentie widać że auto ma awarie. | No no, widać , to może napisz jeszcze jaki kolor ma.
Cytat: | Nic więcej,tymbardziej nie wiemy z jakiej przyczyny toteż nie można powiedzieć że wina ewidentnie leży po stronie warsztatu/mechanika,od tego jest sąd | Toż masz prawie cały opis i od kiedy to tak, że wymieniając rozrząd na nowy, psuje się po kilku tygodnia?. A więc można spekulować, że skoro warsztat zamawiał części, to należy brać pod uwagę, że zamówiono kiepskiej jakości części w tym i pasek. Następna sprawa to widząc po opisie, że mechanik w celu reklamacji, wymienił uszczelniacze na zaworach!!!, gdzie przyczyna mogła być całkiem inna, bo jak wiadomo uszczelniacze na zaworach, gdzie nie ma nic wspólnego z kontrolką i należy tutaj zadać pytanie: Jak zostało wymienione, o czym wyżej napisałem i na jakiej podstawie został wymieniony (Czym było spowodowane, że wymieniono uszczelniacze?).
Cytat: | W pierwszej kolejności do rzecznika praw konsumentów jeżeli wykonawca odmawia "współpracy" | A rzecznik wysyła do rzeczoznawcy. Bo niby na jakiej podstawie mechanik ma współpracować, trzeba jeszcze udowodnić i mieć podstawę do tego. Natomiast, jeśli chodzi o wycenę rzeczoznawcę, jak i prawnika, to przy wygranej sprawie, mechanik zapłaci i nie sądzę, aby mechanik chciał w innych sposób się fatygować w sprawie reklamacji na, której doskonale będzie wiedział, gdzie popełnił błąd.
Pozdrawiam. _________________ Każda rada jest dobra, ale odpisanie jak zostało naprawione to też dobra rada.
Szczęśliwego Nowego Jorku. |
|
Powrót do góry |
|
|
Reklama
|
Wysłany: Czw 06 Paź 2016, 19:36 Temat postu: reklama |
|
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
|