Obroty na biegu jałowym


Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum.auto.com.pl Strona Główna -> Porady, problemy techniczne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
carlus

Debiutant
Debiutant


Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 25
Skąd jesteś (miejscowość/region): Polska
Posiadane auto: Thalia 1.4 75km 2004
Piwa: 0/0
PostWysłany: Nie 04 Wrz 2016, 08:42    Temat postu: Obroty na biegu jałowym Odpowiedz z cytatem

Witam
Kolejny problem w Reni.Mianowicie na biegu jałowym obroty spadają na 1000 i po chwili minimalnie spadają może na 900 i nie chcą spaść na 750.Ostatnio czyściłem przepustnice i wymieniłem oring na obudowie filtra powietrza bo pojawił się w/w problem,szarpało silnikiem na wolnych obrotach i obroty same wzrastały.Po czyszczeniu przepustnicy szarpanie ustało,wzrastające obroty też natomiast pozostał problem z zawyżonymi lekko obrotami.dodam jeszcze,że jak obroty spadną tak mniej więcej na 900 to wskazówka z obrotomierza delikatnie skacze sobie góra dół. Jak rozwiązać ten problem żeby obroty spadały na biegu jałowym na 750?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
BlackRaven

Auto Maniak
Auto Maniak


Dołączył: 25 Gru 2013
Posty: 1598
Skąd jesteś (miejscowość/region): Śląsk
Posiadane auto: Laguna 3 Coupe 2.0 Dci
Piwa: 70/2
PostWysłany: Nie 04 Wrz 2016, 10:01    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wymień silniczek krokowy koszt za dobry (nie chiński ) jakieś 60 zł
_________________
Gdy idziesz po taniości zawsze kończy się drogo
Yamaha FJ 1200
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
milejow

Auto Maniak
Auto Maniak


Dołączył: 28 Mar 2010
Posty: 6209
Skąd jesteś (miejscowość/region): Mętów pod Lublinem
Posiadane auto: A sprzedałem wszystko wpi.....zdu!
Piwa: 426/11
PostWysłany: Nie 04 Wrz 2016, 11:27    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jeśli zaraz po odpaleniu podnosi obroty i zaraz po tym obniża to krokowy można zostawić w spokoju. Na sprawdzenie krokowego jest też prosty sposób, wrzucasz bieg i sprzęgłem przyduszasz silnik prawie do granicy zgaśnięcia, jeśli po wciśnięciu sprzęgła silnik wyrówna obroty to krokowy jest ok. Ten silnik nie grzeszy kulturą pracy więc kołysanie wskazówki obrotomierza nie wyeliminujesz, tak jest od nowości, prędkość biegu jałowego można zmienić (w niewielkim stopniu) Clipem lub DDT2000.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
BlackRaven

Auto Maniak
Auto Maniak


Dołączył: 25 Gru 2013
Posty: 1598
Skąd jesteś (miejscowość/region): Śląsk
Posiadane auto: Laguna 3 Coupe 2.0 Dci
Piwa: 70/2
PostWysłany: Nie 04 Wrz 2016, 13:44    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nie rozumiesz podstaw za regulację obrotów decyduje nie tylko krokowy ale też czas wtrysku podciśnienie i wyprzedzenie zapłonu. Krokowy może stać a kom będzie na ile to możliwe stabilizował obroty to nie jest tak że krokowy sam załatwia sprawę wolnych obrotów. Sterownik zawsze będzie probował optymalizować tym co ma do dyspozycji.
_________________
Gdy idziesz po taniości zawsze kończy się drogo
Yamaha FJ 1200
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
milejow

Auto Maniak
Auto Maniak


Dołączył: 28 Mar 2010
Posty: 6209
Skąd jesteś (miejscowość/region): Mętów pod Lublinem
Posiadane auto: A sprzedałem wszystko wpi.....zdu!
Piwa: 426/11
PostWysłany: Nie 04 Wrz 2016, 14:09    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Rozumiem doskonale ale nie rozumiem wymieniania w ciemno. Z jakiego powodu uznałeś potrzebę wymiany krokowego bo ja nie widzę żadnego? Kilkanaście lat pracuję przy elektronice samochodowej i przez ten czas wymieniłem może z pięć, może siedem krokowych(żaden nie był Valeo z tego co pamiętem), żadnego w Renówce, sam tłukłem Thalię 14 lat i krokowego nie dotknąłem ani razu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Reklama








Wysłany: Nie 04 Wrz 2016, 14:09    Temat postu: reklama

Powrót do góry
BlackRaven

Auto Maniak
Auto Maniak


Dołączył: 25 Gru 2013
Posty: 1598
Skąd jesteś (miejscowość/region): Śląsk
Posiadane auto: Laguna 3 Coupe 2.0 Dci
Piwa: 70/2
PostWysłany: Nie 04 Wrz 2016, 17:49    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ja miesiąc temu w takiej Thali wymieniałem bo się zatrzymał. i teraz będziemy się przerzucać kto wymienił ile i gdzie ?
_________________
Gdy idziesz po taniości zawsze kończy się drogo
Yamaha FJ 1200
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
GT77

Przyjaciel Portalu
Przyjaciel Portalu


Dołączył: 07 Sie 2016
Posty: 442
Skąd jesteś (miejscowość/region): Zachodniopomorskie
Posiadane auto: BMWE39M57
Piwa: 17/3
PostWysłany: Nie 04 Wrz 2016, 19:02    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Panowie,spokojnie...Może faktycznie problem tkwi w silniczku krokowym,jest złej jakości,lub nawet oryginał i ma problemy z prawidłowa pracą.Nikt z was nie spotkał się z wadliwymi nowymi częściami?
_________________
Piwa nie pije...Robię wyjątek dla Portera Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
carlus

Debiutant
Debiutant


Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 25
Skąd jesteś (miejscowość/region): Polska
Posiadane auto: Thalia 1.4 75km 2004
Piwa: 0/0
PostWysłany: Pon 05 Wrz 2016, 16:06    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ma ktoś może numer oryginału silniczka krokowego,w katalogach nigdzie nie idzie znaleźć samego silniczka-podobno całą przepustnicę trzeba kupić,,zastanawiam się jeszcze czy nie wariuje czujnik położenia przepustnicy i on robi całe te zamieszanie z obrotami podwyższonymi

Ostatnio zmieniony przez carlus dnia Pon 05 Wrz 2016, 21:11, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
carlus

Debiutant
Debiutant


Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 25
Skąd jesteś (miejscowość/region): Polska
Posiadane auto: Thalia 1.4 75km 2004
Piwa: 0/0
PostWysłany: Pon 05 Wrz 2016, 18:39    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Panowie przejechałem się samochodem i problem dotyczy pedału hamulca,jak wcisnę pedał obroty stoją w miejscu na 900 ,natomiast jak puszczam pedał obroty się zwiększają.więc przepustnicę bym zostawił w spokoju problem będzie albo z elektryką albo z podciśnieniem chyba z serwa hamulca.czy tam jest jakiś zawór na serwie?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
BlackRaven

Auto Maniak
Auto Maniak


Dołączył: 25 Gru 2013
Posty: 1598
Skąd jesteś (miejscowość/region): Śląsk
Posiadane auto: Laguna 3 Coupe 2.0 Dci
Piwa: 70/2
PostWysłany: Wto 06 Wrz 2016, 09:11    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

carlus napisał:
ma ktoś może numer oryginału silniczka krokowego,w katalogach nigdzie nie idzie znaleźć samego silniczka-podobno całą przepustnicę trzeba kupić,,zastanawiam się jeszcze czy nie wariuje czujnik położenia przepustnicy i on robi całe te zamieszanie z obrotami podwyższonymi

Jeśli silniczek oryginał to na nim jest numer (ten górny)
_________________
Gdy idziesz po taniości zawsze kończy się drogo
Yamaha FJ 1200
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
the_1piotr

Auto Maniak
Auto Maniak


Dołączył: 22 Sie 2010
Posty: 819
Skąd jesteś (miejscowość/region): siedlce
Posiadane auto: trafic II 2008. 2.0 dc i115 , espace IV 2008, 2.0dci dpf 173kM
Piwa: 26/6
PostWysłany: Wto 06 Wrz 2016, 10:54    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

BlackRaven walczy...

a co kolego gdy silniczek krokowy ma tak działac .....no komputer mu sleca takie działanie , o którym ty myslisz jako o uszkodzeniu.......i co wtedy

z powodu innego czujnika komputer wtrysku zleca mu falowanie obrotów ....i co i twój mozdzek juz tego nie ogarnia...niestety

naraziłbys klienta warsztatu na niepotrzebny koszt
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
BlackRaven

Auto Maniak
Auto Maniak


Dołączył: 25 Gru 2013
Posty: 1598
Skąd jesteś (miejscowość/region): Śląsk
Posiadane auto: Laguna 3 Coupe 2.0 Dci
Piwa: 70/2
PostWysłany: Wto 06 Wrz 2016, 12:23    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jak zaczniesz korzystać ze zrozumieniem ze sprzętu diagnostycznego informacji jakie dostarcza to nie bedziesz głupot wypisywał. Praca po za zakresem generuje błąd a jeśli jest zakres to dane rzeczywiste np. temperatura powietrza 10 stopni na czujniku gdy jest 30 na dworze. Wiedza i wnioski.
Zresztą krokowy można sprawdzić po przez test akutatorów i wiadomo od razu czy działa.
Jak komputer zleca falowanie obrotów ?
_________________
Gdy idziesz po taniości zawsze kończy się drogo
Yamaha FJ 1200
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
milejow

Auto Maniak
Auto Maniak


Dołączył: 28 Mar 2010
Posty: 6209
Skąd jesteś (miejscowość/region): Mętów pod Lublinem
Posiadane auto: A sprzedałem wszystko wpi.....zdu!
Piwa: 426/11
PostWysłany: Wto 06 Wrz 2016, 19:44    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Falowania nic nie zleca ale wystarczy np. podparty zawór i sterownik wyłapuje wypadanie zapłonu, zaczyna kombinować z kątem zapłonu, czasem wtrysku, stara się ustabilizować bieg jałowy co w efekcie prowadzi do falowania.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
BlackRaven

Auto Maniak
Auto Maniak


Dołączył: 25 Gru 2013
Posty: 1598
Skąd jesteś (miejscowość/region): Śląsk
Posiadane auto: Laguna 3 Coupe 2.0 Dci
Piwa: 70/2
PostWysłany: Sro 07 Wrz 2016, 08:44    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dokładnie tak i nie ma w sterowniku programu do falowania obrotami Wink
_________________
Gdy idziesz po taniości zawsze kończy się drogo
Yamaha FJ 1200
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
the_1piotr

Auto Maniak
Auto Maniak


Dołączył: 22 Sie 2010
Posty: 819
Skąd jesteś (miejscowość/region): siedlce
Posiadane auto: trafic II 2008. 2.0 dc i115 , espace IV 2008, 2.0dci dpf 173kM
Piwa: 26/6
PostWysłany: Sro 07 Wrz 2016, 08:58    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ech mechaniki ...

silnik krokowy jest wykonawcą poleceń komputera wtrysku , gdy on ma bład lub którys z czujników podaje falszywe dane , moze dojsc do wydania polecenia stablilzowania obrotów w sposób bledny zpowodu uszkodzenia czujnika przepływu na dolocie lub czujnika cisnienia doładaowania wada moze dotyczyć czujnika obrotów silnika lub polozenia tłoka

objawy wykazują falowanie ale jest ono celowe i nie musi oznaczac uszkodzenia silniczka krokowego a jego nadzwyczaj prawidłowe działanie i trzeba to sprzwdzić a nnie na"pałe zaraz wymieniac"
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum.auto.com.pl Strona Główna -> Porady, problemy techniczne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group