Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
carlus
Debiutant
Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 25 Skąd jesteś (miejscowość/region): Polska Posiadane auto: Thalia 1.4 75km 2004
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Nie 04 Wrz 2016, 08:42 Temat postu: Obroty na biegu jałowym |
|
|
Witam
Kolejny problem w Reni.Mianowicie na biegu jałowym obroty spadają na 1000 i po chwili minimalnie spadają może na 900 i nie chcą spaść na 750.Ostatnio czyściłem przepustnice i wymieniłem oring na obudowie filtra powietrza bo pojawił się w/w problem,szarpało silnikiem na wolnych obrotach i obroty same wzrastały.Po czyszczeniu przepustnicy szarpanie ustało,wzrastające obroty też natomiast pozostał problem z zawyżonymi lekko obrotami.dodam jeszcze,że jak obroty spadną tak mniej więcej na 900 to wskazówka z obrotomierza delikatnie skacze sobie góra dół. Jak rozwiązać ten problem żeby obroty spadały na biegu jałowym na 750? |
|
Powrót do góry |
|
|
BlackRaven
Auto Maniak
Dołączył: 25 Gru 2013 Posty: 1598 Skąd jesteś (miejscowość/region): Śląsk Posiadane auto: Laguna 3 Coupe 2.0 Dci
Piwa: 70/2
|
Wysłany: Nie 04 Wrz 2016, 10:01 Temat postu: |
|
|
Wymień silniczek krokowy koszt za dobry (nie chiński ) jakieś 60 zł _________________ Gdy idziesz po taniości zawsze kończy się drogo
Yamaha FJ 1200 |
|
Powrót do góry |
|
|
milejow
Auto Maniak
Dołączył: 28 Mar 2010 Posty: 6209 Skąd jesteś (miejscowość/region): Mętów pod Lublinem Posiadane auto: A sprzedałem wszystko wpi.....zdu!
Piwa: 426/11
|
Wysłany: Nie 04 Wrz 2016, 11:27 Temat postu: |
|
|
Jeśli zaraz po odpaleniu podnosi obroty i zaraz po tym obniża to krokowy można zostawić w spokoju. Na sprawdzenie krokowego jest też prosty sposób, wrzucasz bieg i sprzęgłem przyduszasz silnik prawie do granicy zgaśnięcia, jeśli po wciśnięciu sprzęgła silnik wyrówna obroty to krokowy jest ok. Ten silnik nie grzeszy kulturą pracy więc kołysanie wskazówki obrotomierza nie wyeliminujesz, tak jest od nowości, prędkość biegu jałowego można zmienić (w niewielkim stopniu) Clipem lub DDT2000. |
|
Powrót do góry |
|
|
BlackRaven
Auto Maniak
Dołączył: 25 Gru 2013 Posty: 1598 Skąd jesteś (miejscowość/region): Śląsk Posiadane auto: Laguna 3 Coupe 2.0 Dci
Piwa: 70/2
|
Wysłany: Nie 04 Wrz 2016, 13:44 Temat postu: |
|
|
Nie rozumiesz podstaw za regulację obrotów decyduje nie tylko krokowy ale też czas wtrysku podciśnienie i wyprzedzenie zapłonu. Krokowy może stać a kom będzie na ile to możliwe stabilizował obroty to nie jest tak że krokowy sam załatwia sprawę wolnych obrotów. Sterownik zawsze będzie probował optymalizować tym co ma do dyspozycji. _________________ Gdy idziesz po taniości zawsze kończy się drogo
Yamaha FJ 1200 |
|
Powrót do góry |
|
|
milejow
Auto Maniak
Dołączył: 28 Mar 2010 Posty: 6209 Skąd jesteś (miejscowość/region): Mętów pod Lublinem Posiadane auto: A sprzedałem wszystko wpi.....zdu!
Piwa: 426/11
|
Wysłany: Nie 04 Wrz 2016, 14:09 Temat postu: |
|
|
Rozumiem doskonale ale nie rozumiem wymieniania w ciemno. Z jakiego powodu uznałeś potrzebę wymiany krokowego bo ja nie widzę żadnego? Kilkanaście lat pracuję przy elektronice samochodowej i przez ten czas wymieniłem może z pięć, może siedem krokowych(żaden nie był Valeo z tego co pamiętem), żadnego w Renówce, sam tłukłem Thalię 14 lat i krokowego nie dotknąłem ani razu. |
|
Powrót do góry |
|
|
Reklama
|
Wysłany: Nie 04 Wrz 2016, 14:09 Temat postu: reklama |
|
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
BlackRaven
Auto Maniak
Dołączył: 25 Gru 2013 Posty: 1598 Skąd jesteś (miejscowość/region): Śląsk Posiadane auto: Laguna 3 Coupe 2.0 Dci
Piwa: 70/2
|
Wysłany: Nie 04 Wrz 2016, 17:49 Temat postu: |
|
|
Ja miesiąc temu w takiej Thali wymieniałem bo się zatrzymał. i teraz będziemy się przerzucać kto wymienił ile i gdzie ? _________________ Gdy idziesz po taniości zawsze kończy się drogo
Yamaha FJ 1200 |
|
Powrót do góry |
|
|
GT77
Przyjaciel Portalu
Dołączył: 07 Sie 2016 Posty: 442 Skąd jesteś (miejscowość/region): Zachodniopomorskie Posiadane auto: BMWE39M57
Piwa: 17/3
|
Wysłany: Nie 04 Wrz 2016, 19:02 Temat postu: |
|
|
Panowie,spokojnie...Może faktycznie problem tkwi w silniczku krokowym,jest złej jakości,lub nawet oryginał i ma problemy z prawidłowa pracą.Nikt z was nie spotkał się z wadliwymi nowymi częściami? _________________ Piwa nie pije...Robię wyjątek dla Portera |
|
Powrót do góry |
|
|
carlus
Debiutant
Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 25 Skąd jesteś (miejscowość/region): Polska Posiadane auto: Thalia 1.4 75km 2004
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Pon 05 Wrz 2016, 16:06 Temat postu: |
|
|
ma ktoś może numer oryginału silniczka krokowego,w katalogach nigdzie nie idzie znaleźć samego silniczka-podobno całą przepustnicę trzeba kupić,,zastanawiam się jeszcze czy nie wariuje czujnik położenia przepustnicy i on robi całe te zamieszanie z obrotami podwyższonymi
Ostatnio zmieniony przez carlus dnia Pon 05 Wrz 2016, 21:11, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
carlus
Debiutant
Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 25 Skąd jesteś (miejscowość/region): Polska Posiadane auto: Thalia 1.4 75km 2004
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Pon 05 Wrz 2016, 18:39 Temat postu: |
|
|
Panowie przejechałem się samochodem i problem dotyczy pedału hamulca,jak wcisnę pedał obroty stoją w miejscu na 900 ,natomiast jak puszczam pedał obroty się zwiększają.więc przepustnicę bym zostawił w spokoju problem będzie albo z elektryką albo z podciśnieniem chyba z serwa hamulca.czy tam jest jakiś zawór na serwie? |
|
Powrót do góry |
|
|
BlackRaven
Auto Maniak
Dołączył: 25 Gru 2013 Posty: 1598 Skąd jesteś (miejscowość/region): Śląsk Posiadane auto: Laguna 3 Coupe 2.0 Dci
Piwa: 70/2
|
Wysłany: Wto 06 Wrz 2016, 09:11 Temat postu: |
|
|
carlus napisał: | ma ktoś może numer oryginału silniczka krokowego,w katalogach nigdzie nie idzie znaleźć samego silniczka-podobno całą przepustnicę trzeba kupić,,zastanawiam się jeszcze czy nie wariuje czujnik położenia przepustnicy i on robi całe te zamieszanie z obrotami podwyższonymi |
Jeśli silniczek oryginał to na nim jest numer (ten górny) _________________ Gdy idziesz po taniości zawsze kończy się drogo
Yamaha FJ 1200 |
|
Powrót do góry |
|
|
the_1piotr
Auto Maniak
Dołączył: 22 Sie 2010 Posty: 819 Skąd jesteś (miejscowość/region): siedlce Posiadane auto: trafic II 2008. 2.0 dc i115 , espace IV 2008, 2.0dci dpf 173kM
Piwa: 26/6
|
Wysłany: Wto 06 Wrz 2016, 10:54 Temat postu: |
|
|
BlackRaven walczy...
a co kolego gdy silniczek krokowy ma tak działac .....no komputer mu sleca takie działanie , o którym ty myslisz jako o uszkodzeniu.......i co wtedy
z powodu innego czujnika komputer wtrysku zleca mu falowanie obrotów ....i co i twój mozdzek juz tego nie ogarnia...niestety
naraziłbys klienta warsztatu na niepotrzebny koszt |
|
Powrót do góry |
|
|
BlackRaven
Auto Maniak
Dołączył: 25 Gru 2013 Posty: 1598 Skąd jesteś (miejscowość/region): Śląsk Posiadane auto: Laguna 3 Coupe 2.0 Dci
Piwa: 70/2
|
Wysłany: Wto 06 Wrz 2016, 12:23 Temat postu: |
|
|
Jak zaczniesz korzystać ze zrozumieniem ze sprzętu diagnostycznego informacji jakie dostarcza to nie bedziesz głupot wypisywał. Praca po za zakresem generuje błąd a jeśli jest zakres to dane rzeczywiste np. temperatura powietrza 10 stopni na czujniku gdy jest 30 na dworze. Wiedza i wnioski.
Zresztą krokowy można sprawdzić po przez test akutatorów i wiadomo od razu czy działa.
Jak komputer zleca falowanie obrotów ? _________________ Gdy idziesz po taniości zawsze kończy się drogo
Yamaha FJ 1200 |
|
Powrót do góry |
|
|
milejow
Auto Maniak
Dołączył: 28 Mar 2010 Posty: 6209 Skąd jesteś (miejscowość/region): Mętów pod Lublinem Posiadane auto: A sprzedałem wszystko wpi.....zdu!
Piwa: 426/11
|
Wysłany: Wto 06 Wrz 2016, 19:44 Temat postu: |
|
|
Falowania nic nie zleca ale wystarczy np. podparty zawór i sterownik wyłapuje wypadanie zapłonu, zaczyna kombinować z kątem zapłonu, czasem wtrysku, stara się ustabilizować bieg jałowy co w efekcie prowadzi do falowania. |
|
Powrót do góry |
|
|
BlackRaven
Auto Maniak
Dołączył: 25 Gru 2013 Posty: 1598 Skąd jesteś (miejscowość/region): Śląsk Posiadane auto: Laguna 3 Coupe 2.0 Dci
Piwa: 70/2
|
Wysłany: Sro 07 Wrz 2016, 08:44 Temat postu: |
|
|
Dokładnie tak i nie ma w sterowniku programu do falowania obrotami _________________ Gdy idziesz po taniości zawsze kończy się drogo
Yamaha FJ 1200 |
|
Powrót do góry |
|
|
the_1piotr
Auto Maniak
Dołączył: 22 Sie 2010 Posty: 819 Skąd jesteś (miejscowość/region): siedlce Posiadane auto: trafic II 2008. 2.0 dc i115 , espace IV 2008, 2.0dci dpf 173kM
Piwa: 26/6
|
Wysłany: Sro 07 Wrz 2016, 08:58 Temat postu: |
|
|
ech mechaniki ...
silnik krokowy jest wykonawcą poleceń komputera wtrysku , gdy on ma bład lub którys z czujników podaje falszywe dane , moze dojsc do wydania polecenia stablilzowania obrotów w sposób bledny zpowodu uszkodzenia czujnika przepływu na dolocie lub czujnika cisnienia doładaowania wada moze dotyczyć czujnika obrotów silnika lub polozenia tłoka
objawy wykazują falowanie ale jest ono celowe i nie musi oznaczac uszkodzenia silniczka krokowego a jego nadzwyczaj prawidłowe działanie i trzeba to sprzwdzić a nnie na"pałe zaraz wymieniac" |
|
Powrót do góry |
|
|
|