Turbina

Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum.auto.com.pl Strona Główna -> Porady, problemy techniczne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
spoctcoupe

Dyskutant
Dyskutant


Dołączył: 10 Lut 2013
Posty: 86
Skąd jesteś (miejscowość/region): PL ok KOSZALINA, D Mettlach
Posiadane auto: Toyota avensis 2.2D Cat 2007r.Mercedes vito110D 97 ,seat ibizaST 2011
Piwa: 1/0
PostWysłany: Sro 03 Sie 2016, 21:43    Temat postu: Turbina Odpowiedz z cytatem

Witam Wszystkich pare dni temu kupiłem Toyote avensis 2,2 D Cat 177 KM z 2007r 170000km T25,przeczytałem w instrukcji ze podczas jazdy do 100 km/h przed zgaszeniem samochód musi pochodzić na biegu jałowym około min , moje pytanie do użytkowników Toyoty jak jest w praktyce czy jest to konieczne czy można odrazu zgasić silnik?
Jaki wpływ ma to na turbinę ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
beers

Przyjaciel Portalu
Przyjaciel Portalu


Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 410
Skąd jesteś (miejscowość/region): Warszawa
Posiadane auto: wcześniej Peugeot 407 V6 3.0 z 2006 r., aktualnie Toyota RAV4 2,2 D-CAT z 2015 r.
Piwa: 57/0
PostWysłany: Pią 05 Sie 2016, 22:57    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jest to jak najbardziej prawidłowe działanie. Po intensywnej jeździe szczególnie z dużymi prędkościami każdy samochód niezależnie diesel czy benzyniak i wyposażony w turbosprężarkę (napędzana jest b. gorącymi wylotowymi gazami spalinowymi), po zatrzymaniu pojazdu, jego silnik powinien popracować na biegu jałowym przez minutę lub dwie dla: 1/schłodzenia łożysk turbiny przez ciągły przepływ oleju silnikowego, który odbiera ciepło od rozgrzanej turbiny, 2/ schłodzenia łopatek turbiny bowiem na biegu jałowym przepływ wylotowych gazów spalinowych przez łopatki turbiny jest niewielki, bądź nawet żaden co powoduje, że łopatki turbiny kręcą się coraz wolniej i nie są nagrzewane gorącymi spalinowymi gazami wylotowymi, 3/ unika się w ten sposób też gwałtownego przyrostu temperatury oleju przepływającego przez łożyska turbiny, a w konsekwencji jego spalenia, zwęglenia gdyby nagle zatrzymać silnik i olej silnikowy przestałby przepływać bowiem nie byłby tłoczony przez pompę olejowa zasilaną od pracującego silnika. Tak więc reasumując kilkuminutowa praca na biegu jałowym silnika wyposażonego w turbosprężarkę po dłuższej szybkiej jeździe jest jak najbardziej wskazana dla żywotności turbiny doładowującej, jej łożysk i łopatek, a także dla kondycji oleju silnikowego przepływającego przez łożyska turbiny
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
KotletMielony

Debiutant
Debiutant


Dołączył: 05 Wrz 2016
Posty: 11
Skąd jesteś (miejscowość/region): Mazowsze
Posiadane auto: Avensis 1.8 16V (129 KM)
Piwa: 0/0
PostWysłany: Wto 06 Wrz 2016, 19:05    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nigdy nie gaś Disla od razu. Zawsze odczekaj około minuty. Więcej niż minutę czekam w dislu jak ostro auto wchodziło w obrotu i dłuższa była jazda. Podobnie jak startujesz to nie wchodź w większe obroty niż 2000 zanim auto się nie zagrzeje.
_________________
przepis-kulinarny/Tu była nieuzgodniona z Administratorem reklama PKT.22
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum.auto.com.pl Strona Główna -> Porady, problemy techniczne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group