Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
abrams
Dyskutant
Dołączył: 12 Paź 2007 Posty: 85
Piwa: 1/0
|
Wysłany: Pią 06 Maj 2016, 12:38 Temat postu: "rozjechane mapy wtryskow" |
|
|
witam
Pytanie do kolegow ktorym przytrafilo sie padniecie sterownika silnika 1.6 16v-
sytuacja jest nieco rozbudowana- na gazie silnik pracuje bez zarzutu -
byl problem z odpalaniem na zimnym - odcinka na benzynie byla juz po 4000rpm- okazal sie walniety regulator cisnienia -
teraz cisnienie w ukladzie paliwowym jest ok - na zimnym odpala dobrze natomiast do tych 4000 obrotow silnik pracuje okropnie ,kopci ale po 4 tys juz jest dobrze (jakby odwrotnie niz na niskim cisnieniu paliwa)
wychodzi mi ze to kwestia sterownika - moze ktos to potwierdzic? |
|
Powrót do góry |
|
|
piohol
Auto Maniak
Dołączył: 09 Paź 2011 Posty: 2023 Skąd jesteś (miejscowość/region): Kępno, Wielkopolska Posiadane auto: Punto Evo
Piwa: 248/2
|
Wysłany: Pią 06 Maj 2016, 15:29 Temat postu: Re: "rozjechane mapy wtryskow" |
|
|
Jakieś błędy w sterowniku?
Jak pracują sondy?
Dolot szczelny?
Odłącz aku na kilka minut, po podłączeniu przełącz układ zasilania na benę i przejedź tylko na benie kilkanaście km napisz czy coś się zmieniło. _________________ Jeżeli pomogłem postaw piwo
Pozdrawiam Piotr |
|
Powrót do góry |
|
|
abrams
Dyskutant
Dołączył: 12 Paź 2007 Posty: 85
Piwa: 1/0
|
Wysłany: Pią 06 Maj 2016, 21:05 Temat postu: |
|
|
juz 2,3 lata temu bylem w aso i nie dalo sie podlaczyc do sterownika nie wiadomo czemu -
spalanie i praca na gazie w normie wiec sonda ,dolot sa ok
w ogole ciekawe jest ze na niskim cisnieniu paliwa - silnik pracuje w miare dobrze do 4k rpm gdzie jest odcinka
a na dobrym cisnieniu paliwa odwrotnie kuleje do 4 krpm ( nie ma tej odcinki) a powyzej 4 krpm pracuje juz dobrze |
|
Powrót do góry |
|
|
arkady4
Auto Maniak
Dołączył: 14 Gru 2008 Posty: 512 Skąd jesteś (miejscowość/region): O-le Posiadane auto: PASSAT 2,0, AUDI 1,8
Piwa: 34/4
|
Wysłany: Sob 07 Maj 2016, 11:01 Temat postu: |
|
|
Jaki jest sterownik silnika 1AB czy 49F ? pierwszy był montowany za schowkiem w kabinie ,drugi w komorze silnika i był nadwrażliwy na LPG ,po prostu rozjeżdżały się parametry podczas pracy na LPG i właśnie się tak zachowywał wówczas .Pomagało przeważnie odłączenie akumulatora tak jak kolega piohol wyżej napisał. |
|
Powrót do góry |
|
|
abrams
Dyskutant
Dołączył: 12 Paź 2007 Posty: 85
Piwa: 1/0
|
Wysłany: Sob 07 Maj 2016, 12:55 Temat postu: |
|
|
sterownik jest za schowkiem pasazera w kabinie -
resetowanie - chyba jest bez zmian - wieksze zanczenie ma wydaje sie temperatura - im jest chlodniej na dworze i silnik zimny tym jest lepiej
roznica sa jeszcze wtryskiwacze benzyny - ale jak pisalem na niskim cisnieniu paliwa jest w miare dobrze |
|
Powrót do góry |
|
|
Reklama
|
Wysłany: Sob 07 Maj 2016, 12:55 Temat postu: reklama |
|
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
arkady4
Auto Maniak
Dołączył: 14 Gru 2008 Posty: 512 Skąd jesteś (miejscowość/region): O-le Posiadane auto: PASSAT 2,0, AUDI 1,8
Piwa: 34/4
|
Wysłany: Sob 07 Maj 2016, 21:03 Temat postu: |
|
|
No to jest AB jemu raczej nie pomaga odłączenie aku ,trzeba jakoś się podłączyć i zrobić reset parametrów ,no chyba że sam sterownik jest uwalony ... może wysłac do sprawdzenia ,może "kocar" pomoże?
http://www.kocar.com.pl/oferta/ albo podmienić na próbę.
Może być jeszcze jedna opcja ,zatkane wtryskiwacze paliwowe,lub stare paliwo w zbiorniku. |
|
Powrót do góry |
|
|
abrams
Dyskutant
Dołączył: 12 Paź 2007 Posty: 85
Piwa: 1/0
|
Wysłany: Nie 08 Maj 2016, 07:59 Temat postu: |
|
|
paliwo nie jest stare - wtryskiwacze wydaja sie byc ok
podmiana sterownika nie tak latwo bo przeciez immo -
nie ma juz kogos kto mial wlasnie hopki z mapami wtryskow ? jakie sa wtedy dokladnie objawy? |
|
Powrót do góry |
|
|
arkady4
Auto Maniak
Dołączył: 14 Gru 2008 Posty: 512 Skąd jesteś (miejscowość/region): O-le Posiadane auto: PASSAT 2,0, AUDI 1,8
Piwa: 34/4
|
Wysłany: Nie 08 Maj 2016, 08:08 Temat postu: |
|
|
[quote="abrams"]paliwo nie jest stare - wtryskiwacze wydaja sie byc ok
podmiana sterownika nie tak latwo bo przeciez immo -
Przekładasz razem z centralką CODE ,klucz dawcy do antenki(zdjętej ze stacyjki) ,odpalasz swoim kluczem żaden problem |
|
Powrót do góry |
|
|
abrams
Dyskutant
Dołączył: 12 Paź 2007 Posty: 85
Piwa: 1/0
|
Wysłany: Nie 08 Maj 2016, 12:23 Temat postu: |
|
|
ale chcialbym miec jak najwiecej pewnosci ze to rzeczywiscie to
juz mam zapasowa cewke , silnik krokowy ,czujnik polozenia walu - dobrze ze chociaz tanio jest |
|
Powrót do góry |
|
|
|