munitalp
Dyskutant
Dołączył: 07 Lut 2011 Posty: 51 Skąd jesteś (miejscowość/region): Żory Posiadane auto: Hiena '98 1,4; Seat Toledo II '03 1.9 TDI 110KM
Piwa: 0/1
|
Wysłany: Wto 04 Sie 2015, 19:06 Temat postu: Na wyłączonym zapłonie działa krokowiec od LPG |
|
|
Witam, Mam od kilku dni mały problem, a mianowicie sytuacja zaczęła się jak pewnego wieczoru musiałem gdzieś pilnie wyjechać. Wsiadam do auta przekręcam kluczyk, kontrolki zgasły rozrusznik nawet nie zareagował. Myślę że zaśniedziałe klemy - akumulator pod pachę, do piwnicy wyczyściłem klemy, powrót do auta, przekręcam kluczyk, kontrolki przygasły, już zauważyłem, że akumulator rozładowany. Akumulator pod prostownik, następnego dnia po naładowaniu akumulatora, podpinam, odpalam auto, wydawało by się, że wszystko OK. Po kilku dniach nieużywania auta chciałem podjechać do sklepu. Sytuacja identyczna tyle że akumulator całkowicie rozładowany (nawet kontrolki się nie zaświeciły). Akumulator pod prostownik.
Następnego dnia myślę, trzeba zlokalizować winowajcę rozładowania akumulatora. Odpinam wszelakiego typu peryferia (CB, Radio, Ładowarkę USB, czujniki parkowania) choć nawet i zbędnie bo i tak wszystko miałem podpięte dopiero po zapłonie. Miernik w dłoń, ustawienie na amperomierz, klema od "-" podłączona do aku, miernik jako zamknięcie obwodu z plusem, obserwuje i widzę cykliczne pobieranie 0,4A prądu w odstępach około jednej minuty przez jakieś 5-10 sekund. Myślę co może pobierać taki prąc w takich przedziałach czasowych. Po kilku papierosach i nasłuchu komory silnika - winowajca znaleziony - A mianowicie silniczek krokowy od LPG (na przewodzie od zasilania gazem wtrysku). Dodam że sterownik to RAZMUS. Teraz pytania:
1) czy Silnik krokowy powinien działać pomimo wyłączonego zapłonu? (wydaje mi się, że nie)
2) jaka może być przyczyna działania tego silniczka? (przy wyłączonym silniku i zapłonie)
3) jak sprawdzić czy działa on poprawnie?
4) analogicznie podchodząc do tego, że silnikiem steruje centralka z LPG - może być uszkodzona?
Zatem jeżeli napisałem w złym dziale (choć LPG działa mi dobrze a problem dotyczy elektroniki) proszę o przeniesienie do odpowiedniego działu.
Ostatnio zmieniony przez munitalp dnia Sro 05 Sie 2015, 19:05, w całości zmieniany 1 raz |
|
mk0367
Auto Maniak
Dołączył: 20 Sty 2014 Posty: 859 Skąd jesteś (miejscowość/region): OLSZEWO-BORKI/OSTROŁĘKA Posiadane auto: Poprzedni Voyager 2.5 Pb+Lpg 1995...czarna perła obecnie voyager 2.4 Pb+Lpg 2000rok...chrysler PT 2.0 Pb +LPg 2001 rok.
Piwa: 60/1
|
Wysłany: Sro 05 Sie 2015, 23:39 Temat postu: |
|
|
Witam.
Zamontuj przekaźnik wyłącz-załącz do odcinania zasilanie centralki gazu, oczywiście "po stacyjce".Jeśli nie możesz znaleźć to znajdź kabelek-złodzieja prądu i daj na mim przekaźnik zasilany po zapłonie...w ten sposób odetniesz przejście prądu po wyłączeniu "stacyjki".
Pozdro. _________________ -POMAGAM ALE MYLIĆ SIĘ LUDZKA RZECZ-
Był voyager 2.5 Pb+Lpg 1995
Obecnie Chrysler Voyager 2.4 Pb+Lpg 2000
Chrysler PT 2.0 Pb+Lpg 2001
"Zpa" Instalator LPG marki STAG nr.ewid. 380/4
Tel 881969730 |
|