Problem z odpalaniem zafira A 2.0 dti 101 KM . 2005r

Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum.auto.com.pl Strona Główna -> Silnik Diesel -uklad chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Zoska2005

Czytelnik
Czytelnik


Dołączył: 27 Maj 2015
Posty: 4
Skąd jesteś (miejscowość/region): Białystok
Posiadane auto: Mercedes Vito mixto 116 CDI 2018
Piwa: 0/0
PostWysłany: Sro 27 Maj 2015, 12:46    Temat postu: Problem z odpalaniem zafira A 2.0 dti 101 KM . 2005r Odpowiedz z cytatem

Witam wszystkich:)a wiec jak w temacie mam problem z odpalaniem zoski, po nocy musze krecici pare razy(rozrusznik kreci) zeby silnik zaskoczyl ale zaskoczy na pare sekund i gasnie, po powtorzeniu krecenia odpalenie nastepuje( trwa to co prawda z minute) przejade powiedzmy z 10 km. zgasze samochod probuje go odpalic po 30 minutch +/- zapali za raz, troche dluzej juz nie...co sie z nim dzieje? Dodam ze nie ma szans na odpalenie na zimnym silniku bez uzycia pedalu gazu;/
Swiece ok,rozrusznik robiony,akumulator nowy,filtr paliwa tez i nic sie nie zmienilo....podlaczylismy kompa nie pokazuje zadnych bledów.
Ktos z Was ma jakies pomysly co sie dzieje????
bylem u jednego mechanika powiedzial ze pompa do regeneracji a ze jest dwuwtyczkowa to koszt kosmiczny;/
Myslicie ze dobrym pomyslem bedzie wybranie sie do serwisu boscha niech oni podlacza kompa?
bo ja kompletnie lewy jestem w mechanice;/
zoska 2005 rok 2.0dti przelatane 236 tys.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Transit 2

Auto Maniak
Auto Maniak


Dołączył: 25 Sty 2015
Posty: 2118
Skąd jesteś (miejscowość/region): Podlaskie
Posiadane auto: Peugeot 106, Ford mondeo, Transit, Mercedes sprinter, Opel Vectra 2.0 tdi. Obecnie posiadam Forda Transit 2.0 tdi 300 rok 2003., Peugeot 206 1.1 2002 rok, Citroen c5 2.0 hdi 2002 rok.
Piwa: 102/6
PostWysłany: Sro 27 Maj 2015, 15:28    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam.
Prawdopodobnie zapowietrza się układ paliwowy i tutaj trzeba szukać, a nie w pompie wtryskowej.
Podjedź do mechanika i niech sprawdzi szczelność układu paliwowego, bo na moje podejrzenie to paliwo się cofa do baku. Gdyby byłaby uszkodzona pompa wtryskowa lub sterownik, to byś w ogóle nie odpalił silnika. Lecz brak informacji na temat pracy silnika na wolnych obrotach oraz czy w trakcie jazdy nie szarpie?.






A ogólnie, to nie wiadomo jak się zwracać, ponieważ Zoska2005 to rodzaj żeński a więc na pewno jesteś męski( czyli niezły z ciebie laska Twisted Evil ).
_________________
Każda rada jest dobra, ale odpisanie jak zostało naprawione to też dobra rada.
Szczęśliwego Nowego Jorku.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Zoska2005

Czytelnik
Czytelnik


Dołączył: 27 Maj 2015
Posty: 4
Skąd jesteś (miejscowość/region): Białystok
Posiadane auto: Mercedes Vito mixto 116 CDI 2018
Piwa: 0/0
PostWysłany: Sro 27 Maj 2015, 16:05    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jezeli chodzi o prace silnika na wolnych obrotach to nie mam duzych zastrzezeń poniewaz pracuje równo i nic nie szarpie...
zapomnialem dodac ze po odpaleniu rzuca siwym dymem ale to trwa doslownie pare sekund i potem wszystko wraca do normy...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
maniu1

Przyjaciel Portalu
Przyjaciel Portalu


Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 442
Skąd jesteś (miejscowość/region): kiekrz/poznań
Posiadane auto: opel astra h 1,8 elegance 04' z18xe + LPG;ford fusion 1.4 16v '07
Piwa: 27/0
PostWysłany: Sro 27 Maj 2015, 17:15    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

najlepszym sposobem na sprawdzenie czy auto się zapowietrza jest pozostawienie go na noc na wzniesieniu przodem w dół. jeżeli po takim postoju zapali łatwiej niż poprzednio to masz odpowiedź. sprawdź wężyki przelewowe, trójniki na nich oraz obudowę filtra paliwa. może zauważysz jakieś przecieki lub wilgoć. przerabiałem to w mojej poprzedniej astrze z takim właśnie silnikiem i okazało się, że wężyki przelewowe i trójniki były nieszczelne.
_________________
rzeczy niemożliwe robię "od ręki", na cuda potrzebuję 7 dni
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Zoska2005

Czytelnik
Czytelnik


Dołączył: 27 Maj 2015
Posty: 4
Skąd jesteś (miejscowość/region): Białystok
Posiadane auto: Mercedes Vito mixto 116 CDI 2018
Piwa: 0/0
PostWysłany: Sro 27 Maj 2015, 17:44    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Przerabiałem juz wzniesienie, nie dalo zadnych rezultatów
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Reklama








Wysłany: Sro 27 Maj 2015, 17:44    Temat postu: reklama

Powrót do góry
Transit 2

Auto Maniak
Auto Maniak


Dołączył: 25 Sty 2015
Posty: 2118
Skąd jesteś (miejscowość/region): Podlaskie
Posiadane auto: Peugeot 106, Ford mondeo, Transit, Mercedes sprinter, Opel Vectra 2.0 tdi. Obecnie posiadam Forda Transit 2.0 tdi 300 rok 2003., Peugeot 206 1.1 2002 rok, Citroen c5 2.0 hdi 2002 rok.
Piwa: 102/6
PostWysłany: Sro 27 Maj 2015, 21:21    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nie zawsze sprawdza się zostawiając na wzniesieniu i jest to trochę błędne informacje.
Najlepszym rezultatem będzie wstawienie zaworka zwrotnego, między obudową filtra paliwa a zbiornikiem paliwa.
Jeśli tu zawiedzie, to należy szukać od filtra paliwa do pompy wtryskowej, być może przy samej filtrze paliwa na łączeniu się zapowietrza paliwo.(kiepskie połączenia mają na którym często nie zauważalne przyczyn zapowietrzania się paliwa). Na pompie wtryskowej jest również zawór podtrzymujący ciśnienie paliwa (sprawdź ten zawór), zawór jest przykręcony wraz z przewodem paliwa do pompy wtryskowej.( przykręcony na zwrotnym przewodzie paliwa).
Lecz z chwili dostania się powietrza czasem trudno odpalić silnik(niekiedy za 40 tym razem odpali silnik) ,lecz zalecane krótkimi odstępami odpalać silnika, ponieważ można uszkodzić sterownik pompy wtryskowej. ( powód: z chwili kręcenia tranzystor mocniej się nagrzewa co skutkuje przegrzania i awarii sterownika). W żadnym przypadku Plaka nie używaj, to też szkodzi dla sterownika pompy wtryskowej oraz na hol.




P.S. maniu1: Czy naprawdę nie wiesz do czego służy w komputerze Caps Lock?, to Ci podpowiem:Ten przycisk służy do użycia wielkiej litery(ZACZNIJ PISAĆ NA POCZĄTKU WIELKIE LITERY), to tylko pokazałem większe litery Wink .
_________________
Każda rada jest dobra, ale odpisanie jak zostało naprawione to też dobra rada.
Szczęśliwego Nowego Jorku.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Zoska2005

Czytelnik
Czytelnik


Dołączył: 27 Maj 2015
Posty: 4
Skąd jesteś (miejscowość/region): Białystok
Posiadane auto: Mercedes Vito mixto 116 CDI 2018
Piwa: 0/0
PostWysłany: Sro 27 Maj 2015, 23:53    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

OK,dzieki za informacje a powiedz mi czy normalny magik samochodowy sprawdzi mi szczelność tego układu paliwowego czy mam szukac jakiegos speca od "czegos" ? (i orientujesz sie moze jaki jest koszt tej usługi?)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Transit 2

Auto Maniak
Auto Maniak


Dołączył: 25 Sty 2015
Posty: 2118
Skąd jesteś (miejscowość/region): Podlaskie
Posiadane auto: Peugeot 106, Ford mondeo, Transit, Mercedes sprinter, Opel Vectra 2.0 tdi. Obecnie posiadam Forda Transit 2.0 tdi 300 rok 2003., Peugeot 206 1.1 2002 rok, Citroen c5 2.0 hdi 2002 rok.
Piwa: 102/6
PostWysłany: Czw 28 Maj 2015, 12:33    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dokładne sprawdzenie szczelność układu paliwowego, to dla dobrego mechanika nie powinno sprawiać problemu o ile ma wystarczające sprzęty i wiedzę( czasem nie wystarcza posiadać komplet kluczy i podnośnik do naprawy), lecz najlepszym rezultatem jak podjedziesz tam gdzie naprawiają pompy i wtryski. Koszty w zależności od usług, ponieważ jeśli zdecydujesz się na naprawę w tym warsztacie to za samo sprawdzenie nie pobierają koszty, chyba że Ciebie interesuje sprawdzenie to już inna sytuacja, bo są takie sytuacje na którym klient nie godzi się na naprawy a chce tylko sprawdzić, to pobierana kwota jest za samo sprawdzenie, lecz koszt jest nie wielki w stosunku do naprawy. A więc w Twoim przypadku nie powinno przekroczyć (250 zł w razie naprawy usterki).Chyba że masz większe usterki niż opisujesz, to też będzie brana pod uwagę związane kosztami, lecz nie sądzę że będzie większy, ponieważ miałem identyczny objaw na którym opisujesz.
A był nieszczelny filtr paliwa( łącznie z przewodami idące do obudowy filtra paliwa) oraz zakup nowej śruby zaworu zwrotnego na pompie wtryskowej. Również przydałoby się sprawdzenie w zbiorniku pływak, ponieważ posiada sitko zabezpieczające przed większymi zabrudzeniami, większość jej zanieczyszczeń to zalepione jakimś mazią co warto zajrzeć.
_________________
Każda rada jest dobra, ale odpisanie jak zostało naprawione to też dobra rada.
Szczęśliwego Nowego Jorku.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum.auto.com.pl Strona Główna -> Silnik Diesel -uklad chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy. Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group