światła przednie

Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum.auto.com.pl Strona Główna -> Porady, problemy techniczne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arkadiusz240

Czytelnik
Czytelnik


Dołączył: 17 Maj 2015
Posty: 7
Skąd jesteś (miejscowość/region): miastko
Posiadane auto: t4 95 rok 1.9D
Piwa: 0/0
PostWysłany: Nie 17 Maj 2015, 21:25    Temat postu: światła przednie Odpowiedz z cytatem

Witam! Wymieniłem kostkę przy żarówce w T4 ponieważ się stopiła. Kupiłem nową i podłączyłem pokolei kable żeby nie pomylić tak jak było oryginalnie. Co prawda kolory w nowej kostce miały inne kolory, dlatego robiłem kabel po kablu. Wydaje mi się teraz że z jednej strony mam krótkie światło a z drugiej długie(nowa kostka). Jak włączam długie to tak jakby na odwrót, z jednej długie z drugiej krótkie. Czy możliwe że w nowej kostce inaczej się podłącza kable? Proszę o wyrozumiałość bo jestem laikiem Smile
_________________
Arek


Ostatnio zmieniony przez Arkadiusz240 dnia Pon 18 Maj 2015, 07:13, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
DamianOl

Stały Bywalec
Stały Bywalec


Dołączył: 10 Lis 2014
Posty: 242
Skąd jesteś (miejscowość/region): Warmińsko-mazurskie
Posiadane auto: Astra H Z19DTJ 2005
Piwa: 15/6
PostWysłany: Nie 17 Maj 2015, 21:47    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witaj,
jeżeli Ciebie dobrze zrozumiałem, to na 99% masz żarówkę H4. Jeżeli oba włókna świecą, to wystarczy, byś przełożył jeden przewód z drugim(przewód świateł długich z przewodem świateł mijania). Po prostu pomyliłeś sięSmile Przewód masowy, zostaw w swoim miejscu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Arkadiusz240

Czytelnik
Czytelnik


Dołączył: 17 Maj 2015
Posty: 7
Skąd jesteś (miejscowość/region): miastko
Posiadane auto: t4 95 rok 1.9D
Piwa: 0/0
PostWysłany: Nie 17 Maj 2015, 23:00    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

hmmm... tylko który to masa? jaki kolor ma fabrycznie masa? czarny?
_________________
Arek
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
mustang1

Junior admin


Dołączył: 28 Wrz 2009
Posty: 7756
Skąd jesteś (miejscowość/region): Wielkopolska
Posiadane auto: Jeep Wrangler rubicon
Piwa: 335/31
PostWysłany: Pon 18 Maj 2015, 05:06    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Popraw temat
_________________

śmierć jeździ szybko, jedź szybciej to Cię nie dogoni
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
dziadek1

Auto Maniak
Auto Maniak


Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 2011
Skąd jesteś (miejscowość/region): Brzozów
Posiadane auto: Grand scenic 1,9 dci r 2006
Piwa: 166/1
PostWysłany: Pon 18 Maj 2015, 09:23    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Arkadiusz240 napisał:
hmmm... tylko który to masa? jaki kolor ma fabrycznie masa? czarny?

hmmm Smile bierze się próbówkę, wypina się kostkę, włącza się światła. Jeden kabelek od próbówki do masy drugi do styku w kostce. Tam gdzie zaświeci to jedno światło, zmiana na długie i znów gdzieś zaświeci. W tym trzecim masa.
Pozdrawiam
_________________
Pomogłem - napisz na koniec jak rozwiązałeś problem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Reklama








Wysłany: Pon 18 Maj 2015, 09:23    Temat postu: reklama

Powrót do góry
mirko75

Przyjaciel Portalu
Przyjaciel Portalu


Dołączył: 19 Cze 2011
Posty: 394
Skąd jesteś (miejscowość/region): śląsk
Posiadane auto: vw caddy 1,9 tdi 105 BJB 2005
Piwa: 18/3
PostWysłany: Wto 19 Maj 2015, 19:05    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

na bocznym konektorze jest masa a na którym to proste nawet bez miernika. H4 wystarczy zobaczyć do bańki szklanej do której nóżki schodzą się obydwa żarniki i ten wspólny to masa z długich i krótkich.
reszta analogowo podłączasz małym kabelkiem i widzisz które włókno się swieci. Prawdopodobnie górny płaski konektor czyli środkowy to od krótkich świateł czyli włókno z przesłona blaszaną taką małą. Następne włókno to długie niczym nie przysłonięte wewnątrz żarówki
pozdro
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Arkadiusz240

Czytelnik
Czytelnik


Dołączył: 17 Maj 2015
Posty: 7
Skąd jesteś (miejscowość/region): miastko
Posiadane auto: t4 95 rok 1.9D
Piwa: 0/0
PostWysłany: Wto 19 Maj 2015, 20:34    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Zrobiłem to poprostu wypinając kabelki z kostki przy żarówce żeby ich nie ucinać i metodą prób i błędów zamieniałem aż się udało. W każdym razie dziekuję za pomoc.

Jeszcze mam problem z klaksonem a mianowicie jest zwarcie i trąbi cały czas. jest jakieś newralgiczne miejsce gdzie może być to zwarcie? narazie nie miałem czasu za odkręcenie kierownicy. od razu mówię że kable w kierownicy nie są podłączone do przycisku klaksona i też trąbi Smile
_________________
Arek
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
mirko75

Przyjaciel Portalu
Przyjaciel Portalu


Dołączył: 19 Cze 2011
Posty: 394
Skąd jesteś (miejscowość/region): śląsk
Posiadane auto: vw caddy 1,9 tdi 105 BJB 2005
Piwa: 18/3
PostWysłany: Sro 20 Maj 2015, 19:44    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

cos się przetarło i dotyka masy . Sprawdziłbym jeszcze w skrzynce bezpiecznikowej przy kolanie czy jest tam wsadzony przekaźnik czy tylko zwora. Jeśli przekaźnik trzeba sprawdzić czy nie skleił. Najczęściej jednak w kierownicy ktoś źle przycisk poskładał lub sprężynka dystansowa uleciała i styka lub pierścień pod kierownicą .
pozdro
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Arkadiusz240

Czytelnik
Czytelnik


Dołączył: 17 Maj 2015
Posty: 7
Skąd jesteś (miejscowość/region): miastko
Posiadane auto: t4 95 rok 1.9D
Piwa: 0/0
PostWysłany: Sro 20 Maj 2015, 19:57    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

spróbuję znaleźć przekaźnik i sprawdzę... Jeśli nie to to zdejmę kierownicę. Dam znać jak coś już ustalę.
_________________
Arek
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Arkadiusz240

Czytelnik
Czytelnik


Dołączył: 17 Maj 2015
Posty: 7
Skąd jesteś (miejscowość/region): miastko
Posiadane auto: t4 95 rok 1.9D
Piwa: 0/0
PostWysłany: Sro 20 Maj 2015, 21:52    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Hmmm... Jakby to powiedzieć... Nie znalazłem przekaźnika ani czy jest zwora... Sad Ale znalazłem przyczynę zwarcia, a mianowicie pomiędzy kierownicą a przełącznikami świateł była jakaś blaszka ułamana z pierścienia kierownicy i stykała się gdzieś tam. Odkręciłem kierownicę wyciągnąłem intruza i działa jak należy Smile

Ogólnie mam jeszcze jedną rzecz do zrobienia ale nie będę zawracał głowy [cenzura]łami Smile

Dziękuję i pozdrawiam
_________________
Arek
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
czarny1x1x

Auto Maniak
Auto Maniak


Dołączył: 26 Sie 2010
Posty: 622
Skąd jesteś (miejscowość/region): norwegia
Posiadane auto: sharon 1,9tdi ston? Carawelle VR6 2800 benzyna,/2,5 TDI
Piwa: 32/4
PostWysłany: Pią 21 Sie 2015, 22:23    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

po to jest forum zeby zadawac pytania
Laughing
_________________
cos wymyślimy. żeby sztywna była furka to potrzebna jest rozpórka !!!!!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum.auto.com.pl Strona Główna -> Porady, problemy techniczne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group