Samoczynne wyłączanie gazu

Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum.auto.com.pl Strona Główna -> Instalacje LPG - IV generacja
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lysy19

Debiutant
Debiutant


Dołączył: 15 Wrz 2014
Posty: 42
Skąd jesteś (miejscowość/region): Stadomia Wierzchnia
Posiadane auto: Fiat Bravo 1.6 16v 1997r
Piwa: 0/3
PostWysłany: Czw 23 Kwi 2015, 16:46    Temat postu: Samoczynne wyłączanie gazu Odpowiedz z cytatem

Witam posiadam Fiata Bravo 1.6 16v 103KM instalacja gazowa sekwencyjna.
Problem polega na tym że gaz mi się wyłącza samoczynnie podczas jazdy na małych jak i dużych obrotach .
Przejrzałem kabelki ruszając kablem od czujnika ciśnienia gaz się rozłączał, 1 był naderwany, wtyczkę wymieniłem kabelki połączyłem ale nie pomogło. Byłem u gazownika to mi powiedział że najprawdopodobniej ten czujnik ciśnienia i koszt wymiany i przeglądnięcia wszystkich kabelków czy gdzieś nie jest naderwany bądź przetarty 220-250zł.

Jak już mi się ten gaz wyłączy to ponowne wyłączanie i włączanie gazu pomaga ale nie raz trudno ma zaskoczyć .. jak stanę zgaszę auto i odpalę to na gazie jedzie. I tak co kila - kilkanaście kilometrów. Uciążliwa sprawa.

Druga sprawa to obroty.. na wolnych działa ok ale jak mu trochę gaz wcisnę i trzymam to obroty raz zaniża raz zawyża normuje i falowanie obrotów np 2k -2,4-2k-2,4 itp. Mam do wymiany kable i święcę ale w tym miesiącu już nie dam rady tego zrobić chyba. Brak funduszy .. Ale takie pytanie czy te obroty mają coś do wyłączania się gazu ?? Na benzynie w sumie takiego czegoś nie zauważyłem.

Chciał bym się upewnić czy diagnoza gazowników jest trafna i czy kwota także nie jest przesadzona z góry dzięki za pomoc jak ktoś jakieś inne sugestie co do problemów to chętnie sprawdzę każdą podpowiedź. Pozdrawiam Smile

Jeszcze jedno pytanie;) Czy wyjdzie mi błąd tego czujnika ciśnienia (Map sensor) jak podjechał bym do normalnego mechanika który diagnozuje silniki ?? Nie chodzi mi teraz o gazownika . Tylko o takiego mechanik-elektryk czy też zwykły grzebek który czyta błędy ?

Przeniesiono. Pkt 8 RF.
Keram
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
mk0367

Auto Maniak
Auto Maniak


Dołączył: 20 Sty 2014
Posty: 859
Skąd jesteś (miejscowość/region): OLSZEWO-BORKI/OSTROŁĘKA
Posiadane auto: Poprzedni Voyager 2.5 Pb+Lpg 1995...czarna perła obecnie voyager 2.4 Pb+Lpg 2000rok...chrysler PT 2.0 Pb +LPg 2001 rok.
Piwa: 60/1
PostWysłany: Nie 26 Kwi 2015, 00:14    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam.
Za wyrzucanie gazu i wejście na pb odpowiada odpowiada wiele rzeczy i map sensor gazu też....ale może być także zabrudzony reduktor,połączenia elektryczne zaworu i wielozaworu,czujnik temperatury reduktora, nastawy programu sterownika itp.
Dlaczego gazownik nie wrzuci lapka z programem do auta i nie zrobi z Tobą trasy...przy wyrzucaniu na pb program wykaże przyczynę.....

Koszt map sensora gazu, zależnie od tego jaki masz to ok 160-180 zł.
Zwykły mechanik bez programu do kalibracji lpg,przy diagnozie map sensora gazu nie pomoże Ci.

Falowanie obrotów może mieć przyczynę w świecach i przewodach wn....ale także w parametrach programu lpg,wadliwych albo rozkalibrowanych wtryskach gazowych, złym doborze średnicy przelotu we wtryskiwaczu, zabrudzonym reduktorze, filtrach gazu itp.........
Dlaczego nie sprawdzisz parametrów programu? Ile lat i przebiegu ma instalacja,reduktor i wtryskiwacze?

Moja rada, dobry gazownik powinien pomóc rozwiązać twoje problemy....wystarczy trochę chęci...

Pozdro
_________________
-POMAGAM ALE MYLIĆ SIĘ LUDZKA RZECZ-

Był voyager 2.5 Pb+Lpg 1995

Obecnie Chrysler Voyager 2.4 Pb+Lpg 2000
Chrysler PT 2.0 Pb+Lpg 2001

"Zpa" Instalator LPG marki STAG nr.ewid. 380/4
Tel 881969730
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
lysy19

Debiutant
Debiutant


Dołączył: 15 Wrz 2014
Posty: 42
Skąd jesteś (miejscowość/region): Stadomia Wierzchnia
Posiadane auto: Fiat Bravo 1.6 16v 1997r
Piwa: 0/3
PostWysłany: Nie 26 Kwi 2015, 12:50    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Instalacja stara ;d 9 lat ma już reduktor nie wiem jaki jest ;d listwa wtryskowa to czerwony Valtek wymieniana była jakieś 8 miesięcy temu ;d
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
mk0367

Auto Maniak
Auto Maniak


Dołączył: 20 Sty 2014
Posty: 859
Skąd jesteś (miejscowość/region): OLSZEWO-BORKI/OSTROŁĘKA
Posiadane auto: Poprzedni Voyager 2.5 Pb+Lpg 1995...czarna perła obecnie voyager 2.4 Pb+Lpg 2000rok...chrysler PT 2.0 Pb +LPg 2001 rok.
Piwa: 60/1
PostWysłany: Pon 27 Kwi 2015, 09:01    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

lysy19 napisał:
Instalacja stara ;d 9 lat ma już reduktor nie wiem jaki jest ;d listwa wtryskowa to czerwony Valtek wymieniana była jakieś 8 miesięcy temu ;d




9 letni reduktor jeśli nie czyszczony to do czyszczenia i regeneracji membrany itp.
Po za tym instalacja po takim czasie użytkowania wymaga przeglądu a map sensor gazu ma prawo zepsuć się.
Jaki masz reduktor i sterownik gazu?

Podtrzymuję poprzednie wymagany dobry gazownik który przyłoży się do instalacji.
Valteki mimo że maja 8 miesięcy,zależnie od przebiegu w km i jeśli duży mogą wymagać regulacji skoku tłoczka.
_________________
-POMAGAM ALE MYLIĆ SIĘ LUDZKA RZECZ-

Był voyager 2.5 Pb+Lpg 1995

Obecnie Chrysler Voyager 2.4 Pb+Lpg 2000
Chrysler PT 2.0 Pb+Lpg 2001

"Zpa" Instalator LPG marki STAG nr.ewid. 380/4
Tel 881969730
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
lysy19

Debiutant
Debiutant


Dołączył: 15 Wrz 2014
Posty: 42
Skąd jesteś (miejscowość/region): Stadomia Wierzchnia
Posiadane auto: Fiat Bravo 1.6 16v 1997r
Piwa: 0/3
PostWysłany: Pon 27 Kwi 2015, 22:24    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

reduktor to raczej 9 lat nie ma ;d po jak u gazownika byłem ostatnio jak mi w aucie gazem śmierdziało to mi powiedział że już był wymieniany ;d ale kiedy nie pytajcie bo auto mam od 8-9 miesięcy.
Na ej listwie wtryskowej zrobiłem max 10tys km.
Co do sterownika to na sterowniku pisze zavoli. Reduktor nie wiem bo w dupnym miejscu trochę umiejscowiony i nie mogę ogarnąć jaki jest Wink

Co do regeneracji reduktora to orientujesz się ile za takie coś wołają ??
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Keram2504
Moderator

Auto Maniak
Auto Maniak


Dołączył: 17 Kwi 2010
Posty: 5398
Skąd jesteś (miejscowość/region): Mazowsze
Posiadane auto: Mercedes A-140 2000 Gaz Prins
Piwa: 192/110
PostWysłany: Pon 27 Kwi 2015, 22:31    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Musisz zerknąć ile kosztuje zestaw naprawczy reduktora, filterki też nowe. Musisz znać typ, plus robocizna z regulacją. To już kwestia mechanika ile sobie zażyczy za to dzieło.
_________________
Rozwiązałeś problem? Odpisz. Inni będą Ci wdzięczni.
Konstytucja gwarantuje wolność wypowiedzi, ale nie gwarantuje wolności po wypowiedzi.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum.auto.com.pl Strona Główna -> Instalacje LPG - IV generacja Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group