gorący kabel


Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum.auto.com.pl Strona Główna -> Elektronika/Elektryka/Komunikaty.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Grzesiek1110

Debiutant
Debiutant


Dołączył: 22 Mar 2015
Posty: 10
Skąd jesteś (miejscowość/region): Belgia, Lommel
Posiadane auto: Opel Zafira 1.9 cdti 2008r.
Piwa: 0/1
PostWysłany: Nie 22 Mar 2015, 14:01    Temat postu: gorący kabel Odpowiedz z cytatem

Witam, niedawno kupiłem Zafirę 1.9 2008r. i dziś zauważyłem że kabel od akumulatora(dodatni) jest bardzo gorący aż parzy a otulina od tego kabla jest już nadpalona mimo to wszystko działa. Myślę że nie jet to normalne wiec ma ktoś pomysł co może być przyczyną tego nagrzewana kabla?? Pozdrawiam i czekam na opinie
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
NED
Moderator

Auto Maniak
Auto Maniak


Dołączył: 15 Mar 2010
Posty: 3511
Skąd jesteś (miejscowość/region): Podkarpacie
Posiadane auto: Seat Toledo Signo 1,820v+lpg 99 Peugeot 106 1,1 97r. r
Piwa: 191/38
PostWysłany: Nie 22 Mar 2015, 14:28    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam.
W pierwszej kolejności do sprawdzenia i oczyszczenia klemy , a także połączenia masowe.
_________________
Nie ma trudnych pytań , trudne są tylko odpowiedzi.
NED
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość gadu-gadu Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Transit 2

Auto Maniak
Auto Maniak


Dołączył: 25 Sty 2015
Posty: 2118
Skąd jesteś (miejscowość/region): Podlaskie
Posiadane auto: Peugeot 106, Ford mondeo, Transit, Mercedes sprinter, Opel Vectra 2.0 tdi. Obecnie posiadam Forda Transit 2.0 tdi 300 rok 2003., Peugeot 206 1.1 2002 rok, Citroen c5 2.0 hdi 2002 rok.
Piwa: 102/6
PostWysłany: Nie 22 Mar 2015, 15:39    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam.
Tak jak kolega NED pisze.

A moje pytanie: jak długo rozrusznikiem kręcisz żeby odpalić silnik?
Zbyt długo kręceniem rozrusznikiem: Plusowy przewód będzie również się nagrzewał i to dość mocno.
Jeżeli tak jest, to podejrzewam że masz trudności odpalenia silnika szczególnie na zimnym silniku.
_________________
Każda rada jest dobra, ale odpisanie jak zostało naprawione to też dobra rada.
Szczęśliwego Nowego Jorku.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Grzesiek1110

Debiutant
Debiutant


Dołączył: 22 Mar 2015
Posty: 10
Skąd jesteś (miejscowość/region): Belgia, Lommel
Posiadane auto: Opel Zafira 1.9 cdti 2008r.
Piwa: 0/1
PostWysłany: Nie 22 Mar 2015, 17:24    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Pali od razu wiec to raczej nie to
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Grzesiek1110

Debiutant
Debiutant


Dołączył: 22 Mar 2015
Posty: 10
Skąd jesteś (miejscowość/region): Belgia, Lommel
Posiadane auto: Opel Zafira 1.9 cdti 2008r.
Piwa: 0/1
PostWysłany: Nie 22 Mar 2015, 17:40    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

klemy sprawdzone a gdzie jest podłaczona masa do karoserii bo musze przyznac ze nie moge znależć
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Reklama








Wysłany: Nie 22 Mar 2015, 17:40    Temat postu: reklama

Powrót do góry
dziadek1

Auto Maniak
Auto Maniak


Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 2011
Skąd jesteś (miejscowość/region): Brzozów
Posiadane auto: Grand scenic 1,9 dci r 2006
Piwa: 166/1
PostWysłany: Nie 22 Mar 2015, 20:14    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Chodzi Ci o ten od akumulatora do rozrusznika ? Grzeje się to gdzie jest za mały przekrój przewodu w stosunku do natężenia prądu. Może przewód jest nie oryginalny ? Może nadpalony albo naderwany w środku pod izolacją ? Ja bym ten przewód wymienił. Akurat w tym wypadku uważam, że masy nie mają na to wpływu. Wtedy grzały by się masy. Jak Ci się chce motać, to możesz dołożyć na próbę drugi i przestanie się grzać.
Pozdrawiam
_________________
Pomogłem - napisz na koniec jak rozwiązałeś problem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Grzesiek1110

Debiutant
Debiutant


Dołączył: 22 Mar 2015
Posty: 10
Skąd jesteś (miejscowość/region): Belgia, Lommel
Posiadane auto: Opel Zafira 1.9 cdti 2008r.
Piwa: 0/1
PostWysłany: Nie 22 Mar 2015, 22:02    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jutro sprawdzę co będzie się działo jak podłącze dodatkowy kabel miedzy aku a rozrusznik
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Grzesiek1110

Debiutant
Debiutant


Dołączył: 22 Mar 2015
Posty: 10
Skąd jesteś (miejscowość/region): Belgia, Lommel
Posiadane auto: Opel Zafira 1.9 cdti 2008r.
Piwa: 0/1
PostWysłany: Pon 23 Mar 2015, 22:52    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

sprawdzałem co sie stanie po podłaczeniu drugiego przewodu między aku a rozrusznik i nic nadal grzeje sie ten przyewód co wczesniej tylko z tego co zauważylem ten przewód co sie grzeje nie idzie do rozrusznika bo tam idzie ten grubszy przewód a mi sie grzeje ten cienki wiec nadal jestem w punkcie wyjscia???
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Grzesiek1110

Debiutant
Debiutant


Dołączył: 22 Mar 2015
Posty: 10
Skąd jesteś (miejscowość/region): Belgia, Lommel
Posiadane auto: Opel Zafira 1.9 cdti 2008r.
Piwa: 0/1
PostWysłany: Pon 23 Mar 2015, 22:54    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

a do czego jest podłączony ten cienki przewód???
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
dziadek1

Auto Maniak
Auto Maniak


Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 2011
Skąd jesteś (miejscowość/region): Brzozów
Posiadane auto: Grand scenic 1,9 dci r 2006
Piwa: 166/1
PostWysłany: Pon 23 Mar 2015, 23:10    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Fajnie opisujesz kable Smile Nie pamiętam, najpewniej idzie do bezpieczników, albo do alternatora. Obojętnie gdzie idzie to go jak najszybciej wymień i to najlepiej na grubszy, bo nim idzie chwilowo nawet 100A jak w małej spawarce, a sytuacja może się tylko pogarszać. Możesz w najlepszym wypadku spalić wiązkę, a w gorszym auto. A nie padła Ci czasem 1 cela w akumulatorze ? Zmierz też napięcie na akumulatorze jak zgasisz silnik i autko chwilę postoi.
Pozdrawiam
_________________
Pomogłem - napisz na koniec jak rozwiązałeś problem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Grzesiek1110

Debiutant
Debiutant


Dołączył: 22 Mar 2015
Posty: 10
Skąd jesteś (miejscowość/region): Belgia, Lommel
Posiadane auto: Opel Zafira 1.9 cdti 2008r.
Piwa: 0/1
PostWysłany: Wto 24 Mar 2015, 13:48    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wczoraj sprawdzałem ładowanie i gdy dotykał tego gorącego przewodu bo otulina jest przerwana to było 13.99 a gdy dotknolem samego aku spadalo do 13 wiec dziś wezmę aku od laguny 1.9 dci i zobaczymy co będzie się działo a przewód i tak już do wymiany. P.S. Ze wsi jestem i dlatego tak pisze
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
dziadek1

Auto Maniak
Auto Maniak


Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 2011
Skąd jesteś (miejscowość/region): Brzozów
Posiadane auto: Grand scenic 1,9 dci r 2006
Piwa: 166/1
PostWysłany: Wto 24 Mar 2015, 18:45    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Grzesiek1110 napisał:
P.S. Ze wsi jestem i dlatego tak pisze

Z Twojego opisu wynikało, że chodzi o ten najgrubszy . Very Happy
Zmierz napięcie tak jak Ci pisałem, na biegunach akumulatora, 15 min po zgaszeniu silnika, a innymi akumulatorami się nie baw.
Pozdrawiam
_________________
Pomogłem - napisz na koniec jak rozwiązałeś problem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Transit 2

Auto Maniak
Auto Maniak


Dołączył: 25 Sty 2015
Posty: 2118
Skąd jesteś (miejscowość/region): Podlaskie
Posiadane auto: Peugeot 106, Ford mondeo, Transit, Mercedes sprinter, Opel Vectra 2.0 tdi. Obecnie posiadam Forda Transit 2.0 tdi 300 rok 2003., Peugeot 206 1.1 2002 rok, Citroen c5 2.0 hdi 2002 rok.
Piwa: 102/6
PostWysłany: Wto 24 Mar 2015, 19:42    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Sprawdziłbym świece żarowe szczególnie instalacji, spróbuj odłączyć przewody od świec żarowych. Lecz ten cienki przewód to idzie do alternatora ale również zależy co ma podłączone jeszcze do akumulatora. Najlepszym rozwiązaniem będzie jak kolega zdjęcie zrobi i je wstawi na forum, co będzie bardziej realnej odpowiedzi co to za przewód.
_________________
Każda rada jest dobra, ale odpisanie jak zostało naprawione to też dobra rada.
Szczęśliwego Nowego Jorku.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Grzesiek1110

Debiutant
Debiutant


Dołączył: 22 Mar 2015
Posty: 10
Skąd jesteś (miejscowość/region): Belgia, Lommel
Posiadane auto: Opel Zafira 1.9 cdti 2008r.
Piwa: 0/1
PostWysłany: Wto 24 Mar 2015, 21:07    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

witam ponownie, i zrobiłem jak pisałem wcześniej wymieniłem aku i po uruchomieniu silnika przewód nadal sie grzal ale gdy przejechałem ok. 30 km okazało sie że wszystko wróciło do normy(wcześniej nie miał to znaczenia jaki dystans przejadę) oby to nie było chwilowe sprawdze jeszcze rano na nie rozgrzanym silniku i postaram sie o zdjęcie
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Grzesiek1110

Debiutant
Debiutant


Dołączył: 22 Mar 2015
Posty: 10
Skąd jesteś (miejscowość/region): Belgia, Lommel
Posiadane auto: Opel Zafira 1.9 cdti 2008r.
Piwa: 0/1
PostWysłany: Sro 25 Mar 2015, 21:27    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

no i niestety nadal bez zmian przewod nadal sie grzej ale do momentu rozgrzania silnika czyli jakies 10 mimut nie wiem jak by to wyglądało na dłuzszej trasie. Byłem dzis w serwisie mechanik tylko rzucił okiem i stwierdził ze to alternator bo ten przewód do niego prowadzi. Co najlepsze powiedzieli mi ze mogą mi tylko wymienic na nowy co kosztuje razem z robotą 1100e. a tu za tydzien 1000 km do przejechania.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum.auto.com.pl Strona Główna -> Elektronika/Elektryka/Komunikaty. Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group