Wymiana skrzynii auto na manuala w Traficu 2.5


Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum.auto.com.pl Strona Główna -> Porady, problemy techniczne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
TomekTraffic

Dyskutant
Dyskutant


Dołączył: 06 Sty 2017
Posty: 58
Skąd jesteś (miejscowość/region): Zachodniopomorskie
Posiadane auto: Renault Traffic Generation 2,5 2006 r. automat kiedyś, już manual :-)
Piwa: 0/1
PostWysłany: Pon 08 Maj 2017, 19:00    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dlatego postanowiłem naprawić automat bo te 4500 zł. mnie odstraszyło. Co by nie mówić 2000 zł. to kupa kasy jak za dwa dni roboty (myślę, że jeśli wykonałeś już kilka takich przekładek to w jeden dzień się wyrabiasz) i jeszcze zarabiasz nie mało na częściach. Gdyby cena była w granicach 3500 zł. to bym się nie zastanawiał z naprawą tego ustrojstwa tylko bym wywalił i pozbył się problemu. Nie obraź się ale taka cena to lekka przesada bo tam żadnej magii nie ma szczególnie dla osoby która miała styczność z elektroniką renault. Mechanika prosta sprawa, części używane jak i nowe ogólnie dostępne. Tyle tego jeździ, że zawsze można u kolegi podejrzeć co jak powinno iść w oryginale. Jeśli kiedyś zmienisz cenę usługi na bardziej przystępną to nie wykluczam, że sam u ciebie wyląduję za jakiś czas. Pozdrawiam.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
wojtekcichy

Auto Maniak
Auto Maniak


Dołączył: 04 Lis 2011
Posty: 1045
Skąd jesteś (miejscowość/region): łomża
Posiadane auto: crafter 2.5 11 BMW F10 12
Piwa: 60/3
PostWysłany: Pon 08 Maj 2017, 21:55    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

czyli mocowanie linek z pk6 nie pasuje na pa0? ciekawe, moze moja byla niezwykla...
wybierak jest prosty jak je..nie wywalasz ten z automata poprzez wybicie rorki klinujacej i wsadzasz z wyjsciem na linke, zbiorniczek plynu hamulcowego ma gotowe wyjscie na pompke sprzegla, wystarczy przeciac wyjscie ale wiem ze sa fachowcy ktorzy wymieniaja cale servo bo zbiorniczek nie taki
kontrolka od skrzyni? jak ma sie zaswiecic jesli wywalisz sterownik? obroty musza opadac jesli wsadzisz czujnik nad sprzeglem, to samo tyczy sie tempomatu
co do drociarskiego wlacznika swiatel wstecznych to nie wiem w czym problem, na takiej samej zasadzie dziala czujnik sprzegla, hamulca, rekaw i kilka innych,
co do ceny to nie orietuje sie jakie sa ceny vanow w zlotowkach ale trzeba miec naje....ne w glowie zeby oddac 4 patyki za takiego swapa albo sentyment do auta
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
trafbiuro

Debiutant
Debiutant


Dołączył: 04 Gru 2009
Posty: 45
Skąd jesteś (miejscowość/region): Leszno wlkp.
Posiadane auto: trafic, vivaro, master
Piwa: 2/0
PostWysłany: Pon 08 Maj 2017, 23:53    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wojtek, skrzynia PK występowała w autach do 2006 później jest PF i takie auta przeważnie robimy. Sterownik skrzyni wywalasz a co z błędem we wtrysku? Jak zrobisz kiedyś np. Trafica z 2010 w górę z nową deska to zrozumiesz o czym mówię. Tomek, moja cena, zgodnie z zasadami allegro jest cena brutto czyli netto wynosi tyle ile chcesz zapłacić.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość skype status Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
TomekTraffic

Dyskutant
Dyskutant


Dołączył: 06 Sty 2017
Posty: 58
Skąd jesteś (miejscowość/region): Zachodniopomorskie
Posiadane auto: Renault Traffic Generation 2,5 2006 r. automat kiedyś, już manual :-)
Piwa: 0/1
PostWysłany: Wto 09 Maj 2017, 01:00    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Szkoda, że jak w styczniu kupiłem mojego i do was dzwoniłem z pytaniem skąd ta cena i czy nie da rady zrobić taniej to usłyszałem, że taka jest cena i już. Wtedy 3500 zł. dałbym w ciemno dla świętego spokoju bo myślałem, że jest tam jakaś kosmiczna technologia i trzeba odprawić jakieś czary. Dziś jak już wiem co jest do wymiany to już bym się grubo zastanowił. Co do wymiany obudowy to myślę, że na początek lepiej zrobić to na mikro włączniku bo wiadomo jaką renomę mają te skrzynie, może paść w każdej chwili. Ze względów finansowych dopiero przy naprawie skrzyni wymieniłbym obudowę z czujnikiem jak fabryka przykazała. Myślę, że 1000 zł robocizna i 1500 zł części z wymianą obudowy to jest uczciwa cena za taką przeróbkę u kogoś kto się czymś takim zajmuje na co dzień i jeszcze zarabia na swoich częściach. Ale to jest tylko moje zdanie i mogę się mylić, choć na pewno 1000 zł. za dzień pracy to nie mało.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
wojtekcichy

Auto Maniak
Auto Maniak


Dołączył: 04 Lis 2011
Posty: 1045
Skąd jesteś (miejscowość/region): łomża
Posiadane auto: crafter 2.5 11 BMW F10 12
Piwa: 60/3
PostWysłany: Wto 09 Maj 2017, 02:21    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

niewiem Trafbiuro jak jest w rocznikach od 11 w gore bo 2.5 klepali do 11 a pozniej m9r ktory bardziej mnie przerazal niz f9q wiec sie nie zaglebialem nigdy w jego specyfikacje, w kazdym badz razie g9u bez znaczenia czy 630 czy 730 jest do zrobienia bez grubszych ingerencji
pol automat z g9u bo o tym silniku mowa ma tylko pa6 i pa0
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Reklama








Wysłany: Wto 09 Maj 2017, 02:21    Temat postu: reklama

Powrót do góry
trafbiuro

Debiutant
Debiutant


Dołączył: 04 Gru 2009
Posty: 45
Skąd jesteś (miejscowość/region): Leszno wlkp.
Posiadane auto: trafic, vivaro, master
Piwa: 2/0
PostWysłany: Wto 09 Maj 2017, 10:18    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Bez zmiany obudowy nie da się tego zrobić porządnie. Raz, jak wiadomo, nie ma włącznika wstecznego, dwa tak jak pisałem wcześniej nie da się bez jakiś kombinacji (często widywałem trytki) zamontować blachę do linek, po prostu brakuje otworu w obudowie. Widziałem już takie auta po przeróbkach jakie proponujecie. Wasze auta, i macie do tego prawo. Ostatnie zdanie co do mojej ceny weźcie pod uwagę dodatkowo koszt demontażu skrzyni, wymiany obudowy i zmiany mapy wtrysku to już daje minimum 1500zł do tego nowa pompka sprzęgła + przewód do wysprzęglika to kolejne 400 zł no i pozostałe części. Nie zakładajcie, że wszystko jest robione na używanych częściach. Myślę że dalsza dyskusja na temat ceny nic nie wnosi do tematu i jeżeli macie ochotę na samodzielne przerabianie swojego auta to róbcie, a mówienie, że ktoś ma naj****e w głowie bo chce mieć profesjonalnie i z gwarancją zrobione auto jest delikatnie mówiąc nie na miejscu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość skype status Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
TomekTraffic

Dyskutant
Dyskutant


Dołączył: 06 Sty 2017
Posty: 58
Skąd jesteś (miejscowość/region): Zachodniopomorskie
Posiadane auto: Renault Traffic Generation 2,5 2006 r. automat kiedyś, już manual :-)
Piwa: 0/1
PostWysłany: Wto 09 Maj 2017, 18:20    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jeśli to ma tyle kosztować to rozpisz co trzeba wymienić i koszt tych części, może my coś pomijamy? Policzymy, porównamy i się okaże czy jest to dobra cena za taką usługę? Bo jak na razie to liczysz tak jakby każdą część prac wykonywało się w osobnym warsztacie a nie u jednego gościa co robi to kompleksowo i wszystko ma przygotowane do takiej przekładki. Bo teraz to piszesz tak jak kiedyś jeden mechanik miał mi stacyjkę wymienić i twierdził, że to będzie 200 zł bo to cały dzień roboty a jak ja mu powiedziałem, że już ja wyciągałem w 10 min. tylko teraz nie mogę bo mam wybity nadgarstek i niech mi takich kitów nie wciska to skończyło się na 30 zł. na poczekaniu. Takie czary mary. Nikt nie wyda 4500 zł w samochód warty 12000 zł. A co do obudowy to uchwyt mocowania linek można przyspawać za parę groszy bez straty na jakości. Ps u nas za wyciągnięcie skrzyni biorą 400 zł a ile może wziąć skrzyniowiec (zakładając, że będzie taka potrzeba) za weryfikację i wymianę obudowy? 100-200 zł nie więcej i na tym kończy się ciężka robota, resztę to można samemu pod blokiem przełożyć. Nie pisz, że rozmowa jest bezcelowa bo jak na razie nie uzasadniłeś ceny tej usługi u ciebie?
"Wasze auta, i macie do tego prawo. Ostatnie zdanie co do mojej ceny weźcie pod uwagę dodatkowo koszt demontażu skrzyni, wymiany obudowy i zmiany mapy wtrysku to już daje minimum 1500zł do tego nowa pompka sprzęgła + przewód do wysprzęglika to kolejne 400 zł no i pozostałe części." Dalej tu nie widzę tych 4500 zł. tylko jakieś czary mary.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
trafbiuro

Debiutant
Debiutant


Dołączył: 04 Gru 2009
Posty: 45
Skąd jesteś (miejscowość/region): Leszno wlkp.
Posiadane auto: trafic, vivaro, master
Piwa: 2/0
PostWysłany: Wto 09 Maj 2017, 22:36    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Z tym spawaniem to chyba przesadziłes. No chyba ze przed blokiem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość skype status Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
TomekTraffic

Dyskutant
Dyskutant


Dołączył: 06 Sty 2017
Posty: 58
Skąd jesteś (miejscowość/region): Zachodniopomorskie
Posiadane auto: Renault Traffic Generation 2,5 2006 r. automat kiedyś, już manual :-)
Piwa: 0/1
PostWysłany: Wto 09 Maj 2017, 22:53    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wojtek twierdzi, że w naszych nie trzeba nic dorabiać bo mocowania są. (zdziwiłbyś się co można zrobić pod blokiem jak przyszpili potrzeba) Nie zmieniaj tematu pisz co i jak będziemy liczyć. :lol:
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
wojtekcichy

Auto Maniak
Auto Maniak


Dołączył: 04 Lis 2011
Posty: 1045
Skąd jesteś (miejscowość/region): łomża
Posiadane auto: crafter 2.5 11 BMW F10 12
Piwa: 60/3
PostWysłany: Sro 10 Maj 2017, 01:34    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

napisz ktory otwor nie pasuje to moze zrozumiem gdzie robisz blad
Spawanie kolego to akurat jedno z najlebszych polaczen jakie jest mozliwe o ile wiesz jak sie posluzyc spawarka, pewnie mi nie uwierzysz ale rollsa spawa sie recznie i to konkretne elementy nosne a nie kawalek mocowania linek ktory i tak jest zgrzany z 2 elementow
4 paczki za silownik sprzegla i rorki? Moge ci gonic po 350 luka i w cenie wysle z uk
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
trafbiuro

Debiutant
Debiutant


Dołączył: 04 Gru 2009
Posty: 45
Skąd jesteś (miejscowość/region): Leszno wlkp.
Posiadane auto: trafic, vivaro, master
Piwa: 2/0
PostWysłany: Sro 10 Maj 2017, 09:28    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Błędem było to, że wdałem się w nic nie dającą dyskusję, bo jak się uprzeć to przecież można wszystko (spawać, wiercić, gwintować, kleić). Tylna obudowa z automatu nie ma otworu na mocowanie blachy od linek, i czujnik wstecznego i koniec. Więcej nie będę tego wyjaśniał. Kilka postów wyżej, kolega Tomasz bał się wymiany obudowy, a teraz dopuszcza możliwość spawania stali z aluminium, w skrzyni, gdzie mogą być łożyska z koszyczkami z tworzywa.
W swoim aucie możecie sobie na to pozwolić, ja klientowi nie mogę czegoś takiego zrobić.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość skype status Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
wojtekcichy

Auto Maniak
Auto Maniak


Dołączył: 04 Lis 2011
Posty: 1045
Skąd jesteś (miejscowość/region): łomża
Posiadane auto: crafter 2.5 11 BMW F10 12
Piwa: 60/3
PostWysłany: Sro 10 Maj 2017, 12:35    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Zle zrozumiales, on chcial spawac mocowani by zmienic jego kostrukcje tak by pasowalo, jasne ze niemozna laczyc 2 roznych metali za pomoca spawania, sa wyjatki ale napewno nie alu ze stala
Tak myslalem ze nie mozesz ogarnac tylnego mocowania
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
TomekTraffic

Dyskutant
Dyskutant


Dołączył: 06 Sty 2017
Posty: 58
Skąd jesteś (miejscowość/region): Zachodniopomorskie
Posiadane auto: Renault Traffic Generation 2,5 2006 r. automat kiedyś, już manual :-)
Piwa: 0/1
PostWysłany: Sro 10 Maj 2017, 16:29    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dokładnie, zresztą tam jest tyle połączeń gwintowanych a nawet te co zostaną po wykręceniu robota, że na pewno da się to estetycznie zrobić i ktoś kto oryginału nie widział to się nie połapie. Nie takie swapy ludzie robią i wygląda lepiej jak z fabryki. Co do spawania to z dużą dozą prawdopodobieństwa pewnie dało by się dorobić gniazdo na czujnik trzeba by tylko dwa kartery porównać. Głowice się spawa to i tą obudowę by napawał jak by była taka potrzeba. Przy twojej cenie to chyba jak bym całą skrzynię drugą kupił to by taniej wyszło. Jeśli dojdzie u mnie do swapu na manuala to opiszę to krok po kroku na forum dla potomności, choć mam nadzieję, że do tego nie dojdzie bo jednak automatem jeździ się wygodniej. Coraz bardziej nabieram przekonania, że ty sam tego nie wykonujesz, z uporem unikasz odpowiedzi o wymienianych podzespołach i ich cenach. Zresztą forum po to jest żeby się takimi informacjami dzielić i sobie pomagać, nie szukać klienta, a to czy ktoś będzie chciał to u ciebie przerobić a może sam to zrobić to już jego sprawa. Zresztą jak tak przeglądam forum to sam nieraz szukałeś pomocy i nikt za to od ciebie pieniędzy nie chciał.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
trafbiuro

Debiutant
Debiutant


Dołączył: 04 Gru 2009
Posty: 45
Skąd jesteś (miejscowość/region): Leszno wlkp.
Posiadane auto: trafic, vivaro, master
Piwa: 2/0
PostWysłany: Sro 10 Maj 2017, 22:21    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Tomek, czy ja chcę jakieś pieniądze od Ciebie? Zaproponowałem tylko swoją usługę. Czy to coś złego? Nie interesuje Cię moja oferta to nie korzystaj. Podpowiadam bezinteresownie jak nie zrobić fuszery, bo mam doświadczenie w temacie i wiem ze lepiej wymienić ta nieszczęsną obudowę i tyle. Co do ceny to mamy wolny rynek i czy coś jest drogie czy nie to właśnie rynek (popyt) reguluje. Równie dobrze możesz zająć się tematem Redbula i Tigera pierwszy od drugiego droższy 2x a smakują prawie tak samo. Ale jak wiadomo prawie robi różnicę. I właśnie ta różnica jest w mojej ofercie. Mam dla Ciebie propozycję, jeżeli będziesz potrzebował kiedyś taką usługę robotę zrobię Ci się gratis pod warunkiem że dostarczysz części według mojej listy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość skype status Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
arsen008

Stały Bywalec
Stały Bywalec


Dołączył: 03 Mar 2011
Posty: 140
Skąd jesteś (miejscowość/region): Gorlice
Posiadane auto: Doblo 1.9 JTD 2006 + Trafic 2.5 dci automat
Piwa: 3/3
PostWysłany: Sro 10 Maj 2017, 22:56    Temat postu: robot Odpowiedz z cytatem

Mi też przeróbka chodziła po głowie ale fuszerka odpada , stanie w tunelu w Szwajcarii i jestem bankrutem . Robot na dzień dzisiejszy pracuje ale ja mam pytanie czy jest w Polsce serwis który naprawia-regeneruje te roboty ( nie licząc tego z Elbląga ) Jeśli regeneracja robota kosztowała by nawet 2500 zł to po jaką cholerę pchać się w koszty ??
trafbiuro czy wy wykonuje naprawy takich robotów ?? czy tylko zmiana na manuala . Moje auto jest warte 14 tys zł wydatek 4,5 tys zł mija się z celem .
Szukam kogoś kto mi naprawi takiego robota w razie czego. Ale takiego gościa który nie będzie się uczył tylko konkretnie naprawi . Sam jakieś pojecie mam o mechanice ale nie mam czasu dochodzić co i jak działa w tym robocie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum.auto.com.pl Strona Główna -> Porady, problemy techniczne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
Strona 3 z 5

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group