Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jassy
Czytelnik
Dołączył: 12 Lut 2015 Posty: 2 Skąd jesteś (miejscowość/region): szczecin Posiadane auto: corsa d + lpg, 2012
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Czw 12 Lut 2015, 20:16 Temat postu: A12XER- samoistnie wyłacza lpg i przełacza na benzynę |
|
|
Witam,
Od kilku miesięcy jestem, właścicielką opla corsy (2012) z fabrycznym lpg (przebieg 36 tys).Czasami kiedy jadę, samochód sam przełącz się z gazu na benzynę. Nie ma żadnej reguły, kiedy to się dzieje. Auto ma wymienione oba filtry gazu, analiza spalin ok. Na komputerze wyrzuciło 3 błedy P01A6; P01A9; P01B7. Czy ktoś mógłby pomóc mi je rozszyfrować i podsunąć pomysł co robić dalej?
Z góry dziękuję |
|
Powrót do góry |
|
|
Keram2504 Moderator
Auto Maniak
Dołączył: 17 Kwi 2010 Posty: 5434 Skąd jesteś (miejscowość/region): Mazowsze Posiadane auto: Mercedes A-140 2000 Gaz Prins
Piwa: 194/114
|
Wysłany: Czw 12 Lut 2015, 21:02 Temat postu: |
|
|
Witaj na forum.
Jaka instalacja? KME DIEGO? czy Landi>
Jaki masz przebieg autka?
Może podjedź do gazowników. Najszybciej Ci zbadają. Może być walnięty sterownik, przetarte kabelki, brak masy, zasyfiały parownik.
Temat przenoszę na instalacje gazowe. _________________ Rozwiązałeś problem? Odpisz. Inni będą Ci wdzięczni.
Konstytucja gwarantuje wolność wypowiedzi, ale nie gwarantuje wolności po wypowiedzi. |
|
Powrót do góry |
|
|
Jassy
Czytelnik
Dołączył: 12 Lut 2015 Posty: 2 Skąd jesteś (miejscowość/region): szczecin Posiadane auto: corsa d + lpg, 2012
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Czw 12 Lut 2015, 21:14 Temat postu: |
|
|
Instalacja landirenzo. U gazowników bylam dwóch - jeden przedstawiciel landi nie mógł się podłaczyć do komputera, bo komputer lpg nie ma wtyczki. Wymienił filtry, sprawdził szczelność i spaliny. Zwrócił uwagę na wtryskiwacze gazu, że głośno chodzą. Pojechalam do drugiego. Tem stwierdził, ze w tej instalacji wtryski głosno chodzą wtryski. Podłaczył się tech-em do normalnego kompa, i wyczytal błedy P01A6; P01a9; P01b7. No i utkneliśmy bo nie mozna ty błedów rozszyfrować.
Auto ma 36000 przebiegu. Ja przejechałam okolo 3000 |
|
Powrót do góry |
|
|
Keram2504 Moderator
Auto Maniak
Dołączył: 17 Kwi 2010 Posty: 5434 Skąd jesteś (miejscowość/region): Mazowsze Posiadane auto: Mercedes A-140 2000 Gaz Prins
Piwa: 194/114
|
Wysłany: Czw 12 Lut 2015, 21:23 Temat postu: |
|
|
Ogólnikowo patrząc to najprawdopodobniej są to błędy związane z zasilaniem tj. jakby skład mieszanki za uboga??.
Może fachowcy wypowiedzą się w tej kwestii. _________________ Rozwiązałeś problem? Odpisz. Inni będą Ci wdzięczni.
Konstytucja gwarantuje wolność wypowiedzi, ale nie gwarantuje wolności po wypowiedzi. |
|
Powrót do góry |
|
|
mk0367
Auto Maniak
Dołączył: 20 Sty 2014 Posty: 859 Skąd jesteś (miejscowość/region): OLSZEWO-BORKI/OSTROŁĘKA Posiadane auto: Poprzedni Voyager 2.5 Pb+Lpg 1995...czarna perła obecnie voyager 2.4 Pb+Lpg 2000rok...chrysler PT 2.0 Pb +LPg 2001 rok.
Piwa: 60/1
|
Wysłany: Pią 13 Lut 2015, 12:37 Temat postu: |
|
|
Witam.
Tak na początek to jak auto chodzi na benzynie...jak pracuje silnik? Po 3 latach i 36.000 km na gazie prawdopodobna wymiana świec itp.Rozumiem że błędy z kompa benzynowego wyciągnięte są?
Następna sprawa że gaziarze nie przyłożyli się do pracy...
Wypunktuję parę punktów do rozważenia:
1.Instalacja sekwencyjna gazu musi mieć podłączenie pod kompa i kalibrację i sprawdzanie programem...albo jest a jeśli nie ma to trzeba odtworzyć.
Program wykaże ustawienia ,pracę i pomoże przy wykryciu usterki.Bez tego nie stwierdzimy parametrów ustawień a jest tam parę punktów odpowiedzialnych za przełączanie z gazu na benzynę...ale to już rola gaziarza.
2.Wymiana filtrów ok ale to nie to bo nie rozwiązało problemu.
3.Sprawdzenie połączeń elektrycznych i ogólnie "prądu i masy" przy wielozaworze butli i elektrozaworze reduktora...przy usterce odcinają przepływ gazu. Przy tym pozostała elektryka instalacji.
4.Sprawdzenie czy nie przycinają się wielozawór i elektrozawór.....
5.Nie sprawny czujnik ciśnienia gazu i podciśnienia
6.Nie sprawny albo problem z połączeniem elektrycznym czujnika temperatury reduktora....
7.Nie właściwie ustawiona instalacja gazowa....dlatego punkt pierwszy.
8.Problem z wtryskiwaczami gazowymi....nie wiem jakie są, mogą być już na wykonczeniu.
9.Reduktor gazu po 36.000 powinien być oki ale rozebranie ,wyczyszczenie i zestaw naprawczy można założyć.
Gdyby gaziarz przyłożył się to nawet przy braku podłączenia pod kompa przejrzałby elektrykę itp.
Głupią wymianę filtra i rozkładanie rąk ze stwierdzeniem że wtryski głośno pracują to stały bywalec sklepu i trawki obok wyrazi....
Nie moja sprawa, ale albo wymagaj od gaziarzy albo zmień warsztaty......bo to co zrobili a Ty opisałaś poraża swoim profesjonalizmem
Pozdro Maciej _________________ -POMAGAM ALE MYLIĆ SIĘ LUDZKA RZECZ-
Był voyager 2.5 Pb+Lpg 1995
Obecnie Chrysler Voyager 2.4 Pb+Lpg 2000
Chrysler PT 2.0 Pb+Lpg 2001
"Zpa" Instalator LPG marki STAG nr.ewid. 380/4
Tel 881969730 |
|
Powrót do góry |
|
|
Reklama
|
Wysłany: Pią 13 Lut 2015, 12:37 Temat postu: reklama |
|
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
|