Nowa instalacja - niskie spalanie LPG?


Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum.auto.com.pl Strona Główna -> Instalacje LPG - IV generacja
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mk0367

Auto Maniak
Auto Maniak


Dołączył: 20 Sty 2014
Posty: 873
Skąd jesteś (miejscowość/region): OLSZEWO-BORKI/OSTROŁĘKA
Posiadane auto: Poprzedni Voyager 2.5 Pb+Lpg 1995...czarna perła obecnie voyager 2.4 Pb+Lpg 2000rok...chrysler PT 2.0 Pb +LPg 2001 rok.
Piwa: 60/1
PostWysłany: Sro 14 Sty 2015, 22:33    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Keram2504 napisał:
Całe życie mi wkuwano do głowy że najlepsze świece do gazu są jednoelektrodowe. W swiecach jednoelektrodowych iskra ma większy potencjał niż w świecach wieloelektrodowych. Czyżby naukowo coś znowu udowodniono Question Shocked Laughing



Nic się nie zmieniło..... iskry została taka sama.....tak samo jak i to że mniejsza szczelina pomaga Very Happy Wink
_________________
-POMAGAM ALE MYLIĆ SIĘ LUDZKA RZECZ-

Był voyager 2.5 Pb+Lpg 1995

Obecnie Chrysler Voyager 2.4 Pb+Lpg 2000
Chrysler PT 2.0 Pb+Lpg 2001

"Zpa" Instalator LPG marki STAG nr.ewid. 380/4
Tel 881969730
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
kaem84

Stały Bywalec
Stały Bywalec


Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 237
Skąd jesteś (miejscowość/region): Tarnów
Posiadane auto: Seat Leon 1.6 105KM 2003r
Piwa: 5/11
PostWysłany: Czw 15 Sty 2015, 10:19    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Trzyelektrodowe nie zużywają się wolniej? Iskra do grafitu przeskakuje na przemian z trzech stron, więc grafit zużywa się równo od każdej strony a nie tylko z jednej.
Czy w tych nowych świecach które już mam można ten odstęp zmniejszyć?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Keram2504
Moderator

Auto Maniak
Auto Maniak


Dołączył: 17 Kwi 2010
Posty: 5293
Skąd jesteś (miejscowość/region): Mazowsze
Posiadane auto: Mercedes A-140 2000 Gaz Prins
Piwa: 187/108
PostWysłany: Czw 15 Sty 2015, 22:43    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

kaem84 napisał:
Trzyelektrodowe nie zużywają się wolniej?

Nie. W gazie mogą nawet szybciej się zużyć, niedomagać. Nie jest to zużycie typu wypalenia się elektrody a raczej przebić, przepięć, zwarcia. Jak też nieodpowiedni dobór świecy, chodzi tu o wartość cieplną do rodzaju silnika lub paliwa.
kaem84 napisał:
Iskra do grafitu przeskakuje na przemian z trzech stron, więc grafit zużywa się równo od każdej strony
Nieprawda. Iskra zawsze znajduje najkrótszą drogę niezależnie od ilości elektrod, nie wybiera sobie kolejności. Niekiedy nawet lata poza elektrodami jeśli świeca zużyta , ma popękany izolator.
kaem84 napisał:
Czy w tych nowych świecach które już mam można ten odstęp zmniejszyć?

Można, ale nie kombinuj. Wymaga to mocniejszego potraktowania elektrody masowej. Na dodatek trudno zmierzyć odstęp jeśli elektroda masowa jest zaokrąglona do wewnątrz. Zostaw przy ustawieniach fabrycznych.
_________________
Rozwiązałeś problem? Odpisz. Inni będą Ci wdzięczni.
Konstytucja gwarantuje wolność wypowiedzi, ale nie gwarantuje wolności po wypowiedzi.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
mk0367

Auto Maniak
Auto Maniak


Dołączył: 20 Sty 2014
Posty: 873
Skąd jesteś (miejscowość/region): OLSZEWO-BORKI/OSTROŁĘKA
Posiadane auto: Poprzedni Voyager 2.5 Pb+Lpg 1995...czarna perła obecnie voyager 2.4 Pb+Lpg 2000rok...chrysler PT 2.0 Pb +LPg 2001 rok.
Piwa: 60/1
PostWysłany: Pią 16 Sty 2015, 14:38    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

kaem84 napisał:
Trzyelektrodowe nie zużywają się wolniej? Iskra do grafitu przeskakuje na przemian z trzech stron, więc grafit zużywa się równo od każdej strony a nie tylko z jednej.
Czy w tych nowych świecach które już mam można ten odstęp zmniejszyć?




Kolega Keram opisał Ci dokładnie co i jak.

A co do zmniejszania na twoich to możesz i powinieneś....przy 3 elektrodach też nie ma problemu, po prostu zamiast płaskiego szczelinomierza pręcikowy, a jeśli nie masz takiego to łatwo dobrać średnicę na druciku lub igle...a płaskim też przy odrobinie wprawy dasz radę.

Zmniejszanie w skrócie jest potrzebne żeby pomóc w przeskoku iskry......wydaje się to dziwne ale mieszanka gazu ma takie opory że często przy za dużej przerwie iskra szuka drogi i zasuwa po izolatorze ceramicznym na zewnątrz świecy....oznaką tego będą niby kreski o różnej długości na białym izolatorze świecy....może będziesz miał okazję to sprawdzić.
Ja widziałem nawet wypalenie ścieżek na izolatorze przy za dużej przerwie... Wink Very Happy
_________________
-POMAGAM ALE MYLIĆ SIĘ LUDZKA RZECZ-

Był voyager 2.5 Pb+Lpg 1995

Obecnie Chrysler Voyager 2.4 Pb+Lpg 2000
Chrysler PT 2.0 Pb+Lpg 2001

"Zpa" Instalator LPG marki STAG nr.ewid. 380/4
Tel 881969730
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
kaem84

Stały Bywalec
Stały Bywalec


Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 237
Skąd jesteś (miejscowość/region): Tarnów
Posiadane auto: Seat Leon 1.6 105KM 2003r
Piwa: 5/11
PostWysłany: Pon 06 Lip 2015, 22:06    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wracam do tematu bo mam pewne wątpliwości do świec. Założyłem BKUR6ET-10 bo tak pokazywał gościowi w sklepie katalog. Na allegro na niektórych aukcja świece BKUR6ET-10 też są podpisane jako świece do silnika BCB. Przed chwilą sprawdzałem. Teraz katalog NGK na stronie NGK pokazuje mi, że do mojego silnika powinny być PZFR6J-11. Różnice są takie, że te co założyłem mają 3 elektrody i odstęp elektrod wynosi 1,0mm. Te co powinienem mieć mają jedną elektrodę i mają odstęp elektrod 1,1mm i są dwa razy droższe bo to seria platynowa.
Po pierwsze zgłupiałem bo producent kiedyś pokazywał BKUR6ET-10 a teraz PZFR6J-11 a one się wyraźnie różnią. Poza drugie samochód mam trochę zamulony, mam opóźniona reakcję na pedał gazu no i zastanawiam się czy to nie wina tych świec. Co o tym myślicie? Chodzi o pracę na PB i LPG

ps. Katalog Inter Cars pokazuje, że świece BKUR6ET-10 są do silnika BCB
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
mk0367

Auto Maniak
Auto Maniak


Dołączył: 20 Sty 2014
Posty: 873
Skąd jesteś (miejscowość/region): OLSZEWO-BORKI/OSTROŁĘKA
Posiadane auto: Poprzedni Voyager 2.5 Pb+Lpg 1995...czarna perła obecnie voyager 2.4 Pb+Lpg 2000rok...chrysler PT 2.0 Pb +LPg 2001 rok.
Piwa: 60/1
PostWysłany: Pon 06 Lip 2015, 23:36    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

kaem84 napisał:
Wracam do tematu bo mam pewne wątpliwości do świec. Założyłem BKUR6ET-10 bo tak pokazywał gościowi w sklepie katalog. Na allegro na niektórych aukcja świece BKUR6ET-10 też są podpisane jako świece do silnika BCB. Przed chwilą sprawdzałem. Teraz katalog NGK na stronie NGK pokazuje mi, że do mojego silnika powinny być PZFR6J-11. Różnice są takie, że te co założyłem mają 3 elektrody i odstęp elektrod wynosi 1,0mm. Te co powinienem mieć mają jedną elektrodę i mają odstęp elektrod 1,1mm i są dwa razy droższe bo to seria platynowa.
Po pierwsze zgłupiałem bo producent kiedyś pokazywał BKUR6ET-10 a teraz PZFR6J-11 a one się wyraźnie różnią. Poza drugie samochód mam trochę zamulony, mam opóźniona reakcję na pedał gazu no i zastanawiam się czy to nie wina tych świec. Co o tym myślicie? Chodzi o pracę na PB i LPG

ps. Katalog Inter Cars pokazuje, że świece BKUR6ET-10 są do silnika BCB



Masz benzynę i lpg,więc jeśli katalog pokazuje jednoelektrodowe PZFR6J-11.Możesz także kupić NGK dedykowane do gazu,też specjalna seria.
Do gazu najlepsze jednoelektrodowe.Oczywiście zmniejsz przerwę na 0.9 mm.

Opóźniona reakcji na pedał gazu może wskazywać na wadliwe działanie zaworu EGR.Podaje spaliny od początku wchodzenia silnika na obroty.
Ale mogą być i inne przyczyny.
_________________
-POMAGAM ALE MYLIĆ SIĘ LUDZKA RZECZ-

Był voyager 2.5 Pb+Lpg 1995

Obecnie Chrysler Voyager 2.4 Pb+Lpg 2000
Chrysler PT 2.0 Pb+Lpg 2001

"Zpa" Instalator LPG marki STAG nr.ewid. 380/4
Tel 881969730
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
kaem84

Stały Bywalec
Stały Bywalec


Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 237
Skąd jesteś (miejscowość/region): Tarnów
Posiadane auto: Seat Leon 1.6 105KM 2003r
Piwa: 5/11
PostWysłany: Pon 06 Lip 2015, 23:41    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

2 miesiące temu miałem błąd zaworu EGR. Przeczyściłem go i od tego czasu check engine nie wyskakuje. Czy ten zawór może działać nieprawidłowo i nie pokazywać błędu? Czy mogę jakoś sprawdzić czy to jego wina z tym opóźnieniem np odłączając od niego zasilanie? Pewnie wtedy wyskoczy błąd
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
mk0367

Auto Maniak
Auto Maniak


Dołączył: 20 Sty 2014
Posty: 873
Skąd jesteś (miejscowość/region): OLSZEWO-BORKI/OSTROŁĘKA
Posiadane auto: Poprzedni Voyager 2.5 Pb+Lpg 1995...czarna perła obecnie voyager 2.4 Pb+Lpg 2000rok...chrysler PT 2.0 Pb +LPg 2001 rok.
Piwa: 60/1
PostWysłany: Pon 06 Lip 2015, 23:57    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Czyli trafiłem z EGR-em Wink
Może jest już nie sprawny...nie wiem jaki typ masz u siebie w seacie i na jakiej zasadzie działa, sterowanie podciśnieniem itp itp.
Najlepiej byłoby sprawdzić czy jest szczelny na wyłączonym silniku i czy połączenia uszczelnione.
Jak to zrobić u Ciebie musisz pomyśleć.
_________________
-POMAGAM ALE MYLIĆ SIĘ LUDZKA RZECZ-

Był voyager 2.5 Pb+Lpg 1995

Obecnie Chrysler Voyager 2.4 Pb+Lpg 2000
Chrysler PT 2.0 Pb+Lpg 2001

"Zpa" Instalator LPG marki STAG nr.ewid. 380/4
Tel 881969730
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
kaem84

Stały Bywalec
Stały Bywalec


Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 237
Skąd jesteś (miejscowość/region): Tarnów
Posiadane auto: Seat Leon 1.6 105KM 2003r
Piwa: 5/11
PostWysłany: Wto 07 Lip 2015, 00:20    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wg innego tematu na tym forum sterowanie EGR mam elektryczne. Z EGR wystaje taki krótki wężyk z takim plastikowym zaworkiem.
Tak wygląda

http://e-katalog.intercars.com.pl/dynamic/uni/ws_serve_pic.php?n=5233341513141813176014131460162217142011414838&i=1413111516171114141511141613&s=b797b7dd934570449d968e011893402c

http://img19.allegroimg.pl/photos/oryginal/52/52/18/80/5252188012
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
mk0367

Auto Maniak
Auto Maniak


Dołączył: 20 Sty 2014
Posty: 873
Skąd jesteś (miejscowość/region): OLSZEWO-BORKI/OSTROŁĘKA
Posiadane auto: Poprzedni Voyager 2.5 Pb+Lpg 1995...czarna perła obecnie voyager 2.4 Pb+Lpg 2000rok...chrysler PT 2.0 Pb +LPg 2001 rok.
Piwa: 60/1
PostWysłany: Wto 07 Lip 2015, 13:21    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Elektryka i podciśnienie.
Po prostu celem sprawdzenia zrób z kawałka blaszki element pod podstawę który osadzisz na silikon i zaślepisz nim zawór po skręceniu na śruby.
Potem jazda próbna i ocenisz czy to było to.

pozdro
_________________
-POMAGAM ALE MYLIĆ SIĘ LUDZKA RZECZ-

Był voyager 2.5 Pb+Lpg 1995

Obecnie Chrysler Voyager 2.4 Pb+Lpg 2000
Chrysler PT 2.0 Pb+Lpg 2001

"Zpa" Instalator LPG marki STAG nr.ewid. 380/4
Tel 881969730
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
kaem84

Stały Bywalec
Stały Bywalec


Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 237
Skąd jesteś (miejscowość/region): Tarnów
Posiadane auto: Seat Leon 1.6 105KM 2003r
Piwa: 5/11
PostWysłany: Pon 03 Sie 2015, 23:58    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

EGR sprawne. Żadnej różnicy nie widzę po zaślepieniu. Wyczyściłem go i rurkę, którą idzie z niego do przepustnicy
i zostawiłem niezaślepiony.
Natomiast znalazłem coś co na pewno nie pomagało silnikowi w dynamicznej pracy. W osłonie/obudowie silnika gdzie mam filtr powietrza jest klapka, która wpuszcza ciepłe powietrze znad kolektora wylotowego do przepustnicy, a po pewnym czasie kiedy mały termostat, który reguluję otwarcie tej klapki się nagrzeje, zamyka ją i wpuszcza zimne powietrze z zewnątrz. U mnie ten termostat był zepsuty i cały czas wpuszczał gorące powietrze. Kiedy wymusiłem położenie tej klapki w takim położeniu, że wpuszcza tylko zimne powietrze to samochód wydaje mi się zrywniejszy.

Czytając o tej klapce natknąłem się na jakieś informację, że posiadając instalację LPG wymusza się albo ciepły albo zimny obieg powietrza, nie do końca zrozumiałem dlaczego. mk0367 wiesz coś na ten temat?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum.auto.com.pl Strona Główna -> Instalacje LPG - IV generacja Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group