Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
PiotrBadBoy
Czytelnik
Dołączył: 09 Paź 2014 Posty: 2 Skąd jesteś (miejscowość/region): Ruda Śląska Posiadane auto: Seat Cordoba Vario 1.6 99r
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Czw 09 Paź 2014, 18:54 Temat postu: Problem z ogrzewaniem Seat Cordoba Vario 1.6 99r. |
|
|
Witam wszystkich.
Jestem tu nowy bo dopiero 2 tyg temu nabyłem Seat Cordoba Vario 1.6 wyprodukowaną w 1999 r.
Parę dni temu zauważyłem, że po przekręceniu pokrętła temperatury na ciepłe, wcale nie zaczyna lecieć cieplejsze powietrze z nawiewu. Sprawdzałem nawie na nogi i na szybę, oraz na twarz i wszędzie jest tak samo. Samochód posiada klimatyzację manualną. Silnik nagrzewa się do normalnej temperatury bez problemów. Poziom płynu chłodzącego jest w porządku. Węże które dochodzą do nagrzewnicy są ciepłe, ale nie tak jak węże główne do chłodnicy. Rozebrałem w środku co trzeba i doszedłem głęboko pod deską do puszki sterowania nawiewem(ciepłe-zimne), linki są na miejscu tak jak powinny. Klapka która poruszana jest za pomocą pokrętła nawiewu bez żadnych problemów otwiera się i zamyka. Słychać jak się domyka w każdą stronę. Wymieniłem filtr kabinowy bo był spleśniały i przynajmniej brzydki zapach w aucie zniknął, ale problem z ogrzewaniem wciąż jest. Nie mam pomysłów co jest nie tak. Proszę o informację gdzie i czego mam szukać.
Czy klima ma z tym związek ? Dni zimne już nadeszły i niestety to dość duży problem.
Pozdrawiam i z góry dzięki za pomoc. |
|
Powrót do góry |
|
|
gorzki1967
Auto Maniak
Dołączył: 08 Lis 2007 Posty: 805 Skąd jesteś (miejscowość/region): Warszawa Posiadane auto: Opel Corsa C 1.2
Piwa: 24/1
|
Wysłany: Czw 09 Paź 2014, 19:47 Temat postu: |
|
|
Witam . Przyczyną może być zamulona nagrzewnica. Należy ją przepłukać pod ciśnieniem. Jest też możliwe że termostat jest stale otwarty i płyn gania w dużym obiegu. Układ nagrzewnicy jest małym obiegiem układu chłodzenia i to nagrzewnica powinna robić się ciepła najpierw , a dopiero chłodnica. |
|
Powrót do góry |
|
|
szymekgd
Auto Maniak
Dołączył: 18 Sie 2010 Posty: 1781 Skąd jesteś (miejscowość/region): Gdynia Posiadane auto: Seat Toledo AFN
Piwa: 72/5
|
Wysłany: Pią 10 Paź 2014, 08:05 Temat postu: |
|
|
Zamulona lub zapowietrzona nagrzewnica _________________ pozdr. Michal |
|
Powrót do góry |
|
|
PiotrBadBoy
Czytelnik
Dołączył: 09 Paź 2014 Posty: 2 Skąd jesteś (miejscowość/region): Ruda Śląska Posiadane auto: Seat Cordoba Vario 1.6 99r
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Nie 12 Paź 2014, 14:07 Temat postu: |
|
|
Byłem u mechanika i wymieniliśmy płyn na wodę z dodatkiem tzw cleanera układu chłodzenia. Zauważyliśmy też, że pompa wody nie daje sobie rady i widocznie jest już słaba. Więc czas na wymianę rozrządu z pompą wody.
Przewody w każdym miejscu silnika są innej temperatury... Więc słaby obieg wody prawdopodobnie ??
A do nagrzewnicy doprowadzający wąż jest cieplejszy niż odprowadzający więc w nagrzewnicy jest również problem ;/
A jak odpowietrzyć tą nagrzewnicę ?
Powinna się odpowietrzyć razem z całym obiegiem czy nie ???
Pozdro |
|
Powrót do góry |
|
|
szymekgd
Auto Maniak
Dołączył: 18 Sie 2010 Posty: 1781 Skąd jesteś (miejscowość/region): Gdynia Posiadane auto: Seat Toledo AFN
Piwa: 72/5
|
Wysłany: Pon 13 Paź 2014, 14:16 Temat postu: |
|
|
Uklad sam sie odpowietrza, wlewasz plyn, odkrecasz na maxa ogrzewanie, jezdzisz do osiagniecia 90st. i ew.dolewasz plyn (po ostygnieciu) _________________ pozdr. Michal |
|
Powrót do góry |
|
|
Reklama
|
Wysłany: Pon 13 Paź 2014, 14:16 Temat postu: reklama |
|
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
|