Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Na ile oceniasz D . CALIBRE |
1 |
|
9% |
[ 2 ] |
2 |
|
9% |
[ 2 ] |
3 |
|
4% |
[ 1 ] |
4 |
|
38% |
[ 8 ] |
5 |
|
38% |
[ 8 ] |
|
Wszystkich Głosów : 21 |
|
Autor |
Wiadomość |
Kaliber 86
Czytelnik
Dołączył: 02 Mar 2016 Posty: 9 Skąd jesteś (miejscowość/region): Kraków Posiadane auto: Dodge caliber 1.8 SE 150KM 2007
Piwa: 0/1
|
Wysłany: Pią 28 Paź 2016, 22:12 Temat postu: |
|
|
witam.
Posiadam zniesławiony silnik 1.8 + G
Generalnie nie jest aż tak źle wiadomo że w gazie jest jeszcze słabszy i trzeba trochę wiosłować biegami żeby jazda była dynamiczna. Przy większych obrotach jest OK.
Podczas ruszaniu i tak bardzo szybko koła wpadają w poślizg ( może stare opony).
Co do ostatniego pytania zdecydowanie kupił bym jeszcze raz. |
|
Powrót do góry |
|
|
dyslov
Czytelnik
Dołączył: 21 Paź 2016 Posty: 4 Skąd jesteś (miejscowość/region): Lublin Posiadane auto: cośtam
Piwa: 0/1
|
Wysłany: Nie 30 Paź 2016, 23:19 Temat postu: |
|
|
bbkr napisał: | Ksiazka serwisowa nie wspomina o zmianie rozrzadu, a konczy sie na 200 000 km. |
No własnie mało jest opinii kierowców Calibra z większym przebiegiem, choć ostatnio widziałem gdzieś na sprzedaż takiego który miał 300 tys. Jest ktoś na forum z doświadczeniem w temacie?
bbkr napisał: | Zawieszenie - nic szczegolnego. Diagnosta niech zerknie i co sie rusza a nie powinno lub nie rusza a powinno to wymienic Podpowiem tylko ze jak bedziesz robil amortyzatory to wymien ich gniazda jezeli nie byly jeszcze robione, tam sa dosc slabe lozyska. |
Dzięki za info, przydatna porada.
bbkr napisał: | Nie wiem jaka skrzynie kupujesz, ale jezeli automat CVT |
Samochodu szukam więc jeszcze nie wiem jaką znajdę. Fajnie było by mieć CVT z możliwością zmiany + i -. Widziałem coś takiego w niektórych autach. To jest zależne od rocznika, wyposażenia czy pochodzenia?
bbkr napisał: | I odradzam 1.8L. To za maly silnik na ten samochod. |
Najchętniej brałbym 2.0 ale nie wiem dlaczego to praktycznie biały kruk.90% aut benzynowych jakie się pojawiają w ogłoszeniach mają 1.8. Nie ukrywam, że rajdowcem nie jestem jeśli chodzi o nawyki, więc mogę na to przystać zapewne.
Szukam czegoś z LPG lub LPG do założenia. Jeden z Calibrów które oglądałem miał instalację BRC od 7 lat i wiadomo że jest to paliwo zastępcze i może mieć gorszy wpływ na stan silnika. Poza tym mimo dobrych opinii większości użytkowników Caliber znajduje się na liście Prinsa.
http://lpg.info.pl/lista-prinsa/276
Co o tym sądzicie?
[/quote] |
|
Powrót do góry |
|
|
bbkr
Przyjaciel Portalu
Dołączył: 10 Wrz 2013 Posty: 435 Skąd jesteś (miejscowość/region): Gdansk Posiadane auto: Dodge Caliber 2.4L R/T
Piwa: 53/1
|
Wysłany: Pon 31 Paź 2016, 15:16 Temat postu: |
|
|
Rekordowy na chodzie jakiego widzialem to 320_000 km przebiegu.
CVT ze zmiana +/- mam i raz uzylem zeby sprawdzic jak dziala. Takie zabawki w skrzyni bez przelozen w ogole nie maja sensu. Nie ma zadnego zysku miedzy manualna redukcja a po prostu wcisnieciem gazu przy przyspieszaniu. Podobnie na CVT nie da sie hamowac silnikiem. Bezuzyteczny bajer, nie kieruj sie tym jako wyznacznikiem.
Jak masz problem z dostaniem wiekszej pojemnosci - niech Ci sprowadza 2.0 lub 2.4 R/T. Firm, ktore to robia jest zatrzesienie. I jeszcze wiekszosc daje gwarancje na jakis czas. |
|
Powrót do góry |
|
|
phoks
Dyskutant
Dołączył: 08 Sty 2012 Posty: 64 Skąd jesteś (miejscowość/region): Wrocław Posiadane auto: Honda CR-V 98
Piwa: 2/1
|
Wysłany: Pon 03 Gru 2018, 18:04 Temat postu: |
|
|
Trafilem tutaj bo skrzynia CVT Jatco, która jest montowana w Calibrach (oraz min w Outlanderze i Qashqaiu) to awarynjy sprzęt. Niezniszczalna skrzynia to jest eCVT w toyocie albo lexusie. W Jatco sypie się łańcuch i naprawa staje się nieopłacalna (7-10k). Poczytajcie opinie o skrzyniach - Jatco JF011E zanim zdecydujecie się na tę "nieznieszczalną" skrzynię Lepiej wziąć manuala tutaj. Serio. |
|
Powrót do góry |
|
|
bbkr
Przyjaciel Portalu
Dołączył: 10 Wrz 2013 Posty: 435 Skąd jesteś (miejscowość/region): Gdansk Posiadane auto: Dodge Caliber 2.4L R/T
Piwa: 53/1
|
Wysłany: Pon 03 Gru 2018, 22:02 Temat postu: |
|
|
Ta skrzynia jest naprawde niezniszczalna o ile ma swiezy olej i dobre chlodzenie. Teraz mam czwarty olej a na myjni cisnieniowej co jakis czas staram sie dokladnie chlodnice przeplukac z brudu. I przy 200k przebiegu skrzynia chodzi idealnie plynnie.
Przyznaje, ze wczesne partie mialy bledy sterownika. Sam Caliber mial chyba z 5 akcji serwisowych w 2007 roku z tym zwiazanych. Ale potem dopracowali temat i nie ustepuje trwaloscia manualowi. |
|
Powrót do góry |
|
|
Reklama
|
Wysłany: Pon 03 Gru 2018, 22:02 Temat postu: reklama |
|
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
|