Porady przed zakupem sprawy techniczne


Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum.auto.com.pl Strona Główna -> Porady, problemy techniczne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Na ile oceniasz D . CALIBRE
1
9%
 9%  [ 2 ]
2
9%
 9%  [ 2 ]
3
4%
 4%  [ 1 ]
4
38%
 38%  [ 8 ]
5
38%
 38%  [ 8 ]
Wszystkich Głosów : 21

Autor Wiadomość
Kaliber 86

Czytelnik
Czytelnik


Dołączył: 02 Mar 2016
Posty: 9
Skąd jesteś (miejscowość/region): Kraków
Posiadane auto: Dodge caliber 1.8 SE 150KM 2007
Piwa: 0/1
PostWysłany: Pią 28 Paź 2016, 22:12    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

witam.
Posiadam zniesławiony silnik 1.8 + G Smile
Generalnie nie jest aż tak źle wiadomo że w gazie jest jeszcze słabszy i trzeba trochę wiosłować biegami żeby jazda była dynamiczna. Przy większych obrotach jest OK.
Podczas ruszaniu i tak bardzo szybko koła wpadają w poślizg ( może stare opony).
Co do ostatniego pytania zdecydowanie kupił bym jeszcze raz.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
dyslov

Czytelnik
Czytelnik


Dołączył: 21 Paź 2016
Posty: 4
Skąd jesteś (miejscowość/region): Lublin
Posiadane auto: cośtam
Piwa: 0/1
PostWysłany: Nie 30 Paź 2016, 23:19    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

bbkr napisał:
Ksiazka serwisowa nie wspomina o zmianie rozrzadu, a konczy sie na 200 000 km.


No własnie mało jest opinii kierowców Calibra z większym przebiegiem, choć ostatnio widziałem gdzieś na sprzedaż takiego który miał 300 tys. Jest ktoś na forum z doświadczeniem w temacie?

bbkr napisał:
Zawieszenie - nic szczegolnego. Diagnosta niech zerknie i co sie rusza a nie powinno lub nie rusza a powinno to wymienic Smile Podpowiem tylko ze jak bedziesz robil amortyzatory to wymien ich gniazda jezeli nie byly jeszcze robione, tam sa dosc slabe lozyska.


Dzięki za info, przydatna porada.

bbkr napisał:
Nie wiem jaka skrzynie kupujesz, ale jezeli automat CVT


Samochodu szukam więc jeszcze nie wiem jaką znajdę. Fajnie było by mieć CVT z możliwością zmiany + i -. Widziałem coś takiego w niektórych autach. To jest zależne od rocznika, wyposażenia czy pochodzenia?

bbkr napisał:
I odradzam 1.8L. To za maly silnik na ten samochod.

Najchętniej brałbym 2.0 ale nie wiem dlaczego to praktycznie biały kruk.90% aut benzynowych jakie się pojawiają w ogłoszeniach mają 1.8. Nie ukrywam, że rajdowcem nie jestem jeśli chodzi o nawyki, więc mogę na to przystać zapewne.

Szukam czegoś z LPG lub LPG do założenia. Jeden z Calibrów które oglądałem miał instalację BRC od 7 lat i wiadomo że jest to paliwo zastępcze i może mieć gorszy wpływ na stan silnika. Poza tym mimo dobrych opinii większości użytkowników Caliber znajduje się na liście Prinsa.
http://lpg.info.pl/lista-prinsa/276
Co o tym sądzicie?

[/quote]
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
bbkr

Przyjaciel Portalu
Przyjaciel Portalu


Dołączył: 10 Wrz 2013
Posty: 435
Skąd jesteś (miejscowość/region): Gdansk
Posiadane auto: Dodge Caliber 2.4L R/T
Piwa: 53/1
PostWysłany: Pon 31 Paź 2016, 15:16    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Rekordowy na chodzie jakiego widzialem to 320_000 km przebiegu.

CVT ze zmiana +/- mam i raz uzylem zeby sprawdzic jak dziala. Takie zabawki w skrzyni bez przelozen w ogole nie maja sensu. Nie ma zadnego zysku miedzy manualna redukcja a po prostu wcisnieciem gazu przy przyspieszaniu. Podobnie na CVT nie da sie hamowac silnikiem. Bezuzyteczny bajer, nie kieruj sie tym jako wyznacznikiem.

Jak masz problem z dostaniem wiekszej pojemnosci - niech Ci sprowadza 2.0 lub 2.4 R/T. Firm, ktore to robia jest zatrzesienie. I jeszcze wiekszosc daje gwarancje na jakis czas.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
phoks

Dyskutant
Dyskutant


Dołączył: 08 Sty 2012
Posty: 64
Skąd jesteś (miejscowość/region): Wrocław
Posiadane auto: Honda CR-V 98
Piwa: 2/1
PostWysłany: Pon 03 Gru 2018, 18:04    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Trafilem tutaj bo skrzynia CVT Jatco, która jest montowana w Calibrach (oraz min w Outlanderze i Qashqaiu) to awarynjy sprzęt. Niezniszczalna skrzynia to jest eCVT w toyocie albo lexusie. W Jatco sypie się łańcuch i naprawa staje się nieopłacalna (7-10k). Poczytajcie opinie o skrzyniach - Jatco JF011E zanim zdecydujecie się na tę "nieznieszczalną" skrzynię Wink Lepiej wziąć manuala tutaj. Serio.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
bbkr

Przyjaciel Portalu
Przyjaciel Portalu


Dołączył: 10 Wrz 2013
Posty: 435
Skąd jesteś (miejscowość/region): Gdansk
Posiadane auto: Dodge Caliber 2.4L R/T
Piwa: 53/1
PostWysłany: Pon 03 Gru 2018, 22:02    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ta skrzynia jest naprawde niezniszczalna o ile ma swiezy olej i dobre chlodzenie. Teraz mam czwarty olej a na myjni cisnieniowej co jakis czas staram sie dokladnie chlodnice przeplukac z brudu. I przy 200k przebiegu skrzynia chodzi idealnie plynnie.

Przyznaje, ze wczesne partie mialy bledy sterownika. Sam Caliber mial chyba z 5 akcji serwisowych w 2007 roku z tym zwiazanych. Ale potem dopracowali temat i nie ustepuje trwaloscia manualowi.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Reklama








Wysłany: Pon 03 Gru 2018, 22:02    Temat postu: reklama

Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum.auto.com.pl Strona Główna -> Porady, problemy techniczne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3
Strona 3 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group