Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Na ile oceniasz D . CALIBRE |
1 |
|
9% |
[ 2 ] |
2 |
|
9% |
[ 2 ] |
3 |
|
4% |
[ 1 ] |
4 |
|
38% |
[ 8 ] |
5 |
|
38% |
[ 8 ] |
|
Wszystkich Głosów : 21 |
|
Autor |
Wiadomość |
B&J
Czytelnik
Dołączył: 08 Wrz 2014 Posty: 5 Skąd jesteś (miejscowość/region): Konin Posiadane auto: Rov...
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Pon 08 Wrz 2014, 20:19 Temat postu: Porady przed zakupem sprawy techniczne |
|
|
Zastanawiam się nad kupnem d. Calibra najpierw chciał bym się dowiedzieć jak wygląda sprawa z silnikami benzynowymi i jak znoszą instalacje gazowe (diesle odpadają więc proszę o nich tematu nie poruszać)
druga spraw chodzi o awaryjność i dostępność cześć obecnie mam Rovera wiec z częściami jest trochę gorzej ale daje rade ... choć R nie należy moim zdaniem do awaryjnych (pokładam to zdanie na moim aucie
trzecie pytanie to czy byście kupili D jeszcze raz ? proszę wypisac + i _ auta
Pozdro B&J |
|
Powrót do góry |
|
|
mustang1
Junior admin
Dołączył: 28 Wrz 2009 Posty: 7756 Skąd jesteś (miejscowość/region): Wielkopolska Posiadane auto: Jeep Wrangler rubicon
Piwa: 335/31
|
Wysłany: Pon 08 Wrz 2014, 20:56 Temat postu: |
|
|
Nie wiem jak z resztą części ale wydechu w naszym kraju nie kupisz i będziesz musiał załatwić to zza oceanu a to będzie kosztowac. Też kiedyś chciałem kupić coś takiego ale w porę opamiętałem się na korzyść aut niemieckich. Wyboru nie żałuję bo części jest ogromna ilość. Na nasze warunki amerykańce to nienajlepszy wybór _________________
śmierć jeździ szybko, jedź szybciej to Cię nie dogoni |
|
Powrót do góry |
|
|
KelsoT
Dyskutant
Dołączył: 18 Lut 2014 Posty: 56 Skąd jesteś (miejscowość/region): Leszno Posiadane auto: Dodge Caliber 2.0 CRD SXT
Piwa: 1/3
|
Wysłany: Wto 09 Wrz 2014, 08:26 Temat postu: |
|
|
Co do awaryjności to padły mi tylko czujniki ABS, a jeśli chodzi o części to można raczej wszystko znaleźć. |
|
Powrót do góry |
|
|
B&J
Czytelnik
Dołączył: 08 Wrz 2014 Posty: 5 Skąd jesteś (miejscowość/region): Konin Posiadane auto: Rov...
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Wto 09 Wrz 2014, 17:05 Temat postu: |
|
|
co do tłumików to znalazłem w necie i nie sa takie drogie ok 150zł z przesyłką |
|
Powrót do góry |
|
|
bbkr
Przyjaciel Portalu
Dołączył: 10 Wrz 2013 Posty: 435 Skąd jesteś (miejscowość/region): Gdansk Posiadane auto: Dodge Caliber 2.4L R/T
Piwa: 53/1
|
Wysłany: Wto 09 Wrz 2014, 22:50 Temat postu: |
|
|
Plusy:
+ Mnostwo mocy na niskich obrotach. W miescie 2K RPM na liczniku nigdy nie przekraczam a jezdze dynamicznie.
+ Czolg.Jedzie po wszystkim. Bardzo dobry na zime.
+ Prosta konstrukcja, da sie go rozebrac na czesci srubokretem.
+ Zawieszenie kompatybilne z Jeep Compass/Patriot. Pasuje prawie wszystko, lacznie z lift-kitem. Czesci od reki lub w pare dni max.
+ Wysoka pozycja za kierownica.
+ Audio. Warto zapolowac na wersje z MusicGate Boston sound.
+ Sylwetka.Te szerokie nadkola w polaczeniu z 18" sa po prostu sliczne.
+ POWER & FUN! To mini-muscle i duzo bardziej imponujacych bryk w lusterku wstecznym sie oglada.
Minusy:
- Wydech. Dzwiek mnie niesamowicie irytowal, caly cat-back wymienilem.
Ogolnie poczytaj:
http://dodge.auto.com.pl/forum/viewtopic.php?t=204844 |
|
Powrót do góry |
|
|
Reklama
|
Wysłany: Wto 09 Wrz 2014, 22:50 Temat postu: reklama |
|
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
B&J
Czytelnik
Dołączył: 08 Wrz 2014 Posty: 5 Skąd jesteś (miejscowość/region): Konin Posiadane auto: Rov...
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Czw 11 Wrz 2014, 19:13 Temat postu: |
|
|
ok poczytam sobie tam
A jakieś opinie związane z zagazowaniem go ? |
|
Powrót do góry |
|
|
bbkr
Przyjaciel Portalu
Dołączył: 10 Wrz 2013 Posty: 435 Skąd jesteś (miejscowość/region): Gdansk Posiadane auto: Dodge Caliber 2.4L R/T
Piwa: 53/1
|
Wysłany: Czw 11 Wrz 2014, 20:31 Temat postu: |
|
|
Zastanawiam sie, czy celujesz w dobry samochod - wedlug mnie gaz do Dodge pasuje jak siodlo do swini.
To samochod ktory ma dawac frajde z jazdy a nie kuchenka na ktorej sie smazy schabowe... |
|
Powrót do góry |
|
|
Farkas
Dyskutant
Dołączył: 01 Lip 2014 Posty: 71 Skąd jesteś (miejscowość/region): Warszawa / mazowieckie Posiadane auto: dodge caliber 1,8 SE
Piwa: 0/5
|
Wysłany: Pią 12 Wrz 2014, 16:24 Temat postu: caliber i gaz |
|
|
Caliber jest extra. Przedmówca dobrze pokazał plusy. Trochę nie zgadzam się z ta mocą. Auto jest ciężkie, więc rusza powoli. No chyba, że ma się SRT.
To świetne auto z duszą i wyglądem.
Minusy? Wkurzają mnie te włączniki świateł przy dźwigni kierunków. Predzej czy później padną tarcze podświetlające zegary (wyglada super, ale sie psuje). Jak w większości suvopodobnych trudno jest wymienić żarówki z przodu. Części są bo to Jeep Compass pomieszany z Lancerem.
Ja założyłem gaz i jestem zadowolony. Wiadomo, że oba silniki 1,8 i 2,0 bardzo dobrze współpracują z gazem. Jak ktoś ma kasę, to niech zakłada BRC lub S. Ja założyłem KME. Pracuje bezproblemowo, choć spalanie wzrosło jakieś 15%.
Jeszcze słowo do Mustanga. Ja właśnie przesiadłem się z Golfa i Leona (czyli niemieckiej technologii). Owszem, było bezawaryjnie, przyciski logiczne, trzymanie na zakrętach. I nudno, smutno, a wokół pełno takich samych wozidełek. |
|
Powrót do góry |
|
|
bbkr
Przyjaciel Portalu
Dołączył: 10 Wrz 2013 Posty: 435 Skąd jesteś (miejscowość/region): Gdansk Posiadane auto: Dodge Caliber 2.4L R/T
Piwa: 53/1
|
Wysłany: Pią 12 Wrz 2014, 17:15 Temat postu: |
|
|
Wlasnie dlatego w poscie ktory linkowalem polecam R/T albo SRT - czyli silnik 2.4 litra.
W R/T bez turbo ma moment obrotowy 224 Nm podczas gdy Twoj 1.8l ma 169Nm. Te 25% wiecej momentu obrotowego robi bardzo duza roznice w odczuciu zrywnosci. Zakladamy ze mowimy o FWD, bo w AWD dodatkowy naped powoduje rowniez mulowatosc.
Nie jezdzilem SRT - bardzo ciezko u nas dostac i mnostwo czesci jest niekompatybilne. Ale jak sobie wyobraze 285 KM przy tej masie... eh :) |
|
Powrót do góry |
|
|
B&J
Czytelnik
Dołączył: 08 Wrz 2014 Posty: 5 Skąd jesteś (miejscowość/region): Konin Posiadane auto: Rov...
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Pią 12 Wrz 2014, 19:07 Temat postu: |
|
|
te silniki 1.8 i 20 to silniki vw bo tak gdzieś przelotem czytałem ale nie doczytałem dokładnie |
|
Powrót do góry |
|
|
bbkr
Przyjaciel Portalu
Dołączył: 10 Wrz 2013 Posty: 435 Skąd jesteś (miejscowość/region): Gdansk Posiadane auto: Dodge Caliber 2.4L R/T
Piwa: 53/1
|
|
Powrót do góry |
|
|
TobiWUJO
Stały Bywalec
Dołączył: 12 Sty 2011 Posty: 150 Skąd jesteś (miejscowość/region): SY Posiadane auto: Dodge Caliber 2.0 CRD SXT \'08
Piwa: 7/4
|
Wysłany: Czw 18 Wrz 2014, 17:48 Temat postu: |
|
|
bbkr napisał: | Wlasnie dlatego w poscie ktory linkowalem polecam R/T albo SRT - czyli silnik 2.4 litra.
W R/T bez turbo ma moment obrotowy 224 Nm podczas gdy Twoj 1.8l ma 169Nm. Te 25% wiecej momentu obrotowego robi bardzo duza roznice w odczuciu zrywnosci. Zakladamy ze mowimy o FWD, bo w AWD dodatkowy naped powoduje rowniez mulowatosc. |
A Ja polecam Ci tylko diesla. Silnik z 2.0L turbo VW 140KM/320NM - bezawaryjny, są (nie wszystkie) bez DPFa na pompowtryskach boscha. A po małej inwestycji w profesjonalnej firmie tuningowej masz bezpiecznie dla silnika 210KM i 410NM !! Na autostradzie 230kmh spalanie ponad 15L ON, miasto przy dynamicznej jeździe 8L a MIN na autostradzie 4,7L Do 100kmh ok 7sek nie wspomnę już co daje na starcie te 410NM
DLA ZAINTERESOWANYCH (1. wymiana turbiny na 300 konną - większa turbina lepsze chłodzenie bloku silnika, szybciej wyciąga gorące spaliny 2. wycięcie katalizatora 3. zaślepienie i wyłączenie w sterowniku EGR 3. hamownia 4. indywidualne strojenie i pisana mapa silnika na oryginalnej - brak nadmiernego dymienia, przegląd robiłem 11.09.14 bez problemów 4. rozwiercane dziury z boku wzdłuż tego TUNELU który idzie od grila do filtra, bo w środku ma straszne zwężenie) całkowity koszt 4500zł. A różnica - Nie do opisania, moc i ciąg na wszystkich biegach i polach obrotomierza przy 160kmh dalej wciskanie w fotel o dziwo po tym wszystkim, wogóle nie słychać wydechu tylko takie sobie dziwne ciche plumkanie, za to silnik zyskał naprawdę rasowe basowe brzmienie i ten dźwięk turbiny, najlepiej wieczorem gdy mały ruch - bezcenny.
Z CIEKAWOSTEK dosłownie w ten weekend w drodze do berlina, kolega jechał mazda cx7 benzyna 2.3L turbo 260KM i 380NM tyle że w automacie HAHAA wierzcie lub nie, nie miał szans przy calibrze nie wspominając o predkości max. Może dlatego że to był automat.
_________________ Caliber CRD 206KM / 406NM + GARRETT GTB 2260 VK
Ostatnio zmieniony przez TobiWUJO dnia Pią 17 Mar 2017, 23:45, w całości zmieniany 2 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
bbkr
Przyjaciel Portalu
Dołączył: 10 Wrz 2013 Posty: 435 Skąd jesteś (miejscowość/region): Gdansk Posiadane auto: Dodge Caliber 2.4L R/T
Piwa: 53/1
|
Wysłany: Czw 18 Wrz 2014, 22:17 Temat postu: |
|
|
Miazga :)
Ciekawe ile wytrzyma Ci skrzynia. Wiekszosc modyfikacji o jakich czytalem wychodzaca za 200KM juz obejmuje tez przelozenie Getraga z SRT i mocniejsze sprzeglo.
Ja na razie skromnie wymienilem cat-back. W planach mam kolektor wydechowy . CAI odpuscilem bo K&N oraz Mopar maja glupio to rozwiazane - powietrze jest zasysane zaraz obok bloku silnika. Zamiast tego rowniez zmodyfikuje oryginalny filtr. I moze jeszcze strut bar (jaka jest polska nazwa na to?) zaloze. Myslalem o pozbyciu sie katalizatora, ale to wiecej szkody niz pozytku przynosi - niedopalone paliwo trafia do wydechu a i silnik trzeba by dostroic pod inny backpressure. Niestety w CVT nie ma pola do popisu bo 195KM to max co ona wytrzyma. |
|
Powrót do góry |
|
|
TobiWUJO
Stały Bywalec
Dołączył: 12 Sty 2011 Posty: 150 Skąd jesteś (miejscowość/region): SY Posiadane auto: Dodge Caliber 2.0 CRD SXT \'08
Piwa: 7/4
|
Wysłany: Czw 18 Wrz 2014, 23:02 Temat postu: |
|
|
Te silniki przy mojej modyfikacji robią do 240KM. Po wymianie intercoolera i wzmocnieniu sprzęgła kewlarem to nawet do 300KM i ponoć te silniki to wytrzymują ale robią to na własną odpowiedzialność. Wiesz wszystko zależy od stylu jazdy i tego który naciska pedał gazu. Powiem ci że tak mało podniesli mi NM ze względu na seryjne sprzęgło.
W sumie zrobiłem już od modyfikacji ok. 3000km i ani razu sprzęgło mi się nie uślizgnęło, a wiem o czym piszę bo zdarzyło mi się to kiedyś na wstecznym pod dużą górkę a nie ukrywam że teraz moc jest taka, że z włączonym esp na 3 biegu potrafi mi zerwać przyczepność jak porządnie depne w pedał, w zimie to dopiero będzie jazda
OCZYWIŚCIE dostałem odpowiednie zalecenia co do stylu jazdy, ostre ruszanie odpada bo moge coś przekręcić ale jak już auto ruszy z 1 to mogę cisnąć aby były fajne przeciążenia, nie jeździć wolno na wysokich biegach, nie jeździć z pedałem w podłodze na długich odcinkach oraz powyżej 4000obr ale o dziwo powiedzieli mi że na tempomacie mogę śmigać na maxa (ciekawe od czego to zależy??)
Też się pytałem o ten nagar który się zbiera w rurze, bo wiedziałem o tym wcześniej że może się zrobić tzw. kolanko i spaliny będą się zawracały, ale to nieprawda przy tych silnikach bo są tam takie temperatury że wypali wszystko tym bardziej przy pustym wydechu. Zresztą stare diesle bez kata też są i jeżdża do dzisiaj i nic sie nie dzieje. Też coś napominali że turbina jest lekko podlana ON nie wiem o co im chodziło Zresztą jest to garrett sterowany elektronicznie przerobiony też na podciśnienie.
Napisz Mi tak z ciekawości, a jaki ma to wszystko wpływ na skrzynię, chodzi o obciążenia?? (bo skoro seryjnie na niższych biegach przenosi pełną moc to dlaczego nie może tego robić na wyższych biegach, chyba że jestem w błędzie) może pojawić się jakiś objaw jak w sprzęgle uślizg?? bo jak narazie wszystko działa bezproblemowo. Zresztą to jest jedna z lepszych firm tuningowych i sami mi powiedzieli że oni nic nie robią "na pałę" aby nie popsuć sobie marki. Auto było robione i strojone u nich tydzień, do tego 3 hamownie 2 razy poprawiana mapa, NAWET pytali się ile auto pali na MAXA i przeliczali przepustowość ON pompowtrysku aby go nie przekręcić tak więc chyba wiedzą co robią. Pozdrawiam i modyfikuj śmiało bo warto - TYLKO PROFESJONALNIE - ja też miałem wcześniej obawy _________________ Caliber CRD 206KM / 406NM + GARRETT GTB 2260 VK
|
|
Powrót do góry |
|
|
bbkr
Przyjaciel Portalu
Dołączył: 10 Wrz 2013 Posty: 435 Skąd jesteś (miejscowość/region): Gdansk Posiadane auto: Dodge Caliber 2.4L R/T
Piwa: 53/1
|
Wysłany: Nie 28 Wrz 2014, 02:10 Temat postu: |
|
|
TobiWUJO napisał: | Napisz Mi tak z ciekawości, a jaki ma to wszystko wpływ na skrzynię, chodzi o obciążenia?? (bo skoro seryjnie na niższych biegach przenosi pełną moc to dlaczego nie może tego robić na wyższych biegach, chyba że jestem w błędzie) może pojawić się jakiś objaw jak w sprzęgle uślizg?? |
Opor powietrza rosnie z kwadratem predkosci. Jezeli fabrycznie ten diesel wyciska max 180km/h a teraz zamykasz licznik to ostatnie przelozenie musi przekazac nie 25% wiecej mocy jak by to wynikalo z proporcji ale az 44% wiecej zeby ten opor rekompensowac. Takiego marginesu bezpieczenstwa ta skrzynia raczej nie ma. |
|
Powrót do góry |
|
|
|