Silnik 2.0 hdi 136 KM nie odpala po wyminie rozrzadu.


Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum.auto.com.pl Strona Główna -> Silnik Diesel-układ chlodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
leszcz 407 sw 2.0hdi

Auto Maniak
Auto Maniak


Dołączył: 31 Lip 2010
Posty: 876
Skąd jesteś (miejscowość/region): Kołobrzeg
Posiadane auto: 407 sw -2.0 hdi, 5008-2.0 HDI,Citroen c3-1,4 HDI, P.308- 1,6HDI
Piwa: 79/1
PostWysłany: Sob 27 Lut 2016, 23:43    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No właśnie nie wszedł... i PP pokazuje że synchronizacja jest , a zasilania na wtryskiwaczach nie ma jak pisze autor postu. Moim zdaniem oba czujnik są ok. Przyczyna że nie odpala musi być inna.
Nie na żarty wcześniej sugerowałem sprawdzenie połączeń w kostkach sterownika i bezpiecznik F10, przez który jest podane napięcie do sterownika, do stopnia końcowego otwierania wtryskiwaczy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Transit 2

Auto Maniak
Auto Maniak


Dołączył: 25 Sty 2015
Posty: 2118
Skąd jesteś (miejscowość/region): Podlaskie
Posiadane auto: Peugeot 106, Ford mondeo, Transit, Mercedes sprinter, Opel Vectra 2.0 tdi. Obecnie posiadam Forda Transit 2.0 tdi 300 rok 2003., Peugeot 206 1.1 2002 rok, Citroen c5 2.0 hdi 2002 rok.
Piwa: 102/6
PostWysłany: Nie 28 Lut 2016, 00:17    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Cytat:
a zasilania na wtryskiwaczach nie ma jak pisze autor postu
A jak zmierzył zasilanie na wtryskiwacza?. Powtarzam, tam zasilanie stałego nie ma, zawór wtryskiwacza pracuje impulsowo sterowany przez sterownik silnika.
Jedyną przyczyną, mógł przez nie uwagę, źle zamontować koło pasowe, przez co czujnik położenia wału odbiega od normy, pomimo że jest synchronizacja.
Jedyną rzeczą, aby sprawdzić wtryskiwacze to tylko w korekcie dawki paliwa, jeżeli korekta wtryskiwaczy wynosi zerowa, to można wtedy mówić o braku impulsu idące do wtryskiwaczy.
Cytat:
Nie na żarty wcześniej sugerowałem sprawdzenie połączeń w kostkach sterownika i bezpiecznik F10, przez który jest podane napięcie do sterownika,
Tutaj nie wiem( Tego nie sprawdzałem, to nie powiem), czy akurat będzie tam samo, ponieważ jest to z 2008 roku i na układzie wtryskowym DELPHI, a więc może być inaczej rozwiązana elektryka.
Pozdrawiam.

Ps. Tutaj mogę jedynie powiedzieć, że nie potrzebnie aż tyle rzeczy rozkręcał i nie wiadomo teraz, gdzie popełnił błąd.
_________________
Każda rada jest dobra, ale odpisanie jak zostało naprawione to też dobra rada.
Szczęśliwego Nowego Jorku.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
leszcz 407 sw 2.0hdi

Auto Maniak
Auto Maniak


Dołączył: 31 Lip 2010
Posty: 876
Skąd jesteś (miejscowość/region): Kołobrzeg
Posiadane auto: 407 sw -2.0 hdi, 5008-2.0 HDI,Citroen c3-1,4 HDI, P.308- 1,6HDI
Piwa: 79/1
PostWysłany: Nie 28 Lut 2016, 09:00    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Mam jeszcze jedno pytanie do autora postu. Jakim miernikiem mierzył i stwierdził brak napięcia na wtryskiwaczach?
Jak kolega wyżej pisze są to bardzo krótkie impulsy i nie każdy chiński cyfrowy miernik to wyłapie.
Natomiast sprawdzić to można poczciwym analogowym miernikiem ze wskazówką.
Tu w zależności od wtryskiwaczy i sterownika- BOSCH , DELPHI, SIEMENS. na piezzo podawane jest napięcie od 50 do 150V i natężenie 4-12A.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
julianzima

Czytelnik
Czytelnik


Dołączył: 17 Lut 2016
Posty: 6
Skąd jesteś (miejscowość/region): Gliwice\śląskie
Posiadane auto: Peugeot 407 SW, 2.0Hdi, DW10BTED4 FAP, 2008r
Piwa: 0/0
PostWysłany: Pią 20 Maj 2016, 11:27    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam
Sporo wody upłynęło zanim auto zostało uruchomione, potem nie było zbytnio czasu, ale ostatecznie jestem i wyjaśniam mój przypadek.
Otóż auto po naszych próbach i kontrolach wszystkiego co byliśmy w stanie zrobić trafiło na warsztat który zajmuje się tylko i wyłącznie francuzami. Po nakreśleniu problemu zaczęli od strony elektrycznej. Kilka dni kopali w elektryce i nic nie znaleźli. Potem zabrali się za układ paliwowy. Po wyciągnięciu filtra okazało się że w układzie są opiłki metalu. Ponoć ten typ pompy ma fabryczny feler i się łuszczy. Prawdopodobnie przy wymianie filtra gdzieś się przedostały i szlag trafił wtryski. Po demontażu i sprawdzeniu okazało się że się nie otwierają. Koszt: nowa pompa + nowe wtryski + czyszczenie układu i robocizna (demontaż i montaż oraz wcześniejsze grzebanie w elektryce) 4800 zł.
Ostatecznie wtryski udało się wyczyścić, pompę zregenerowali i wyniosło mnie to 3000 zł. Do tego dwuletnia gwarancja.
Trochę (a nawet sporo) nerwów mnie to kosztowało ale ostatecznie auto jeździ.
Z mojej strony temat jest zamknięty.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
KotBury

Auto Maniak
Auto Maniak


Dołączył: 25 Sie 2013
Posty: 970
Skąd jesteś (miejscowość/region): Goleniów k/Szczecina
Posiadane auto: 406 2,0 HDI 110 KM combi 2000, KIA CARNIVAL 2,9 CRDI 145 KM
Piwa: 92/1
PostWysłany: Pią 20 Maj 2016, 15:10    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No, proszę, tylko raz przemilczałem w swoich wypocinach kwestię opiłek w paliwie, a one okazały się przyczyną wszelkiego zła. Bardzo dziękujemy za informację "zwrotną", gdyż zazwyczaj kierowcy wykorzystują forum tylko "z biletem w jedną stronę"... Rzadko się zdarza, aby ktoś właśnie uprzejmie poinformował, co uległo awarii i jak usterka została usunięta.

Przy okazji opiłków nie zapomnij jednak, iż może być lada chwila "powtórka z rozrywki". Nie dlatego jednak, że dany typ pompy się "łuszczy", ale dlatego, iż paliwo jest za "suche". Na forum jest co najmniej ze 20 wątków opisujących wpływ suchego paliwa na wydzielanie wiór oraz ewentualną kolizję tłokowo-zaworową. Można zajrzeć choćby tutaj i tutaj oraz dowiedzieć się, jak prostym sposobem zapobiegać i chronić system wtryskowy przed suchym paliwem.

Wniosek końcowy, gdy masz wióry w paliwie, to jedyna metoda, aby zapobiec katastrofie i ratować silnik, to dolewanie oleju mieszankowego 2 T do 2-suwów w proporcji 1:100, czyli 1 litr oleju 2T na 100 litrów zwykłej ropy.

Pzdr KotBury
_________________
Panie, zachowaj mnie od zgubnego nawyku mniemania, że muszę coś powiedzieć na każdy temat i przy każdej okazji.
Św. Tomasz z Akwinu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Reklama








Wysłany: Pią 20 Maj 2016, 15:10    Temat postu: reklama

Powrót do góry
Transit 2

Auto Maniak
Auto Maniak


Dołączył: 25 Sty 2015
Posty: 2118
Skąd jesteś (miejscowość/region): Podlaskie
Posiadane auto: Peugeot 106, Ford mondeo, Transit, Mercedes sprinter, Opel Vectra 2.0 tdi. Obecnie posiadam Forda Transit 2.0 tdi 300 rok 2003., Peugeot 206 1.1 2002 rok, Citroen c5 2.0 hdi 2002 rok.
Piwa: 102/6
PostWysłany: Sob 21 Maj 2016, 15:25    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

hmm, szkoda tylko, że nieuczciwie, bo nie może być tak, że jednostka silnikowa odpalała i jakoś nie było problemu z odpaleniem silnika do czasu wymiany rozrządu, natomiast po wymianie rozrządu raptem opiłki się znalazły w paliwie?.
Gdyby rzeczywiście tak byłoby, to przed wymianą rozrządu nie tylko byłoby problem z odpaleniem silnika, ale i pracą silnika, co więc musiało się dziać wcześniej związane z paliwem bądź wtryskami.
Jeśli chodzi o opiłki, to najczęściej występuje przy zapowietrzonym układzie i wbrew pozorom jest niezauważalny dla pracy silnika, następnie dolewając różne środki czyszczące do wtryskiwaczy bądź jeździcie na samej Biopaliwie, innej opcji nie widzę związane opiłki w filtrze paliwa, a szczególnie wody?., bo aż takiej ilości wody w dieslu, to świadczy tylko o stan zbiorników w stacji paliw, na którym tankujemy.

Pozdrawiam.
_________________
Każda rada jest dobra, ale odpisanie jak zostało naprawione to też dobra rada.
Szczęśliwego Nowego Jorku.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
KotBury

Auto Maniak
Auto Maniak


Dołączył: 25 Sie 2013
Posty: 970
Skąd jesteś (miejscowość/region): Goleniów k/Szczecina
Posiadane auto: 406 2,0 HDI 110 KM combi 2000, KIA CARNIVAL 2,9 CRDI 145 KM
Piwa: 92/1
PostWysłany: Sob 21 Maj 2016, 16:18    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Szkoda tylko, iż wyjaśnienia Transit2 przekonują tylko jego samego i nikogo więcej. Skoro opiłki wydzielają się jedynie
Cytat:
przy zapowietrzonym układzie i wbrew pozorom jest niezauważalny,
to jakim cudem przestają się wydzielać po dolaniu oleju mieszankowego 2T do paliwa? Przecież silniki wtedy też się zapowietrzają, a mimo to jakoś wióry nie chcą się pokazywać. To chyba na tej samej wiedzy polega, co pompa zrwc, prawda?

Pzdr KotBury
_________________
Panie, zachowaj mnie od zgubnego nawyku mniemania, że muszę coś powiedzieć na każdy temat i przy każdej okazji.
Św. Tomasz z Akwinu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Transit 2

Auto Maniak
Auto Maniak


Dołączył: 25 Sty 2015
Posty: 2118
Skąd jesteś (miejscowość/region): Podlaskie
Posiadane auto: Peugeot 106, Ford mondeo, Transit, Mercedes sprinter, Opel Vectra 2.0 tdi. Obecnie posiadam Forda Transit 2.0 tdi 300 rok 2003., Peugeot 206 1.1 2002 rok, Citroen c5 2.0 hdi 2002 rok.
Piwa: 102/6
PostWysłany: Sob 21 Maj 2016, 18:51    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Cytat:
To chyba na tej samej wiedzy polega, co pompa zrwc, prawda?
Nie szukaj docinków, które sam wielokrotnie się mylisz, stąd twoje częste zmiany postów. Ja wiem, że pomyliłem się co do nazwy, ale to nie oznacza, że teraz będziesz docinał na, którym ja tobie nie docinam. (KotBury nie zamierzam ponownie kłócić się na forum, co jednocześnie masz swoje racje, a ja swoje i tym się trzymajmy, bo z doświadczenia wiem, że ten olej mało pomaga, no chyba, że tankuje się niewiadomego pochodzenia, stąd chyba częste problemy.)


Cytat:
Przecież silniki wtedy też się zapowietrzają, a mimo to jakoś wióry nie chcą się pokazywać.
Bo jak samo Biopaliwo jest i nie ma smarności lub dodają rzekomo czyszczące środki do wtryskiwaczy, to nie dziwota, lecz i tak nie zmienia faktu, że pompy wysokiego lecą z powodu jakości i choćbyś lał, tego oleju nie wiadomo ile, tak samo wtryskiwacze na, którym już jeden użytkownik napisał o tym. Natomiast, to czemu u nas nie ma takich problemów i jak dotąd nie zauważyłem, jak i nie słyszałem, że komuś opiłki leciały, no z wyjątkiem opisane przyczyny przeze mnie.

Pozdrawiam.

Ps. Mając na powyższe pytanie dla kolegi KotBury, bo jest to taka sama sytuacja i identyczna: Co powoduje zatarcie tłoczka w pompie vp 44?, to samo dotyczy wysokiego ciśnienia. (Dla ułatwienia podpowiedzi) na pewno nie suche paliwo. Napisz mi to na wp z tym, że nie potwierdzaj słowami tym co wiem, sam opisz.
_________________
Każda rada jest dobra, ale odpisanie jak zostało naprawione to też dobra rada.
Szczęśliwego Nowego Jorku.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
pablox111

Czytelnik
Czytelnik


Dołączył: 19 Lut 2022
Posty: 2
Skąd jesteś (miejscowość/region): Szczytna
Posiadane auto: 2.0hdi 136km
Piwa: 0/0
PostWysłany: Sob 19 Lut 2022, 20:06    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Opiszę swój problem który został rozwiązany dla potomności.
Z roku na rok coraz to było gorzej z rozruchem nie palił za pierwszym razem.
Szukałem w świecach żarowych /niestety to nie świece na odłączonych świecach palił nawet przy -16.
Szukałem może łapie lewe powietrze do paliwa do pompy Wysokiego ciśnienia ./ Podłączyłem pompę elektryczną 6 barową było niby lepiej ale nie to. Przypomnę iż w większości 2.0hdi brak pompy elektrycznej w baku mało tego niektóre modele nie miały nawet gruszki w wyniku braku paliwa pozostawała tylko laweta( volvo v50).
Szukałem problemu zaworze vcv który jest sterowany \"masą \" masowałem na start z masą było trochę lepiej ale nie to.
Przypomnę że aby komputer dopuścił do rozruchu \"otworzył wtryski\" musi być min .150- 250bar
Wymieniłem czujnik ciśnienia paliwa (mierzy ciśnienie paliwa i wartości trafiają do komputera jeżeli oszukuje w \"duł \" nie dopuści do startu dlatego jeżeli jest uszkodzony należy go odpiąć komputer widzi wartość domyślą i startuje w trybie awaryjnym ./ Dalej to samo to nie był czujnik.
Wymiana czujników wałka rozrządu i wału rozrządu / dalej to samo
Wymiana BSI nie pomogła przy okazji innej awarii.
Doszło do na następnego etapu np podczas długiej trasy wyłączenia już nie zapalił trzeba było czekać 8 godzin.
2 miesiące temu gdy były mrozy -20stopni z ciekawości jak odpali a raczej wiedziałem że już nie odpali a mam 3 inne auta z tymi silnikami wszystkie palą od strzała nawet ze spalonymi kilkoma świecami. Po nieudanej próbie na mrozie rzucił palenie definitywnie.
Myślałem że problem tkwi w pompie nie wytwarzała nawet 150bar tyle wymagał komputer aby otworzyć wtryski było max 6bar
Zabrałem się za pompę WC (ta pompa to taki mix łączy w sobie pompę niskiego ciśnienia 6bar z podciśnieniem oraz (WC 1900BAR)
Rozebrałem zero opiłków krzyżak jak nowy widać że już tu ktoś był i ją regenerował zawory przełączają vcv otwiera Regulator wysokiego ciśnienia działa dobija iglicę i nie przepuszcza więc ok.
Jedynie do czego mogłem się doczepić to w sekcjach wysokiego ciśnienia (a są 3) jedna sekcja przepuszczała w wstecz \"powietrze\" czyli w realu paliwo zaworek zwrotny nie trzymał spowodowane było to tym iż mamy niską jakość paliwa w Polsce po wyczyszczeniu zaworków (kuleczek oraz otworów) wszystko wróciło do normy. Poskładałem nie pali dalej. Wyjąłem oring z zaworu vcv aby maksymalnie dawkował paliwo do sekcji pompy oraz podłączyłem regulator ciśnienia paliwa pod 12v na kilka sekund na próbę efekt / uzyskałem 1900bar! auto nie odpala komputer nie otwiera wtrysków! .
Załamany trafiłem na to aby szukać czy jest synchronizacja wałków w lexi pisze wyraźnie brak synchronizacji ale myślałem może dopiero po odpaleniu pokazuje yes albo tak. Trafiłem na ten post i wiedziałem że muszę szukać problemu w rozrządzie ponieważ nie pokazywało mi obrotów silnika . Pierwsza faza sprawdzenie przewodów miernikiem do czujnika wałka rozrządu oraz wału rozrządu (6 kabli) do ecu miernik wskazuje rezystancję 0 więc ok przewodzą.
Rozebrałem rozrząd blokuje na blokady i dziwko rozrząd przeskoczony o 3 zęby.
Winowajca mechanik który jak wymieniał rozrząd napinacz skręcił ze strzałką na max czyli do oporu no kurr.... daj mechanikowi to się można dziwić efekt taki iż napinacz nie napina najmniejszym palcem można go napinać na max po roku od wymiany ,.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum.auto.com.pl Strona Główna -> Silnik Diesel-układ chlodzenia-układ zasilania-układ napędowy. Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3
Strona 3 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group