Silnik 2.0 hdi 136 KM nie odpala po wyminie rozrzadu.


Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum.auto.com.pl Strona Główna -> Silnik Diesel-układ chlodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
julianzima

Czytelnik
Czytelnik


Dołączył: 17 Lut 2016
Posty: 6
Skąd jesteś (miejscowość/region): Gliwice\śląskie
Posiadane auto: Peugeot 407 SW, 2.0Hdi, DW10BTED4 FAP, 2008r
Piwa: 0/0
PostWysłany: Czw 18 Lut 2016, 20:05    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Zamienione kabelki na kostce nie bo kostek nie wymieniałem.
Pomysł z zamienionymi wtyczkami na wtryskach zostanie jutro poddany dokładnej analizie (tj sprawdzony).
Zraz zabieram się do dogłębnej analizy profilu KotBury.
Jutro zdam relację z dalszej walki.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Transit 2

Auto Maniak
Auto Maniak


Dołączył: 25 Sty 2015
Posty: 2118
Skąd jesteś (miejscowość/region): Podlaskie
Posiadane auto: Peugeot 106, Ford mondeo, Transit, Mercedes sprinter, Opel Vectra 2.0 tdi. Obecnie posiadam Forda Transit 2.0 tdi 300 rok 2003., Peugeot 206 1.1 2002 rok, Citroen c5 2.0 hdi 2002 rok.
Piwa: 102/6
PostWysłany: Czw 18 Lut 2016, 20:17    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Pomysł z zamienionymi wtyczkami na wtryskach zostanie jutro poddany
Nie jestem pewny, aby były zamienione.
W taki razie kolego julianzima, podaj numer vin na wp, to przyjrzę się dokładniej rozrząd.
Pozdrawiam.


Ps.Dzięki, kolego ATBCK za zwrócenie uwagi. Wink ( Nie wziąłem pod uwagę, myślałem, że ten sam pisze.)
_________________
Każda rada jest dobra, ale odpisanie jak zostało naprawione to też dobra rada.
Szczęśliwego Nowego Jorku.


Ostatnio zmieniony przez Transit 2 dnia Pią 19 Lut 2016, 00:56, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
ATBCK

Auto Maniak
Auto Maniak


Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 1902
Skąd jesteś (miejscowość/region): Warszawa
Posiadane auto: Peugeot 407SW 2.0HDI 2010r.
Piwa: 175/1
PostWysłany: Czw 18 Lut 2016, 20:50    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Piny i kostki zmieniała zupełnie inna osoba.

Kolega odswiezyl temat bo ma podobny problem.

A wtyczki od wtryskow jest trudno zamienić miejscami bo kable są dosyć krótkie.


Ostatnio zmieniony przez ATBCK dnia Pią 19 Lut 2016, 11:35, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
KotBury

Auto Maniak
Auto Maniak


Dołączył: 25 Sie 2013
Posty: 970
Skąd jesteś (miejscowość/region): Goleniów k/Szczecina
Posiadane auto: 406 2,0 HDI 110 KM combi 2000, KIA CARNIVAL 2,9 CRDI 145 KM
Piwa: 92/1
PostWysłany: Pią 19 Lut 2016, 01:40    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

To czemu poszkodowany kierowca pisze, że Peugeot Planet pokazuje?:
Cytat:
Jedyna rzecz która nie pasuje to wyprzedzenie kąta wtrysku wstępnego. Z tego co wyczytałem powinno być 13 st a u mnie PP pokazuje 128 st.
Skąd ta cyfra 128? Dla mnie nie ulega wątpliwości, że to jest przyczyna odmowy zapłonu przez komputer, mimo nienagannej kondycji układu wtryskowego oraz wszystkich czterech czujników odpowiedzialnych za rozruch. Jakie to są czujniki, wystarczy zajrzeć w polecane tematy i się dowiedzieć.

Pzdr KotBury
_________________
Panie, zachowaj mnie od zgubnego nawyku mniemania, że muszę coś powiedzieć na każdy temat i przy każdej okazji.
Św. Tomasz z Akwinu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Transit 2

Auto Maniak
Auto Maniak


Dołączył: 25 Sty 2015
Posty: 2118
Skąd jesteś (miejscowość/region): Podlaskie
Posiadane auto: Peugeot 106, Ford mondeo, Transit, Mercedes sprinter, Opel Vectra 2.0 tdi. Obecnie posiadam Forda Transit 2.0 tdi 300 rok 2003., Peugeot 206 1.1 2002 rok, Citroen c5 2.0 hdi 2002 rok.
Piwa: 102/6
PostWysłany: Pią 19 Lut 2016, 17:11    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Nieregulowany w tym sensie że ja nie mam możliwości jego regulacji bo ustawia go ECU (tak wyczytałem).

U ciebie kolego julianzima, czujnik położenia wałka jest regulowany i nie ECU ustawia, tylko ty musisz wyregulować z pomocą komputera diagnostycznego, czyli planetem.
Aby to zrobić, musi podłączyć komputer( planet), następnie postawić tak, abyś mógł jej widzieć, żeby wyregulować czujnika wałka rozrządu lub drugiej osoby poprosić do pomocy, w celu zajęcia się komputerem albo ustawieniem.
A to, że nie odpala silnik to tylko dlatego, że wartość czujnika wałka rozrządu jest dość mocno zawyżona, można jedynie całkowicie odpiąć od czujnika, co w tym czasie silnik przejdzie w tryb awaryjny i powinien odpalić, ale najpierw jak wyżej opisałem.
Pozdrawiam.
_________________
Każda rada jest dobra, ale odpisanie jak zostało naprawione to też dobra rada.
Szczęśliwego Nowego Jorku.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Reklama








Wysłany: Pią 19 Lut 2016, 17:11    Temat postu: reklama

Powrót do góry
ATBCK

Auto Maniak
Auto Maniak


Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 1902
Skąd jesteś (miejscowość/region): Warszawa
Posiadane auto: Peugeot 407SW 2.0HDI 2010r.
Piwa: 175/1
PostWysłany: Pią 19 Lut 2016, 19:06    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

PrzepraszaM Cię transit ale chyba nie jest prawdą to co piszesz.

Po pierwsze żaden silnik Peugeota nie odpali przy zdjętej wtyczce od czujnika walka rozrządu bo nie wie czy jest synchronizacja między górą a dołem silnika.

Druga sprawa to Planetem nie ustawia się żadnego czujnika.

Nie ma takiej opcji w planecie.

Czujnik górny owszem reguluje się mechanicznie odsuwajac go lub przyblizajac do koła rozrządu ale kolega pisze że synchronizacja jest.

I jeszcze pytanie do kolegi poszkodowanego gdzie w planecie wyczytal o wyprzedzeniu kąta wtrysku bo u mnie takiej opcji nie ma.

Chyba ze w silniku benzynowym.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
KotBury

Auto Maniak
Auto Maniak


Dołączył: 25 Sie 2013
Posty: 970
Skąd jesteś (miejscowość/region): Goleniów k/Szczecina
Posiadane auto: 406 2,0 HDI 110 KM combi 2000, KIA CARNIVAL 2,9 CRDI 145 KM
Piwa: 92/1
PostWysłany: Pią 19 Lut 2016, 19:53    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ATBCK napisał:
I jeszcze pytanie do kolegi poszkodowanego gdzie w planecie wyczytal o wyprzedzeniu kąta wtrysku bo u mnie takiej opcji nie ma. Chyba ze w silniku benzynowym.
Jest taka opcja i nazywa się "wtrysk wstępny / wtrysk zasadniczy / dotrysk" (wiersz 15-17 - tabela poniżej).

Pzdr KotBury
_________________
Panie, zachowaj mnie od zgubnego nawyku mniemania, że muszę coś powiedzieć na każdy temat i przy każdej okazji.
Św. Tomasz z Akwinu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Transit 2

Auto Maniak
Auto Maniak


Dołączył: 25 Sty 2015
Posty: 2118
Skąd jesteś (miejscowość/region): Podlaskie
Posiadane auto: Peugeot 106, Ford mondeo, Transit, Mercedes sprinter, Opel Vectra 2.0 tdi. Obecnie posiadam Forda Transit 2.0 tdi 300 rok 2003., Peugeot 206 1.1 2002 rok, Citroen c5 2.0 hdi 2002 rok.
Piwa: 102/6
PostWysłany: Pią 19 Lut 2016, 21:34    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jeżeli jeden czujnik, zostanie uszkodzony lub przerwany, to automatycznie przechodzi w tryb awaryjny i zastępuje w tym przypadku czujnika położenia wału. W trybie awaryjnym, co prawda mocy nie będzie miało ani prędkości i jest to czas na dojazd do domu lub najbliższego warsztatu.
Tak, czujnik przesuwamy do góry, jak i do dołu, w tym przypadku nikt w ciemno nie będzie chyba regulować czujnika wałka rozrządu, bo niby skąd ma wiedzieć, w jakim położeniu znajduje się czujnik, inaczej jest, przy stałym zamontowanym czujnika to tam regulacji nie ma.
Jak na moje podejrzenie, to prawdopodobnie czujnik do końca wciśnięty, co musi unieść lekko do góry i ponownie odczytać z komputera. (Tutaj być może za blisko czujnik siedzi wobec wałka, co jednocześnie dość silnie magnezuje i stąd możliwe taki wynik, a nie inny.)
Pozdrawiam.
_________________
Każda rada jest dobra, ale odpisanie jak zostało naprawione to też dobra rada.
Szczęśliwego Nowego Jorku.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
julianzima

Czytelnik
Czytelnik


Dołączył: 17 Lut 2016
Posty: 6
Skąd jesteś (miejscowość/region): Gliwice\śląskie
Posiadane auto: Peugeot 407 SW, 2.0Hdi, DW10BTED4 FAP, 2008r
Piwa: 0/0
PostWysłany: Pią 26 Lut 2016, 10:54    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam
Przez jakiś czas mnie nie było, ale wczoraj znowu walczyłem żeby uruchomić samochód. Po bitwie do trzeciej w nocy kolejny raz musieliśmy się poddać. Teraz sprawozdanie:
- rozrząd sprawdzony po raz n-ty, wszystko ok
- synchronizacja jest
- obroty w granicach 200
- ciśnienie ponad 300
- kąt wtrysku wstępnego nadal 128 stopni
- brak błędów silnika (jest ten związany z ogranicznikiem prędkości o którym pisałem wcześniej i jeszcze jeden od czujnika jakości powietrza w kabinie którego wcześniej nie widzieliśmy bo nie szukaliśmy w klimie; oba błędy były już wcześniej, ten od klimy odkąd kupiłem samochód)
- Kabli na wtryskach nie da się zamienić bo są zbyt krótkie
- przy próbie rozruchu nie ma prądu na wtryskach (czyli zapłon jest blokowany elektronicznie bo samo ciśnienie jest na listwie)
- czujnik wałka rozrządu owszem ma regulację ale przestawianie bynajmniej nie zmienia kąta (jeśli odsuniemy go zbyt daleko nie ma synchronizacji)
- zostały sprawdzone wszystkie zawory (przez wprowadzenie kamery do kanałów) czy pracują - są ok


Teraz dokładny opis tego co się działo (mechanik to mój brat i nie mam powodu żeby mu nie wierzyć).
Po wymianie rozrządu auto odpaliło od strzału na 3-5 sekund i zgasło. Przeskanował go pod kątem błędów (ale wtedy jeszcze jakimś uniwersalnym urządzeniem) i wywalił błąd podgrzewania. Jako że nie mógł go wykasować, a auto stało w ciepłym garażu więc oboje uznaliśmy że jedna powinien odpalić mimo to. Było kilka nieudanych prób odpalenia.
Od tego momentu działamy już razem i tak:
Po podpięciu PP okazuje się że nie ma synchronizacji więc przestawiliśmy koło na wale dosłownie o milimetr (po wymianie ustawił je na starym miejscu) na tym klinie, wykasowaliśmy błąd grzania który się już więcej nie pojawił, i kolejne próby odpalenia. Nic. Później już tylko kolejne kontrole tego co nam przychodziło do głowy i tego co wyczytaliśmy.
Wyczytałem gdzieś, że na zimnym silniku kąt wtrysku wstępnego może mieć taką wartość. Jeden użytkownik pisał, że miał nawet ok 160 stopni i auto chodziło.

Nasuwają mi się dwa pytania:
1. Czy w momencie braku synchronizacji na w/w czujnikach zapłon nie zostaje zablokowany na stałe i nie trzeba go jakoś odblokować w PP?
2. Dlaczego po wymianie rozrządu odpalił na chwilę (przecież nie widział synchronizacji między czujnikami)?

Tak jak pisałem wcześniej nie mam żadnego punktu zaczepienia więc wszelkie sugestie będą mile widziane i sprawdzane.

Kolego Transit 2 wydaje mi się że komputer w momencie gdy nie widzi któregoś z czujników nie może w ogóle podać paliwa bo nie wie w którym momencie. Nawet jeśli miałby przejść w tryb awaryjny ze to nie wie jak względem siebie są ustawione koła. Jeżeli miałby dostosowywać parametry do czujnika na wale a góra byłaby przestawiona to nie miałoby większego sensu podawanie paliwa.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
leszcz 407 sw 2.0hdi

Auto Maniak
Auto Maniak


Dołączył: 31 Lip 2010
Posty: 876
Skąd jesteś (miejscowość/region): Kołobrzeg
Posiadane auto: 407 sw -2.0 hdi, 5008-2.0 HDI,Citroen c3-1,4 HDI, P.308- 1,6HDI
Piwa: 79/1
PostWysłany: Pią 26 Lut 2016, 16:48    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam. To może jeszcze sprawdż bezpiecznik F10 w skrzynce pod maską, wyjmij cały sterownik silnika i sprawdz czy na kostkach nie ma korozji, sprawdż przepustnicę powietrza czy jest otwarta , a może ktoś ci zrobił kawał i masz kartofla w rurze Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Transit 2

Auto Maniak
Auto Maniak


Dołączył: 25 Sty 2015
Posty: 2118
Skąd jesteś (miejscowość/region): Podlaskie
Posiadane auto: Peugeot 106, Ford mondeo, Transit, Mercedes sprinter, Opel Vectra 2.0 tdi. Obecnie posiadam Forda Transit 2.0 tdi 300 rok 2003., Peugeot 206 1.1 2002 rok, Citroen c5 2.0 hdi 2002 rok.
Piwa: 102/6
PostWysłany: Pią 26 Lut 2016, 21:43    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jeżeli rozrząd dobrze ustawiony, a jej ustawienia powinno być tak: wał korbowy zablokowany i wałek rozrządu również, przy zakładaniu paska rozrządu powinien być naciągnięty między wałem korbowym a wałkiem rozrządu (nie po stronie napinacza) i dopiero po założeniu paska wtedy napinacz opuszczamy z blokady, co następnie zdejmujemy wcześniej założony blokady na wale i wałka rozrządu. Aby sprawdzić, czy znaki się zgrywają, to należy dwa razy obrócić wałem korbowym i tutaj nie należy cofać wałem korbowym w celu sprawdzenia znaków ( To błąd), następnie obracając leciutko wałem korbowym w celu zablokowania wału korbowego na znakach, co w tym czasie znaki na wałku rozrządu muszą się zgrać po zablokowaniu wału korbowego. (To jest prawidłowy montaż paska rozrządu, jak i sprawdzenie).
Dalej, ustawione na znaki rozrząd, muszą zgrywać się z czujnikiem wału korbowego, jak i wałka rozrządu, jeżeli nie zgrywa się, to jest powód nie, odpalania silnika i najwidoczniej nie tak jak trzeba, ustawiono rozrząd. (innej opcji nie widzę)
Teraz, nie bardzo rozumiem wypowiedzi, że najpierw jest synchronizacja, a potem jej nie ma.?
Jeżeli sprawdzasz synchronizacji wałka rozrządu tylko na włączonym zapłonie, a nie w trakcie próby odpalania silnika, to synchronizacja na komputerze diagnostycznym będzie:Nie, z kolei wraz z obrotem wału będzie:Tak.
Cytat:
przy próbie rozruchu nie ma prądu na wtryskach
Tam nie ma napięcia stałego, jest za to impulsowy.
Cytat:
Czy w momencie braku synchronizacji na w/w czujnikach zapłon nie zostaje zablokowany na stałe i nie trzeba go jakoś odblokować w PP?
Jeżeli byłby zablokowany, to nie byłoby synchronizacji wałka lub wału przy rozruchu silnika. Ale możesz sprawdzić, może akurat jest zablokowany, co nie zmienia faktu, że trzeba sprawdzić.
Cytat:
Nawet jeśli miałby przejść w tryb awaryjny ze to nie wie jak względem siebie są ustawione koła.
Wtedy przejmuje komputer-sterownik, kiedy jest tylko wyłączenie w trybie awaryjnym i nie pamiętam, w którym to aucie, gdzie tylko jeden raz odpali silnik, a później już laweta.
Pozdrawiam.
_________________
Każda rada jest dobra, ale odpisanie jak zostało naprawione to też dobra rada.
Szczęśliwego Nowego Jorku.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
KotBury

Auto Maniak
Auto Maniak


Dołączył: 25 Sie 2013
Posty: 970
Skąd jesteś (miejscowość/region): Goleniów k/Szczecina
Posiadane auto: 406 2,0 HDI 110 KM combi 2000, KIA CARNIVAL 2,9 CRDI 145 KM
Piwa: 92/1
PostWysłany: Pią 26 Lut 2016, 22:56    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

julianzima napisał:
Po podpięciu PP okazuje się że nie ma synchronizacji więc przestawiliśmy koło na wale dosłownie o milimetr (po wymianie ustawił je na starym miejscu) na tym klinie. (-)Wyczytałem gdzieś, że na zimnym silniku kąt wtrysku wstępnego może mieć taką wartość. Jeden użytkownik pisał, że miał nawet ok 160 stopni i auto chodziło.

Nasuwają mi się dwa pytania:
1. Czy w momencie braku synchronizacji na w/w czujnikach zapłon nie zostaje zablokowany na stałe i nie trzeba go jakoś odblokować w PP?
2. Dlaczego po wymianie rozrządu odpalił na chwilę (przecież nie widział synchronizacji między czujnikami)?

Kolego Transit 2 wydaje mi się że komputer w momencie gdy nie widzi któregoś z czujników nie może w ogóle podać paliwa bo nie wie w którym momencie. Nawet jeśli miałby przejść w tryb awaryjny ze to nie wie jak względem siebie są ustawione koła. Jeżeli miałby dostosowywać parametry do czujnika na wale a góra byłaby przestawiona to nie miałoby większego sensu podawanie paliwa.
Ostatnie Twoje zdanie jest jak najbardziej prawdziwe. Cała rzecz rozbija się prawdopodobnie o to, że brak jest synchronizacji rozrządu czujnikowego, mimo że synchronizacja fizyczna jest OK. Silnik odpalił po wymianie rozrządu dlatego, że czujnik położenia wałka rozrządu przypadkowo znalazł się w prawidłowej pozycji do sekwencyjnego zapłonu.

Należy dopowiedzieć, że za synchronizację odpowiadają dwa czujniki obrotowe, nie jeden, jak wielu z was się wydaje. Najważniejszy jest dolny czujnik wału korbowego, o którym cały czas jest tu mowa. Natomiast drugi, górny czujnik określa położenie wałka rozrządu. W praktyce spełnia on podwójną rolę, ponieważ oprócz położenia wałka rozpoznaje wtryskiwacze. Jak wiadomo bowiem numeracja cylindrów nie odpowiada numeracji wtryskiwaczy.

Jednak zarówno przy awarii jednego jak i drugiego, komputer nie uruchomi silnika, tzn. nie poda zasilania elektrycznego na wtryskiwacze, mimo prawidłowego ciśnienia paliwa, obrotów startowych oraz pełnej sprawności wtryskiwaczy. Dlatego, że przy braku czytelnego sygnału z czujnika wału korbowego komputer nie może znaleźć cylindra wzorcowego (odniesienia). Natomiast przy nieczytelnym sygnale czujnika wałka rozrządu komputer nie może rozpoznać wtryskiwaczy. Czyli jeśli choćby tylko jeden z nich był uszkodzony, komputer nie odpali silnika, dopóki usterka nie zostanie usunięta.

Tak więc usterka musi tkwić w którymś z dwóch czujników. Koniec, kropka.

Z tym, że w bardzo prosty sposób określimy, który konkretnie jest uszkodzony. Jeśli podczas rozruchu widać na diagnoskopie zewnętrznym, że obroty oscylują wokół 200-250 obr/min, a synchronizacja brzmi NIE (wiersz nr 1 i 2 w przykładowej tabelce powyżej), oznacza, że czujnik wału korbowego jest sprawny, a uszkodzony czujnik położenia wałka rozrządu. O tym świadczy m.in. nieprawdopodobny odczyt kąta wtrysku 128 stopni. Natomiast gdy w wierszu nr 1 nie widać obrotów, mimo że rozrusznik kręci, oznacza uszkodzenie czujnika wału korbowego.

Mimo wielokrotnych wymian czujnika wału korbowego, prawdopodobnie jest to walenie głową w mur, gdyż winę ponosi czujnik położenia wałka rozrządu, a nie wału korbowego. Taki przynajmniej wniosek można wyciągnąć z Twojego opisu.

Pzdr KotBury
_________________
Panie, zachowaj mnie od zgubnego nawyku mniemania, że muszę coś powiedzieć na każdy temat i przy każdej okazji.
Św. Tomasz z Akwinu


Ostatnio zmieniony przez KotBury dnia Sob 27 Lut 2016, 17:19, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
julianzima

Czytelnik
Czytelnik


Dołączył: 17 Lut 2016
Posty: 6
Skąd jesteś (miejscowość/region): Gliwice\śląskie
Posiadane auto: Peugeot 407 SW, 2.0Hdi, DW10BTED4 FAP, 2008r
Piwa: 0/0
PostWysłany: Sob 27 Lut 2016, 00:37    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Zgadzam się z Tobą tylko że u mnie tak jak pisałem obroty podczas rozruchu są ok 200, synchronizacja jest TAK. W momencie gdy czujnik odsunęliśmy max do tyłu była NIE więc wrócił na swoją pozycję. Była to próba regulacji podsunięta przez kolegę Transit 2 która zakończyła się niepowodzeniem.
Czy mam rozumieć że podejrzewasz padnięty czujnik mimo że pokazuje obroty i synchronizację na TAK? wcześniej pisałeś że w takim przypadku czujniki są sprawne.
P.S. Czujnika wału nie wymieniałem. Nie był nawet odkręcany (wypięta tylko wtyczka).
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
leszcz 407 sw 2.0hdi

Auto Maniak
Auto Maniak


Dołączył: 31 Lip 2010
Posty: 876
Skąd jesteś (miejscowość/region): Kołobrzeg
Posiadane auto: 407 sw -2.0 hdi, 5008-2.0 HDI,Citroen c3-1,4 HDI, P.308- 1,6HDI
Piwa: 79/1
PostWysłany: Sob 27 Lut 2016, 21:09    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam. Panowie czy tryb awaryjny sterownika to przyjęcie przez sterownik średnich wartości, ale silniki odpala i możemy jechać do pewnych obrotów. Czy całkowite unieruchomienie silnika ? Ja myślę ze to pierwsze.
Do trybu awaryjnego na pewno potrzeba sprawnego czujnika położenia wałka rozrządu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
leszcz 407 sw 2.0hdi

Auto Maniak
Auto Maniak


Dołączył: 31 Lip 2010
Posty: 876
Skąd jesteś (miejscowość/region): Kołobrzeg
Posiadane auto: 407 sw -2.0 hdi, 5008-2.0 HDI,Citroen c3-1,4 HDI, P.308- 1,6HDI
Piwa: 79/1
PostWysłany: Sob 27 Lut 2016, 21:57    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam. Kolego Transit ! Przy tym silniku jet czujnik odniesienia cylindra ( POŁOŻENIA wałka rozrządu) to ten u góry nad rozrządem i czujnik OBROTÓW wału korbowego, ten na dole przy kole pasowym, który określa tylko i wyłącznie z jaka prędkością obraca się wał korbowy silnika. i wie o tym nawet krawiec damski że bez określenia położenia wału korbowego wtrysk nie nastąpi w odpowiednim momencie. Dlatego by silnik pracował w trybie awaryjnym, określenie położenia tłoków i zaworów musi być.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum.auto.com.pl Strona Główna -> Silnik Diesel-układ chlodzenia-układ zasilania-układ napędowy. Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Strona 2 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group